abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:41:11 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123085775
punt is denk ik dat met die nieuwe WKRregeling ieder bedrijf 1,5% van de loonsom netto mag uitkeren, als dit voordeel dus niet belast is en tevens buiten die regeling valt, 8)7 dan mag een bank NOGMAALS 1,5% van de loonsom netto uitkeren, dat kan niet de bedoeling zijn van de regeling.
Daarnaast is het niet goed om beloningen die normaal voor iedereen in het bruto-netto verhaal horen, er voor bepaalde groepen (bankpersoneel) buiten te houden

wat gaat het de overheid kosten? 1,5% van 10 miljard x 42% schat ik

http://www.jongbloed-fisc(...)/werkkostenregeling/

Het is niet verstandig om als fiscaal-jurist afgestudeerde mensen als dom te bestempelen

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2013 19:54:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:42:30 #277
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_123096747
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:30 schreef RemcoDelft het volgende:
PvdA zet vraagtekens bij belastingvoordeel bankiers

Afblijven van mijn toekomstig rentepercentage, kutoverheid!!! :9
pi_123104220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
punt is denk ik dat met die nieuwe WKRregeling ieder bedrijf 1,5% van de loonsom netto mag uitkeren, als dit voordeel dus niet belast is en tevens buiten die regeling valt, 8)7 dan mag een bank NOGMAALS 1,5% van de loonsom netto uitkeren, dat kan niet de bedoeling zijn van de regeling.
Daarnaast is het niet goed om beloningen die normaal voor iedereen in het bruto-netto verhaal horen, er voor bepaalde groepen (bankpersoneel) buiten te houden

wat gaat het de overheid kosten? 1,5% van 10 miljard x 42% schat ik

http://www.jongbloed-fisc(...)/werkkostenregeling/

Het is niet verstandig om als fiscaal-jurist afgestudeerde mensen als dom te bestempelen
Van elke fiscaal - jurist die niet weet wat nihilvergoedingen zijn, vraag ik me af of 'ie zijn bul bij een pak melk gekregen heeft :)

Van kamerleden vraag ik medat allang niet meer af, als ik een duppie kreeg voor elke achterlijke fiscale kamervraag, was ik een rijk man.
pi_123104353
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module

20 huizen in liverpool te koop voor 1 pond
voorwaarde je moet in staat zijn om ze op te knappen
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:38:28 #280
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123105144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 06:44 schreef arjan1212 het volgende:

Sfeerimpressie:

Het enige wat je koopt is een bouwval op een klein kavel, met buren er aan vast. Dan ben je veel beter af door nieuw te bouwen zonder buren. Maar hey, dat mag niet he!
censuur :O
pi_123105401
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sfeerimpressie:
[ afbeelding ]

Het enige wat je koopt is een bouwval op een klein kavel, met buren er aan vast. Dan ben je veel beter af door nieuw te bouwen zonder buren. Maar hey, dat mag niet he!
Da's wel effe wat anders dan het plaatje in het bericht erboven :D

Nee, historisch erfgoed he, daar wordt je in Nederland vaak ook niet zo heppie-de-peppie van, met alle restricties en eisen aan onderhoud en renovatie. Daar moet je in de regel willen wonen uit liefde, en niet voor geldelijk gewin.
pi_123106523
In het kader van de open deur berichten ;)

quote:
Veel Nederlanders in woning met hypotheek

RIJSWIJK - Bijna zes op de tien Nederlanders wonen in een woning waar een hypotheek op zit. Een derde woont in een huurhuis via de vrije markt.

Dat blijkt uit cijfers van Eurostat, de databank van de Europese Unie. In bijna geen enkel Europees land woont zo’n groot percentage mensen in een woning met een hypotheek. Alleen in IJsland, Noorwegen en Zweden ligt het percentage hoger.

Tegelijk woont maar 8 procent van de Nederlanders in een woning die geheel van hen is en waar dus geen geld voor geleend is. Ter vergelijking: in Roemenië gaat dat om 97 procent van de bevolking.

Niet verwonderlijk

Volgens professor Peter Schotman, hoogleraar Empirical Finance aan de Universiteit van Maastricht, is het niet verwonderlijk dat er zo veel mensen in een huis met een hypotheek wonen.

"Op bijna alle huizen die de afgelopen 30 jaar zijn gekocht, is een hypotheek afgesloten in verband met de hypotheekrenteaftrek. Zelfs al heb je het geld, dan is het belastingvoordeel toch vaak zo aantrekkelijk dat mensen een hypotheek afsluiten."

Ook het aantal mensen dat huurt via de vrije markt, is Europees gezien heel hoog in Nederland. Slechts in een enkel land is dat percentage hoger, zoals Duitsland en Zwitserland.
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:55:35 #283
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123106773
Toch is de vergelijking met Roemenie leuk: 97% daar bezit z'n eigen huis! Geweldig toch? Niks werken voor de bank!

Wat willen ze hier mee zeggen?
quote:
Een derde woont in een huurhuis via de vrije markt.
Zouden ze "eenderde" bedoelen? Lijkt me sterk dat er 2 miljoen vrije sector huurwoningen zijn, eerder een tiende daarvan.
Of zouden ze sociale huurwoningen ook op de "vrije markt" stapel hebben gelegd?
pi_123106892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Toch is de vergelijking met Roemenie leuk: 97% daar bezit z'n eigen huis! Geweldig toch? Niks werken voor de bank!

Wat willen ze hier mee zeggen?
Roemenie, het nieuwe walhalla ;)

quote:
Zouden ze "eenderde" bedoelen? Lijkt me sterk dat er 2 miljoen vrije sector huurwoningen zijn, eerder een tiende daarvan.
Of zouden ze sociale huurwoningen ook op de "vrije markt" stapel hebben gelegd?
Dat denk ik, gezien de laatste zin. Want ik denk dat er geen land is, anders dan Roemenie ;) , waar de vrije huur sector (dus zonder sociaal) zo marginaal is als (dan?) in NL.
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:17:07 #285
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123107480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 06:44 schreef arjan1212 het volgende:

liverpool, city with a past, net als Manchester, waar de manchester broeken gemaakt werden toen er nog geld verdiend werd
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:19:44 #286
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123107578
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 04:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Van elke fiscaal - jurist die niet weet wat nihilvergoedingen zijn, vraag ik me af of 'ie zijn bul bij een pak melk gekregen heeft :)

Van kamerleden vraag ik medat allang niet meer af, als ik een duppie kreeg voor elke achterlijke fiscale kamervraag, was ik een rijk man.
zoals werkgerelateerde zaken ???
maar een lening voor de prive woning is toch geen nihilvergoeding ofwel zakelijk gerelateerd??

een conputer voor een thuiswerkplek niet , maar de lening voor het eigen huis wel?????

quote:
Nihilwaarderingen
06.Gereedschappen die op het werk blijven.
07.Vaste computers op het werk die daar ook blijven (dus niet voor thuiswerkplekken).
08.Arbo-voorzieningen.
09.Koffie, etc. op de werkplek.
10.Mobiele telefoon of smartphone (zoals iPhone) met zakelijk gebruik van tenminste 10%.
11.Computers, etc. mits zakelijk gebruik van tenminste 90%.
pi_123107806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:19 schreef HD9 het volgende:

[..]

zoals werkgerelateerde zaken ???
maar een lening voor de prive woning is toch geen nihilvergoeding ofwel zakelijk gerelateerd??

een conputer voor een thuiswerkplek niet , maar de lening voor het eigen huis wel?????

[..]

Ik zou zeggen: terug naar school - misschien dat de mod's je wat meer tijd kunnen verschaffen:

quote:
20.2.8 Personeelslening
Wanneer u of een met u verbonden vennootschap geld leent aan een werknemer, kan er sprake zijn van een rentevoordeel voor die werknemer. Dit is zo wanneer hij minder rente betaalt over de lening dan bij een kredietverlener. Voor dit rentevoordeel geldt in de volgende gevallen een nihilwaardering:
Uw werknemer gebruikt de lening voor het kopen, onderhouden of verbeteren van een eigen woning.
Uw werknemer en u moeten voldoen aan de volgende voorwaarden:
– Uw werknemer geeft u een schriftelijke verklaring waarin staat waarvoor hij de lening wil gebruiken
en voor welk deel van de lening de rente en de kosten aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting.
– Uw werknemer voegt kopieën van aankoopbewijzen, rekeningen en dergelijk bij de verklaring.
– U bewaart de verklaring van de werknemer bij de loonadministratie.
– U geeft in uw aangifte loonheffingen aan dat u het rentevoordeel niet belast hebt.
uit: Belastingdienst | Handboek Loonheffingen 2013 – Werkkostenregeling

http://download.belasting(...)3_lh0221t31fdwkr.pdf

Voor de goede orde: dat geldt dus niet alleen voor financiele instellingen, maar voor elke inhoudingsplichtige.
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:29:44 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123107920
quote:
– U bewaart de verklaring van de werknemer bij de loonadministratie.
Ik ben benieuwd of banken daadwerkelijk de hypotheekpolissen van werknemers bij de loonadministratie bewaren.
pi_123107964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of banken daadwerkelijk de hypotheekpolissen van werknemers bij de loonadministratie bewaren.
Ik kan bij tenminste 1 grootbank garanderen van wel (dwz verklaring, van zowel werknemer als van personeelsbank)

(die hebben namelijk echte fiscaal juristen in dienst, en geen virtuele ;) )
pi_123108268
Einde crisis in zicht?

quote:
Bouw heeft betere tijd in zicht
door Wessel Wit
AMSTERDAM -

Na de jarenlange kaalslag in de bouw ziet de bouwsector de toekomst met vertrouwen tegemoet. Ruim 80 procent van de bouwbedrijven en aannemers zegt dit crisisjaar te zullen overleven, blijkt uit onderzoek van stichting BouwGarant. „De sector zit niet bij de pakken neer”, oordeelt algemeen manager Rob de Groot.

Hij verwacht dat de bodem van de crisis in zicht is. „Bedrijven moeten nu even flink doorbijten en met slimme oplossingen komen om het hoofd boven water te houden. Er zijn heel veel positieve verwachtingen voor de komende jaren. Het jaar 2014 wordt een omslagpunt.” Volgens De Groot heeft de politiek daarbij een handje geholpen, onder meer door het btw-tarief op onderhoud en verbouwingen op 6 procent te houden.
http://www.telegraaf.nl/m(...)tijd_in_zicht__.html
pi_123108277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sfeerimpressie:
[ afbeelding ]

Goeie genade, vált dat nog wel op te knappen? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123108314
quote:
Mooi, als zelfs de sector zelf al positief wordt kunnen we ophouden de boel te stimuleren met allerlei kortingen en subsidies.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:47:39 #293
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123108478
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: terug naar school - misschien dat de mod's je wat meer tijd kunnen verschaffen:

[..]uit: Belastingdienst | Handboek Loonheffingen 2013 – Werkkostenregeling

http://download.belasting(...)3_lh0221t31fdwkr.pdf

Voor de goede orde: dat geldt dus niet alleen voor financiele instellingen, maar voor elke inhoudingsplichtige.
Daar gaat nu juist de vraag over aan de staatssecretaris, dat moet aangepast worden
dat iets ergens zwart op wit staat wil niet zeggen dat het zo moet blijven
pi_123108524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

Daar gaat nu juist de vraag over aan de staatssecretaris, dat moet aangepast worden
dat iets ergens zwart op wit staat wil niet zeggen dat het zo moet blijven
Van wie moet dat? En waarom kun je geen volledige lijstjes quoten? Moet dat ook van iemand?

Moet je voor de gein trouwens de kamervraag zelf eens lezen, ipv de persquote. Die luidt namelijk anders. Maar de vraag of de heren Snip en Snap hun eigen vraag begrijpen ;)
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:48:50 #295
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123108528
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mooi, als zelfs de sector zelf al positief wordt kunnen we ophouden de boel te stimuleren met allerlei kortingen en subsidies.
ja het is het naar voren halen van eventueel een beetje werk, dus veel tijdelijke baantjes dit jaar
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:54:16 #296
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123108719
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Maar de vraag of de heren Snip en Snap hun eigen vraag begrijpen ;)
jawel, dat vraag ik me ook af

ikheb dan ook een toelichting gemaild
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:55:31 #297
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123108768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Goeie genade, vált dat nog wel op te knappen? :')
de bouwgrond voor 1 euro?? das niet gek
pi_123108836
quote:
Corporatie en makelaar investeren minder
DEN HAAG - Bijna één op de drie Nederlandse bedrijven denkt in 2013 minder te investeren dan vorig jaar. Vooral woningbouwcorporaties en makelaars voorzien een krimp van hun investeringen.

Dit blijkt uit een enquête van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) die woensdag is gepubliceerd. De ondernemers zijn voor dit jaar beduidend negatiever over hun investeringen dan dat ze de afgelopen drie jaren waren, stelt het CBS. Slechts een tiende van de ondervraagden verwacht zijn investeringen op te schroeven.

Ruim een kwart van de bedrijven zegt te kampen met financiële belemmeringen in de bedrijfsvoering. Ook wordt in alle sectoren uitgegaan van een afname van de werkgelegenheid.

In 2012 daalden de bedrijfsinvesteringen al met bijna 5 procent ten opzichte van 2011. Een jaar geleden rekende ruim 23 procent van de ondernemers erop dat hun investeringen zouden afnemen.
Wie gaat er dan wel laten bouwen want dit staat in schril contrast met het ander bericht over meer bouwen.
pi_123108853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:55 schreef HD9 het volgende:

[..]

de bouwgrond voor 1 euro?? das niet gek
Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen... :{
pi_123108907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen... :{
De woningen komen in wisselende kwaliteit. Je moet niet enkel afgaan op plaatjes van RemcoDelft, dat weet je toch onderhand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')