abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 15:28:45 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136008789
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:22 schreef MCH het volgende:
Ik kreeg stokslagen van de politie in Kandy omdat ik te innig met mijn eega was toen ik dichtbij de tempel zat.
:')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136008910
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

:')
True story, behalve die stokslagen.
pi_136008949
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:16 schreef SeLang het volgende:
Ik vond Kandy (excl. botanische tuin) op zich ook tegenvallen maar ik zat in een erg mooie lodge in de heuvels ongeveer 20-30 minuten lopen vanaf het centrum en dat was elke ochtend en laat in de middag een feest kwa vogeltjes. ik heb daar een stuk of 40 soorten gezien gewoon vanaf het balkon.

Ik ben trouwens twee dagen achter elkaar naar de botanische tuin geweest :D (maar kreeg ondanks dat geen korting :( )
Ik zou daar serieus een week kunnen vertoeven. Prachtig.
pi_136009199
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:16 schreef SeLang het volgende:

Ik ben trouwens twee dagen achter elkaar naar de botanische tuin geweest :D (maar kreeg ondanks dat geen korting :( )
Goed kleurtje kweken en je Sinhalees of Tamil bijspijkeren, en doen alsof je een local bent. :P
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_136009339
Ik was achteraf verbaasd hoe klein die botanische tuin bleek te zijn qua oppervlakte. We hebben daar een hele dag rondgedwaald en geen twee keer hetzelfde gezien.
  maandag 27 januari 2014 @ 16:21:31 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_136010794
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:05 schreef Isegrim het volgende:
Laat Kandy nou onze minst favoriete plek zijn geweest, afgezien van de botanische tuinen. :P
Ik zat dus net als Selang in de bergen met een prachtig uitzicht, heerlijk eten en gezelligheid 's avonds. Ben verder daar ook maar 1 nacht geweest en vond Kandy zelf niet echt boeiend
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:09:51 #232
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_136146768
Een vriendin en ik hebben ook een reis geboekt naar Sri Lanka in juli, ik kijk er echt ontzettend naar uit! Overal lees ik alleen maar positieve verhalen.

Ik heb me ook al verdiept in wat er allemaal te zien is, maar ik heb toch nog een paar vragen.
We willen ook de jungle in en daar 1 of 2 nachten overnachten, is het Sinharaja regenwoud daar een mooi en geschikt regenwoud voor?

En we willen graag een safari doen, ik las veel over het Yala National Park. Vinden jullie dit het mooiste park voor een safari of is er in een ander park misschien meer te zien qua aantal dieren en diersoorten?
Ergens las ik ook iets over een safari in de nacht, kennen jullie dat ook?

Ik las ook dat je een whale watching excursie kunt doen, is dat leuk? Zie je dan ook echt walvissen en potvissen of moet je maar net geluk hebben?

En waar is het mooi om te snorkelen? Ik las dat het in Unawatuna bij Galle erg mooi schijnt te zijn, maar ook bij Trincomalee, wat raden jullie aan?

Zo dat waren voor nu een aantal vragen :)

We weten dat we sowieso de volgende plekken willen bezichtigen: Colombo de markten, het olifantenweeshuis in Pinnawela, de golden temple bij Dambulla, de leeuwenrots bij Sigiriya, Kandy en de botanische tuin, theeplantages, locals.
Als jullie nog meer tips hebben hoor ik dat natuurlijk graag! :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_136148919
Ga je echt locals bezichtigen? :P
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:02:43 #234
206580 Luxuria
pi_136149570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:50 schreef MCH het volgende:
Ga je echt locals bezichtigen? :P
Haha dat toch net niet :P
Ik zou wel graag willen zien hoe ze leven en proberen om een soort van opgenomen worden door ze dat je mee mag eten en dat soort dingen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:05:36 #235
206580 Luxuria
pi_136149709
Oh wat ik ook nog wilde weten in hoeverre je last hebt van insecten.
Zijn jullie vaker van zo'n vieze grote spinnen tegen gekomen en kakkerlakken en torren enzo?
pi_136151334
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:05 schreef Luxuria het volgende:
Zijn jullie vaker van zo'n vieze grote spinnen tegen gekomen en kakkerlakken en torren enzo?
Weet je zeker dat je naar een regenwoud of überhaupt Azië wil?
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:41:37 #237
206580 Luxuria
pi_136151657
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je naar een regenwoud of überhaupt Azië wil?
Ja hoor, mag ik hier niet naar vragen dan?
pi_136151745
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:41 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja hoor, mag ik hier niet naar vragen dan?
Jawel, maar kakkerlakken kom je nou eenmaal tegen in Azie.
pi_136154180
Die vieze enge spinnen en andere insecten zoeken wij juist op. :D

http://vanwisse.nl/srilanka/fauna/nephila

http://vanwisse.nl/srilanka/fauna/orb-spider

http://vanwisse.nl/srilanka/fauna/widow

Veel plezier in Sri Lanka. :D
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:42:30 #240
206580 Luxuria
pi_136154246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Jawel, maar kakkerlakken kom je nou eenmaal tegen in Azie.
Oke dat wilde ik weten.
Ik vind die beesten inderdaad helemaal niks maar daar moet ik proberen overheen te komen anders kan ik nergens in de wereld komen.

Heeft er nog iemand antwoord op mijn eerste vragen?
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:43:56 #241
206580 Luxuria
pi_136154309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:41 schreef Isegrim het volgende:
Die vieze enge spinnen en andere insecten zoeken wij juist op. :D

http://vanwisse.nl/srilanka/fauna/nephila

http://vanwisse.nl/srilanka/fauna/orb-spider

http://vanwisse.nl/srilanka/fauna/widow

Veel plezier in Sri Lanka. :D
Brr ik denk dat ik die links maar niet aanklik :P
pi_136154398
Bij whalewatchen in de juiste tijd op de juiste plek heb je vrijwel walvisgarantie. :Y Onderzoek wel de aanbieder, ze zijn niet allemaal even verantwoord bezig.
pi_136154465
Wij willen hiermee gaan: http://whalewatching.navy.lk
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:51:50 #244
206580 Luxuria
pi_136154706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:47 schreef Isegrim het volgende:
Wij willen hiermee gaan: http://whalewatching.navy.lk
Ziet er goed uit, gaaf die foto's ook van die walvissen :)
pi_136154800
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb me ook al verdiept in wat er allemaal te zien is, maar ik heb toch nog een paar vragen.
We willen ook de jungle in en daar 1 of 2 nachten overnachten, is het Sinharaja regenwoud daar een mooi en geschikt regenwoud voor?
Sterker nog, het is het enige echte oer-regenwoud in Sri Lanka. Vooral doen, maar wees voorbereid op bloedzuigers (tip: http://www.bloedzuigersokken.nl :D ).

quote:
En we willen graag een safari doen, ik las veel over het Yala National Park. Vinden jullie dit het mooiste park voor een safari of is er in een ander park misschien meer te zien qua aantal dieren en diersoorten?
Ergens las ik ook iets over een safari in de nacht, kennen jullie dat ook?
Yala heeft in elk geval de hoogste luipaarddichtheid, wij zagen er drie. Ik vond Yala geweldig, heel erg veel dieren gezien. Een deel ervan staat inmiddels op onze site met diersoorten-database.

quote:
En waar is het mooi om te snorkelen? Ik las dat het in Unawatuna bij Galle erg mooi schijnt te zijn, maar ook bij Trincomalee, wat raden jullie aan?
Trincomalee is de beste plek. Pigeon Island geeft bijna garantie op Black Tip Reef Sharks. In het zuiden zijn veel riffen behoorlijk dood. ;(
pi_136154920
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:43 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Brr ik denk dat ik die links maar niet aanklik :P
Mijn vriend had Nephila bijna in zijn gezicht. In de botanische tuinen. In de varentuin. Dan ben je gewaarschuwd, misschien woont ze er nog.
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:09:21 #247
206580 Luxuria
pi_136155668
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sterker nog, het is het enige echte oer-regenwoud in Sri Lanka. Vooral doen, maar wees voorbereid op bloedzuigers (tip: http://www.bloedzuigersokken.nl :D ).

[..]

Yala heeft in elk geval de hoogste luipaarddichtheid, wij zagen er drie. Ik vond Yala geweldig, heel erg veel dieren gezien. Een deel ervan staat inmiddels op onze site met diersoorten-database.

[..]

Trincomalee is de beste plek. Pigeon Island geeft bijna garantie op Black Tip Reef Sharks. In het zuiden zijn veel riffen behoorlijk dood. ;(
Thnx voor de tips!

quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mijn vriend had Nephila bijna in zijn gezicht. In de botanische tuinen. In de varentuin. Dan ben je gewaarschuwd, misschien woont ze er nog.
Damn dat vond ik ook nog de ergste van de drie (ik had toch stiekem gekeken) :P
pi_136155969
What has been seen... })
pi_136161288
Over kakkerlakken trouwens... Wij hebben er toen we in Sri Lanka waren maar eentje gezien, een dooie. Ik kan me geen andere herinneren dan die ene dooie in elk geval.

Maarrrr toen ik na terugkomst in de hal van Schiphol mijn tas open deed, rende er een kakkerlak uit. :') Die was dus als verstekeling meegekomen. :D Het was trouwens een hele mooie kakkerlak; goudkleurig.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 08:37:11 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136161338
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef Luxuria het volgende:

Er zijn enkele lodges binnen het national park maar die zijn onbetaalbaar. De meeste mensen bezoeken Sinharaja vanuit Deniyaya maar dan is het nog een uur rijden ofzo.

Ik vind het zelf niet de beste plek voor een jungle ervaring maar het is wel erg mooi kwa beestjes (veel endemische soorten). Voor een jungle ervaring + overnachtingen zou ik naar Maleisië gaan.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:05 schreef Luxuria het volgende:
Niet meer dan op andere plaatsen. Hou wel rekening met bloedzuigers in Sinharaja en sommige thee plantages.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')