quote:
Wat een leuk arrest, maar ik had ook geen ander oordeel verwacht.quote:De onderdelen 2c, 3, 4 en 5a stellen de vraag aan de orde of een overheidslichaam dat bij de uitoefening van een hem bij een publiekrechtelijke regeling opgedragen publieke taak kosten heeft gemaakt, deze kosten langs privaatrechtelijke weg kan verhalen. (…) Deze vraag moet worden beantwoord aan de hand van soortgelijke maatstaven als die welke zijn aanvaard in HR 26 jan. 1990, NJ 1991, 393 (Windmill). Wanneer de publiekrechtelijke regeling niet in beantwoording van de vraag voorziet, is beslissend of kostenverhaal via het privaatrecht die regeling op onaanvaardbare wijze doorkruist. Daarbij moet onder meer worden gelet op de inhoud en strekking van de regeling (die ook kan blijken uit haar geschiedenis), zulks mede in verband met de aard van de taak en de aard van de kosten. Van belang hierbij is dat, wanneer verhaal van kosten langs publiekrechtelijke weg is uitgesloten, zulks een belangrijke aanwijzing is dat verhaal van kosten langs privaatrechtelijke weg ook is uitgesloten.
Tegen deze achtergrond kan over verhaal van kosten als onderhavige dit worden gezegd.
De Brandweerwet 1985 bevat op het onderhavige punt geen regeling. Uit de in de conclusie OM, noot 26, vermelde passages uit de wetsgeschiedenis blijkt dat de wetgever van oordeel was dat het niet aangaat kosten van de hier aan de orde zijnde publieke taakuitoefening langs een publiekrechtelijke weg aan burgers in rekening te brengen. (…) Tenslotte valt erop te wijzen dat het hier gaat om een kerntaak van de overheid, welke van oudsher door haar is uitgeoefend zonder dat kosten in rekening werden gebrach
Vocals in techno? Dat hoor ik niet vaak.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu je het zegt, bijzonder is datIk luister zelf veel naar techno, en ik had het er laatst over met een vriend want die hield er naar eigen zeggen ook van, liet hij allemaal dingen horen, echt wat de fuck
Beetje slappe beatjes met overdreven vocalen, zit geen greintje originaliteit of opbouw in
Je hebt ook genoeg mensen die alle soorten elektronische muziek met een beetje bass onder de noemer techno plaatsenquote:Op zondag 17 februari 2013 18:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vocals in techno? Dat hoor ik niet vaak.
De wat minder underground techno heeft dat wel vaker, hoor. De echt goede (Berlijnse, dusquote:Op zondag 17 februari 2013 18:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vocals in techno? Dat hoor ik niet vaak.
Ja, dat bedoelde ik dus met mijn post van net.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg mensen die alle soorten elektronische muziek met een beetje bass onder de noemer techno plaatsen
Heb je een snor, skinny jeans, vanmoof fiets en drink je louter thee of anders Vedett bier?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:37 schreef Tchock het volgende:
Ik vermoed dat ik naar de maatstaaf van veel mensen hier ook een hipster ben
Nee, nee, nee, nee!quote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je een snor, skinny jeans, vanmoof fiets en drink je louter thee of anders Vedett bier?
Vergeet je de Apple producten in de SB niet?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je een snor, skinny jeans, vanmoof fiets en drink je louter thee of anders Vedett bier?
Ja hehe, ik ga echt niet de moeite nemen om al die verzonnen categorieën te leren kennen. Boeie dat er een verschil zit tussen tekno en techno.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg mensen die alle soorten elektronische muziek met een beetje bass onder de noemer techno plaatsen
Ohoh, het proces van verhipstering is dan al reeds gaande.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef eriksd het volgende:
Ik drink eigenlijk nagenoeg alleen maar thee
paddothee?:oquote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef eriksd het volgende:
Ik drink eigenlijk nagenoeg alleen maar thee
Heeft 'ie ook kinderen?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik heb een collega met baard sjaal en bril.Ik noem hem consequent Woody Allen.
Luister altijd 80'squote:Op zondag 17 februari 2013 18:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ohoh, het proces van verhipstering is dan al reeds gaande.
... voor de tvquote:Op zondag 17 februari 2013 18:50 schreef Ryon het volgende:
18.50 uur.. tijd om maar eens te gaan lunchen.
Oh kut.. waar ook nog.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |