'quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:27 schreef theboys het volgende:
Ben toch zeer benieuwd hoe het nu met TS gaat. Zelf al drie jaar last van dezelfde existentiële angst en op mijn slechtste momenten kom ik nog even de antwoorden op dit topic bekijken, omdat vele ervan toch (helaas in kleine mate) steun bieden. Mijn grootste hoop op dit moment is dat ik de vragen op een gegeven moment zo zat wordt, dat ik ze mezelf niet meer stel. Daarnaast bier.
Ga naar je huisarts, je hebt een medisch probleem, daar is een forum niet de oplossing voor.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 05:15 schreef FeatherLight het volgende:
Hoe krijg ik die pervasieve, hinderlijke existentiële angst eindelijk weg?
Plezier maken is ook zinvol, plezier is zinvol op zich. Je hebt wel gelijk dat het tijdelijk is, maar de vraag is of dat erg is. Voor eeuwig leven lijkt ook een marteling dus tja je bent hoe dan ook fucked.quote:Op zondag 29 november 2015 22:45 schreef Shakkara het volgende:
Doe even normaal zeg, alsof de huisarts zinnige antwoorden kan bieden
Het is vrij logisch dat wanneer je gaat redeneren dat je tot de conclusie komt dat alles nogal zinloos is. Want alles is tijdelijk en vergankelijk, zeker voor het individu.
Vergankelijkheid impliceert niet per se zinloosheid.quote:Op zondag 29 november 2015 22:45 schreef Shakkara het volgende:
Doe even normaal zeg, alsof de huisarts zinnige antwoorden kan bieden
Het is vrij logisch dat wanneer je gaat redeneren dat je tot de conclusie komt dat alles nogal zinloos is. Want alles is tijdelijk en vergankelijk, zeker voor het individu. Omdat men daar vroeger niet mee om kon gaan hebben ze religie en een hiernamaals bedacht, en als dat nog steeds niet bevredigend is dan is er inderdaad alcohol zodat je er niet te veel over hoeft na te denken.
Ik ben zelf maar wat door gaan denken en heb zelf een levensbeschouwing ontwikkeld waar ik mee kan leven en die niet op allerlei vage sprookjeswezens is gebaseerd (maar nog steeds wel enige aannames heeft die nog niet te verifieren zijn).
Ja, stop er wat pillen in, en het probleem is opgelost.quote:Op zondag 29 november 2015 11:01 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ga naar je huisarts, je hebt een medisch probleem, daar is een forum niet de oplossing voor.
Shit, topicbump.
Een psychologisch probleem los je niet op met een forum met amateurs, daar moet je professionele hulp voor inroepen.quote:Op maandag 30 november 2015 07:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, stop er wat pillen in, en het probleem is opgelost.
Een psychologisch probleem is niet per se medisch.
Eens, maar wie heeft het hier over 'de oplossing'? Je kunt toch inzichten delen op een forum die verder helpen?quote:Op maandag 30 november 2015 10:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Een psychologisch probleem los je niet op met een forum met amateurs, daar moet je professionele hulp voor inroepen.
"Ga naar je huisarts" is er dus zo een.quote:Op maandag 30 november 2015 12:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Eens, maar wie heeft het hier over 'de oplossing'? Je kunt toch inzichten delen op een forum die verder helpen?
Dat is gewoon een trollopmerking die geen bal toevoegt.quote:Op maandag 30 november 2015 13:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
"Ga naar je huisarts" is er dus zo een.
Dan kunnen we F&L iig wel sluiten als we iedereen die worstelt met levensvragen naar de huisarts doorverwijzenquote:Op maandag 30 november 2015 14:56 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Dat is gewoon een trollopmerking die geen bal toevoegt.
Advies van de huisarts is hoogstwaarschijnlijk: "Ga naar een praatgroepje en deel inzichten met anderen!", en voilla...quote:Op maandag 30 november 2015 15:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan kunnen we F&L iig wel sluiten als we iedereen die worstelt met levensvragen naar de huisarts doorverwijzen
Die zal je waarschijnlijk therapie aanraden. Ik kan moeilijk geloven dat je dit meent, maar ala. Blijkbaar heb jij een bijzondere huisarts.quote:Op maandag 30 november 2015 13:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
"Ga naar je huisarts" is er dus zo een.
Lees geen bijbel. Word lid van een vereniging voor zingeving in je leven, ze staan te springen om vrijwilligers.quote:Op maandag 30 november 2015 16:13 schreef Manke het volgende:
Lees eens de bijbel (start bij evangelie van johannes) , misschien spreekt het tot je; als je besluit het te geloven, dan belooft het je rust te geven en de angst voor de dood wordt weggenomen.
Heb wat vertrouwen in de gang van zaken, dat is het makkelijkste, een beetje mysterie is altijd leuk. Waarom dit zoveel mensen bezighoud is best vreemd eigenlijk, maar als ik het goed doordacht heb is ieder van ons na de vleselijke dood weer terugquote:Op maandag 30 november 2015 15:51 schreef Perrin het volgende:
Veel mensen maken trouwens wel eens zo'n existentiele crisis of 'donkere nacht van de ziel' mee.
Ikzelf heb zo'n periode twee keer meegemaakt, de laatste denk ik ongeveer 10 jaar geleden. Geen pretje, maar je komt er meestal wel sterker of 'gelouterd' uit. Voor mij voelde dat daarna iig wel zo. Ik heb toen 's avonds veel rust gezocht (in bed met gordijnen dicht) en veel gelezen over dingen die ik belangrijk vond en kopjes thee van Sint-janskruid gedronken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |