abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122778071
Noord-Korea heeft dinsdag een omstreden kernproef uitgevoerd. Dat heeft een diplomaat die werkzaam is bij de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties bevestigd tegenover persbureau Reuters. Het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap meldt dat de VN-Veiligheidsraad naar aanleiding van de test in spoedzitting bijeenkomt.

De proef kwam aanvankelijk naar voren in seismologische gegevens van de Amerikaanse geologische dienst USGS, die om 3.57 uur (Nederlandse tijd) een aardbeving met een kracht van 4,9 op de schaal van Richter registreerde in het noordoosten van Noord-Korea.

Ook het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap maakte melding van de 'kunstmatige beving'. Die wordt gelokaliseerd in de buurt van de plaats waar Noord-Korea gewoonlijk nucleair onderzoek uitvoert. Volgens Yonhap zou Noord-Korea de test maandag hebben aangekondigd bij de Verenigde Staten en China.

Dreigementen
Vorige week voerde de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry overleg met zijn Chinese ambtsgenoot Yang Jiechi over Noord-Korea's aanhoudende dreigementen. Bij die gelegenheid waren ze het erover eens dat een Noord-Koreaanse kernproef 'verdere consequenties' zou moeten hebben.

Pyongyang had de nucleaire test aangekondigd nadat de lancering van een Noord-Koreaanse langeafstandsraket, afgelopen december, een resolutie van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties tot gevolg had. Ook China, de enige belangrijke bondgenoot van Noord-Korea, stemde daarmee in. In de resolutie werden nieuwe strafmaatregelen tegen het land in het vooruitzicht gesteld.

'Voorbarig'
Ondanks de aankondiging van de kernproef bestempelden Noord-Koreaanse staatsmedia speculaties daarover de afgelopen dagen tot 'voorbarige gevolgtrekkingen'. Enkele weken geleden meldde het staatspersbureau KCNA nog dat met een nieuwe proef, de derde uit de geschiedenis van het land, 'een nieuwe fase' zou aanbreken 'in de anti-Amerikaanse strijd'.

Het communistische bewind voerde in 2006 zijn eerste kernproef uit. Drie jaar later had de tweede test plaats.

Meer volgt.

[ Bericht 37% gewijzigd door Mark_Boelen op 12-02-2013 05:23:22 ]
  dinsdag 12 februari 2013 @ 05:16:12 #2
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_122778076
Belachelijk ook na weer de waarschuwingen, hoelang duurt het nog voor de hell losbreekt.
Benieuwd hoe VS gaat reageren.
"Do the monkey with me"
pi_122778126
haha, zolang ze die bommen op eigen grond gooien

en dit is puur propaganda, zodat heel de wereld tegen noord korea is

Wij doen precies hetzelfde hier in Groningen
pi_122778151
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 06:17 schreef klabbakus het volgende:

Wij doen precies hetzelfde hier in Groningen
Neger, wat?
pi_122778157
Ik heb toch ook wel wat meegemaakt in mijn 34 jaar hier op deze aardbol maar dit gaat toch een beetje de verkeerde richting op ben ik bang.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_122778168
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 06:29 schreef Luigi het volgende:

[..]

Neger, wat?
Neger?

ik zeg: die zogenaamde aardbevingen hier hoor je USA ook niet over, maar als ik NK gebeurt dan zijn het meteen nucleaire testen,
beetje begrijpend lezen racist!
pi_122778179
met kernbom wordt je gewoon heel anders behandelt door de wereld, daarom wil Iran er ook 1 hebben
pi_122778180
Gaswinning is wel andere koek dan nucleaire testen.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 06:40:25 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_122778191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 06:30 schreef TLC het volgende:
Ik heb toch ook wel wat meegemaakt in mijn 34 jaar hier op deze aardbol maar dit gaat toch een beetje de verkeerde richting op ben ik bang.
Laat je toch niet gek maken door al die angst handelaren. Dit is al jaren aan de gang.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 06:34 schreef klabbakus het volgende:

[..]

Neger?

ik zeg: die zogenaamde aardbevingen hier hoor je USA ook niet over, maar als ik NK gebeurt dan zijn het meteen nucleaire testen,
beetje begrijpend lezen racist!
Er zijn goede (wetenschappelijke) redenen waardoor ze weten dat dit geen reguliere aardbeving was. Tussen de jaren 60 en 90 werd er bijna wekelijks een ondergrondse nucleaire test gedaan door een van de wereldmachten. Dus er is voldoende kennis over het verschil. Zo veroorzaken nucleaire ontploffingen zwakke oppervlaktegolven in tegenstelling tot reguliere aardbevingen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_122778236
De Glorie laat zich letterlijk voelen
pi_122778267
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 06:38 schreef Trebo het volgende:
Gaswinning is wel andere koek dan nucleaire testen.
Precies!
"gaswinning" is wel andere koek dan "nucleaire tests".

Wees blij dat ze de bommen gewoon ondergronds testen en niet op, ik noem maar wat, Hiroshima of Nagasaki gooien....
  dinsdag 12 februari 2013 @ 07:00:02 #12
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_122778271
Wat gaat er nu gebeuren denken jullie?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 07:02:30 #13
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_122778286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:00 schreef sonnyspek het volgende:
Wat gaat er nu gebeuren denken jullie?
Ik verwacht dit jaar aardig wat problemen en las net dat we ons niet zo druk moeten maken,
maar Japan wilt eigen sancties trekken, VS zal hier ook niet langer denk ik mee akkoord gaan.
Het klopt dat het al langer gaande is, maar zal het niet een keer z'n punt bereiken?

Het begint toch aardig serieus nu te worden naar mijn gevoel.
"Do the monkey with me"
pi_122778493
De Verenigde Naties zal dit ferm veroordelen.

Hierna zal Yolanthe of Estelle weer het belangrijkste nieuws van de dag zijn.

Einde.
pi_122778500
bron?

dat land kan nog geen wasknijper produceren, laat staan een kernbom... ik geloof echt nooit dat ze de beschikking hebben over een kernbom...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 07:40:37 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_122778523
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:38 schreef JoPiDo het volgende:
bron?

dat land kan nog geen wasknijper produceren, laat staan een kernbom... ik geloof echt nooit dat ze de beschikking hebben over een kernbom...
Dit is wat je nodig hebt. (maar dan minder ... stuk)

En dan zou je een kernbom kunnen maken. Het is minder moeilijk dan het lijkt. Je moet vooral resources hebben en enkele knappe koppen. Met opiumgeld kom je een eind.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_122778633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:38 schreef JoPiDo het volgende:
bron?

die aardbeving kwam er niet zomaar, en 4,9 is een aardig schokje
pi_122778682
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 06:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Laat je toch niet gek maken door al die angst handelaren. Dit is al jaren aan de gang.

[..]

De Cubacrisis begin jaren '60 liep ook bijna af met een nucleaire oorlog.
pi_122778848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:37 schreef Toefjes het volgende:
De Verenigde Naties zal dit ferm veroordelen.

Hierna zal Yolanthe of Estelle weer het belangrijkste nieuws van de dag zijn.

Einde.
Dit. We zijn veel te druk met ons te consutainen om ons over zoiets druk te kunnen maken.
pi_122778857
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef TLC het volgende:

[..]

Bijna is niet helemaal
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:23:28 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_122778896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef TLC het volgende:

[..]

Compleet andere situatie in een compleet andere tijd met andere partijen die tegenwoordig compleet andere stockpiles hebben.

NK blaft al bijna 7 jaar maar bijt niet. Ze weten dat als ze ook maar iets proberen het hele land gecarpetbombed kan worden binnen luttele uren met Amerikaanse ICBM's. Ze maken misschien geen nieuwe meer maar er liggen er nog genoeg.
pi_122779383
Wat SpecialK zegt. Er is toch feitelijk amper dreiging? Al zouden ze het doen, atoompie richting US bijvoorbeeld, dan zullen ze in no-time aangepakt worden.
En dan kunnen ze niks meer. Er vallen meer doden door opium ieder jaar, ga daar eens wat aan doen als wereldgemeenschap.
pi_122779869
NK heeft weer rijst cake nodig :').
Get it and Bet it
pi_122779937
De VS staan trouwens volkomen machteloos, het is ondenkbaar dat er met militaire middelen ingegrepen zal worden, wat de Noord Koreanen heel goed weten. Ze kunnen dus doen wat ze willen. De Noord Koreaanse regering is een proxy van de Chinese regering, bedoeld om Zuid Korea en Japan te intimideren zonder direct verantwoordelijk te zijn.
pi_122780497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 05:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Belachelijk ook na weer de waarschuwingen, hoelang duurt het nog voor de hell losbreekt.
Benieuwd hoe VS gaat reageren.
De VS gaat daar echt niet de hel los laten breken. Natuurlijk zullen ze dat (uiteindelijk) wel winnen, maar dat zal ze toch genoeg levens en geld kosten. Daar zitten de Amerikaanse burgers echt niet op te wachten.
En ZK + Japan zullen niet in hun eentje aanvallen, al is het maar om China niet boos te maken.
..non est vivere sed valere vita est ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')