abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122881211
Ouderen hard gewerkt? :')

Vrouwen zaten sowieso thuis (toen kon dat nog en hoefde je niet driekwart van je inkomen af te staan aan de Staat, omdat alle ouderen middels zorgkosten, AOW en goudgerande pensioenregelingen aan het staatsinfuus hangen...) en alles werd vooruitgeschoven. Na hen de zondvloed....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_122881268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat het tegenwoordig op 2 fulltime inkomens al bijna onmogelijk is om een klein huisje te kopen maakt helemaal niks uit, want ze kunnen een mobieltje betalen?
Zoveel ouderen konden dat zich ook niet permitteren en men had nog geeneens veel andere kosten domweg omdat het er niet was of ze konden het niet betalen.
pi_122881333
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Ouderen hard gewerkt? :')

Vrouwen zaten sowieso thuis (toen kon dat nog en hoefde je niet driekwart van je inkomen af te staan aan de Staat, omdat alle ouderen middels zorgkosten, AOW en goudgerande pensioenregelingen aan het staatsinfuus hangen...) en alles werd vooruitgeschoven. Na hen de zondvloed....
Wat een onzin.
pi_122881436
Feiten :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_122881542
Kijk ze eens profiteren, die jeugd van tegenwoordig:

Waarbij de stufi over iets meer dan een jaar zelfs volledig weg valt.
pi_122881555
quote:
Als er nu verkiezingen waren, zou 50PLUS 24 zetels in de Tweede Kamer halen. Dat blijkt uit een peiling van TNS NIPO, die donderdag is gepubliceerd. 26 procent van de kiezers zou op de partij van Henk Krol stemmen. 50PLUS, dat momenteel in de Kamer 2 zetels heeft, zou daarmee de tweede partij van het land worden.
24 zetels en 26% van de stemmen? Iets klopt niet echt :')
pi_122881632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

24 zetels en 26% van de stemmen? Iets klopt niet echt :') Wat is de bron of bedenkt TS dit zelf?
http://www.volkskrant.nl/(...)naar-24-zetels.dhtml

Alstublieft.
pi_122881682
quote:
26% van de 50-plussers dus, dat is wat anders dan 26% van de kiezers zoals in de OP staat. Blijft schokkend, maar gelukkig zijn er geen verkiezingen.
pi_122881872
Peilingen zeggen nu natuurlijk ook niets. Verdonk stond ooit ook op 26 zetels, maar toen er verkiezingen waren, werd ze weggevaagd.
pi_122882154
Ja, en de SP zou ook zogenaamd 30 zetels hebben. We gelooft er nog in peilingen? Die dingen staan heel ver van de werkelijkheid. Ik kon je ook wel vertellen dat de pvv erop achteruit ging en dat de pvda en de vvd de grootste zouden worden. Daar heb je echt geen jaar lang mensen ondervragen voor nodig.
#freefrederike
pi_122882288
Ik beschouw het werkelijk als een zwarte dag voor Nederland. Populisme is nog nooit eerder zo groot geweest: 40 zetels.
pi_122882462
Heerlijk om te zien dat op eigenbelang altijd gespeculeerd kan worden ^O^
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_122882478
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef Tocadisco het volgende:
Kijk ze eens profiteren, die jeugd van tegenwoordig:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waarbij de stufi over iets meer dan een jaar zelfs volledig weg valt.
En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
pi_122882544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
Je pakt het stereotype van een rijkeluiskindje en besluit ineens dat dat dan voor elke jongere in Nederland geldt?
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:17:22 #45
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122882641
Eens met Dr.Nikita. _O_
pi_122882952
quote:

[..]

Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie. Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.

De jeugd heeft het zeker niet slecht in dit land, in tegendeel. Maar ouderen doen alsof ze het enorm slecht hebben, terwijl ze meest vermogende generatie in dit land zijn. Ze nemen een totaal misplaatste slachtofferrol aan. En 50PLUS is hun populistische spreekbuis. Ik vind die partij echt nog verwerpelijker dan de PVV. :r
pi_122882975
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je pakt het stereotype van een rijkeluiskindje en besluit ineens dat dat dan voor elke jongere in Nederland geldt?
Nee hoor, ik probeer te laten zien dat de jongeren het vele malen beter hebben als de generatie van vroeger waar men nu zo schaamteloos op afgeeft.

En ik geef de oudere generatie groot gelijk dat ze geen zelfmoord willen plegen door op die kale rover te stemmen.
pi_122883032
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
pi_122883074
quote:

[..]

ok...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:26:17 #50
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122883120
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
Ze nemen die stapel bakstenen mee als vermogen.
pi_122883150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
NRC heeft het gechekt:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/

Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
pi_122883267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

ok...
Hoe de peilingen nu zijn of over xyz maanden of jaren...die 50 plus partij heeft een fundament in de samenleving gemetseld.

De vraag nu is: is dat het gevolg van slecht politiek leiderschap van de laatste jaren of is het een unieke 50 plus behoefte sec?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_122883500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

NRC heeft het gechekt:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/

Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
oki. thanks.
pi_122883541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie.
Nope
quote:
Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
quote:
De jeugd heeft het zeker niet slecht in dit land, in tegendeel. Maar ouderen doen alsof ze het enorm slecht hebben,
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
quote:
terwijl ze meest vermogende generatie in dit land zijn.
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
quote:
Ze nemen een totaal misplaatste slachtofferrol aan.
Nee, ik vind het terecht.
quote:
En 50PLUS is hun populistische spreekbuis.
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
quote:
Ik vind die partij echt nog verwerpelijker dan de PVV. :r
Dat mag Elfje.
pi_122883854
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:17 schreef betyar het volgende:
Eens met Dr.Nikita. _O_
:o
pi_122883923
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
pi_122884249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
pi_122884373
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nope
Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.

quote:
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...

quote:
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
Sommigen, niet velen. En precies die mensen worden ontzien. Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.

quote:
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt. Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd. Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.

quote:
Nee, ik vind het terecht.
Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend. En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.

quote:
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft. Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt. Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.

quote:
Dat mag Elfje.
Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:47:10 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122884405
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

:o
Wat een vreemde wereld he.
pi_122884484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
Neehoor iedereen moet inleveren dus ook de ouderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')