abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122786734
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:38:30 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122786761
Ik heb ook zin in zelfgemaakte snert! Laatste tijd alleen af en toe uit zak/blik op. Ga maar eens een receptje zoeken :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_122786772
Sorry ik had even geen inspiratie, had niet gezien dat ik de laatste was :D ML of iermand anders voel je vrij om er een kekke topictitel van te maken.
pi_122786853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb ook zin in zelfgemaakte snert! Laatste tijd alleen af en toe uit zak/blik op. Ga maar eens een receptje zoeken :9
http://www.coquinaria.nl/recepten/bouillons/erwtensoep.htm

Ik volg dit recept altijd...
pi_122786872
Gooi ik ff een lijstje in t nieuwe topic!

O: havermout, banaan, kokos
T: koffie verkeerd, mini koekje
L: 3 crackers, gekookt ei/hummus/geitenkaas, tomaten/komkommer salade met wat surimi
T: nog even kijken waar ik zin in heb
D: quinoa met geroosterde pompoen, geitenkaas en pijnboompitjes
S: uur boksen
T: kwark
Be someone that makes you happy
pi_122786900
Weer thuis!

Coco IS mooi :( :P

Dank voor alle felicitaties allemaal! O+
pi_122786970
Mogguh!

Dat brood lijkt me ook wel leker! *bookmarkt*

Voor droge huid gebruik ik Nivea body milk, donkerblauwe fles te verkrijgen bij iedere drogist. Spul is super tegen droge benen! Trekt ook snel in :)

Oh en An gefeli!! *O*

Ik ga zo ontbijt regelen rn dan een rondje rennen :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:45:20 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122786989
quote:
Oe nom! Dank je wel :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:41 schreef Nallie het volgende:
Gooi ik ff een lijstje in t nieuwe topic!

O: havermout, banaan, kokos
T: koffie verkeerd, mini koekje
L: 3 crackers, gekookt ei/hummus/geitenkaas, tomaten/komkommer salade met wat surimi
T: nog even kijken waar ik zin in heb
D: quinoa met geroosterde pompoen, geitenkaas en pijnboompitjes
S: uur boksen
T: kwark
Mooi! Maar lijkt wel weinig misschien? Of grote porties?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_122787169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:45 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oe nom! Dank je wel :9

[..]

Mooi! Maar lijkt wel weinig misschien? Of grote porties?
Ja misschien aan de iets mindere kant inderdaad. Zal een substantiele T nemen :P
Maar gister ook uit eten geweest dus kan ook iets minder vandaag :P
Be someone that makes you happy
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 13:51:27 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122787212
Ik heb inmiddels helaas meerdere varianten van herpes (gehad) -O- Koortslip en herpes onder mijn voet, en in het verleden heb ik het ook in mijn neus en navel gehad :X Die laatste twee waren gelukkig eenmalig, de eerste twee heb ik voor het leven ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122787278
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122787290
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_122787316
Het mag denk ik een klein wonder heten dat ik nog nooit een koortslip gehad heb; op bijna alle baby en kinderfoto's waar ik bij mijn moeder op schoot zit, heeft mijn moeder een enorme koortslip.
Blijkbaar heeft ze goed haar best gedaan mij niet te besmetten :)
pi_122787328
quote:
Grappig, zo heeft ieder zijn eigen recept. Ik heb er altijd een zonder aardappel of spek, maar met schouderkarbonade :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_122787408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Grappig, zo heeft ieder zijn eigen recept. Ik heb er altijd een zonder aardappel of spek, maar met schouderkarbonade :P.
Ik doe altijd maar wat. :D En het smaakt altijd meer dan uitstekend. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122787523
Waar woont dat arme mens van het recept? Geen varkenspoten te krijgen, geen echte rookworst... ;(
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122787662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:59 schreef V1z0R het volgende:
Waar woont dat arme mens van het recept? Geen varkenspoten te krijgen, geen echte rookworst... ;(
varkenspoten heb ik ook nog nooit gezien in de winkel.

En echte rookworst is niet die van unox of van de hema, maar een echte gerookte worst!
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 14:06:40 #18
70532 loveli
N
pi_122787789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:44 schreef _aurum_ het volgende:
Voor droge huid gebruik ik Nivea body milk, donkerblauwe fles te verkrijgen bij iedere drogist. Spul is super tegen droge benen! Trekt ook snel in :)
Van Nivea heb je een nieuwe onder de douche-bodylotion/milk, is prijzig, maar werkt wel. Toen ik 5 jr geleden in Canada was, hadden ze van Olaz een 2-in-1 douchecreme, was ook heel fijn, nooit in NL gezien.
crap in = crap out
pi_122787860
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

varkenspoten heb ik ook nog nooit gezien in de winkel.

En echte rookworst is niet die van unox of van de hema, maar een echte gerookte worst!
Winkel ook niet, maar die dingen kun je bij een goede slager wel vinden.
pi_122787873
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Van Nivea heb je een nieuwe onder de douche-bodylotion/milk, is prijzig, maar werkt wel. Toen ik 5 jr geleden in Canada was, hadden ze van Olaz een 2-in-1 douchecreme, was ook heel fijn, nooit in NL gezien.
ja ik heb m meteen gekocht! na douchen smeren kost veelk te veel tijd. dit hoeft niet zo secuur. ben er nog niet uit of ik er nou meer jeuk vasn krijg of niet... douche olie ook geprobreerd (nivea en balneum hermal) maar daar wordt t erger van...
Kwak
pi_122787874
Oh Jagar, ik heb je zuurdesem jammerlijk verpest :')
Weet niet wat er fout ging, maar het wilde niet echt netjes oplossen dus het bleef een plasje water met vlokken..
Maar het buurjongetje was wel erg blij met de zweedse postzegels O+
pi_122787966
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja ik heb m meteen gekocht! na douchen smeren kost veelk te veel tijd. dit hoeft niet zo secuur. ben er nog niet uit of ik er nou meer jeuk vasn krijg of niet... douche olie ook geprobreerd (nivea en balneum hermal) maar daar wordt t erger van...
Als mijn huid erg aan het klooien is, gebruik ik zwitsal. Babyspul ja inderdaad :P helaas krijg je er niet automatisch ook een zacht babyhuidje van :P
Het is wel gemaakt voor hele gevoelige huidjes die weinig gewend zijn, doet het altijd goed bij mij.
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 14:13:43 #23
70532 loveli
N
pi_122788019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:11 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als mijn huid erg aan het klooien is, gebruik ik zwitsal. Babyspul ja inderdaad :P helaas krijg je er niet automatisch ook een zacht babyhuidje van :P
Het is wel gemaakt voor hele gevoelige huidjes die weinig gewend zijn, doet het altijd goed bij mij.
Zwitsal heeft hogere pH zodat het niet prikt, is niet per definitie beter voor de huid.
crap in = crap out
pi_122788038
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:11 schreef MarMar het volgende:

[..]

parfum van zwitsal kan ik niet goed tegen... ik wissel nivea en dove af. daar duurt t langst voor ik ga reageren, en als dat gebeurt kan ik t andere merk gebruiken, etc.

vaseline intensive care en zwitsal geven meestal dezelfde dag nog een reactie... jammer, ruikt zo lekker!

oh en rituals kan ik ook tegen, ondanks de parfums! alleen niet t douchespul, alleen de cremes...
Kwak
pi_122788058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Zwitsal heeft hogere pH zodat het niet prikt, is niet per definitie beter voor de huid.
Douchespul hoort sowieso niet te prikken, dan gaat er iets fout ;)
Shampoo gebruik ik nooit zwitsal, altijd dure meuk van de kappert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')