abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:01:48 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122948440
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 5% gewijzigd door uniekhoorn op 16-02-2013 14:06:50 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122948477
Elkaar slank schoppen, klinkt een beetje Obese-achtig
pi_122948573
Tenzij we gaan kickboksen of zo..!
Worry is a misuse of imagination
pi_122948648
Vanmorgen een puntje slagroomtaart van de Hema op :9

Kreeg ik bij mijn nieuwe autootje :D
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:12:34 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122948766
Slagroomgebak O+ Dat is het allerlekkerst en hazelnootschuim met slagroom O+

Wk schaatsen *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zaterdag 16 februari 2013 @ 14:12:43 #6
70532 loveli
N
pi_122948768
Tijd om in m'n taartloze bigass auto te stappen.
crap in = crap out
pi_122948883
Superblij! O+
pi_122949228
Kent iemand een recept voor een broodsmeersel met pompoen? Of een website met recepten voor broodsmeersels?
Omdat ik vegetarisch eet en geen zoetigheid op brood bij de lunch èn de kaas (met pesto, met mosterd, met sambal, met surinaamse piccalily, met tomaat, met komkommer, met sterrenkers) me nu echt verveeld én elke dag een ei ook niet alles is én ik niet houd van iets als sandwichspread met verstopte suiker en E-nummers ben ik hier naarstig naar op zoek.
Ik probeer nu zelf volkorenwortelnotenbrood te maken, omdat dat misschien wel lekker is met alleen een beetje boter (maar misschien wordt het ook wel heel vies, omdat ik geen recept heb).
pi_122949326
Broodje avocado, sla, tomaat, pijnboompitten, basilucumsaus?

Eiersalade met kaas?

Humus met sla en tomaat?

Humus met tapenade?

Brie, rucola en vijgencompote?

Mayo, vegetarische sambal , tomaat, rode ui?

Tomaat, mozerella, pesto?

Oude kaas, rucola, pijnboompitjes?

Geitenkaas, walnoten, honing, tijm?

Etc?
pi_122950450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:31 schreef Probability het volgende:
Broodje avocado, sla, tomaat, pijnboompitten, basilucumsaus?

Eiersalade met kaas?

Humus met sla en tomaat?

Humus met tapenade?

Brie, rucola en vijgencompote?

Mayo, vegetarische sambal , tomaat, rode ui?

Tomaat, mozerella, pesto?

Oude kaas, rucola, pijnboompitjes?

Geitenkaas, walnoten, honing, tijm?

Etc?
^^

En bij de biowinkel heb je ook allemaal van die vegetarische pate en spreads die ook wel erg lekker zijn!
Verder pindakaas :9
Be someone that makes you happy
pi_122951302
Thanx Probability. Ik ga maar eens een prutje geitenkaas, walnoten, honing maken (ik probeer altijd voor een deel van de werkweek iets te hebben, ik ben 's morgens niet zo rap dat ik voor ik op de allerlaatste nipper naar mijn werk vlieg nog creatief wordt).
Ja, die smeersel van de biowinkel ken ik (mijn dochter werkt bij de Estafette), maar die vind ik vreemd genoeg naar leverpastei smaken. En ik ben niet vega uit principe, maar ik lust geen vlees, ik vind de smaak ervan echt heel vies, dus zo'n -duur- smeerseltje gaat na een boterham direct weer de vuilnisbak in (of staat zolang open in de koelkast dat er hele interessante flora op verschijnt).
pi_122951329
Gordon Ramsey had op tv eens een makkelijk recept voor homemade humus met geroosterde pompoen, dat valt vast te googelen ergens. :)
pi_122951477
Ik ga direct kijken MarMar, want als ik die halve pompoen uit mijn koelkast niet deze week opmaak, moet ik hem volgende week mee naar Frankrijk slepen (of zie ik ergens in de loop van de week de bovengenoemde interessante flora op de pompoen verschijnen).
pi_122951549
Hij kan ook gewoon in stukjes gaargekookt in bouillon en dan staafmixxeren tot een lekkere gladde pompoensoep :)
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 15:42:26 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122951599
Hoe lang ben je prob? Als je zo lang bent is 61 kilo dan niet te weinig?

En je hebt geen lijstje gemist uniek want die had ik niet gepost wegens niet fantastisch ;)

Planning vandaag:

O: bak yoghurt met frambozen en bessen, kop koffie
L: twee boterhammen met mayonaise, rosbief en sla
T: twee mandarijnen
D: gebakken zalm, aardappelen en sperziebonen
T: stukje chocolade :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122952072
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ga direct kijken MarMar, want als ik die halve pompoen uit mijn koelkast niet deze week opmaak, moet ik hem volgende week mee naar Frankrijk slepen (of zie ik ergens in de loop van de week de bovengenoemde interessante flora op de pompoen verschijnen).
pompoen wokken met een uitje.. water er bij.. koken + kruiden & pureren
met koriander&creme fraiche
pi_122952080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:42 schreef MaJo het volgende:
Hoe lang ben je prob? Als je zo lang bent is 61 kilo dan niet te weinig?

En je hebt geen lijstje gemist uniek want die had ik niet gepost wegens niet fantastisch ;)

Planning vandaag:

O: bak yoghurt met frambozen en bessen, kop koffie
L: twee boterhammen met mayonaise, rosbief en sla
T: twee mandarijnen
D: gebakken zalm, aardappelen en sperziebonen
T: stukje chocolade :9
ben 'maar' 1,75
pi_122952164
Ach... maar? :P Dat vind ik toch wel erg lang hoor ;)
pi_122952244
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach... maar? :P Dat vind ik toch wel erg lang hoor ;)
gewicht is niet zo belangrijk, maar wel handig om voortgang te zien omdat ik met 10kg verschil nog redelijk dezelfde kledingmaat heb.
vetmeeting met een 7 puntsmeeting ga ik binnenkort eens doen. doelstelling is geen buikje meer ;)
pi_122952307
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:05 schreef Probability het volgende:

[..]

gewicht is niet zo belangrijk, maar wel handig om voortgang te zien omdat ik met 10kg verschil nog redelijk dezelfde kledingmaat heb.
vetmeeting met een 7 puntsmeeting ga ik binnenkort eens doen. doelstelling is geen buikje meer ;)
Klopt, maar ik had het over je lengte ;)

Naja... als je met tien kilo verschil dezelfde maat houdt, ben je volgens mij voornamelijk gespierd aan het worden
pi_122952382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt, maar ik had het over je lengte ;)

Naja... als je met tien kilo verschil dezelfde maat houdt, ben je volgens mij voornamelijk gespierd aan het worden
nee over het algemeen merk ik dat verschil niet in kleding
donderdag was de eerste x in 2013 dat ik heb gesport dus spieren zijn het niet vrees ik.
pi_122952476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:09 schreef Probability het volgende:

[..]

nee over het algemeen merk ik dat verschil niet in kleding
donderdag was de eerste x in 2013 dat ik heb gesport dus spieren zijn het niet vrees ik.
Uhm... dan weet ik het ook niet...
Dat is wel apart
pi_122952543
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Uhm... dan weet ik het ook niet...
Dat is wel apart
is gewoon mijn bouw en ik hou niet van hele strakke kleding.
maar juist fijn hoef heb ik geen verschillende garderobes nodig ;)
pi_122953048
Terug van rondje fietsen. Manman wat viel dat tegen. Heb iets van 45 km gedaan, maar op het eind wou het echt niet meer..

En.. Ik ga morgen weer een race varen voor het eerst in lange tijd :D op het ijsselmeer op een ander type boot, op zo'n apparaat als dit:
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 16:31:15 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122953051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:59 schreef Probability het volgende:

[..]

ben 'maar' 1,75
Dan ben je zeker niet de langste hier hoor, ik ben 1.83 :P

Dat met die kledingmaat herken ik wel :Y totdat ik meer dan tien kilo aankwam, toen ging het een stuk harder qua maten :')

Ik kruip mijn bed weer in, ruzie met vriendje door stomme keuzes van mij en ongesteld en buikpijn dus ik zie het even niet meer zitten allemaal :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')