nederlandse huizenmarkt is voor mij niet meer belangrijk en ik wil jullie ook op de hoogte houden van ontwikkelingen in aangrenzend landen waar de babyboomers naar kijkenquote:Op zondag 17 februari 2013 13:16 schreef Basp1 het volgende:
MM waarom kom je toch steeds weer aankakken met panden die totaal niets met de nederlandse woningmarkt te maken hebben. Open een topic over goedkope huizen in het buitenland tbv toekomstige babyboomers. Of wil je dat niet en blijf je lekker als een klein kind toch maar steeds doorgaan met deze zut, dat had ik nu niet verwacht van een oudere heer die bijna tegen zijn pensioen aan zit.
Hongarije is geen aangrenzend land.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederlandse huizenmarkt is voor mij niet meer belangrijk en ik wil jullie ook op de hoogte houden van ontwikkelingen in aangrenzend landen waar de babyboomers naar kijken
En hoe je daar een vrijstaand huis kunt kopen van je vakantiegeld, eindejaarsbonus en je zakgeld samen zonder dure hypotheekadviseur en zonder op de HRA subsidie te leunen
nou debrecen is een dik uurtje vliegen vanaf eindhoven met wizzair en valt binnen de EU, dat is voor mij redelijk aangrenzend achter oostenrijkquote:Op zondag 17 februari 2013 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hongarije is geen aangrenzend land.
Dat maakt het nog geen aangrenzend land. En niemand wil in Hongarije gevonden worden, dood of levend.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou debrecen is een dik uurtje vliegen en valt binnen de EU
mooi hoor aan het balatonmeer 1200 km en vlakbij een thermaal bad echt iets voor een oudere die op een koopje isquote:Op zondag 17 februari 2013 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen aangrenzend land. En niemand wil in Hongarije gevonden worden, dood of levend.
Open er een topic over, en bagger dat vol ipv deze.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederlandse huizenmarkt is voor mij niet meer belangrijk en ik wil jullie ook op de hoogte houden van ontwikkelingen in aangrenzend landen waar de babyboomers naar kijken
En hoe je daar een vrijstaand huis kunt kopen van je vakantiegeld, eindejaarsbonus en je zakgeld samen zonder dure hypotheekadviseur en zonder op de HRA subsidie te leunen
Maar vind je het niet leuk als iemand zo nu en dan je oogkleppen afdoet??
je hebt verdorie vorige maand nog in Nederland gekochtquote:Op zondag 17 februari 2013 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederlandse huizenmarkt is voor mij niet meer belangrijk
nou leuk hokkie toch als slaapplek, maar moglijk dat ie weer in de verkoop gaat hoor, als ik er niet veel meer komquote:Op zondag 17 februari 2013 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je hebt verdorie vorige maand nog in Nederland gekocht
en zeker als je over vijf jaar van je ongedeeld pensioen op eindloonbasis mag gaan genieten, dan wil je geen woonlasten he, want ik hou van reizenquote:Op zondag 17 februari 2013 13:51 schreef arjan1212 het volgende:
ik ga waarscheinlijk nooit een huis kopen, maar huizen in binnen en buitenland opzoeken op internet is het mooiste wat er is
AEX / Buitenlandse huizen baggertopicquote:Op zondag 17 februari 2013 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Open er een topic over, en bagger dat vol ipv deze.
Dat is wel duidelijk ja. Geen idee wie je wil overtuigen met al die grafiekjes/prognoses tot 2020, maar als jij er er beter bij voelt, heb je mijn zegen.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En het is een schatting he, ik ben ook maar aan het spelen.
net als tsjechie, das wel net ff te ver om naar je werk te rijdenquote:Op zondag 17 februari 2013 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen aangrenzend land. En niemand wil in Hongarije gevonden worden, dood of levend.
Er moet daar flink gebouwd worden om al die Spanjaarden die daar heen gaan van een huis te voorzien. Waarom niet al die Duitsers voor wie de Spanjaarden moeten bouwen naar Spanje verschepen. Daar zijn die huizen al en nog spotgoedkoop ook schijnbaar.quote:Op maandag 18 februari 2013 08:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
net als tsjechie, das wel net ff te ver om naar je werk te rijden
Maar je kunt straks huizen in Spanje voor noppes krijgen , want iedere spanjaard trekt naar Duitsland , miet daar flink gebouwd worden om aan de vraag te voldoen
Demografie ??quote:Op maandag 18 februari 2013 09:05 schreef 99.999 het volgende:
Demografie blijft een uitdaging voor sommigen hier
Demografie inderdaad. Je uitspraken over bevolkingsontwikkelingen en stromen zijn wel erg dapper.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
Demografie ??
Zoeken naar goedkope woningen in het buitenland ??
quote:Winkelleegstand neemt fors toe van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - De leegstand in winkelgebieden stijgt naar 14,5% in 2020. Dat is niet alleen een bittere pil voor retailers en shopliefhebbers, maar ook voor beleggers.
Het totale waardeverlies komt neer op ¤2,5 miljard.
Dat blijkt uit de nieuwe ’Winkelkaart van Nederland’ van ABN Amro, die vandaag wordt gepresenteerd.
Momenteel kampen winkelgebieden met een leegstand die uiteenloopt van 5 tot 8%. Maar de leegstand neemt fors toe door de verslechterende economische omstandigheden, zo voorspellen analisten van ABN Amro.
Dat heeft grote consequenties voor de beleggingswaarde van retailvastgoed. De totale waarde in centrale winkelgebieden bedraagt volgens ABN Amro meer dan ¤30 miljard. Dat bedrag is gebaseerd op de gemiddelde huuropbrengst per vierkante meter. Dat is volgens ABN Amro zo’n ¤360 per m2. Bij een leegstandsgroei van 800.000 m2 in de komende acht jaar komt het waardeverlies neer op ¤2,5 miljard. Winkelpanden verbouwen tot woningen biedt maar weinig soelaas. De huuropbrengst per m2 per jaar valt dan terug tot een kleine ¤150.
De trend van de groeiende leegstand is echter onomkeerbaar. Alle winkelgebieden, van dorpen tot steden, krijgen ermee te maken. De binnensteden vormen hierop geen uitzondering. Samen met de kleinere hoofdwinkelgebieden in stadswijken en dorpen hebben de binnensteden een belangrijk aandeel in het winkellandschap met 27% van de markt
150 euro per /m^2, stel men maakt er appartementen van 100m^2 dan moet die per maand 1250 euro opbrengen. Dat is volgens mij flink aan de prijs dan.quote:Winkelpanden verbouwen tot woningen biedt maar weinig soelaas. De huuropbrengst per m2 per jaar valt dan terug tot een kleine ¤150
Dit gaat dan vaak om locaties in of nabij de binnenstad. Dan zijn wel stevige huurprijzen te vangen. Maar dit is wellicht wat al te optimistisch.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
150 euro per /m^2, stel men maakt er appartementen van 100m^2 dan moet die per maand 1250 euro opbrengen. Dat is volgens mij flink aan de prijs dan.
Dat winkels zich zo ver het vel over de oren laten trekken met huurprijzen van 360 euro/ m^2 daar verbaas ik me dan eigenlijk nog veel meer over.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit gaat dan vaak om locaties in of nabij de binnenstad. Dan zijn wel stevige huurprijzen te vangen. Maar dit is wellicht wat al te optimistisch.
Is ook van de zotte en er de oorzaak van dat je overal dezelfde grote ketens ziet die dit nog wel op kunnen brengen wat vervolgens weer zorgt dat de gebieden een deel van hun eigenheid en daarmee aantrekkingskracht verliezen...quote:Op maandag 18 februari 2013 10:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat winkels zich zo ver het vel over de oren laten trekken met huurprijzen van 360 euro/ m^2 daar verbaas ik me dan eigenlijk nog veel meer over.
Volgens verwachting is de woningverkoop gekelderd immers de potentiele kopers wilden nog snel gebruik maken van de oude regels december vorig jaar. Nu is het weer de kat uit de boom kijken.quote:Woningverkopen in januari gekelderd
DEN HAAG - De verkoop van woningen is vorige maand sterk gekelderd. In januari registreerde het Kadaster 6260 verkochte woningen, tegen 17.364 in december.
Dat betekent een daling van 63,9 procent, blijkt uit cijfers die het Kadaster maandag publiceerde.
In de maand december worden altijd meer koopakten bij het Kadaster aangeboden. In januari volgt er meestal een daling, ziet het Kadaster.
Vorig jaar werden er in januari ook maar 7082 woningen verkocht. Dat het aantal registraties nu ook 11,6 procent lager uitpakt dan in 2012, komt vermoedelijk doordat veel huizenkopers eind vorig jaar nog profiteerden van voordelige hypotheekregels.
Flevoland
Vrijstaande woningen dalen het meest met ruim 29 procent, hoekwoningen het minst met 1,6 procent. In alle provincies werden minder huizen verkocht, behalve in Flevoland. In Utrecht was de daling het grootst met bijna 30 procent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |