quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:03 schreef kwiwi het volgende:
Je vriend boven je kinderen plaatsen... Juist ja.
quote:Waar Justine Pelmelay (53) wekenlang voor vreesde, is realiteit geworden. Haar 19-jarige tweeling, zoon Quincy en dochter Gingy, heeft de zangeres voor de rechter gesleept. De kinderen beschuldigen Justine ervan dat ze haar zorgplicht als moeder niet nakomt.
Ik heb mijn kinderen zó veel gegeven en misschien wel te veel verwend. Ik hoef geen dankjewel, maar ik had meer begrip verwacht
Begin september treft Justine Pelmelay haar bloedeigen tweeling in de rechtszaal. 'Het is te vreselijk voor woorden,'' zegt een aangeslagen Justine Pelmelay in het AD. 'Als moeder hoop je altijd naast je kinderen te kunnen blijven staan en niet lijnrecht tegenover elkaar als vijanden.'
De 19-jarige kinderen van Pelmelay hopen haar via een gerechtelijke uitspraak te dwingen hen tot hun 21ste levensjaar financieel in de watten te leggen. De zangeres - bekend van haar deelname aan het Eurovisie Songfestival in 1989 met 'Blijf Zoals Je Bent' en binnenkort te zien in het programma 'Sterren Springen'- zegt momenteel onvoldoende geld te hebben om aan die eis te kunnen voldoen.
'De tweeling ontvangt nog altijd alimentatie van hun vader, mijn voormalige echtgenoot. Maar nu eisen ze van mij opeens een onrealistisch hoog bedrag, waarmee ze de levensstandaard die ze gewend zijn, op peil willen houden. Quincy en Gingy verwijten mij dat ik verzuim mijn zorgplicht als moeder te vervullen. Dat is onzin. Want formeel hoefde ik ze maar tot hun 18de financieel te ondersteunen.'
Dieptepunt
Het moment dat de dagvaarding op haar deurmat plofte, noemt Justine Pelmelay een 'dieptepunt' in haar leven. 'Ik heb mijn kinderen zó veel gegeven en misschien zelfs wel een beetje te veel verwend. Ik hoef absoluut geen dankjewel, maar ik had wel wat meer begrip voor mijn financiële situatie verwacht. Alle drie zijn ze uitstekend terechtgekomen. Echt, ik dacht dat ik het goed heb gedaan. Maar door de rechtszaak voel ik me opeens een moeder van niks. Dat is zwaar, loodzwaar.'
Ze hebben voor hun 18e bij hun zus gewoond, terwijl mams bij een nieuwe vriend in trok. Mams heeft toen niets aan kosten voor de 2 betaald, de oudste dochter draaide voor alles op.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:10 schreef Deetch het volgende:
Die kinderen zijn allemaal volwassen toch? Zoals ik het lees willen die kinderne fiancieel verzorgd worden door mams. En op een gegeven moment moet je dan voor je eiegen gezondheid kiezen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)y-voor-rechter.dhtml
[..]
quote:De rechter heeft besloten dat de kinderen van Justine Pelmelay een financiële bijdrage moeten krijgen. Dat heeft de oudste dochter van de zangeres, Naomi, laten weten aan RTL Boulevard.
"Ze moet bijdragen aan de kosten voor de opleiding, zoals wettelijk verplicht is", aldus Naomi.
Justine heeft drie kinderen; Naomi, en een tweeling (jongen en een meisje). Volgens de tweeling, 19 jaar oud, voldoet hun moeder niet aan haar zorgplicht en moet zij nog voor hen betalen tot ze 21 zijn.
Juridisch gezien klopt dat. Jongeren die de leeftijd van 18 jaar bereiken zijn officieel meerderjarig, maar dat betekent niet dat ze het dan helemaal alleen moeten rooien. Tot hun 21ste verjaardag gelden ze namelijk als 'jongmeerderjarigen', wat inhoudt dat hun ouders in die periode wettelijk verplicht zijn om nog te voorzien in de kosten van hun levensonderhoud en hun studie.
De zaak loopt al sinds vorig jaar en was al een keer uitgesteld. De kinderen lazen in de media over hun moeder die ernstig ziek was en twijfelden daaraan. Om er zeker van te zijn dat de ziekte van hun moeder de zaak niet nog meer zou vertragen, vroegen zij om een verklaring van de arts van Justine. "Wij hebben een officiële brief gehad van haar arts via de rechter dat ze dezelfde leeftijdsverwachting heeft als haar leeftijdsgenoten." Waarmee Naomi, die als woordvoerder optreedt van haar broer en zus, wil aangeven dat haar moeder volgens haar eigen arts niet te ziek is om onder de zitting of haar betalingsplicht uit te komen.
Justine zei eerder in RTL Boulevard het bijzonder pijnlijk te vinden voor de rechter gedaagd te worden door haar eigen kinderen en dat ze 'niet kan blijven betalen voor hun Uggs'. De tweeling woont al geruime tijd niet meer thuis, maar bij hun zus Naomi.
©RTL Boulevard
Als jouw, studerende, net volwassen kind je twee andere, minderjarige, kinderen in huis neemt, en jij draagt niets bij dan verzaak je zowel richting je studerende als richting je minderjarige kinderen behoorlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:10 schreef Deetch het volgende:
Die kinderen zijn allemaal volwassen toch? Zoals ik het lees willen die kinderne fiancieel verzorgd worden door mams. En op een gegeven moment moet je dan voor je eiegen gezondheid kiezen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)y-voor-rechter.dhtml
[..]
Maar dat stond niet zo in het verhaal van AD. Verder heb ik geen idee wat de kids redelijk vinden en dus hebben geeist en wat moeders redelijk vind. Daar kan nog wel eens een verschil tussen zitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jouw, studerende, net volwassen kind je twee andere, minderjarige, kinderen in huis neemt, en jij draagt niets bij dan verzaak je zowel richting je studerende als richting je minderjarige kinderen behoorlijk.
Als je eerst een jaar tot 2 jaar niets bijdraagt aan het levensonderhoud, dan is je trackrecord ook niet groot. De rechter heeft vast goede verdeelsleutels wat redelijk is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
Maar dat stond niet zo in het verhaal van AD. Verder heb ik geen idee wat de kids redelijk vinden en dus hebben geeist en wat moeders redelijk vind. Daar kan nog wel eens een verschil tussen zitten.
Natuurlijk hoort de moeder bij te dragen in de kosten voor levensonderhoud en studie enzo maar dat moet wel realistisch zijn.
Ik weet dat je je als kind financieel onafhankelijk kunt verklaren maar mag je ook op die manier financieel afstand doen van je kinderen als het hebberige luie ettertjes blijken te zijn?
Wat redelijk is, is bij een kind van 19 wat stufi krijgt behoorlijk strak voorgerekend door DUO.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
Maar dat stond niet zo in het verhaal van AD. Verder heb ik geen idee wat de kids redelijk vinden en dus hebben geeist en wat moeders redelijk vind. Daar kan nog wel eens een verschil tussen zitten.
Natuurlijk hoort de moeder bij te dragen in de kosten voor levensonderhoud en studie enzo maar dat moet wel realistisch zijn.
Ik weet dat je je als kind financieel onafhankelijk kunt verklaren maar mag je ook op die manier financieel afstand doen van je kinderen als het hebberige luie ettertjes blijken te zijn?
Ja, maar nu gaat zij er mee akkoordquote:
Jij hebt er ook zo 1?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:23 schreef tong80 het volgende:
Man, mijn moeder komt nog steeds eigen gemaakte nasi brengen en ze schiet geld voor in moeilijke tijden.
Wat een kutwijf.
Je eigen kinderen niet meer willen zien omdat je manager je dat adviseert.![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Jij hebt er ook zo 1?
Van de mijne mag ik niet aan de wasmachine komen
Toen ik uit huis ging kreeg ik de oude wasmachine mee 'want dan wist ze hoe ze die moest gebruiken en kon ze zelf een nieuwe halen en op haar gemak uitpluizen hoe die werkte'.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:10 schreef tong80 het volgende:
[..]Ik bracht in het begin de was nog thuis. Mijn ma is geweldig. Begon als actrice op haar 65ste nog een theatergezelschap.
Zo hoort hetquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Toen ik uit huis ging kreeg ik de oude wasmachine mee 'want dan wist ze hoe ze die moest gebruiken en kon ze zelf een nieuwe halen en op haar gemak uitpluizen hoe die werkte'.
Ik heb ooit in de trein eens een vrouw van 94 ontmoet die naar haar dochter (71) ging om te helpen, want die had haar heup gebroken bij een val. Haar woorden: "het blijft toch je kind"quote:
Topwijf.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:47 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb ooit in de trein eens een vrouw van 94 ontmoet die naar haar dochter (71) ging om te helpen, want die had haar heup gebroken bij een val. Haar woorden: "het blijft toch je kind"
Ik zit te schaterenquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:47 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb ooit in de trein eens een vrouw van 94 ontmoet die naar haar dochter (71) ging om te helpen, want die had haar heup gebroken bij een val. Haar woorden: "het blijft toch je kind"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |