Je bedoelt van mij? Ja, ik deed net de batterijen weer in de koolmonoxydemelder, en hij geeft aan dat de batterijen zwak zijn. Dat was dus de reden van het piepen om halfvijf.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:20 schreef elcastel het volgende:
Heeft iemand ooit nog iets van de TS gehoord ?
quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:05 schreef Loekie1 het volgende:
de rookmelder. Ik heb sinds een jaar een nieuwe, nogal duur.
quote:Mijn arme brandmelder die het zo goed deed, zonder piepen, van 25 euro, naar de filestijnen geholpen.
Die hebben ze boven de deur in de gang opgehangen. Hij hangt er nog, maar voortaan zonder batterijen.quote:Herkenbare frustratie en een grappig verhaal. :-) Heb je je koolmonoxide meter aan het plafond hangen dan?
Dat. De dingen gaan normaliter niet zomaar af. Uitkijken dus.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:22 schreef B-FliP het volgende:
Aangezien het gevaar van koolstofmonoxide (geurloos en dodelijk) zou ik toch maar ff laten controleren voordat je zelf redeneert dat er zeker geen koolstofmonoxide aanwezig is.
Je hoort heel vaak dat die dingen zomaar afgaan. Ik heb er zeker drie gehad die zomaar afgingen, kreeg steeds een nieuwe mee, maar het was steeds hetzelfde liedje - en niet zo'n prettig liedje.quote:Ach ja ik heb ook eens een rookmelder vernield die snachts zonder reden afging en niet meer uit wilde..kapot gemaakt met mijn elleboog.
Verstandig.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:24 schreef Loekie1 het volgende:
Die hebben ze boven de deur in de gang opgehangen. Hij hangt er nog, maar voortaan zonder batterijen.
Vrouwen en techniek, meesterlijke combiquote:
Dat eigenlijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:06 schreef PascalDutch het volgende:
TS is een mongool, zijn koolmonoxide melder gaat af en wat doet TS? Hij sloopt hem eraf omdat hij denkt dat het ding niet werkt. Al gemeten of er koolmonoxide is?
Doe maar niet kan gevaarlijk zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Vrouwen en techniek, meesterlijke combi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TS schrijft toch dat hij afging vanwege lege batterijen ? Je brandmelder slopen terwijl er iets anders afgaat is wel knap btw.En geen nieuwe batterij erin doen? Wtf iedereen moet zo een ding hebben. Jij niet omdat wel een monteur gezegd heeft dat het niet nodig is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:06 schreef PascalDutch het volgende:
TS is een mongool, zijn koolmonoxide melder gaat af en wat doet TS? Hij sloopt hem eraf omdat hij denkt dat het ding niet werkt. Al gemeten of er koolmonoxide is?
Na 5 jaar zonder gedoe, na het vervangen van de batterij 2x gehad. Je schrikt je echt kapot als dat ding midden in de nacht afgaat in je slaapkamerquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Je hoort heel vaak dat die dingen zomaar afgaan. Ik heb er zeker drie gehad die zomaar afgingen, kreeg steeds een nieuwe mee, maar het was steeds hetzelfde liedje - en niet zo'n prettig liedje.
En wat dacht je van de rookmelders in de Schipholtunnel die om de haverklap afgaan.
Jij verwacht dat ik alle reacties eerst door ga lezen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:44 schreef tiho1 het volgende:
[..]
TS schrijft toch dat hij afging vanwege lege batterijen ? Je brandmelder slopen terwijl er iets anders afgaat is wel knap btw.En geen nieuwe batterij erin doen? Wtf iedereen moet zo een ding hebben. Jij niet omdat wel een monteur gezegd heeft dat het niet nodig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'er in hart en nieren
quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:00 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Jij verwacht dat ik alle reacties eerst door ga lezen?Voordat je mensen hier mongool gaat noemen is dat wel het minste lijkt mij. Zo lijk je er zelf wel een namelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Okey het spijt me.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Voordat je mensen hier mongool gaat noemen is dat wel het minste lijkt mij. Zo lijk je er zelf wel een namelijk.
Piepje??? Hij gaf een heel harde piep om de 15 seconden. Mijn kat maakte dat hij wegkwam. Ik maakte me zorgen dat elk moment de buren konden aanbellen om te zien of hier brand was. Als de batterijen bijna op zijn dan doe je dat toch met een ander, zacht signaal? Ik heb eerder gehad dat een brandmelder zomaar afging en dit leek er heel erg op. En bij een koolmonoxydemelder die er net hangt verwacht je niet dat de batterijen al op zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
een brandmelder / koolmono melder gaat niet af als de batterij bijna op is, dan geeft ie alleen een piepje.
Dat moet je zeker proberen, hou ons op de hoogtequote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de kosten op de woningbouwvereniging ga verhalen.
Kooldioxide is zwaarder dan lucht en zakt naar beneden. Het soortgelijk gewicht van koolmonoxide is bijna hetzelfde als die van lucht en mengt dus prima. Een koolmonoxidemelder kan dus ook prima hoog opgehangen worden. Er worden niet voor niets ook gecombineerde kooldioxide/rookmelders gefabriceerd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:15 schreef Gieliovd het volgende:
Koolmonoxide is zwaar en zakt naar beneden, heb ik geleerd.
Verder: tja, balenMaar dat hoor je toch met dat ding in je handen!
Volgens euronorm toch niet helemaal: http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=17quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:23 schreef scooby69 het volgende:
[..]
Kooldioxide is zwaarder dan lucht en zakt naar beneden. Het soortgelijk gewicht van koolmonoxide is bijna hetzelfde als die van lucht en mengt dus prima. Een koolmonoxidemelder kan dus ook prima hoog opgehangen worden. Er worden niet voor niets ook gecombineerde kooldioxide/rookmelders gefabriceerd.
Koolstofdioxide (co2) heeft een dichtheid van 1,98 kg/m³, en is dus inderdaad zwaarder dan lucht (1,43 kg/m³) koolstofmonoxide (co) is met 1,25 kg/m³ een fractie lichter dan zuurstof en zal dus inderdaad opstijgen. Maar om nou te zeggen dat een co melder tegen het plafond kan, ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:23 schreef scooby69 het volgende:
[..]
Kooldioxide is zwaarder dan lucht en zakt naar beneden. Het soortgelijk gewicht van koolmonoxide is bijna hetzelfde als die van lucht en mengt dus prima. Een koolmonoxidemelder kan dus ook prima hoog opgehangen worden. Er worden niet voor niets ook gecombineerde kooldioxide/rookmelders gefabriceerd.
KLB reacties mogen achterwege blijven.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:37 schreef trancethrust het volgende:
Mijn rookmelder is 3700 euro. Plebs
Woon jij in een zuurstoftank. 1,293 kg/m3 is de dichtheid van mijn lucht.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:35 schreef cvboer het volgende:
[..]
Koolstofdioxide (co2) heeft een dichtheid van 1,98 kg/m³, en is dus inderdaad zwaarder dan zuurstof (1,43 kg/m³) koolstofmonoxide (co) is met 1,25 kg/m³ een fractie lichter dan zuurstof en zal dus inderdaad opstijgen. Maar om nou te zeggen dat een co melder tegen het plafond kan, ben ik niet met je eens.
Mede omdat het overgrote deel van de slachtoffers in hun slaap worden overvallen zou ik eerder adviseren om een co melder op 1,5 meter te hangen. Een co melder reageert vanaf 30 ppm, dus ruim voor de grens van 800 ppm waarbij je binnen 2 uur bewusteloos bent. Ga je zo'n melder toch aan het plafond schroeven, kan het wel eens te laat zijn.
typfoutje, jij je zin.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:03 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Woon jij in een zuurstoftank. 1,293 kg/m3 is de dichtheid van mijn lucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |