Da's de gemiddelde discussie ook, want die komt elke paar topics weer terug. Kunnen we misschien een aparte reeks van makenquote:
Nee, want hij post toch waarom het irrelevant is iets hoger op de pagina. Als je nou eens de moeite neemt om iemand z'n antwoord te lezen...quote:
ach ja, het was ook hein verbruggen die ermee kwam, dat het publiek niet wilt zien dat ze 25 per uur gaan, maar het liefst rond de 40.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee, want hij post toch waarom het irrelevant is iets hoger op de pagina. Als je nou eens de moeite neemt om iemand z'n antwoord te lezen...
Zoals OProg zegt zijn er jaarlijks veel variaties in koersverloop (hoe ontwikkelen etappes zich) en verschilt het ook van jaar tot jaar hoe het parcours eruit ziet.De gemiddelde snelheid van de winnaar is dus een beetje nietszeggende variabele, omdat hij niet geisoleerd kan worden. Het is niet alsof de Tour elk jaar over hetzelfde parcours van precies 3000 km rijdt of zo... Dus daarom is je conclusie dat het bloedpaspoort geen effect heeft gehad onjuist, dat kan je niet concluderen op basis van die ene variabele. Dus niks cirkelredenering...
Het is best lastig om een goed antwoord te geven en best eenvoudig om een simpele oneliner neer te zetten hè.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ach ja, het was ook hein verbruggen die ermee kwam, dat het publiek niet wilt zien dat ze 25 per uur gaan, maar het liefst rond de 40.
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 09:53:57Vandaag in NRC: Marco Pantani, Michele Bartoli, Romans Vainsteins en Fränk Schleck waren klant bij Fuentes. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 09:58:04Hun schuilnamen in de administratie van Fuentes: Panticosa, Sansone, VAINS en Amigo de Birillo. Meerdere bronnen bevestigen. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:00:04Panticosa (Pantani) werd door Fuentes in 2003 voorzien van o.a. epo, groeihormoon, aranesp, bloedzakken en anabolen. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:01:27Sansone (Bartoli) werd in 2002, 2003 en 2004 door Fuentes geprepareerd met dezelfde dopingproducten. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:02:55VAINS betaalde in 2003 en 2004 in totaal 45.000 euro aan Fuentes, volgens diens administratie. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:04:17Fränk Schleck was volgens meerdere bronnen Amigo de Birillo. Bron uit directe omgeving bevestigt Fränks betrokkenheid, maar... reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:04:50... zegt dat Andy geen klant was bij Fuentes. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:06:38Schleck bekende al eerder 6691 euro betaald te hebben aan Fuentes. Voor 'trainingsschema's'. Dat is nogal raar... reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:07:44... aangezien Fuentes vorige week in de rechtszaal verklaarde dat hij nooit trainingsschema's maakte. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:12:54Pantani, Bartoli en Schleck werden eerder ook al in verband gebracht met Fuentes, maar er waren geen bevestigende bronnen. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:14:16Vreemd genoeg werd de schuilnaam VAINS tot nog toe gekoppeld aan Jaksche. Maar die heette ook al Bella. #foutje reageer retweet
Als hij alle namen noemt eindigt hij in een kist onder de grond.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:59 schreef Szura het volgende:
Jaja en volgende week wordt er weer geroepen dat iemand anders Sansone was, zoals met Clasicomano Luigi
Beter doen die hufters in Spanje gewoon hun werk en laten ze Fuentes alle namen noemen
Als waarschuwing voor die andere dokters.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:07 schreef Ereinion het volgende:
Als hij alle namen noemt eindigt hij in de gevangenis. Als Fuentes zijn mond open doet heeft hij geen enkele troefkaart meer, en is er geen enkele reden om hem niet een paar jaar te laten zitten. Die doodsbedreigingen zijn interessant doenerij. Wat heeft het voor zin om iemand te vermoorden nadat hij bewijs heeft geleverd?
is de kans niet groter dat ze hem liever de mond snoeren voordat hij iets zegt?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als waarschuwing voor die andere dokters.
Nee, dat is Samson.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
En weer van die onkraakbare, listige codes. Was Sansone niet opnieuw een hond?
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
En weer van die onkraakbare, listige codes. Was Sansone niet opnieuw een hond?
Eigenlijk niet , dan moedig je anderen aan om eens ze opgepakt zijn meteen alle bewijzen en namen op tafel te gooien en dan te hopen op gerechtelijke bescherming.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
is de kans niet groter dat ze hem liever de mond snoeren voordat hij iets zegt?
Kenny.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:47 schreef LoganMCV het volgende:
Weten we nou eigenlijk al wie er zeker zonder dope de TdF heeft gereden de afgelopen 5-10 jaar?
Michel Bationo.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:47 schreef LoganMCV het volgende:
Weten we nou eigenlijk al wie er zeker zonder dope de TdF heeft gereden de afgelopen 5-10 jaar?
ik zeg niksquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:47 schreef LoganMCV het volgende:
Het verhaal is immers dat je niet verder komt dan middenmoot zonder dope als je écht goed bent en niet eens het peleton bijhoudt zonder dope als je een mindere god bent.
Vooral blijven denken, dat het om een sportwedstrijd gaat.quote:Uit het boek Rooks & Theunisse, koningskoppel ondanks alles, dat vandaag wordt gepresenteerd, blijkt dat de directie van de Tour de France in 1988 wilde dat Steven Rooks de eindwinnaar zou worden, na een positieve dopingtest van geletruidrager Pedro Delgado. Om dat doel te bereiken werd in het holst van de nacht een geheime vergadering gehouden, in de bosjes naast een hotel.
Tevergeefs, want tot op het hoogste diplomatieke niveau werd door Spanje druk uitgeoefend om Delgado in Parijs toch als winnaar aan te merken. 'Zelfs de Spaanse koning bemoeide zich ermee', stelt Harrie Jansen, pr-man van de toenmalige PDM-ploeg van Rooks en Theunisse, in het boek.
Rooks, tegenwoordig wielercolumnist van deze krant, reed in 1988 zijn succesvolste Tour de France. In de lapjestrui zegevierde hij in de etappe naar l'Alpe d'Huez.
Positieve dopingtest
Op 17 juli 1988 werd bekend dat geletruidrager Delgado en Theunisse een positieve dopingtest aan hun koersbroek hadden hangen. Het testosterongehalte in het lichaam van Theunisse was te hoog, waarvoor hij een tijdstraf van tien minuten kreeg. Delgado, voormalig ploeggenoot van de twee Nederlandse klimmers bij PDM, werd betrapt op probenecide, een product dat anabolengebruik kon maskeren.
De Tourdirectie zat vooral met Delgado in de maag. Tot eindpunt Parijs was er nog maar een week te fietsen en de leiding van de ronde wilde voorkomen dat de toenmalige Franse president François Mitterrand daar de hand van een valsspeler zou schudden.
Delgado vertelt in het door Peter Tetteroo geschreven boek: 'De Tourdirecteuren Xavier Louy en Jean-Pierre Courcol kwamen meteen na de eerste positieve controle naar ons toe. Of ik vrijwillig de Tour wilde verlaten. Ze hadden liever een minder prominente winnaar dan een schandaal.'
Struikgewas
Na middernacht kwamen de Tourdirecteuren en de ploegleiders van PDM en Reynolds in het struikgewas naast een hotel bij Bordeaux bijeen. Die merkwaardige locatie was nodig om niet door journalisten te worden opgemerkt. 'Niets van die bespreking mocht bekend worden. We zijn uit het raam geklommen om het journaille te ontwijken', stelt PDM-man Jansen.
De directie stelde voor dat Delgado én Theunisse direct het dopegebruik zouden toegeven en de ronde zouden verlaten. Jansen: 'Dit was precies wat wij wilden en het had voor iedereen voordelen. Onze ploeg zou met Rooks de gele trui winnen, maar we zouden net doen alsof dat onder protest gebeurde. Steven kon dan zeggen dat de zege eigenlijk Delgado toekwam en het tricot - onder veel mediabelangstelling natuurlijk - na de Tour symbolisch aan de Spanjaard overhandigen zodat ook zijn ploeg veel persaandacht kreeg.'
Braaf slapen
Delgado's ploegleider en Theunisse weigerden doping toe te geven. Uiteindelijk ontsprong Delgado de dans omdat probenecide wel op de lijst met verboden middelen van het IOC stond, maar niet op die van de UCI. Rooks zegt nu dat hij pas een paar jaar geleden hoorde hoe dicht hij bij de Tourzege was. 'Veel is toen langs ons heen gegaan. Wij lagen braaf te slapen terwijl de hoge heren in de bosjes rond het hotel probeerden een afspraak te maken.
'Ik ben nog altijd trots op mijn prestaties in de Tour van 1988. Het was dus bijna nog mooier afgelopen. De Tour winnen, als derde Nederlander. Hoe was het dan verder met me gegaan? Maar ik heb er vrede mee, echt. Ik heb met Delgado gestreden, hij was toen de sterkste. Ik ken hem goed uit onze PDM-periode, ik waardeer hem als mens. Bovendien, er gaat toch nooit meer iets aan veranderen. Het is goed zo.'
't lijkt wel tennis ...quote:De Tourdirecteuren Xavier Louy en Jean-Pierre Courcol kwamen meteen na de eerste positieve controle naar ons toe. Of ik vrijwillig de Tour wilde verlaten. Ze hadden liever een minder prominente winnaar dan een schandaal.
Kan jij me dan ook nog uitleggen waarom jij überhaupt dan nog kijkt?quote:Op zondag 17 februari 2013 00:30 schreef THEFXR het volgende:
een ouder bericht, maar weet niet of het toen is neergezet:
'Rooks moest Tour winnen wegens doping Delgado'
[..]
Vooral blijven denken, dat het om een sportwedstrijd gaat.
Omdat het wielrenner een vrijbuiterswereldje is waar de belangen niet zo groot zijn en het blijkbaar allemaal niemand boeit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:34 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ach, Manzano leeft ook nog...
nee, want het is een verantwoordingsvraag en dit topic gaat over doping, niet welke sporten ik wel/niet kijk.quote:Op zondag 17 februari 2013 02:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Kan jij me dan ook nog uitleggen waarom jij überhaupt dan nog kijkt?
Moet ik hem dan stellen in een wielrennen topic of komt er dan ook een lulkoek antwoord terug?quote:Op zondag 17 februari 2013 02:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want het is een verantwoordingsvraag en dit topic gaat over doping, niet welke sporten ik wel/niet kijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |