abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 februari 2013 @ 14:43:22 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_122986631
Goed, morgen ga ik dus naar Bottrop om daar een dag te snowboarden. Het is iets wat al heel lang staat en nu gaat het eindelijk gebeuren. Het is voor mij voor het eerst dat ik ga snowboarden, heb wel ervaring met skiën. Maar mijn vraag is, zijn er er mensen die ervaring hebben met deze skihal en zo ja, zou je die info met mij willen delen. Ben erg benieuwd naar het parkeren, eten, drinken, kwaliteit van de piste en beste tijdstip om te gaan.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_122986821
Op alles kan ik enkel zeggen dat het top is en doordeweeks van maandag tot donderdag de rustigste tijden zijn. Stukken beter dan die skihalletjes hier in Nederland
pi_122986856
Toen ik er was waren er zat parkeer mogelijkheden, gewoon die heuvel op rijden en 2 minuten lopen ofzo, als ik het me goed herinner had ik iets met onbeperkt eten en drinken (niet zeker van) maar ze waren toen behoorlijk gierig, drinken was snel op(zou nog een uur ofzo mogen drinken) en ook de keuze was niet top. Piste, tja, als je een echte berg gewent bent is z'n hal echt ruk, maar natuurlijk wel ok om te leren bochtjes maken zodat je daar op je vakantie geen tijd meer aan hoeft te besteden.
pi_122987152
gratis eten drinken.... alleen de lift omhoog is langzaam en staat vaker stil door valpartijen. maar voor die prijs is het een leuke dag
pi_122987268
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:52 schreef GunBee... het volgende:
gratis eten drinken.... alleen de lift omhoog is langzaam en staat vaker stil door valpartijen. maar voor die prijs is het een leuke dag
Dit dus. Bij ons was destijds idd rond een uur of 3/4 het bier op en hadden ze alleen nog bier-cola (Duitsers :') ) maar dat mag de pret niet drukken voor ¤40 p.p. inclusief materiaalhuur.
Eten, tsja, frikadellen, braadworst, frietjes, ijsjes en allerlei ander simpel en goedkoop fastfood.
Wel goed klaargemaakt, dus je hebt wat dat betreft weinig te klagen. Uiteraard hoef je voor dit bedrag geen sterrenvoedsel te verwachten :P
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_122987346
Ben er een keer geweest om te snowboarden, maar dat kon ik al dus dat was echt ruk. Duurt je 5 minuten om naar boven te komen op een lopende band en 1 minuut later ben je weer beneden. Het is wel ideaal om snowboarden of skien te leren, maar als je het al kunt is het gewoon echt ruk. Ben letterlijk drie keer naar beneden geweest en had het toen helemaal gehad.
Het eten was toen ik er was, patat en hamburgers (alleen het vlees) en het was echt vet ranzig. De patat lag bijvoorbeeld in grote bakken en was dus nogal sompig. De hamburgers waren van magnetron niveau. Drank was wel erg goed geregeld. Veel verschillende soorten bier allemaal onbeperkt gratis.

Al met al was het voor mij eens maar nooit weer.
  zondag 17 februari 2013 @ 14:55:52 #7
343196 RingBewoner
pi_122987355
En dingen zoals skibroek en die ongein? Ik ben namelijk van plan om met een spijkerbroek, t-shirt en vest te gaan zoals ik op de piste ook wel eens doe.
pi_122987389
3 jaar terug geweest.
Eten was niet bijzonder maar de braadworsten, saté en gehaktballen waren prima te eten.
Bier in grote pullen en barretje was geloof ik wel gezellig.
Sneeuw was ook wel redelijk alleen die skilift is echt drama. :') Altijd wel iemand die naar beneden glijdt of valt en dan wordt die band stil gezet waardoor er nog meer mensen op hun smoel pleuren. :') En aan het eind van die band is het één grote ijsbaan dus daar is het eventjes wat link.
pi_122987473
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:55 schreef RingBewoner het volgende:
En dingen zoals skibroek en die ongein? Ik ben namelijk van plan om met een spijkerbroek, t-shirt en vest te gaan zoals ik op de piste ook wel eens doe.
Als je voor het eerst gaat snowboarden doe dan maar iets waterdichts aan.
pi_122987548

:')

Ik lees wel dat er een nieuwe lift is?
  zondag 17 februari 2013 @ 15:00:37 #11
343196 RingBewoner
pi_122987637
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:59 schreef tralalala het volgende:

Haha, volgens mij is die lift juist hartstikke simpel.
  zondag 17 februari 2013 @ 15:02:09 #12
343196 RingBewoner
pi_122987726
Is Landgraaf een betere optie?
pi_122987831
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:59 schreef tralalala het volgende:

_O_
pi_122988260
Trouwens, wij zijn toen redelijk laat in de middag gegaan, hadden van 21:30 tot 23:00 de piste voor ons zelf samen met nog een groepje van 3. :D
pi_122988754
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:02 schreef RingBewoner het volgende:
Is Landgraaf een betere optie?
Landgraaf heeft een 6 persoons stoeltjes lift in de hal, daar valt normaal niemand uit.
pi_122988884
Ik ben er aantal jaar geleden geweest, wij konden tot middernacht doordrinken in dat barretje. Maar ik hoorde dat het tegenwoordig niet meer gratis onbeperkt drinken is.
  zondag 17 februari 2013 @ 15:28:38 #17
343196 RingBewoner
pi_122989130
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Landgraaf heeft een 6 persoons stoeltjes lift in de hal, daar valt normaal niemand uit.
Nadeel is wel dat het meer dan 100 kilometer verder rijden is.
pi_123028875
Ik vind de piste en lift in landgraaf stukken beter...
pi_123028961
Ben er een keer geweest, maar wat een dramatische hal, voor het skiën/snowboarden hoef je daar niet echt te zijn, café/restaurant zelf is wel aardig
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  Official ESF Kreviewer maandag 18 februari 2013 @ 13:50:54 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_123029088
Ik ben er een keer geweest toen ik nog nooit in de sneeuw had gestaan. Ging snowboarden uiteraard. Daarvoor is zo'n hal niet geschikt. Verder is het ook kut. Meer ijs dan sneeuw.

Later heb ik nog eens een week in zwitserland gesnowboard. Toen ging het wel redelijk. Na de eerste dag ben je echter helemaal kapot van het vallen/opstaan. Het is vrij onnatuurlijk hoe je vastzit met je voeten op een plank op de sneeuw. Dus ik zou wel een skibroek aandoen.
pi_123030773
Ik zou naar landgraaf gaan als ik jou was. Mijn eerste en enige ervaring met bottrop was niet echt heel super. Je hebt 1 hele lange piste naar beneden maar toen ik er was zaten er stukken ijs tussen ipv sneeuw en de skilift duurt gewoon te lang voordat je weer boven bent.

Landgraaf heeft verschillende soorten pistes en de liften zijn beter.
Die 100km extra is het wel waard! ;)
  maandag 18 februari 2013 @ 15:25:05 #22
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_123032353
bottrop, was leuk om naar toe te gaan vanwege onbeperkt eten en drinken.
dat is nou niet meer.
ergens te begrijpen ook, want later op de dag werden de mensen steeds zatter op de baan.
( mijzelf inclusief)

en die lift was ook wel erg leuk af en toe,
als je snowboard, doe je in het begin je plank helemaal los.
en als er dan zo'n skie-harry op zn muil gaat in die lift, zie je iedereen in eens in paniek want die band staat zo niet in eens stil, en ff later liggen er dus een man of 4 op 1 hoop. _O- _O- .
en als je je plank los had, kun je gewoon simpel van die band afstappen.

maar voor de baan zelfd kun je beter naar landgraaf rijden.
goede sneeuw en voor elke niveau is er wel iets te doen daar.
mee bekant vangde gin haas.
pi_123042087
Het hangt idd ook af van de drukte. Ben er twee keer geweest. Beide keren doordeweeks. Het was dan op momenten vrij rustig, maar later op de middag als de scholen uit zijn komen er meer kinderen die voor opstoppingen zorgen in de lift. Ik zou daarom ook niet in het weekend gaan.

Verder ben ik ook een paar keer in Snowworld Zoetermeer geweest en vind Bottrop in vergelijking daarmee wel een mooiere baan. Stuk langer, waardoor je nog redelijk wat snelheid kunt maken.

Het eten is verder wel redelijk. Niet heel veel variatie, maar het vult ;)

Kwaliteit van de sneeuw hangt imo een beetje af van de drukte. Hoe drukker, hoe meer platgestampte stukken met ijs. Daar zou ik sowieso op bedacht zijn, want kun je lelijk door vallen.

Qua kleding zou ik wel een skibroek, warme jas en handschoenen aandoen. Ook al is het binnen, het vriest wel. En als je een keer valt is je broek nat en koel je sneller af.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:43:13 #24
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123046070
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:44 schreef Ace1 het volgende:
Ik vind de piste en lift in landgraaf stukken beter...
Ik ook :Y .
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:37 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik zou naar landgraaf gaan als ik jou was. Mijn eerste en enige ervaring met bottrop was niet echt heel super. Je hebt 1 hele lange piste naar beneden maar toen ik er was zaten er stukken ijs tussen ipv sneeuw en de skilift duurt gewoon te lang voordat je weer boven bent.

Landgraaf heeft verschillende soorten pistes en de liften zijn beter.
Die 100km extra is het wel waard! ;)
Wat hij zegt.
Tenzij je echt voor eht all-inclusive vreet- en zuipfestijn wil gaan.

En voor een eerste keer snowboarden is een waterdichte (ski)broek wel een must. Je zult regelmatig onderuit gaan, en met een natte reet in zo'n koude hal verblijven is niet tof :') (ervaring)
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_123051616
Ben er gister toevallig nog geweest, als je student bent betaal je na 14:00 maar 30¤ incl. het eten wat redelijk te doen is. Verwacht geen restaurantkwaliteit maar gewoon een snelle hap. Verder zat er een kaartje bij voor 3 bier/wijn per persoon, frisdrank etc. is wel onbeperkt. Parkeren was aardig druk gisteren maar moet geen probleem vormen denk ik. We werden onderaan de heuvel gesommeerd te stoppen door een dude die 2¤ vroeg voor de parking, geen idee of dit officieel was of dat diegene een centje bij wilde verdienen :')

Piste vond ik super, maar zoals al eerder gezegd in dit topic is het voor gevorderden niet echt aan te raden. In vergelijking met andere skihallen waar ik geweest ben (Terneuzen, Zoetermeer, Den Haag en Landgraaf) is deze baan zeker langer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')