abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2013 @ 15:35:54 #226
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123032752
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus het kabinet moet deze maar gaan slopen en zelf voor de bouwkosten gaan opdraaien, over totaal onrealistische denkbeelden gesproken. _O-
ja toch is de WBV in mijn stad het van plan, daar komen op die ruimte 3 keer zoveel flats en koopwoningen te staan, met garage onder de gebouwen.
En die zijn nog lang niet zo oud als de flats op het plaatje
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123032765
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus het kabinet moet deze maar gaan slopen en zelf voor de bouwkosten gaan opdraaien, over totaal onrealistische denkbeelden gesproken. _O-
Ja dat wil ik ook. Ik heb een koopwoning, deze laten slopen en nieuwe terugbouwen (energie neutraal) door de overheid. Daar inruil voor deze actie dan geen HRA meer maar ook geen huur betalen, omdat ik al belasting betaal.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123032781
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:35 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja toch is de WBV in mijn stad het van plan, daar komen op die ruimte 3 keer zoveel flats en koopwoningen te staan, met garage onder de gebouwen
Wbv's is geen overheid.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:49:43 #229
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123033209
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:36 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Wbv's is geen overheid.
dan zou de overheid dit beleid moeten aanmoedigen scheelt veel uitkeringen
  maandag 18 februari 2013 @ 15:50:57 #230
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123033256
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:36 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook. Ik heb een koopwoning, deze laten slopen en nieuwe terugbouwen (energie neutraal) door de overheid. Daar inruil voor deze actie dan geen HRA meer maar ook geen huur betalen, omdat ik al belasting betaal.
ik denk niet dat er iemand bezwaar maakt,
je zal de eerste niet zijn die zoiets doet, bouw je drie eenheden terug
pi_123033393
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:50 schreef HD9 het volgende:

[..]

ik denk niet dat er iemand bezwaar maakt,
je zal de eerste niet zijn die zoiets doet, bouw je drie eenheden terug
Slopen en opnieuw bouwen door de overheid, denk niet dat iemand dat al gelukt is in geval van een koopwoning. En niks geen 3 eenheden als ik het al zelf zou doen. Mijn stukje grond is niet super groot en wil het graag helemaal van mijzelf houden.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:58:41 #232
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123033538
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:54 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Slopen en opnieuw bouwen door de overheid, denk niet dat iemand dat al gelukt is in geval van een koopwoning. En niks geen 3 eenheden als ik het al zelf zou doen. Mijn stukje grond is niet super groot en wil het graag helemaal van mijzelf houden.
dan doe je het niet, wat jij leuk vind
de WBV in mijn stad doet het wel en een fors aantal ook nog , de parkeerplaatsen zijn overdreven groot en zijn beter te gebruiken
pi_123033921
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

de WBV in mijn stad doet het wel en een fors aantal ook nog , de parkeerplaatsen zijn overdreven groot en zijn beter te gebruiken
Nou dan ben ik toch benieuwd naar dat project zou je hier een link willen neerzetten?
  maandag 18 februari 2013 @ 16:17:38 #234
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123034320
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan ben ik toch benieuwd naar dat project zou je hier een link willen neerzetten?
http://www.gisnet.nl/Ruim(...)JveldOost-Va01_3.pdf

wat jij wil
pi_123034865
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

In die link kan ik anders nergens vinden dat de parkeerplaatsen overdreven groot zijn. Wel dat er per woning iets van gemiddeld 1.5 parkeerplek komt. Maar dat betekend gewoon 2 woonplekken = 3 parkeerplaatsen.

En ook even snel geteld 456 worden er gesloopt, 463 worden er gebouwd niks geen 1 op 3 verhouding.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tikbalang op 18-02-2013 16:36:01 ]
pi_123035020
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

ik verdien meer dan 45.000 maar ik zou over de balustrade springen als ik daar moest wonen

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:49 schreef HD9 het volgende:

[..]

dan zou de overheid dit beleid moeten aanmoedigen scheelt veel uitkeringen
Ik signaleer potentiele synergie effecten ^O^
pi_123035365
Die link is niets meer dan een ontwikkelingsvisie en geeft nog niet aan dat men ook daadwerkelijk al aan fase 1 begonnen is.

Wanneer ik op de website van provides kijk zien we dat er tot nu toe nog alleen een keuze gemaakt is door de bewoners in welke stijl dat project gebouwd zal gaan worden.

http://www.provides.nl/index.asp?id=219&m1=12&m2=5&m3=0
pi_123036896
PvdA subsidiehypotheek in Amsterdam

http://www.parool.nl/paro(...)-Amsterdammers.dhtml

Dombos
  maandag 18 februari 2013 @ 17:25:07 #239
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123037061
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef de_ier het volgende:
PvdA subsidiehypotheek in Amsterdam
Hoe zit het eigenlijk met verkapte overheidssteun? Mag dat zomaar bij hypotheken? Concurrentievervalsing bestaat niet meer?

quote:
Het Amsterdamse hypotheekfonds mag alleen geld lenen aan mensen die in Amsterdam een woning willen kopen. De stad wil zo een alternatief te bieden voor huizenkopers die bij banken geen hypotheek kunnen krijgen en wil de vastgelopen woningmarkt in de stad een impuls geven.
En wat te denken van de maximumregels voor leningen? Als een bank het niet mag uitlenen, mag de overheid dan wel mensen veel te diep in de schulden steken?

quote:
Het voornaamste probleem is volgens de partij dat Amsterdammers door de strenge hypotheekregels en de extreem voorzichtige banken geen lening krijgen.
Ah, prijzen opdrijven met goedkoop en steeds meer krediet! Toch mooi hoe telkens de "oplossingen" van 1993-2008 weer uit de kast worden getrokken...

Het feit dat prijzen te hoog zijn hoor je ze niet over. Want dat kan natuurlijk niet. Amsterdam is anders. Daar dalen prijzen niet.
censuur :O
pi_123037093
in het algemeen dagblad van vandaag melden woningbouwvereningen uit gouda dat ze de verhuurdersheffing niet doorberekenen aan hun huurders, o.a omdat het maar 2 jaar geldig zou zijn .. tsja als ze het kunnen betalen zonder de huren extra omhoog te gooien waarom niet?
pi_123037597
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:

Hoe zit het eigenlijk met verkapte overheidssteun? Mag dat zomaar bij hypotheken? Concurrentievervalsing bestaat niet meer?
Wat denk je van de bijtelling bij leaseauto's, maar de rentekortingen die banken aan hun medewerkers verstrekken wordt niet als extra beloning gezien.
pi_123037873
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat denk je van de bijtelling bij leaseauto's, maar de rentekortingen die banken aan hun medewerkers verstrekken wordt niet als extra beloning gezien.
Dat is idd ook aan de vage kant ja. Zou eigenlijk ook aangemerkt moeten worden als loon lijkt mij.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:42:16 #243
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123039614
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:48 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dat is idd ook aan de vage kant ja. Zou eigenlijk ook aangemerkt moeten worden als loon lijkt mij.
Goed punt! Bijtelling i.p.v. renteaftrek, speciaal voor bankmedewerkers ^O^
censuur :O
pi_123040942
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:05 schreef Zwolsboy het volgende:
In Nederland zie je dat niet rond Arnhem laat staan wat voor prijzen ze in Oosterbeek hebben das ook een kut dorp vlakbij.
Waarom een k*tdorp??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123046979
Ik bedoel ermee, dat buiten de stad wonen net zo duur is tegenwoordig.

Ken mensen in Oosterbeek die huizen voor minder dan de helft hebben betaald tov Arnhem, nu lopen de prijzen gelijk of zitten zelfs erboven.
Interessant he ?
pi_123051443
In mijn tijd, waren Oosterbeek en Arnhem-Noord, ongeveer even duur. Dat was i.d.d. het dubbele van Arnhem-Zuid, maar goed, da's ook het oord van de ontdoden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123054880
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:01 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik bedoel ermee, dat buiten de stad wonen net zo duur is tegenwoordig.

Ken mensen in Oosterbeek die huizen voor minder dan de helft hebben betaald tov Arnhem, nu lopen de prijzen gelijk of zitten zelfs erboven.
Ik betaal ook graag wat extra om buiten de stad te wonen. Is dat vreemd? Ik begrijp de mensen niet die met alle geweld IN de stad willen wonen. Kennelijk worden meer mensen wakker.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123060074
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:48 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nope, dat is niet vaag. Een stukje wetshistorie. Ooit lang geleden mochten producten uit eigen bedrijf tegen kostprijs verstrekt worden aan werknemers, en dat gold niet alleen voor banken, maar voor alle bedrijven. Toen de wet werd veranderd in de zin dat de besparing tot het loon gerekend moest worden, was het punt dat de vraag was:
- wat de besparing was; de korting geldt immers op adviestarieven, maar ik kan als leningnemer makkelijk een vette korting op de adviestarieven krijgen, dus de besparing is bepaald niet de personeelskorting - sterker nog, ik ken mensen die geen producten met personeelskorting van hun financiele werkgever afnamen, omdat het elders zonder personeelskorting goedkoper was;
- als de besparing tot het loon gerekend werd, is datzelfde bedrag weer als hypotheekrenteaftrekbaar, met als resultaat een hoop rompslomp en werk en extra ambtenaren waar jullie telkens over lopen te foeteren. De uitkomst per defintie: nihil belast. Een plus en een min die elkaar opheffen.

Ergo de praktische oplossing was om het niet tot het loon te rekenen, en er geen hypotheekrenteaftrek voor te geven, met exact dezelfde uitkomst alsof het wel tot het loon was gerekend/rente afgetrokken was, maar met een stuk minder werk en foutenkans.

En voor comsumptieve leningen dan? Daar geldt het dus ook niet voor (aldus de resolutie van de stas).

Dus ik begrijp het issue niet zo. Tenzij jullie graag willen dat personeelsleden van fin. instellingen ook pensioenaanspraken over de personeelskorting opbouwen ;) Want dat laatste was het belang van de werkgevers om het zo te regelen.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:20:19 #249
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123061014
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 04:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nope, dat is niet vaag. Een stukje wetshistorie. Ooit lang geleden mochten producten uit eigen bedrijf tegen kostprijs verstrekt worden aan werknemers, en dat gold niet alleen voor banken, maar voor alle bedrijven. Toen de wet werd veranderd in de zin dat de besparing tot het loon gerekend moest worden, was het punt dat de vraag was:
- wat de besparing was; de korting geldt immers op adviestarieven, maar ik kan als leningnemer makkelijk een vette korting op de adviestarieven krijgen, dus de besparing is bepaald niet de personeelskorting - sterker nog, ik ken mensen die geen producten met personeelskorting van hun financiele werkgever afnamen, omdat het elders zonder personeelskorting goedkoper was;
- als de besparing tot het loon gerekend werd, is datzelfde bedrag weer als hypotheekrenteaftrekbaar, met als resultaat een hoop rompslomp en werk en extra ambtenaren waar jullie telkens over lopen te foeteren. De uitkomst per defintie: nihil belast. Een plus en een min die elkaar opheffen.
nu echter zal het tot de WKR gerekend moeten worden en zal het beslag leggen op de vrije ruimte van 1,5% over de loonsom en moet het bedrijf over de overschrijding 80% heffing betalen, zaak dus voor de werkgever om hier heel kritisch naar te gaan kijken en dus mede vanwege de door jou genoemde redenen, het toch tot het loon te gaan rekenen zodat deze ruimte gebruikt kan worden voor fietsen, netto gratificaties en tablets
pi_123061706
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:08 schreef Basp1 het volgende:
18% van de huurders in de sociale sector verdient meer dan 43.000 per maand.
Ik neem aan een typo, 43.000 per maand, zal zijn per jaar.
43.000 per maand, dan ben je nu spekkoper, je kan kopen wat je wilt zonder een centje pijn, in het hoge segment wordt zo goed als geen huis verkocht en staan de prijzen helemaal onder zware druk.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')