SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 19-02-2013 04:45:21 ]F means you're fucked![]()
Mwa, nee...quote:Op maandag 18 februari 2013 14:55 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Niet echt, ik heb nog niet eerder echt last van mijn schenen gehad, dus kan het ook nog niet echt plaatsen, maar wil zeker voorkomen dat ik me ga overbelasten. Dus doe het dan maar uit voorzorg...
Maar: Is het dan gek dat ik de 7 en de 6 km in D2 loop en de 11,5 in D1?
Maar ik blijf er bij dat ik de trainingen niet aan zou passen...dan kan ik dat voor mezelf iedere keer wel doen, want ik voel altijd wel ergens watF means you're fucked![]()
Vorige topic is gesloten dus haak ik zo maar ff in op reactie YUR.
In principe wil ik iedereen aanraden een analyse te laten doen en op basis daarvan goede schoenen aan te schaffen. Ik kan me echter goed voorstellen dat je als beginner niet direct 120+ euro uit wilt geven...Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik het risico op blessures in het begin niet groter wilde maken dan nodig was.
Is ook mijn dilemma, in de prijsklasse 50E-80E zijn er genoeg (volgens mij) prima schoenen te koop. Natuurlijk wil je geen blessures oplopen dus een goede schoen is belangrijk, maar voor een mooi-weer-loper is een schoen als deze (http://www.plutosport.nl/(...)eren-T12NQ-0139.html) wellicht ook prima?![]()
Hij zou zomaar goed kunnen zijn ja,maar of een schoen echt goed is voor je hangt af van je gewicht, voeten en loopstijlquote:Op maandag 18 februari 2013 15:24 schreef Noodlez het volgende:
In principe wil ik iedereen aanraden een analyse te laten doen en op basis daarvan goede schoenen aan te schaffen. Ik kan me echter goed voorstellen dat je als beginner niet direct 120+ euro uit wilt geven...Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik het risico op blessures in het begin niet groter wilde maken dan nodig was.
Is ook mijn dilemma, in de prijsklasse 50E-80E zijn er genoeg (volgens mij) prima schoenen te koop. Natuurlijk wil je geen blessures oplopen dus een goede schoen is belangrijk, maar voor een mooi-weer-loper is een schoen als deze (http://www.plutosport.nl/(...)eren-T12NQ-0139.html) wellicht ook prima?
Ook mooi-weer-lopers lopen een risico om geblesseerd te raken. Ik wil niet zeggen dat je met verkeerde schoenen sowieso geblesseerd raakt, maar de kans is groter.
Net zoals ik niet kan beloven dat je met de juiste schoenen niet geblesseerd raakt
Er zijn in dit topic een aantal lopers die heel blij zijn geworden toen ze zich uiteindelijk toch maar wel schoenen gingen laten aanmeten. En er zijn ook mensen die geen problemen hebben gehad met het lopen op schoenen die ze gewoon op merk/kleur/prijs hebben uitgekozen
F means you're fucked![]()
Maakt niet uit of je een mooi weer loper bent. Als je antipronatie schoenen nodig hebt, kan het nooit goed zijn om op neutrale schoenen te lopen. Als je eenmaal weet wat voor soort schoen je nodig hebt zou je makkelijker zelf wat kunnen uitkiezen. Maar zelf laat ik als ik aan nieuwe schoenen toe ben gewoon weer een analyse maken. Ben sinds ik loop ook 10 kilo lichter bv.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:24 schreef Noodlez het volgende:
Is ook mijn dilemma, in de prijsklasse 50E-80E zijn er genoeg (volgens mij) prima schoenen te koop. Natuurlijk wil je geen blessures oplopen dus een goede schoen is belangrijk, maar voor een mooi-weer-loper is een schoen als deze (http://www.plutosport.nl/(...)eren-T12NQ-0139.html) wellicht ook prima?
Heb zojuist een bekertje gescoord in endomundo![]()
Moest 8x4 lopen volgens schema en toen zat ik op 7 km maar was nog lang niet thuis. heb er maar wat aan vastgeplakt en er een rondje van 10 van gemaakt. Wat een heerlijk loopweer!! Nu douchen en lekker 3 daagjes niksen (gister ook gelopen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Okay, ik zal eens gaan varieren bij mijn duurlopen met D1 en D2.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:59 schreef YUR het volgende:
[..]
Mwa, nee...
Maar ik blijf er bij dat ik de trainingen niet aan zou passen...dan kan ik dat voor mezelf iedere keer wel doen, want ik voel altijd wel ergens wat<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Kom ook maar weer eens kijkenHet gaat goed met de voorbereidingen voor de CPC
Dit weekend mijn eerste halve marathon gelopen (niet in wedstrijdverband). In voor mijn doen een lekkere tijd, 2 uur en 8 minuten. Dus heb een goal om op te richten over 3 weken
![]()
![]()
Misschien is mijn training van vanavond ook wel wat voor jou. Een rustige DL (uur) met 2 series van 5x30sec licht versnellen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Okay, ik zal eens gaan varieren bij mijn duurlopen met D1 en D2.F means you're fucked![]()
Jij hierquote:Op maandag 18 februari 2013 15:49 schreef linebear het volgende:
Kom ook maar weer eens kijkenHet gaat goed met de voorbereidingen voor de CPC
Dit weekend mijn eerste halve marathon gelopen (niet in wedstrijdverband). In voor mijn doen een lekkere tijd, 2 uur en 8 minuten. Dus heb een goal om op te richten over 3 weken
F means you're fucked![]()
Ik wilde net de algemene vraag stellen hoe het zit met de mensen die in de challenge staan, maar volgens het schema dit jaar nog niet of nauwelijks gelopen hebben. Wellicht kun jij die vraag beantwoorden?quote:![]()
![]()
Dan maak ik er denk ik drie kwartier van met 2 series van 4x30 sec van. Die series zal ik dan proberen te lopen in D2 hoog te lopen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:49 schreef YUR het volgende:
[..]
Misschien is mijn training van vanavond ook wel wat voor jou. Een rustige DL (uur) met 2 series van 5x30sec licht versnellen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Oh ja, ik kan uit de challenge gehaald worden. Ga het niet op tig plekken bijhouden.
Maar mijn km stand staan voor 2013 op 183 km![]()
Mee eens.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Hij zou zomaar goed kunnen zijn ja,maar of een schoen echt goed is voor je hangt af van je gewicht, voeten en loopstijl
Ook mooi-weer-lopers lopen een risico om geblesseerd te raken. Ik wil niet zeggen dat je met verkeerde schoenen sowieso geblesseerd raakt, maar de kans is groter.
Net zoals ik niet kan beloven dat je met de juiste schoenen niet geblesseerd raakt
Er zijn in dit topic een aantal lopers die heel blij zijn geworden toen ze zich uiteindelijk toch maar wel schoenen gingen laten aanmeten. En er zijn ook mensen die geen problemen hebben gehad met het lopen op schoenen die ze gewoon op merk/kleur/prijs hebben uitgekozen
Voor mij was naar de winkel gaan logisch want ik wil gewoon zeker weten dat ze lekker zitten (verder dan dat dacht ik twee maanden geleden niet)
![]()
Ik heb hier nog nooit echt iets gepost, maar ik hem een dilemma en hoopte dat jullie mij misschien kunnen helpen.
Ik heb eigenlijk mijn hele leven al last gehad van mijn knie, en dat is afgelopen jaar tot een dieptepunt gezakt waardoor ik niet meer kan sporten (Ik korfbal, was net overgeplaatst naar dames 1) Er is nooit een verklaring gevonden voor de pijn in mijn knie dus ben ik nu met een fysiotherapeut rustig het sporten weer aan het opbouwen en mijn spieren sterker aan het maken. Nu ben ik op het punt beland dat ik weer rustig aan het 'hardlopen' ben, of naja 30 seconde dribbelen en dan 1 minuut 30 wandelen, en dit gaan we dan verder uitbouwen.
Voorlopig zit korfballen er niet in, maar als het hardlopen straks wat beter gaat wil ik rustig wat meer zelfstandig bewegen, dit gaat met korfbal niet echt omdat er niet echt rustig aan de trainen valt in mijn team. Dus nu zat ik er aan te denken om dan zelf ook korte stukjes te gaan hardlopen, maar ik heb geen hardloopschoenen. En zodra ik weer kan korfballen ben ik ook niet echt van plan om te blijven lopen dus ik vroeg me af of jullie misschien goede tips hebben voor goedkope schoenen en wat dingen zin om op te letten.
Zo, dat was me een lang verhaalSorry!
![]()
Als je net begint en weinig wilt uitgeven, http://xeroshoes.com Kost een paar tientjes, past altijd. Je moet wel een goede loopstijl aannemen maar juist als je net begint met stukjes van 1-2-3 minuten rennen, is dat nog eenvoudig, veel makkelijker dan later overstappen. Er zijn als ik 't goed heb nog een aantal barefoot-stijl lopers hier, op onder andere de veel duurdere vibrams, maar waarom je die wilt kopen als 't zoveel goedkoper kan snap ik echt niet... er is zo'n idee onder hardlopers dat je als je gaat lopen eerst die schoenen moet kopen, en dat die goed en degelijk en dus ook meestal redelijk prijzig moeten zijn, maar bij barefoot running is 't juist andersom, minder is beter.
Of loop helemaal barefoot, da's gratis. Er zijn nog steeds weinig mensen die daar voor gaan, veel blijven roepen maar da's koud, maar da's vies, maar heel Nederland ligt onder het glas en de spijkers en harde stenen, maar als barefoot runner kan ik vertellen dat dat echt wel meevalt, het kan wel, het kan zelfs heel goed.![]()
Barefoot als beginner is bepaald geen goed advies denk ik, vooral met problematiek/eerdere blessures van de knie![]()
Ik zou zeggen: koop goede schoenen met geschikte demping als beginner. Blessures niet uitgesloten, maar komt iig niet door je schoen.
Of: doe dit niet, maar accepteer dat je op den duur wél last kunt krijgen van beginnende blessures.
Persoonlijk ben ik begonnen op een fitness schoen. Bij een beginners-schema niet een groot probleem, want je loopt nog best weinig. Ik kreeg op den duur enorme last van mijn knieen. Dit was direct weg toen ik goede schoenen had aangeschaft (na een loop-analyse).
Good luck!![]()
![]()
Mijn kniepeoblemen zijn volledig weg, sinds ik op fivefingers loopquote:Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef Quoi het volgende:
Barefoot als beginner is bepaald geen goed advies denk ik, vooral met problematiek/eerdere blessures van de knie![]()
Ik zou zeggen: koop goede schoenen met geschikte demping als beginner. Blessures niet uitgesloten, maar komt iig niet door je schoen.
Of: doe dit niet, maar accepteer dat je op den duur wél last kunt krijgen van beginnende blessures.
Persoonlijk ben ik begonnen op een fitness schoen. Bij een beginners-schema niet een groot probleem, want je loopt nog best weinig. Ik kreeg op den duur enorme last van mijn knieen. Dit was direct weg toen ik goede schoenen had aangeschaft (na een loop-analyse).
Good luck!![]()
Het nut van gedempte hardloopschoenen is nog nooit hard gemaakt.
Ik adviseer om lekker barefoot(style) te gaan lopen.![]()
![]()
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:20 schreef Quoi het volgende:
Ik zag trouwens gister iemand lopen op die 5-fingers..... Alsof Donald Duck langskwam!![]()
![]()
![]()
Ik ben zelf vast overtuigd dat 't de beste manier van lopen is, in ieder geval voor 'gewone' lopers; mijn postje was eigenlijk nog bedoeld voor Serinde en Noodlez enzo eerder vandaag, het berichtje van Cuppiecakes vlak boven de mijne was geplaatst terwijl ik aan het typen was, die zie ik nu pas nadat ik terug keek, 'eh, knie, heb ik wat gemist?'quote:Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef Quoi het volgende:
![]()
Met knie blessures heb ik zelf geen ervaring, maar om me heen op barefoot-running groepen hoor ik wel met enige regelmaat van mensen die met gewoon hardlopen waren gestopt vanwege juist die knie blessures en nu barefoot weer lopen, zelfs lange afstanden. Dus ook dat zou op zich geen probleem moeten zijn... Je vangt tenslotte juist de schokken meer op met je voet en de gewrichten boven je voet -knie en heup enzo- krijgen minder harde schokken te verwerken. Demping in hardloop schoenen werkt lang niet zo goed als de meeste mensen denken, het lijkt wel lekker te voelen en natuulijk wordt er wel *wat* opgevangen van de klap van de landing, maar lang niet alles. Zie de bekende grafiekjes http://barefootrunning.fa(...)icsofFootStrike.html![]()
Wel eens geprobeerd?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:35 schreef YUR het volgende:
Mij krijg je ook echt niet in die dingen hoor![]()
![]()
Quoi, is 23 maart in Naaldwijk misschien iets voor jou en mr. Q?
http://www.arcadehalvemarathon.nl/Home/
5km, 10km en HMF means you're fucked
Forum Opties Forumhop: Hop naar: