Ik stuur het je even via PMquote:Op donderdag 4 april 2013 21:35 schreef MJ23 het volgende:
Wat is er dan allemaal afgekeurd?
Is er ook nergens een bedrijf dat problemen heeft met AO of verbetering daarin wilt?
Wat ik zou kunnen bedenken is: koersdaling betekent minder vertrouwen in een bedrijf, over continuïteit. Dit heeft tot gevolg dat investeerders een hoger % eisen voor hun ingelegde geld. Zoiets, of denk ik nu heel verkeerd.quote:Op zondag 7 april 2013 13:52 schreef MJ23 het volgende:
Ik heb dinsdag voor de vierde keer (:P) een tentamen financiering. In het boek wordt gesteld dat bij een koersdaling van de aandelen de rendementsverwachting van een aandeel omhoog gaat. Wie weet waarom dit is?
Nah heb er niet zo heel veel verstand van maar als dividendpercentage idd nominale waarde is en de nominale waarde is bijv. 10quote:Op zondag 7 april 2013 14:52 schreef MJ23 het volgende:
@LUFC: rendementsverwachting is in mijn ogen wat je verwacht te behalen. Maar als de koers daalt (en het dus slechter gaat), verwacht je imo dan ook minder rendement, dus zou de verwachting lager moeten zijn. Wat jij bedoeld is de rendementseis en die stijgt wel als de beurskoers lager is. Je hebt immers een hoger risico, hoger risico is een hoger eis om iets terug te verdienen.
@nodig: dividendpercentages worden altijd berekend obv de nominale waarde. Het is vergelijkbaar met een obligatie, de vergoeding die jij als houder van de obligatie ontvangt is gebaseerd op wat jij hebt uitgeleend, niet wat nou de marktwaarde er van is. Hoe dacht jij dat dat dan gedaan werd?
koerswinst :pquote:Op zondag 7 april 2013 16:05 schreef nodig het volgende:
[..]
Nah heb er niet zo heel veel verstand van maar als dividendpercentage idd nominale waarde is en de nominale waarde is bijv. 10
10% van 10 = 1
Koers 2012 50
Koers 2013 40
Dan heb je bij 2013 toch per koerseuro meer dividend dan dat je in 2012 had? Ook al is de koers gedaald? Iets met dividendstabilisatie waardoor de onderneming hetzelfde dividendpercentage garandeerd als vorig jaar?
Of denk ik nu helemaal verkeerd![]()
Ik ken het principe wel andersom: wanneer een onderneming dividend aankondigt, zal de aandelenkoers op ex-dividend datum dalen met een bedrag wat ongeveer gelijk is als het aangekondigde dividend.quote:Op zondag 7 april 2013 13:52 schreef MJ23 het volgende:
Ik heb dinsdag voor de vierde keer (:P) een tentamen financiering. In het boek wordt gesteld dat bij een koersdaling van de aandelen de rendementsverwachting van een aandeel omhoog gaat. Wie weet waarom dit is?
quote:Op zondag 7 april 2013 21:22 schreef LUFC het volgende:
En ook houden ze bij Deloitte van mensen die met nieuwe ideeën komen. Vervolgens de vraag of jij ooit met een idee kwam tijdens werk/stage waarop positief gereageerd werd.
Het is mijn eerste gesprek. Ik ben idd nog bezig met mijn vwo op het moment.quote:Op zondag 7 april 2013 21:20 schreef KaBuf het volgende:
Eerste of tweede gesprek?
Al eens meegelopen / proefstuderen / mensen van Deloitte gesproken? Zeggen wat je daarvan beviel.
Goed kunnen motiveren waarom:
- Waarom Deloitte?
- Waarom dit kantoor? (voornamelijk tweede gesprek, maar wil ik zelf ook wel weten)
- waarom accountancy? Ik vermoed VWO nu nog, aan je naam te zien?
- Nevenactiviteiten? (werk / vrijwilligerswerk?)
Paar vraagjes hoor
En hoe is het gegaan?quote:Op zondag 7 april 2013 21:02 schreef koenie95 het volgende:
Ik heb morgenmiddag een sollicitatiegesprek bij Deloitte, heeft iemand nog tips die mischien handig zouden kunnen zijn?
Dividend discount modelquote:Op zondag 7 april 2013 13:52 schreef MJ23 het volgende:
En? Hoe ging je gesprek?quote:Op zondag 7 april 2013 21:33 schreef koenie95 het volgende:
[..]
[..]
Het is mijn eerste gesprek. Ik ben idd nog bezig met mijn vwo op het moment.
Bedankt in ieder geval voor die vragen, kan ik me daar vast een beetje op voorbereiden!
Whaddap? Niet zo zeikenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |