't lijkt wel tennis ...quote:De Tourdirecteuren Xavier Louy en Jean-Pierre Courcol kwamen meteen na de eerste positieve controle naar ons toe. Of ik vrijwillig de Tour wilde verlaten. Ze hadden liever een minder prominente winnaar dan een schandaal.
Kan jij me dan ook nog uitleggen waarom jij überhaupt dan nog kijkt?quote:Op zondag 17 februari 2013 00:30 schreef THEFXR het volgende:
een ouder bericht, maar weet niet of het toen is neergezet:
'Rooks moest Tour winnen wegens doping Delgado'
[..]
Vooral blijven denken, dat het om een sportwedstrijd gaat.
Omdat het wielrenner een vrijbuiterswereldje is waar de belangen niet zo groot zijn en het blijkbaar allemaal niemand boeit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:34 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ach, Manzano leeft ook nog...
nee, want het is een verantwoordingsvraag en dit topic gaat over doping, niet welke sporten ik wel/niet kijk.quote:Op zondag 17 februari 2013 02:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Kan jij me dan ook nog uitleggen waarom jij überhaupt dan nog kijkt?
Moet ik hem dan stellen in een wielrennen topic of komt er dan ook een lulkoek antwoord terug?quote:Op zondag 17 februari 2013 02:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want het is een verantwoordingsvraag en dit topic gaat over doping, niet welke sporten ik wel/niet kijk.
Ik kijk voor de strijd onderling, alleen afgelopen jaar vond ik het minder door de vele valpartijen of doordat de media die valpartijen erg veel in beeld bracht. of dit jaar ga kijken, ik weet het nog niet, eerst maar eens kijken wie er mogen starten.quote:Op zondag 17 februari 2013 02:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Moet ik hem dan stellen in een wielrennen topic of komt er dan ook een lulkoek antwoord terug?
Want het boeit me wel namelijk.
Kijk, toch een antwoord.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik kijk voor de strijd onderling, alleen afgelopen jaar vond ik het minder door de vele valpartijen of doordat de media die valpartijen erg veel in beeld bracht. of dit jaar ga kijken, ik weet het nog niet, eerst maar eens kijken wie er mogen starten.
normaal wel, alleen is het rebelse er wel uit. Vroom moest echt een paar keer zijn benen stilhouden in opdracht van de teamleider. Verder kijk ik ook andere sporten.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Kijk, toch een antwoord.
Ik geniet er verder ook niet minder van. Ook omdat de excessen wel voor een groot deel uitgeroeid zijn. Dan geloof ik ook echt niet dat we nu met een pure sport te maken hebben op uitsluitend brood met pindakaas, maar wel dat de volledig opgespoten waterdragers die de tour kunnen winnen niet meer zijn. Maar dan nog, ik wist ook wel dat er jaren terug dingen volledig scheef zaten en toch genoot ik van de menselijke beslissingen en tactieken die er voorbij kwamen.
Maar ik heb bij jou dan een beetje het idee dat je ook dat plezier totaal niet meer hebt dus daarom boeit het me dan waarom je er wel zo mee bezig bent.Maar geniet je dan wel oprecht van de strijd onderling?
Het rebelse staat toch los van doping? Ulrich durfde op een hoogtepunt dopingjaar aanvankelijk Riis niet aan te vallen door met de Festina's mee te rijden. Of iets anders: niemand durfde te ontkomen aan de orders van Mapei, dus een prachtige drie-eenheid reed de streep van LBL over omdat Museeuw moest winnen. Dat was veel meer een teamorder dan Froome die kijkt en wacht op dat moment. Dat rebelse was er toen ook niet veel meer of veel minder dan nu. Als Mapei niet zo strak geordend was toen had Johan ook gewoon naar de klote gereden kunnen worden, zeker met de Tafi van toen. Dat staat echt helemaal los van doping of niet. Dat is gewoon wielrennen. Dat was wielrennen toen, dat is wielrennen nu, dat is wielrennen over een paar jaar.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
normaal wel, alleen is het rebelse er wel uit. Vroom moest echt een paar keer zijn benen stilhouden in opdracht van de teamleider. Verder kijk ik ook andere sporten.
Het zijn tegenwoordig meer soldaten dan vroeger, toen negeerde er weleens een wielrenner de orders.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Het rebelse staat toch los van doping? Ulrich durfde op een hoogtepunt dopingjaar aanvankelijk Riis niet aan te vallen door met de Festina's mee te rijden. Of iets anders: niemand durfde te ontkomen aan de orders van Mapei, dus een prachtige drie-eenheid reed de streep van LBL over omdat Museeuw moest winnen. Dat was veel meer een teamorder dan Froome die kijkt en wacht op dat moment. Dat rebelse was er toen ook niet veel meer of veel minder dan nu. Als Mapei niet zo strak geordend was toen had Johan ook gewoon naar de klote gereden kunnen worden, zeker met de Tafi van toen. Dat staat echt helemaal los van doping of niet. Dat is gewoon wielrennen. Dat was wielrennen toen, dat is wielrennen nu, dat is wielrennen over een paar jaar.
Daarin past de sport zich echt niet aan.
Je hebt ondanks misschien meer belangen tegenwoordig echt niet minder leven om iets te noemen in een ploeg dan als je toentertijd niet gewoon uitvoerde wat Peter Post voor zijn TI-Raleigh ploeg had bedacht.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het zijn tegenwoordig meer soldaten dan vroeger, toen negeerde er weleens een wielrenner de orders.
Geloof ik niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het zijn tegenwoordig meer soldaten dan vroeger, toen negeerde er weleens een wielrenner de orders.
Klopt, volstrekte nonsens en duidelijk iemand die geen enkel verstand heeft van wielrennen. In het verleden was het onderscheid tussen knecht en kopman veel strenger dan het nu is. Schaduwkopmannen of jonge renners die zich richten op kleinere koersen (zoals bv. Slagter) was in het verleden ondenkbaar, toen er één kopman was waar altijd voor gereden werd.quote:
Inderdaad. Vroeger dacht ik dat alleen bij gewichtheffen en boudybuildenquote:Op zondag 17 februari 2013 15:28 schreef Wombcat het volgende:
Mijn beleving van de sport (als kijker) is toch wel aangetast. Geldt overigens niet alleen voor wielrennen. Bij schaatsen zegt Dijkstra net "hoe komt het dat Linda de Vries zo verbetert t.o.v. de eerste dag" en dan vraag ik me meteen af of er misschien een zakje bloed in is gegaan gisteravond.
ik ben niet iemand die alles kijkt, daarom is dit het dopingtopic en niet het wielrentopic.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:43 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Klopt, volstrekte nonsens en duidelijk iemand die geen enkel verstand heeft van wielrennen. In het verleden was het onderscheid tussen knecht en kopman veel strenger dan het nu is. Schaduwkopmannen of jonge renners die zich richten op kleinere koersen (zoals bv. Slagter) was in het verleden ondenkbaar, toen er één kopman was waar altijd voor gereden werd.
quote:‘Marta Dominguez was klant bij Fuentes'
Marta Dominguez, de Spaanse voormalige wereldkampioene op de 3000m steeple, zou sinds 1997 klant geweest zijn bij dopingdokter Fuentes, die gezien wordt als de spilfiguur in de zaak-Puerto. Dat maakte de Spaanse krant El Pais zondag bekend.
De Spaanse krant mocht documenten inkijken die door de Guardia Civil in beslag werden genomen bij Fuentes. El Pais heeft het over een document met als opschrift ‘MARTA DGZ'. Het document dateert van december 1997. Daarnaast kon de krant ook een dopingplanning uit 2005 met opschrift ‘MZD' inkijken.
‘Al die documenten zouden aanwijzen dat Dominguez, de beste Spaanse atlete aller tijden, sinds december 1997 klant was bij Fuentes. Ze was op dat moment 22 jaar oud,' schrijft de krant.
El Pais refereert echter vooral aan een document uit 2005. De data die in dat document aangegeven stonden als wedstrijddata, komen volledig overeen met de wedstrijddagen van Dominguez.
Volgens El Pais werden er bij Fuentes ook twee zakjes bloed gevonden met daarop de naam Urco, de naam van Dominguez' hond. Volgens El Pais is dat geen toeval, zeker nadat wielrenners Ivan Basso en Jörg Jaksche vorige week bekenden dat ook zij de naam van hun hond gebruikten om de zakjes met hun bloed te identificeren.
Volgens José Rodriguez, de advocaat van de atlete, ontkent zijn cliënte elke betrokkenheid bij de zaak. Dominguez werd in het verleden ook al genoemd in de zaak-Galgo, een in 2009 aan het licht gekomen dopingnetwerk binnen de atletiek. Dominguez werd echter buiten vervolging gesteld wegens onvoldoende bewijzen.
Niet waar! Kijk de uitslagen van de voorjaarsklassiekers er maar op na en je zult zien dat in de top tijd van Raleigh ook b.v. een Leo van Vliet Gent-Wevelgem kon mocht winnen.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:43 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Klopt, volstrekte nonsens en duidelijk iemand die geen enkel verstand heeft van wielrennen. In het verleden was het onderscheid tussen knecht en kopman veel strenger dan het nu is. Schaduwkopmannen of jonge renners die zich richten op kleinere koersen (zoals bv. Slagter) was in het verleden ondenkbaar, toen er één kopman was waar altijd voor gereden werd.
Eigenlijk vind ik het nogal verdacht als je als ploegarts dopingtests gaat doen. Wekt bij mij de indruk dat ze testen om te checken of ze 'goed' uitkomen bij de tests.quote:In 2000 voerde Westbroek interne dopingtest in. “Het gaat ons er om de schaatsers van DSB optimaal te beschermen. Eventuele beschuldigingen kun je maar beter voor zijn.” aldus Westbroek in de Telegraaf. Op voordracht van Westbroek werd Koska Poltavetz de nieuwe coach van DSB (nu coach van het Russische schaatsteam en betrokken bij het laatste epo-geval met Sergei Lisin).
Dat zegt op zich natuurlijk niks. Zelfs ik kan dat.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:29 schreef THEFXR het volgende:
Kramer versnelde de laatste 2 ronden van de 10 KM![]()
whaha, no way, de verzuring van je spieren gaat gewoon door, die kan zelf even niet stoppen of verminderen. dus moet er altijd afloop zijn of hij zit gewoon aan de doping.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat zegt op zich natuurlijk niks. Zelfs ik kan dat.
Ik houd gewoon wat in tot het einde.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whaha, no way, de verzuring van je spieren gaat gewoon door, die kan zelf even niet stoppen of verminderen. dus moet er altijd afloop zijn of hij zit gewoon aan de doping.
jij dus ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |