superfetch: uitgeschakeld (config scherm -> systeembeheer -> bij de services), boeit mij het nou of mijn applicatie er 1,5 seconden over doet of 1 seconde om te laden
windows search: uitgeschakeld (config scherm -> systeembeheer -> bij de services), ik weet echt wel waar mijn docs staan en als ik eventjes iets moet zoeken dan gebruik ik de normale search, die gaat snel zat
systeem herstel: uitgeschakeld (config scherm -> systeem -> geavanceerde instellingen), mijn systeem crasht niet tot zelden en als hij dat wel doet dan kan ik het zelf vrij makkelijk verhelpen, drivertje weghalen en betere versie instaleren doet al wonderen
virtual memory: uitgeschakeld (config scherhm -> systeem -> geavanceerde instellingen), ik heb 4 gig RAM, waarom VM aan. Ik snap het niet
auto defrag: uitgeschakeld (properties van elke vaste schijf), omdat al het bovenstaande uit is is deze service ook een stuk minder belangrijk geworden, en dan nog, of hij 750 ms over het openen van een file doet of 400 ms, die 350 ms zal me echt een zak wezen. Ik ben trouwens een heavy HD user, werk veel met audio, en dan nog kan ik zonder
windows defender: uitgeschakeld (config scherm -> windows defender -> even zoeken). Ik installeer niet zomaar alles, bovendien draai ik alles in een sandbox, sterker nog, mijn hele account zit in de sandbox want ik draai als standaard user.
het enige wat ik aan heb is de firewall , je weet nooit welke ongepatche exploit er gebruikt wordt, in principe kunnen virussen via zulk soort exploits admin rights krijgen en dan ben je het haasje
ik hoef me niet druk te maken om virussen + 50% van de artikelen in de pc magazines hebben geen betrekking op mij want zijn vaak gerelateerd aan bovenstaande punten + mijn harde schijf loopt niet te ratelen wanneer er niks gebeurt.
OS = Vista
[ Bericht 0% gewijzigd door BlueRoom op 16-02-2013 16:01:37 ]