Dat kan ik daar niet uit afleidenquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat een VS huurwoning voor een persoon die uit een sociale huurwoning komt vaak niet bereikbaar is en dat dus de sociale huurwoning duurder zal weorden dan vergelijkbare VS woningen
Oplossing is terug naar papa en mama of inwonen bij kennissen
De toelatingsnormen zijn te hoog voor de mogelijkheden van een "rijke" huurder en een hypotheek kan ie wel helemaal vergetenquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat kan ik daar niet uit afleiden
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_woonakkoord__.htmlquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En de topictitel begrijp ik ook al niet, als is hoop de vader van de gedachte, en is het daarmee wel weer ontopic
.quote:Woonakkoord recept voor chaos
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - Het kabinet veroorzaakt chaos met het gisteren gepresenteerde akkoord voor de woningmarkt.
Brancheorganisaties en hoogleraren maken gehakt van de plannen, terwijl fiscalisten en banken in het duister tasten over de effecten
Oh, de privequote:Op donderdag 14 februari 2013 10:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_woonakkoord__.html
Da's een stelling, kun je dat ook concreet voorrekenen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
De toelatingsnormen zijn te hoog voor de mogelijkheden van een "rijke" huurder en een hypotheek kan ie wel helemaal vergeten
dar ben ik al drie delen mee bezig, op vakantie geweest??quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Da's een stelling, kun je dat ook concreet voorrekenen?
3 x netto is geen eis, vrije sector is onderhandelbaar, bewijs heb ik in direct kring. Plus dat de verhuurder altijd zelf nog de regels bepaald. Vrije secot van een woningbouwvereniging is wat vaste met hun regels dan een belegger. En die laatste komen straks meer en meer op de markt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
De toelatingsnormen zijn te hoog voor de mogelijkheden van een "rijke" huurder en een hypotheek kan ie wel helemaal vergeten
boven 43 K is vaak ouder dan 55 en die krijgen geen hypotheek door sterk dalend inkomen na 10 jaarquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:46 schreef Sjabba het volgende:
Daarbij is het nogal suggestief en te stellen dat een inkomen boven de 43k niet kan kopen of geen vrije sector kan betalen wat dat is gewoon niet waar.
Als ze dit verhaal wel door gaan voeren zorgt het eerder voor wat nieuwe stabiliteit dan voor chaos.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat kan ik daar niet uit afleiden
En de topictitel begrijp ik ook al niet, als is hoop de vader van de gedachte, en is het daarmee wel weer ontopic
Hoe kom je toch elke keer bij die stellige uitspraken waarvan we allemaal weten dat ze feitelijk gewoon niet kloppen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
er zijn zoveel voorwaarden om een woning te krijgen dat men bijelkaar gaat wonen, als huisgenoten, VS verhuurders houden niet van mensen die achter gaan lopen met de huurquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ze dit verhaal wel door gaan voeren zorgt het eerder voor wat nieuwe stabiliteit dan voor chaos.
er had onderzoek gedaan moeten worden , voordat dit er doorheen gerommeld werdquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe kom je toch elke keer bij die stellige uitspraken waarvan we allemaal weten dat ze feitelijk gewoon niet kloppen?
Je roept weer allerlei zaken maar erg hard kan je het niet maken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
er zijn zoveel voorwaarden om een woning te krijgen dat men bijelkaar gaat wonen , VS verhuurders houden niet van mensen die achter gaan lopen met de huur
Leuk geprobeerd, maar ik zou toch nog steeds graag een concrete onderbouwing van de zoveelste one-liner zien. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn als het zo duidelijk is?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:45 schreef HD9 het volgende:
[..]
dar ben ik al drie delen mee bezig, op vakantie geweest??
Sociale huurders voldoen niet of nauwelijks aan toelatingsnormen, door tijdelijke dvb , laag vast inkomen, door overwerk scheiding enz
Dat is ook wel gedaan maar er zat ook enige druk op. Je kan het begrotingstekort niet op blijven laten lopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
er had onderzoek gedaan moeten worden , voordat dit er doorheen gerommeld werd
maar om het uit de zak van de huurders te trekken is asociaalquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is ook wel gedaan maar er zat ook enige druk op. Je kan het begrotingstekort niet op blijven laten lopen.
Hoe vaak?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
boven 43 K is vaak ouder dan 55 en die krijgen geen hypotheek door sterk dalend inkomen na 10 jaar
quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:54 schreef HD9 het volgende:
[..]
maar om het uit de zak van de huurders te trekken is asociaal
En wat denk je dat effect is als de maatregel wel werkt. Hele huurwijken zullen verpauperen omdat modale mensen vertrekken en er kansarmen voor terugkomen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:46 schreef Sjabba het volgende:
[..]
3 x netto is geen eis, vrije sector is onderhandelbaar, bewijs heb ik in direct kring. Plus dat de verhuurder altijd zelf nog de regels bepaald. Vrije secot van een woningbouwvereniging is wat vaste met hun regels dan een belegger. En die laatste komen straks meer en meer op de markt.
Daarbij is het nogal suggestief en te stellen dat een inkomen boven de 43k niet kan kopen of geen vrije sector kan betalen wat dat is gewoon niet waar.
Corporaties gaan dan ook heel veel woningen verkopen. Ze te koop aanbieden aan de huurders (meen dat ze 75% moeten aanbieden) is ook een van de zaken die zijn afgesproken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En wat denk je dat effect is als de maatregel wel werkt. Hele huurwijken zullen verpauperen omdat modale mensen vertrekken en er kansarmen voor terugkomen.
Het zou veel beter zijn als mensen met een inkomen boven de 40k zouden moeten kiezen of verhuizen of de woning overkopen van de corporatie. Dit is goed voor de buurt en bevordert het eigenwoning bezit.
Prima punt. Maar dan moet het zeker op een koopje, of mag daar ook gewoon een fatsoenlijke prijs voor betaald worden?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En wat denk je dat effect is als de maatregel wel werkt. Hele huurwijken zullen verpauperen omdat modale mensen vertrekken en er kansarmen voor terugkomen.
Het zou veel beter zijn als mensen met een inkomen boven de 40k zouden moeten kiezen of verhuizen of de woning overkopen van de corporatie. Dit is goed voor de buurt en bevordert het eigenwoning bezit.
Dat laatste is ook de beodleing he...quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Goeie, beter een apart topic met dit als titel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Alles waar ik niet beter van wordt is asociaal, is dat niet de generieke teneur van dit topic? En daar worden dan simpelweg de passende one-liners en vage shit bijgezocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |