abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122905225
Wat mij zelf is overkomen:
https://www.facebook.com/sanne.vries.5?ref=ts&fref=ts
Profiel wil me toevoegen maar lijkt niet te reageren op wat dan ook :').
eenmaal aan het googlen geslagen geen resultaten gevonden.
Nep profiel :').

[ Bericht 22% gewijzigd door cablegunmaster op 15-02-2013 10:05:24 ]
Redacted
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:04:58 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122905376
Ik snap niks van je verhaal.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122905388
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niks van je verhaal.
Nee ik zal het eens even opschonen. :P
Redacted
pi_122905651
Ik zal geen namen noemen maar ik heb er wel een verhaal maar het is enigszins triest.
Maar ja, wat verwacht je anders dan triest als het over dit onderwerp gaat?

Op een studentenkoor waar ik op zit waant een jongen rond deze jongen heeft nog nooit een meid /vriendin gehad. Sinds de middelbare school een crush op een meid. Op zich reuze normaal dat gebeurt overal. De jongen is niet normaal en reageert heel erg aardig maar eigenzinnig. Net als Fokkers soms reageren (Autistisch) Onbegrip. Uiteindelijk had de jongen het genoeg om alleen te zijn. Dus heeft hij met behulp van een mede vriendin een nep profiel op Facebook aangemaakt. (Meid #1)

Alleen de manier van het profiel opzetten verraadde meteen dat hij het was die het aanmaaktte (ingewikkelde woorden die geen persoon normaal op z'n profiel zet).
Ik heb hem hierop aangesproken en hij voelde zich aangevallen.
Het profiel is aangemaakt zodat hij voor de buitenwereld zou ogen dat hij niet meer alleen zou zijn. Want iedereen om hem heen heeft al eens een keer een vriendin/relatie gehad.

Dit profiel werd bemand door een paar vrouwelijke vriendinnen van hem. ( meid #unknown)
Hiermee praatte hij gedurende een jaar met onbekende mensen die op dat profiel tegen hem praatte. Om het geloofwaardiger te maken heeft hij nog een profiel voor een broer van zijn "nep" vriendin aangemaakt.

Dit verhaal kreeg ik te horen van een goede vriendin (meid #2) van mij, omdat ze de profielmaker kende.
Het bleek zo dat de profielmaker op die "goede vriendin" viel, en ze samen met een vriend van hem weleens tegen de profielmaker kletsten op het profiel. (meid #2 , boy #1)
Hoe ze aan de profielinlog informatie is gekomen is mij onbekend. (meid #2)
Maar ze had controle over het profiel.

Ze kon het niet voor zich houden en moest het met mij delen.
Profielmaker is dan ook het type persoon die altijd probeert te complimenteren maar het net te veel doet dat het creepy overkomt.

Profielmaker weet dat ik het weet en een paar andere mensen weten ervan, maar het is gewoon zo raar.

Daarna kreeg hij een beroerte operatie en sindsdien had hij minder contact met dat facebook profiel ( vrouwelijk bezoek IRL ) . Vervolgens weet ik nu niet hoe dit verhaal verder loopt anders dan dat ik hem best sneu manneke vind.

Ik zal eens vragen of ze dat profiel nog steeds bemand. Duurt wel even want zo vaak spreek ik haar ook weer niet. :D (meid #2)

TL DR;
Autistische jongen maakt profiel aan, in zijn woorden geschreven dat later een eigen leven leidt met onbekende vriendinnen die met hem praten. Jongen is "sociaal" maar autistisch. Intelligent maar stom :P Ik wou dat ik dit verzon, maar helaas, RL story.

[ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 15-02-2013 10:47:38 ]
Redacted
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:15:12 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122905671
we hebben zelfs een R&P modje gehad die een heel eigen profiel had opgezet... het is denk ik een soort droom/fantasie waarin zo iemand leeft
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_122906173
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:15 schreef Re het volgende:
we hebben zelfs een R&P modje gehad die een heel eigen profiel had opgezet... het is denk ik een soort droom/fantasie waarin zo iemand leeft
nja, soms ook wel donker hoor. die miss_jones had een heel gedoe met een tweelingzwangerschap, vroeggeboorte, kindjes die overleden, een nicht (kloon van zichzelf) die ook zwanger raakte en te vroeg beviel, toen zijzelf weer zwanger. dit alles begeleidt door foto's en verhalen (gejat van andermans blog). eerlijk gezegd allemaal nogal pijnlijk voor mensen die zoiets in het eggie meegemaakt hebben. wat wel maakte dat ze gesnapt werd, aangezien sommige dingen toch wel heel raar waren voor diegenen die het echt meegemaakt hebben.

deze ging echt heel ver.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_122906258
laatst toch ook zo'n professor die in een neprelatie was getrapt?
pi_122906365
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:14 schreef cablegunmaster het volgende:
Ik zal geen namen noemen maar ik heb er wel een verhaal maar het is enigszins triest.
Maar ja, wat verwacht je anders dan triest als het over dit onderwerp gaat?

Op een studentenkoor waar ik op zit waant een jongen rond deze heeft nog nooit een meid gehad of nog nooit een vriendin.
Hij heeft al sinds de middelbare school een crush op een meid. Op zich reuze normaal dat gebeurt overal.
Deze jongen is niet normaal en reageert heel erg aardig maar eigenzinnig. Net als Fokkers soms reageren (Autistisch) Onbegrip.
Uiteindelijk had de jongen het genoeg om alleen te zijn.
Dus heeft hij met behulp van een mede persoon een nep profiel op Facebook aangemaakt. (Meid #1)
Alleen de manier van het profiel opzetten verraadde meteen zijn woordkeuzes (ingewikkelde woorden die geen persoon normaal op z'n profiel zet).
Zodat hij voor de buitenwereld niet meer alleen zou zijn. Want iedereen om hem heen heeft al eens een keer een vriendin/relatie gehad.

Dit profiel werd bemand door een paar vrouwelijke vriendinnen van hem. ( meid #unknown) maar een vriendin van hem "hielp" door zo met hem te praten. (meid #1)
Na een half jaar om het geloofwaardiger te maken heeft hij nog een profiel voor een broer van zijn "nep" vriendin aangemaakt.

Dit verhaal kreeg ik te horen van een goede vriendin (meid #2) van mij, omdat ze de profielmaker kende.
Het bleek zo dat de profielmaker op die "goede vriendin" viel, en ze samen met een vriend van hem weleens tegen hem kletsten op het profiel. (meid #2 , boy #1)
Ze heeft de profiel informatie via via te weten gekomen (of hij heeft het naar haar toe gechat) geen idee hoe. (meid #2)
Maar ze had controle over het profiel.

Ze kon het niet voor zich houden en moest het met mij delen.
Profielmaker is dan ook het type persoon die altijd probeert te complimenteren maar het net te veel doet dat het creepy overkomt.

Profielmaker weet dat ik het weet en een paar andere mensen weten ervan, maar het is gewoon zo raar.

Daarna kreeg hij een beroerte operatie en sindsdien had hij minder contact met dat facebook profiel ( vrouwelijk bezoek IRL ) . Vervolgens weet ik nu niet hoe dit verhaal verder loopt anders dan dat ik hem best sneu manneke vind.

Ik zal eens vragen of ze dat profiel nog steeds bemand. Duurt wel even want zo vaak spreek ik haar ook weer niet. :D (meid #2)

TL DR;
Autistische jongen maakt profiel aan, in zijn woorden geschreven dat later een eigen leven leidt met onbekende vriendinnen die met hem praten. Jongen is "sociaal" maar autistisch. Intelligent maar stom :P Ik wou dat ik dit verzon, maar helaas, RL story.
Ben jij ook autistisch ofzo? Jezus wat een gebrabbel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_122906382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ben jij ook autistisch ofzo? Jezus wat een gebrabbel.
Nah :P geen held met woorden.
Daarnaast ADD'er present :P

Mwhoah , mss dat het nu wat helderder is :') het is dan ook een best wazig verhaal.

Samenvatting voor luie mensen :'):
A maakt profiel samen met B aan.
D ziet dat profiel nep is stuurt bericht naar A.
A haat D.
B of A stuurt contact gegevens naar C.
B & C chatten met A
C is crush van A maar niet andersom.

A verkondigt wereld dat hij een vriendin heeft. kan IRL geen vriendin krijgen en is betweterige boeken nerd, met een lichtelijk godscomplex.

Halfjaar later

A maakt nep profiel #2 aan. (broer van nep vriendin)
C chat nog met A
C gaat naar D omdat ze het niet voorzich kan houden.
D praat met B omdat ik d'r ook ken. overleggen hoe en wat.
B praat met A over hoe creepy het wel niet is, en of het profiel niet neer moet.
A krijgt een beroerte en meer vrouwelijk bezoek. ( hersentumor, waar hij nu overheen is)

Legenda:
A = autistische jongen
B = gemeenschappelijke vriendin van ACD
C = crush van A ,vriendin van D
D = Cable

Klinkt zo net een soap :') hoe vaker ik dit doorlees en herhaal in mijn hoofd hoe meer ongeloofwaardiger het word. Ik zou er een boek van kunnen schrijven mits een goede editor.

[ Bericht 19% gewijzigd door cablegunmaster op 15-02-2013 10:58:12 ]
Redacted
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:44:40 #35
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_122906427
Ts werkt voor mtv en is opzoek naar kanidaten?
Zo ja mag dit wel van Fok! ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:18:45 #36
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_122907487
Ja, ik heb ook zoiets een keer meegemaakt. Meid van rond de 20 bleek meer richting de 50 te gaan. Tja, gekken heb je overal.

Andere keer megemaakt: online contact, ging heel leuk, klikte goed. Bleek achteraf dat het de tante was van die persoon die altijd zat te chatten :')
Ze zat gewoon te koppelen, wat toch wel wat apart is, maar het bleek dat er dus meer mensen al een "relatie" hadden. Die tante zat gewoon te kijken wie het meeste geld binnen zou halen, daar kwam ik weer achter via een ander familielid.

En zo maak je nog eens wat mee ;)

Gelukkig is dat nu wel anders ^)
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_122908996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:18 schreef ikbenik het volgende:
Andere keer megemaakt: online contact, ging heel leuk, klikte goed. Bleek achteraf dat het de tante was van die persoon die altijd zat te chatten :')
Ze zat gewoon te koppelen, wat toch wel wat apart is, maar het bleek dat er dus meer mensen al een "relatie" hadden. Die tante zat gewoon te kijken wie het meeste geld binnen zou halen, daar kwam ik weer achter via een ander familielid.
Kan je hier iets uitgebreider over vertellen? Hoe lang had je online contact met haar?
pi_122909740
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:05 schreef CatfishNL het volgende:

[..]

Kan je hier iets uitgebreider over vertellen? Hoe lang had je online contact met haar?
Gedegen onderzoek...

Hoe weet je nu dat wat hier gezegd wordt wel waar is?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:38:09 #39
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_122909985
Jezus, wat kunnen mensen toch verknipt zijn...maar wel leuk om te lezen :7
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_122910772
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:29 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Gedegen onderzoek...

Hoe weet je nu dat wat hier gezegd wordt wel waar is?
TS heeft zich speciaal voor dit topic geregisteerd.
TS heet catfish
TS refereert naar een serie over internetdating
Die serie heet Catfish

TS doet onderzoek (haha! :') ) naar nep online dating..
.. ik vraag me af wie er achter de gebruiker catfish schuil gaat.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:32:08 #41
268260 Dr.Mikey
pi_122911683
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:05 schreef karton2 het volgende:

[..]

TS heeft zich speciaal voor dit topic geregisteerd.
TS heet catfish
TS refereert naar een serie over internetdating
Die serie heet Catfish

TS doet onderzoek (haha! :') ) naar nep online dating..
.. ik vraag me af wie er achter de gebruiker catfish schuil gaat.
Dit dus ik heb er al melding van gemaakt.
R.I.P DTS.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:46:59 #42
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_122912212
Ik heb vroeger (8-9 jaar geleden) eens een jongen genept met een nep-account. Hij ging een relatie aan met een onbestaand persoon en wilde na 4 weken natuurlijk afspreken. Toen kwam er natuurlijk niemand opdagen.. Pisnijdig was hij toen hij erachter kwam.

Ik kende die jongen in het echt, vandaar dat het zo lullig was. Maar goed, ik was toen 13 en hij 16 dus een hele andere tijd waarbij sociale media niet zo hot was en er alleen MSN was :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_122912327
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:46 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb vroeger (8-9 jaar geleden) eens een jongen genept met een nep-account. Hij ging een relatie aan met een onbestaand persoon en wilde na 4 weken natuurlijk afspreken. Toen kwam er natuurlijk niemand opdagen.. Pisnijdig was hij toen hij erachter kwam.

Ik kende die jongen in het echt, vandaar dat het zo lullig was. Maar goed, ik was toen 13 en hij 16 dus een hele andere tijd waarbij sociale media niet zo hot was en er alleen MSN was :')
Waarom nepte je hem? En hij kwam er achter dat jij het het was?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:59:54 #44
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_122912675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:05 schreef CatfishNL het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dan moet je zelf natuurlijk ook wat uitgebreider op de vragen ingaan, er zijn er al een aantal gesteld door verschillende users ;)

Maar vast een opzetje:
- Waar studeer je
- Wat studeer je
- Wat gaat er met de informatie gebeuren
- Wat zijn je contactgegevens wat betreft dit onderzoek

En er is vast nog wel meer te verzinnen :) Je zal denk ik wel begrijpen dat als je informatie wilt voor je scriptie, dat je zelf ook informatie moet geven :Y
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_122913110
Informatie, prima! Komt ie:

Studeer in Amsterdam, doe Media en Cultuur. De informatie wil ik gebruiken als een soort case studies in mijn afstudeerscriptie, die gaat over nieuwe media en de manieren waarop social media relaties verandert. Catfishverhalen zijn daar natuurlijk erg interessant voor. De verhalen die jullie delen zal ik verder volkomen anoniem opnemen, je hoeft natuurlijk geen naam of iets te geven of je mag de namen veranderen. Ook houd ik vaag waar ik de ervaringen vandaan heb. Als het interessant is, zal ik eventueel nog verder contact opnemen voor meer informatie. Contactinformatie houd ik nog even voor mezelf, voorlopig lijkt communiceren via dit forum me voldoende! ;-)
pi_122913433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:13 schreef CatfishNL het volgende:
Informatie, prima! Komt ie:

Studeer in Amsterdam, doe Media en Cultuur. De informatie wil ik gebruiken als een soort case studies in mijn afstudeerscriptie, die gaat over nieuwe media en de manieren waarop social media relaties verandert. Catfishverhalen zijn daar natuurlijk erg interessant voor. De verhalen die jullie delen zal ik verder volkomen anoniem opnemen, je hoeft natuurlijk geen naam of iets te geven of je mag de namen veranderen. Ook houd ik vaag waar ik de ervaringen vandaan heb. Als het interessant is, zal ik eventueel nog verder contact opnemen voor meer informatie. Contactinformatie houd ik nog even voor mezelf, voorlopig lijkt communiceren via dit forum me voldoende! ;-)
En hoe ga je nu na of de verhalen die hier opgehangen worden waar zijn?
pi_122913545
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:21 schreef rapelsen het volgende:

[..]

En hoe ga je nu na of de verhalen die hier opgehangen worden waar zijn?
Door contact op te nemen met degene die een interessant verhaal vertelt, meer informatie vragen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:59:17 #48
268260 Dr.Mikey
pi_122914905
Wel toevalig dat mtv met een Nederlandse versie van het programma komt ;)
R.I.P DTS.
pi_122916031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:24 schreef CatfishNL het volgende:

[..]

Door contact op te nemen met degene die een interessant verhaal vertelt, meer informatie vragen.
Je hebt nu toch al zo'n 2 a 3 verhaaltjes, dat wordt een gedegen onderzoek!
pi_122916080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wel toevalig dat mtv met een Nederlandse versie van het programma komt ;)
Heb even op de site van MTV gekeken, en volgens mij gaan ze gewoon de Amerikaanse afleveringen uitzenden. Of weet jij meer dan ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')