ga dat eerst maar eens vragen voordat je het zonder meer op fok te knallen, dat is niet waarquote:Op maandag 18 februari 2013 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin juist heel veel lang zittende sociaal huurders die flinke carriere stappen gemaakt hebben zitten nog lang niet aan de 638 euro per maand, terwijl hun startende buurman met minimumloon die er net 1 maand woont wel meteen op de 638euro zit.
Maar WBV's hebben ook nog heel veel jaren 50, 60 en 70 woningen waaarbij bewoners nog lang niet op het maximum zitten en de jaarlijkse huurverhoging nooit voldoende is geweest om identieke woningen in dezelfde straat ook voor dezelfde prijs te kunnen verhuren.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:21 schreef HD9 het volgende:
[..]
ga dat eerst maar eens vragen voordat je het zonder meer op fok te knallen, dat is niet waar
de meeste huren in de nieuwbouw vanaf 1980 zit al flink boven de 600 , alleen galerijflats zitten op 450
ik woon VS voor 702 euro pm in een rijtjeshuis 5 kamers met uitzicht op park
ja ok ik zal voor jouw voortaan vrije sector schrijven ipv VS, niemand maakt daar een probleem vanquote:Op maandag 18 februari 2013 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah wederom een uitgebreide onderbouwing met argumenten zoals we wel vaker bij jou zien.
Ja die wonen er al 50 of 60 jaar?? die mensen bedoel je ??quote:Op maandag 18 februari 2013 13:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar WBV's hebben ook nog heel veel jaren 50, 60 en 70 woningen waaarbij bewoners nog lang niet op het maximum zitten en de jaarlijkse huurverhoging nooit voldoende is geweest om identieke woningen in dezelfde straat ook voor dezelfde prijs te kunnen verhuren.
Nou dan woon je daar fijn wat maak je je dan druk over de nederlandse woning markt? In schubbekuttenveen in NL kun je zulke woningen ook wel vinden, maar idd niet in de randstad.
Voor mij was VS geen bekende term hiervoor alleen voor de verenigde staten. Maar blijkbaar moeten we maar alle vage beweringen van jou kunnen ruiken wat je nu wederom bedoeld.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:36 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja ok ik zal voor jouw voortaan vrije sector schrijven ipv VS, niemand maakt daar een probleem van
net als OV kaart
Even een voorbeeld, collega van mij is blijven wonen in het huurhuis van zijn ouders voor de huur die zijn ouders betaalden, deze zit nu op 430 euro, terwijl buren van hem op de 580 euro zitten.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:37 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja die wonen er al 50 of 60 jaar?? die mensen bedoel je ??
hebben die hoge inkomens??
Mijn schoonouders zijn dood, maar anders zaten ze in de AOW , de vuile scheefhuurders
Worden die buren even genaaid!quote:Op maandag 18 februari 2013 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even een voorbeeld, collega van mij is blijven wonen in het huurhuis van zijn ouders voor de huur die zijn ouders betaalden, deze zit nu op 430 euro, terwijl buren van hem op de 580 euro zitten.
dat kan niet, de woning moet altijd leegquote:Op maandag 18 februari 2013 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even een voorbeeld, collega van mij is blijven wonen in het huurhuis van zijn ouders voor de huur die zijn ouders betaalden, deze zit nu op 430 euro, terwijl buren van hem op de 580 euro zitten.
dan geloof je het toch niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat kan niet, de woning moet altijd leeg
of die woningcorporatie moet anders omgaan met zulke zaken maar dat kan echt niet
de zoon is huisgenoot en geen hoofdhuurder.,
Maar wat je nu zegt is wel erg gezocht he, ik denk dan ook dat je het zelf verzonnen hebt
o en die 70 euro afpakken gaat de koopsector redden ???quote:Op maandag 18 februari 2013 14:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan geloof je het toch niet.![]()
Zelfs in de flat waar ik woon huurde ik voor 80 euro meer dan mensen die er al 20 jaar woonden en mensen die 2 jaar na mij erin gekomen zijn die betaalden zelfs 70 euro meer dan mij.
Maar blijkbaar kan dat niet volgens jou.
Nee die 150 euro verschil per maand gaat wel de cooporatiesector als het goed is genoeg inkomsten geven om de bijdrages voor de huurtoeslagen te voldoen, en met een beetje geluk ook nog net genoeg geld om wat te ontwikkelen / aan onderhoud te doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:05 schreef HD9 het volgende:
[..]
o en die 70 euro afpakken gaat de koopsector redden ???
nee want die gaat naar de verhuurheffingquote:Op maandag 18 februari 2013 14:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee die 150 euro verschil per maand gaat wel de cooporatiesector als het goed is genoeg inkomsten geven om de bijdrages voor de huurtoeslagen te voldoen, en met een beetje geluk ook nog net genoeg geld om wat te ontwikkelen / aan onderhoud te doen.
Wij blij toe ookquote:Op maandag 18 februari 2013 14:08 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee want die gaat naar de verhuurheffing
maar over vijf jaar ben ik het land uit godzijdank , weg uit deze waanzin
Helaas zal hij nog wel hier blijven posten met onzin of hij moet zo afgelegen gaan wonen dat er geen internet is.quote:
ik weet niet over welke plaats je het nou hebt, maar bij de woningbouwver. hier in het dorp koste de meeste huizen 400 euroquote:Op maandag 18 februari 2013 13:21 schreef HD9 het volgende:
[..]
ga dat eerst maar eens vragen voordat je het zonder meer op fok te knallen, dat is niet waar
de meeste huren in de nieuwbouw vanaf 1980 zit al flink boven de 600 , alleen galerijflats zitten op 450
ik woon VS voor 702 euro pm in een rijtjeshuis 5 kamers met uitzicht op park
geloof ik helemaal geen ene zak van en jij zelf ook nietquote:Op maandag 18 februari 2013 14:21 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik weet niet over welke plaats je het nou hebt, maar bij de woningbouwver. hier in het dorp koste de meeste huizen 400 euro
havenstraat 292,12 trompertwal 340,28 jansteenstr. 356,97 piersonstraat 362,94 van der heijdenstraat 374,84 havenstraat 422,52 hugenholzstraat 429,95 schoolstraat 430,90 enz.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:33 schreef HD9 het volgende:
[..]
geloof ik helemaal geen ene zak van en jij zelf ook niet
ja de ken ik, tochtende galerijflats en daar zouden mensen in zitten die 1,5 keer modaal verdienen ??quote:Op maandag 18 februari 2013 14:54 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
havenstraat 292,12 trompertwal 340,28 jansteenstr. 356,97 piersonstraat 362,94 van der heijdenstraat 374,84 havenstraat 422,52 hugenholzstraat 429,95 schoolstraat 430,90 enz.
mogelijk maar die wonen niet in die grafhokken.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:08 schreef Basp1 het volgende:
Wat een ontiegelijke zielige zeurende user ben jij HD9, eerst geloof je er geen zak van dan is het opeens weer wat anders, geloof toch eens wat de mensen hier vertellen, of kom zelf met andere bewijzen aan die het tegendeel zouden staven.
http://thefactclub.nl/201(...)uari-scheefhuurders/
18% van de huurders in de sociale sector verdient meer dan 43.000 per maand.
Kom dan maar met bewijzen die dit staven ipv hier wederom de ontiegelijk zielige zeurende user uit te hangen en niets bij te dragen aan een opbouwende discussie met bewijzen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:10 schreef HD9 het volgende:
[..]
mogelijk maar die wonen niet in die grafhokken en zitten dus aan hun maximum
ik verdien meer dan 45.000 maar ik zou over de balustrade springen als ik daar moest wonenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kom dan maar met bewijzen die dit staven ipv hier wederom de ontiegelijk zielige zeurende user uit te hangen en niets bij te dragen aan een opbouwende discussie met bewijzen.
Enig idee wat dat kost en tijd je eraan kwijt bent, al die mensen eerst verhuizen, dan spulletje slopen, iets nieuws bouwen en vervolgens wachten totdat je geïnvesteerde geld weer terug is.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik verdien meer dan 45.000 maar ik zou over de balustrade springen als ik daar moest wonen
Het kabinet zou er beter aan doen om die te slopen en te vervangen door energie zuinge flats, kunen makkelijk 2 keer zoveel kwijt daar, dan hoeven ze de bouwvakerrs geen uitklering meer te geven
[ afbeelding ]
Dus het kabinet moet deze maar gaan slopen en zelf voor de bouwkosten gaan opdraaien, over totaal onrealistische denkbeelden gesproken.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik verdien meer dan 45.000 maar ik zou over de balustrade springen als ik daar moest wonen
Het kabinet zou er beter aan doen om die te slopen en te vervangen door energie zuinge flats, kunen makkelijk 2 keer zoveel kwijt daar, dan hoeven ze de bouwvakerrs geen uitklering meer te geven
ja toch is de WBV in mijn stad het van plan, daar komen op die ruimte 3 keer zoveel flats en koopwoningen te staan, met garage onder de gebouwen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus het kabinet moet deze maar gaan slopen en zelf voor de bouwkosten gaan opdraaien, over totaal onrealistische denkbeelden gesproken.
Ja dat wil ik ook. Ik heb een koopwoning, deze laten slopen en nieuwe terugbouwen (energie neutraal) door de overheid. Daar inruil voor deze actie dan geen HRA meer maar ook geen huur betalen, omdat ik al belasting betaal.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus het kabinet moet deze maar gaan slopen en zelf voor de bouwkosten gaan opdraaien, over totaal onrealistische denkbeelden gesproken.
Wbv's is geen overheid.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja toch is de WBV in mijn stad het van plan, daar komen op die ruimte 3 keer zoveel flats en koopwoningen te staan, met garage onder de gebouwen
dan zou de overheid dit beleid moeten aanmoedigen scheelt veel uitkeringenquote:
ik denk niet dat er iemand bezwaar maakt,quote:Op maandag 18 februari 2013 15:36 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja dat wil ik ook. Ik heb een koopwoning, deze laten slopen en nieuwe terugbouwen (energie neutraal) door de overheid. Daar inruil voor deze actie dan geen HRA meer maar ook geen huur betalen, omdat ik al belasting betaal.
Slopen en opnieuw bouwen door de overheid, denk niet dat iemand dat al gelukt is in geval van een koopwoning. En niks geen 3 eenheden als ik het al zelf zou doen. Mijn stukje grond is niet super groot en wil het graag helemaal van mijzelf houden.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:50 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik denk niet dat er iemand bezwaar maakt,
je zal de eerste niet zijn die zoiets doet, bouw je drie eenheden terug
dan doe je het niet, wat jij leuk vindquote:Op maandag 18 februari 2013 15:54 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Slopen en opnieuw bouwen door de overheid, denk niet dat iemand dat al gelukt is in geval van een koopwoning. En niks geen 3 eenheden als ik het al zelf zou doen. Mijn stukje grond is niet super groot en wil het graag helemaal van mijzelf houden.
Nou dan ben ik toch benieuwd naar dat project zou je hier een link willen neerzetten?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
dan doe je het niet, wat jij leuk vind
de WBV in mijn stad doet het wel en een fors aantal ook nog , de parkeerplaatsen zijn overdreven groot en zijn beter te gebruiken
http://www.gisnet.nl/Ruim(...)JveldOost-Va01_3.pdfquote:Op maandag 18 februari 2013 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan ben ik toch benieuwd naar dat project zou je hier een link willen neerzetten?
In die link kan ik anders nergens vinden dat de parkeerplaatsen overdreven groot zijn. Wel dat er per woning iets van gemiddeld 1.5 parkeerplek komt. Maar dat betekend gewoon 2 woonplekken = 3 parkeerplaatsen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
dan doe je het niet, wat jij leuk vind
de WBV in mijn stad doet het wel en een fors aantal ook nog , de parkeerplaatsen zijn overdreven groot en zijn beter te gebruiken
quote:Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik signaleer potentiele synergie effectenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:49 schreef HD9 het volgende:
[..]
dan zou de overheid dit beleid moeten aanmoedigen scheelt veel uitkeringen
Hoe zit het eigenlijk met verkapte overheidssteun? Mag dat zomaar bij hypotheken? Concurrentievervalsing bestaat niet meer?quote:
En wat te denken van de maximumregels voor leningen? Als een bank het niet mag uitlenen, mag de overheid dan wel mensen veel te diep in de schulden steken?quote:Het Amsterdamse hypotheekfonds mag alleen geld lenen aan mensen die in Amsterdam een woning willen kopen. De stad wil zo een alternatief te bieden voor huizenkopers die bij banken geen hypotheek kunnen krijgen en wil de vastgelopen woningmarkt in de stad een impuls geven.
Ah, prijzen opdrijven met goedkoop en steeds meer krediet! Toch mooi hoe telkens de "oplossingen" van 1993-2008 weer uit de kast worden getrokken...quote:Het voornaamste probleem is volgens de partij dat Amsterdammers door de strenge hypotheekregels en de extreem voorzichtige banken geen lening krijgen.
Wat denk je van de bijtelling bij leaseauto's, maar de rentekortingen die banken aan hun medewerkers verstrekken wordt niet als extra beloning gezien.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met verkapte overheidssteun? Mag dat zomaar bij hypotheken? Concurrentievervalsing bestaat niet meer?
Dat is idd ook aan de vage kant ja. Zou eigenlijk ook aangemerkt moeten worden als loon lijkt mij.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat denk je van de bijtelling bij leaseauto's, maar de rentekortingen die banken aan hun medewerkers verstrekken wordt niet als extra beloning gezien.
Goed punt! Bijtelling i.p.v. renteaftrek, speciaal voor bankmedewerkersquote:Op maandag 18 februari 2013 17:48 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat is idd ook aan de vage kant ja. Zou eigenlijk ook aangemerkt moeten worden als loon lijkt mij.
Waarom een k*tdorp??quote:Op zondag 17 februari 2013 20:05 schreef Zwolsboy het volgende:
In Nederland zie je dat niet rond Arnhem laat staan wat voor prijzen ze in Oosterbeek hebben das ook een kut dorp vlakbij.
Ik betaal ook graag wat extra om buiten de stad te wonen. Is dat vreemd? Ik begrijp de mensen niet die met alle geweld IN de stad willen wonen. Kennelijk worden meer mensen wakker.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:01 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik bedoel ermee, dat buiten de stad wonen net zo duur is tegenwoordig.
Ken mensen in Oosterbeek die huizen voor minder dan de helft hebben betaald tov Arnhem, nu lopen de prijzen gelijk of zitten zelfs erboven.
Nope, dat is niet vaag. Een stukje wetshistorie. Ooit lang geleden mochten producten uit eigen bedrijf tegen kostprijs verstrekt worden aan werknemers, en dat gold niet alleen voor banken, maar voor alle bedrijven. Toen de wet werd veranderd in de zin dat de besparing tot het loon gerekend moest worden, was het punt dat de vraag was:quote:Op maandag 18 februari 2013 17:48 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat is idd ook aan de vage kant ja. Zou eigenlijk ook aangemerkt moeten worden als loon lijkt mij.
nu echter zal het tot de WKR gerekend moeten worden en zal het beslag leggen op de vrije ruimte van 1,5% over de loonsom en moet het bedrijf over de overschrijding 80% heffing betalen, zaak dus voor de werkgever om hier heel kritisch naar te gaan kijken en dus mede vanwege de door jou genoemde redenen, het toch tot het loon te gaan rekenen zodat deze ruimte gebruikt kan worden voor fietsen, netto gratificaties en tabletsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nope, dat is niet vaag. Een stukje wetshistorie. Ooit lang geleden mochten producten uit eigen bedrijf tegen kostprijs verstrekt worden aan werknemers, en dat gold niet alleen voor banken, maar voor alle bedrijven. Toen de wet werd veranderd in de zin dat de besparing tot het loon gerekend moest worden, was het punt dat de vraag was:
- wat de besparing was; de korting geldt immers op adviestarieven, maar ik kan als leningnemer makkelijk een vette korting op de adviestarieven krijgen, dus de besparing is bepaald niet de personeelskorting - sterker nog, ik ken mensen die geen producten met personeelskorting van hun financiele werkgever afnamen, omdat het elders zonder personeelskorting goedkoper was;
- als de besparing tot het loon gerekend werd, is datzelfde bedrag weer als hypotheekrenteaftrekbaar, met als resultaat een hoop rompslomp en werk en extra ambtenaren waar jullie telkens over lopen te foeteren. De uitkomst per defintie: nihil belast. Een plus en een min die elkaar opheffen.
Ik neem aan een typo, 43.000 per maand, zal zijn per jaar.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:08 schreef Basp1 het volgende:
18% van de huurders in de sociale sector verdient meer dan 43.000 per maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |