Ik heb geen idee wat je ermee wilt zeggen...quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit geen bubble is? Tikkeltje heftiger dan jaren '80.
Die grafiek is uit 2008. Er zat op dat moment 42.5% lucht in de huizenprijs en dat is er nog lang niet uit.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je ermee wilt zeggen...
Jullie willen allemaal een woning voor dezelfde prijs als 60 jaar geleden. Gecorrigeerd voor inflatie, dat dan (bij gods gratie) nog net wel, maar enkelglas, 2 ongeaarde elektragroepen voor het hele huis, geen CV, een keukenblok van 2 meter, geen isolatie enz. enz. is dan ineens weer niet goed genoeg.
En dan hebben we het nog niet eens over de oppervlakte van de woningen uit die tijd...
Raar plaatje trouwens. Inmiddels zouden we tussen 2008 en nu dus 42,5% gezakt zijn? Nou ja, hoop doet leven zeg maar.![]()
logisch, linke soepquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, als zelfs de buitenlandse geldschieters de NL hypotheekmarkt niet aan willen raken omdat ze een bubble vrezen...
Ah, achterhaalde meuk dus. Waarom wordt dat dan:quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:51 schreef Kirov het volgende:
[..]
Die grafiek is uit 2008. Er zat op dat moment 42.5% lucht in de huizenprijs en dat is er nog lang niet uit.
Het laat toch echt duidelijk een luchtbel zien in de huizenprijzen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, achterhaalde meuk dus. Waarom wordt dat dan:
a) nog steeds gepost![]()
b) er niet bijgezet dat het slechts een voorspelling uit 2008 (!) is?
Ik denk dat de poster dat zelf niet eens weet.
Ik reageerde op jouw vraag 'welke bubble?'quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je ermee wilt zeggen...
Jullie willen allemaal een woning voor dezelfde prijs als 60 jaar geleden. Gecorrigeerd voor inflatie, dat dan (bij gods gratie) nog net wel, maar enkelglas, 2 ongeaarde elektragroepen voor het hele huis, geen CV, een keukenblok van 2 meter, geen isolatie enz. enz. is dan ineens weer niet goed genoeg.
En dan hebben we het nog niet eens over de oppervlakte van de woningen uit die tijd...
Raar plaatje trouwens. Inmiddels zouden we tussen 2008 en nu dus 42,5% gezakt zijn? Nou ja, hoop doet leven zeg maar.![]()
Nou ja, dat geeft iig te denken. Dat nieuwe woonakkoord gaat de boel niet vlot trekken iig.quote:
De prijzen moeten gewoon verder dalen, dan lost het zich zelf wel op.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, dat geeft iig te denken. Dat nieuwe woonakkoord gaat de boel niet vlot trekken iig.
Moeten? Van wie?quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:55 schreef Kirov het volgende:
De prijzen moeten gewoon verder dalen, dan lost het zich zelf wel op.
Van mij. Er is genoeg vraag en aanbod alleen de vraag kan het niet financiėren, dan moet de prijs gewoon omlaag.quote:
Jij zou dat graag willen. Dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:57 schreef Kirov het volgende:
Van mij. Er is genoeg vraag en aanbod alleen de vraag kan het niet financiėren, dan moet de prijs gewoon omlaag.
Ik had eerst de vorige pagina moeten lezen, je weet niet waar je over praat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij zou dat graag willen. Dat is heel wat anders.
Van de markt. En dat is dan ook precies wat er de afgelopen jaren gebeurd is en wat nog wel eventjes doorgaat.quote:
Zo werkt een markt nu eenmaal, als het aanbod groter is dan de vraag (kan betalen) daalt automatisch de prijs. Veel huizenbezitters zullen de hoofdprijs willen hebben voor hun huis maar dat kan niet iedereen volhouden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij zou dat graag willen. Dat is heel wat anders.
Het is sowieso eigenlijk een ongeschreven regel dat je eerst een topic leest voordat je meent te moeten gaan meeblaten. Blijkt nu maar weer waarom.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:00 schreef Kirov het volgende:
Ik had eerst de vorige pagina moeten lezen, je weet niet waar je over praat.
Er moet dus niks. De markt ontwikkeld zich zoals de markt zich ontwikkeld. Kan linksom of rechtsom gaan.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van de markt. En dat is dan ook precies wat er de afgelopen jaren gebeurd is en wat nog wel eventjes doorgaat.
Niet dan?
Ik leg een grafiek uit omdat jij zoiets simpels niet snapt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is sowieso eigenlijk een ongeschreven regel dat je eerst een topic leest voordat je meent te moeten gaan meeblaten. Blijkt nu maar weer waarom.
Je snapt het dus niet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er moet dus niks. De markt ontwikkeld zich zoals de markt zich ontwikkeld. Kan linksom of rechtsom gaan.
Als er gefingeerde data in wordt verwerkt, en dat wordt niet vermeldt, dan begrijp ik inderdaad niet hoe die grafiek tot stand is gekomen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:03 schreef Kirov het volgende:
Ik leg een grafiek uit omdat jij zoiets simpels niet snapt.
Dat klinkt net alsof het om een muntje opgooien gaat. Wat denk jij dat de huizenprijs gaat doen dit jaar bijvoorbeeld? Ik zou mijn geld niet zetten op een stijging iig.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er moet dus niks. De markt ontwikkeldt zich zoals de markt zich ontwikkeldt. Kan linksom of rechtsom gaan.
Inderdaad. En daarom huur ik ook niet. Omdat ik er niks van begrijp.quote:
Er is niks gefingeerd aan die grafiek. Het laat de benodigde correctie zien op basis van een eerdere bubble, loonstijging en inflatie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als er gefingeerde data in wordt verwerkt, en dat wordt niet vermeldt, dan begrijp ik inderdaad niet hoe die grafiek tot stand is gekomen.
Sim-pel.
Het is ook min of meer een muntje opgooien omdat je diverse factoren niet kunt voorspellen. Stel nou dat het nieuwe woonakkoord alsnog spaak loopt, en men besluit om de financieringseisen weer in ere te herstellen. (Dus vele malen soepeler dan de onzin van nu)quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat klinkt net alsof het om een muntje opgooien gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |