Ja, dat doen ze allemaal. Dus als jij gas geeft om binnen die 1 seconde na rood al voorbij de flitser te zijn, dan krijg je een boete voor te snel rijden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:36 schreef Dos37 het volgende:
Wat ik me afvraag of deze flitspalen ook allemaal op snelheid controleert?
afhankelijk van hoeveel gas je geeft is dat nog altijd lager dan door roodquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze allemaal. Dus als jij gas geeft om binnen die 1 seconde na rood al voorbij de flitser te zijn, dan krijg je een boete voor te snel rijden.
Ik heb ervaring.
Of als je als enige voor het rode licht staat, en achter je staat een amublance te tetteren met zijn lampen aan, en je maakt ruimte voor hem, krijg je dan ook een boete?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
Dan ben ik nieuwsgierig geworden hoe dit dan zou werken als de kruising druk is.
Stel je, rijd nog door oranje (denk je) maar omdat je 10km/h rijd omdat je niet verder kan, rijd je met je kont door rood en dus over beide lussen heen ruim na de 1 seconde nadat het rood is. Volgens de camera rijd je dus door rood en wordt je geflitst?
Buiten natuurlijk dat het dom is oranje te pakken als je al ziet dat je dan midden op kruising stil staat
Als ik het goed begrijp liggen beide lussen direct na de stopstreep. Daar ben je dan al overheen,dus zou je niet geflitst worden. Dat zou in mijn geval ook betekenen dat ik niet geflitst ben, of zie ik dit toch niet goed?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
Dan ben ik nieuwsgierig geworden hoe dit dan zou werken als de kruising druk is.
Stel je, rijd nog door oranje (denk je) maar omdat je 10km/h rijd omdat je niet verder kan, rijd je met je kont door rood en dus over beide lussen heen ruim na de 1 seconde nadat het rood is. Volgens de camera rijd je dus door rood en wordt je geflitst?
Buiten natuurlijk dat het dom is oranje te pakken als je al ziet dat je dan midden op kruising stil staat
Ja, daar krijg je wel een boete voor maar je kan een bezwaar indienen en die zal naar alle waarschijnlijkheid gegrond verklaard worden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:59 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
Of als je als enige voor het rode licht staat, en achter je staat een amublance te tetteren met zijn lampen aan, en je maakt ruimte voor hem, krijg je dan ook een boete?
Je voorwielen moeten door rond rijden, als alleen je achterwielen door rood rijden krijg je geen bekeuring.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
Dan ben ik nieuwsgierig geworden hoe dit dan zou werken als de kruising druk is.
Stel je, rijd nog door oranje (denk je) maar omdat je 10km/h rijd omdat je niet verder kan, rijd je met je kont door rood en dus over beide lussen heen ruim na de 1 seconde nadat het rood is. Volgens de camera rijd je dus door rood en wordt je geflitst?
Buiten natuurlijk dat het dom is oranje te pakken als je al ziet dat je dan midden op kruising stil staat
Ja. Maar daar kan je bezwaar voor indienen. Omdat de ambu zelf ook geflitst word. En dat bezwaar word heel vaak goed gekeurdquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:59 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
Of als je als enige voor het rode licht staat, en achter je staat een amublance te tetteren met zijn lampen aan, en je maakt ruimte voor hem, krijg je dan ook een boete?
Dit jaquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze allemaal. Dus als jij gas geeft om binnen die 1 seconde na rood al voorbij de flitser te zijn, dan krijg je een boete voor te snel rijden.
Ik heb ervaring.
Als je met 10km/u door oranje rijdt, dan verdien je het om een vette boete te krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
Dan ben ik nieuwsgierig geworden hoe dit dan zou werken als de kruising druk is.
Stel je, rijd nog door oranje (denk je) maar omdat je 10km/h rijd omdat je niet verder kan, rijd je met je kont door rood en dus over beide lussen heen ruim na de 1 seconde nadat het rood is. Volgens de camera rijd je dus door rood en wordt je geflitst?
Buiten natuurlijk dat het dom is oranje te pakken als je al ziet dat je dan midden op kruising stil staat
Nee, heb dit al een paar keer moeten doen en daar geen boete voor gekregen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:59 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
Of als je als enige voor het rode licht staat, en achter je staat een amublance te tetteren met zijn lampen aan, en je maakt ruimte voor hem, krijg je dan ook een boete?
Daarom zijn er ook twee foto's, door deze te vergelijken kan gekeken worden of een auto echt vol door rood rijdt, of dat er bijvoorbeeld zo'n situatie als in jouw post voorkomt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in een file? Ik zie weleens dat er gewoon een grote file is op een drukke doorgaande weg in mijn woonplaats. Soms staat een auto gewoon stil midden op het kruispunt en is het achter hem dus al rood geworden, als het verkeer voor hem begint te rijden, dan rijdt hij ook door, maar dan zie ik nooit een flits. En soms bevindt de kofferbak van zijn auto zich dan dus ook nog echt op of voor de stopstreep.
Als een auto op diezelfde weg overigens door rood rijdt en rechtsaf (of linksaf) slaat dan wordt ie ook niet geflitst.
Klopt, dat begrijp ik, maar ik bedoel dus dat die flitser in zo een situatie gewoonweg niet afgaat en er dus niet eens een foto wordt gemaakt. (En ze gebruiken hier geen IR, aangezien hij bij rechtdoorrijdende automobilisten op snelheid wel flitst)quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:19 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook twee foto's, door deze te vergelijken kan gekeken worden of een auto echt vol door rood rijdt, of dat er bijvoorbeeld zo'n situatie als in jouw post voorkomt.
Neequote:Op woensdag 13 februari 2013 16:26 schreef Haasbeuntje het volgende:
Heeft elk stoplicht zo'n ingebouwde flits-ding?
Ga er maar vanuit dat een lussenpaal bij een stoplicht altijd op roodlicht en snelheid flitst. Als je snelheid zeker wilt weten moet je naar de aantal lussen kijken. En de lussen liggen lang niet altijd alleen voor rechtdoor.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klopt, dat begrijp ik, maar ik bedoel dus dat die flitser in zo een situatie gewoonweg niet afgaat en er dus niet eens een foto wordt gemaakt. (En ze gebruiken hier geen IR, aangezien hij bij rechtdoorrijdende automobilisten op snelheid wel flitst)
vaak wel daarom die 2 lussen om te metenquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:36 schreef Dos37 het volgende:
Wat ik me afvraag of deze flitspalen ook allemaal op snelheid controleert?
en als de ambu dan net wel door groen gaat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:15 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ja. Maar daar kan je bezwaar voor indienen. Omdat de ambu zelf ook geflitst word. En dat bezwaar word heel vaak goed gekeurd
De ritten van voorrangsvoertuigen die met alle toeters en bellen rijden worden nauwgezet bijgehouden. Als jij bezwaar indient dan kan men zo terug zoeken of daar inderdaad een voorrangsvoertuig reed met toeters en bellen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:43 schreef T42 het volgende:
[..]
en als de ambu dan net wel door groen gaat?
maar ze zien op de foto wel of je aan de kant gaat of dat je vol door rood rijd ivm 2 foto's
klopt maar ze zien vaak al aan de foto of jij met 20kmh door rood rijd of rechts aan de kant gaatquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De ritten van voorrangsvoertuigen die met alle toeters en bellen rijden worden nauwgezet bijgehouden. Als jij bezwaar indient dan kan men zo terug zoeken of daar inderdaad een voorrangsvoertuig reed met toeters en bellen.
Dat helpt inderdaad ook wel ja.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:03 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt maar ze zien vaak al aan de foto of jij met 20kmh door rood rijd of rechts aan de kant gaat
Dat zijn duidelijk infra-rood foto's inderdaad, maargoed het type camera's hier in Leiden flitst nog echt en doet dat dus duidelijk niet bij afslaan, maar wel bij rechtdoorrijden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:32 schreef blup het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat een lussenpaal bij een stoplicht altijd op roodlicht en snelheid flitst. Als je snelheid zeker wilt weten moet je naar de aantal lussen kijken. En de lussen liggen lang niet altijd alleen voor rechtdoor.
[ afbeelding ]
RS6 op de linkerbaan gaat te snel, door rood linksaf. ;-)
pic geleend van flitsservice
quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
Dan ben ik nieuwsgierig geworden hoe dit dan zou werken als de kruising druk is.
Stel je, rijd nog door oranje (denk je) maar omdat je 10km/h rijd omdat je niet verder kan, rijd je met je kont door rood en dus over beide lussen heen ruim na de 1 seconde nadat het rood is. Volgens de camera rijd je dus door rood en wordt je geflitst?
Buiten natuurlijk dat het dom is oranje te pakken als je al ziet dat je dan midden op kruising stil staat
Dan ben je een grote prutser, want je dient de kruising in het midden te allen tijde vrij te houden. Simpel gezegd, als jij niet in 1 keer de overkant kan bereiken, dien je voor het groene licht te wachten totdat je wel naar de overkant kan. En ja, dat levert wel eens hele boze blikken op omdat je dan wacht voor groen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in een file? Ik zie weleens dat er gewoon een grote file is op een drukke doorgaande weg in mijn woonplaats. Soms staat een auto gewoon stil midden op het kruispunt en is het achter hem dus al rood geworden, als het verkeer voor hem begint te rijden, dan rijdt hij ook door, maar dan zie ik nooit een flits. En soms bevindt de kofferbak van zijn auto zich dan dus ook nog echt op of voor de stopstreep.
Als een auto op diezelfde weg overigens door rood rijdt en rechtsaf (of linksaf) slaat dan wordt ie ook niet geflitst.
Streetview plaatje? Kan je lussen tellen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat zijn duidelijk infra-rood foto's inderdaad, maargoed het type camera's hier in Leiden flitst nog echt en doet dat dus duidelijk niet bij afslaan, maar wel bij rechtdoorrijden.
Ja ik erger me er ook vaak aan daar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 02:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Dan ben je een grote prutser, want je dient de kruising in het midden te allen tijde vrij te houden. Simpel gezegd, als jij niet in 1 keer de overkant kan bereiken, dien je voor het groene licht te wachten totdat je wel naar de overkant kan. En ja, dat levert wel eens hele boze blikken op omdat je dan wacht voor groen.
de lussen ookquote:Op donderdag 14 februari 2013 02:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja ik erger me er ook vaak aan daar.
Streetview-link
Het is de Churchilllaan in Leiden, als je 180 graden draait dan kan je uiteraard zien waar de camera zich bevindt.
Naar linksaf ook?quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:50 schreef blup het volgende:
[..]
de lussen ook
http://goo.gl/maps/CF1M3
nope, daar liggen geen lussen na de stopstreep. De eerste lus voor de stopstreep is de lus die registreert dat je staat te wachten voor het stoplicht. Dus lussen werken overigens dmv een magnetisch veld. Dus ja, als jouw auto volledig aluminium is kan je gewoon door roodquote:
Dus als ik door rood wilt rijden op een rustig tijdstip dan kan ik even stiekem de baan voor linksaf meepakken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:56 schreef blup het volgende:
[..]
nope, daar liggen geen lussen na de stopstreep. De eerste lus voor de stopstreep is de lus die registreert dat je staat te wachten voor het stoplicht. Dus lussen werken overigens dmv een magnetisch veld. Dus ja, als jouw auto volledig aluminium is kan je gewoon door rood
yup, kan je beter even via linksaf eromheen slalommen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dus als ik door rood wilt rijden op een rustig tijdstip dan kan ik even stiekem de baan voor linksaf meepakken.
Ja of toch maar gewoon niet door rood rijden, dat kruispunt staat in de top 5 van kruispunten met de meeste aanrijdingen in de stad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:00 schreef blup het volgende:
[..]
yup, kan je beter even via linksaf eromheen slalommen.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:56 schreef blup het volgende:
nope, daar liggen geen lussen na de stopstreep. De eerste lus voor de stopstreep is de lus die registreert dat je staat te wachten voor het stoplicht. Dus lussen werken overigens dmv een magnetisch veld. Dus ja, als jouw auto volledig aluminium is kan je gewoon door rood
Inderdaad, sommigen gaan zelfs toeterenquote:Op donderdag 14 februari 2013 02:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Dan ben je een grote prutser, want je dient de kruising in het midden te allen tijde vrij te houden. Simpel gezegd, als jij niet in 1 keer de overkant kan bereiken, dien je voor het groene licht te wachten totdat je wel naar de overkant kan. En ja, dat levert wel eens hele boze blikken op omdat je dan wacht voor groen.
De boete van het ten onrechte stilstaan midden op een kruispunt is volgens mij nog hoger dan voor door rood rijdenquote:Op donderdag 14 februari 2013 02:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Dan ben je een grote prutser, want je dient de kruising in het midden te allen tijde vrij te houden. Simpel gezegd, als jij niet in 1 keer de overkant kan bereiken, dien je voor het groene licht te wachten totdat je wel naar de overkant kan. En ja, dat levert wel eens hele boze blikken op omdat je dan wacht voor groen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |