Wat is dit? Ik weet het, het is een peiling. Maar dit geeft wel een trend weer dat de ouderen afstappen van de traditionele partijen.quote:Peiling: 50PLUS naar 24 zetels DEN HAAG - Als er nu verkiezingen waren, zou 50PLUS 24 zetels in de Tweede Kamer halen. Dat blijkt uit een peiling van TNS NIPO, die donderdag is gepubliceerd. 26 procent van de kiezers zou op de partij van Henk Krol stemmen. 50PLUS, dat momenteel in de Kamer 2 zetels heeft, zou daarmee de tweede partij van het land worden.
De VVD zou volgens deze peiling als grootste eindigen met 28 zetels. Dat zijn er 13 minder dan de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. De PvdA zou uitkomen op 23 zetels (min 15), de PVV op 16 (plus 1), de SP op 19 (plus 4) en het CDA op 14 (plus 2). D66 zou blijven steken op 12. De ChristenUnie blijft in de peiling staan op 5 zetels, de SGP stijgt van 3 naar 4 en de Partij voor de Dieren van 2 naar 3. GroenLinks zou zakken van 4 naar 2 zetels.
ik zie ook dit kabinet 'de rit' niet uitzitten eigenlijk. en nederlanders die naar de stembussen gaan is ook niet heel vertrouwenwekkend de laatste jaren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het generatieconflict is compleet. Egoïstische, verbolgen 50-plussers versus de rest van Nederland.
Rutte en Samsom: doorpakken, graag. Nu. En wel zo snel mogelijk.
\quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het generatieconflict is compleet. Egoïstische, verbolgen 50-plussers versus de rest van Nederland.
Rutte en Samsom: doorpakken, graag. Nu. En wel zo snel mogelijk.
Een stel niet-productieven die ons land politiek gijzelenquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:53 schreef Fok-it het volgende:
Godverdomme. Henk Krol voor MP over een jaartje of 2
Alleen degenen die voor of in 1930 zijn geboren (15 jaar oud op het moment dat de wederopbouw in 1945 begon). Daarboven kun je er nog deels aanspraak op maken, maar na 1950 (15 op het moment dat de wederopbouw in 1965 eindigde) kun je net zo goed claimen dat je de eerste persoon bent die op het oppervlakte van Pluto rondliep, beiden hebben namelijk een waarheidsgehalte van 0%.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:
Beetje respect he, die mensen hebben wel ons land weer opgebouwd..
[ afbeelding ]
Ga maar héél diep gebukt staat en smeer je goed in want het gaat lang en diep.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:06 schreef OProg het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of even moet bijkomen.
want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voordurenquote:Op donderdag 14 februari 2013 17:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Groot gelijk dat de oudjes 50PLUS stemmen.
Chique is het niet, maar het is ook weer niet zo ontzettend vreemd dat we nadat we onszelf decennialang hebben verteld dat het goed is om voornamelijk je eigen belang na te streven ook daadwerkelijk gehoor gaan geven aan die oproep.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:36 schreef Matty___ het volgende:
[..]
want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voorduren
Ze hebben groot gelijk om niet op die rover te stemmen die hen uit wil kleden met zijn zogenaamde eerlijk stelen-kreet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:36 schreef Matty___ het volgende:
[..]
want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voorduren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |