Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 15:59 |
Hoe zit dat nu tegenwoordig? Vroeger bracht je je apk afkeur grafbak naar de sloop en kreeg je er nog een paar tientjes tot 100 GULDEN voor. Ik praat dus pre ¤ era, das lang geleden. Nu kom ik adds tegen (in huis aan huis bladen/mp) dat demontagebedrijven je grafbak komen ophalen tegen de hoogste prijs. Wat moet ik verstaan onder hoogste prijs? Mag ik blij zijn met een vrijwaring of geven ze ook daadwerkelijk geld voor de grafbak? Het gaat hier om een Cuore '94 die doorgerot is, zowel kokers als subframe, en met geen mogelijkheid de apk haalt. | |
RaymondK | maandag 11 februari 2013 @ 16:03 |
Dat is bijna bijzonder te noemen eigenlijk. Meestal gaan die gebakjes mee totdat toch de koppelingsplaat op is en te duur is om te vervangen. (motor moet uitgebouwd worden bij die dingen). Volgens mij is gratis halen tegenwoordig normaal, of 50eu als je hem zelf de stapel op rijd. Heb je al eens bij een lokale Daihatsu dealer gevraagd of ze er nog wat voor geven? Motortjes gaan heel lang mee. | |
Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 16:24 |
Koppelingsplaat is ook bijna ten einde, ik rijd alweer 2 jaar met een verrotte drukgroep ![]() Blokje heeft iets van 110k gelopen. Maar het viel mij op dat er volop geadverteerd wordt door demontagebedrijven met hoogste prijs en ophalen. Mss dat iemand hier ervaring ermee had. Ik denk dat een Daihatsu dealer zich 3x in de rondte lacht als ik mijn Cuore aanbiedt aan hun. ![]() | |
T42 | maandag 11 februari 2013 @ 16:25 |
en waar staat hij? ik hobby er wat mee soms ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 16:26 |
Krekkelstad tegenwoordig( ![]() | |
T42 | maandag 11 februari 2013 @ 16:28 |
te ver voor mij... | |
jitzzzze | maandag 11 februari 2013 @ 16:33 |
na 110k en 19 jaar al op? Dat klinkt vrij snel ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 16:45 |
Tis een Cuore, die rotten behoorlijk ![]() | |
Sounddragon | maandag 11 februari 2013 @ 16:53 |
Adverteren en waarmaken zijn 2 verschillende dingen. Reken op 100¤, als je heel veel mazzel hebt.. de lokale oud-ijzer boer komt hem ws grattisjh uit zijn lijden verlossen. | |
Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 20:24 |
Daar was ik al een beetje bang voor, adverteren en waarmaken zijn idd 2 verschillende dingen. Ik ga er morgen eens een belletje aan wagen, moet het krot toch kwijt binnen 2 weken. | |
T42 | maandag 11 februari 2013 @ 20:58 |
je mag hem wel brengen naar elsendorp ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 21:03 |
Iets tever weg, al kom ik er wel langs 24 Februari (Train@Tilburg ![]() | |
T42 | maandag 11 februari 2013 @ 21:03 |
ik had hem dan of zelf uitelkaar gehaald of naar mastermilo gebracht ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door T42 op 11-02-2013 21:36:49 ] | |
Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 21:12 |
Ik woon midden in centrum 053, dus ik heb geen plek om te demonteren. Denk dat de handhaving hier snel staat als ik op de straat ga demonteren ![]() Wel zonde, want in onderdelen kan ik er meer voor vangen. 1,5jaar jonge radiateur, goede voorbanden, zijruiten a 250 nieuw(kwam ik achter omdat ik er nog maar 1 over heb ![]() Uitgerekend zeker nog iets van ¤250 a ¤300 via E-bay oid. Daarom vind ik het zo jammer om het krot zo te geven aan de sloop. Ik bedoel, zij verdienen er ook aan. | |
Daffodil31LE | maandag 11 februari 2013 @ 21:20 |
Wat zijn adds eigenlijk? Toevoegingen? | |
ZwartmetSuiker | maandag 11 februari 2013 @ 21:25 |
Export is soms een beter alternatief. | |
T42 | maandag 11 februari 2013 @ 21:37 |
vergat "ik" in mijn reaktie ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 21:42 |
Ik denk niet dat Afrika zit te wachten op een Cuore, die afrikanen gaan voor een Merc (wat overigens ook beter is dan een Cuore ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 11 februari 2013 @ 21:43 |
Polen wilt vooral Duitsers. | |
Gummiebeer | maandag 11 februari 2013 @ 21:45 |
En de courante modellen, zeg 2005 tot 2010. | |
Ou-Tannu | maandag 11 februari 2013 @ 22:00 |
bah dan hoef ik de ouwe Polo niet naar Polen te exporteren ;+ | |
T42 | maandag 11 februari 2013 @ 22:48 |
mag je brengen ![]() | |
-niemand- | maandag 11 februari 2013 @ 23:34 |
Bij ons krijg je voor een bijna kaal wrak met blok nog 250 euro. Goede motor eruit. Kapotte in de koffer gooien en naar de sloop ermee. | |
T42 | maandag 11 februari 2013 @ 23:44 |
zal wel veel aan type liggen denk ik. kreeg voor een golf3 20 euro | |
-niemand- | maandag 11 februari 2013 @ 23:54 |
seat ibiza. Interieur eruit motorblok eruit en een vastgelopen blok achterin. Zat niks bruikbaars meer aan. Was wel van een stagebedrijf. (of het was voor 3 hokken tegelijk maar ik meen van niet) 20 euro is wel erg karig. | |
T42 | maandag 11 februari 2013 @ 23:56 |
was ook bijna kale auto en ze kwamen hem halen, rest heb ik nog liggen of in een andere auto zitten | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 12 februari 2013 @ 00:14 |
Adds zijn advertenties, komt van het Engelse woord 'advertisement', | |
Daffodil31LE | dinsdag 12 februari 2013 @ 01:01 |
En waar staat die dubbele d dan? Het zijn Ads. Net zoals je een AdBlocker hebt. | |
Sounddragon | dinsdag 12 februari 2013 @ 02:30 |
Tiswat, en nu? | |
RaymondK | dinsdag 12 februari 2013 @ 07:20 |
Dat is dus helemaal niet waar he. Daihatsu's roesten juist helemaal niet zo gauw. Als Cuore's gaan roesten dan idd. kokerbalken vaak idd. Maar goed. Het zou best eens kunnen dat ze dat blokje nog willen hebben bij de dealer. Je kan ze op z'n minst ff bellen. Ik ken een Daihatsu dealer hier in het westen die heeft zo 6 van die blokjes op de plank liggen waaronder een met 210000km op de teller. Klaar om in te bouwen voor als moeders weer eens een maand met het olielampje aan is blijven rijden ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 12-02-2013 07:25:31 ] | |
Gummiebeer | dinsdag 12 februari 2013 @ 09:57 |
Daar heb je wel een punt. Toch maar even bellen naar de dealer. | |
Gummiebeer | dinsdag 12 februari 2013 @ 14:04 |
Hoogste bod ¤110 Ophalen en terplekke vrijwaring. Bye bye Cuore, het waren 2 leuke jaren. ![]() | |
Deskjet | dinsdag 12 februari 2013 @ 14:38 |
Heb wel eens gehoord dat ze voor iedere auto die ze slopen een vergoeding van pak en beet ¤150 krijgen uit de pot van ARN(?). Dit om een auto op een correcte wijze te slopen. Zou dat de reden zijn waarom ze altijd wel iets bieden op je wrak? | |
Sounddragon | dinsdag 12 februari 2013 @ 14:52 |
Rest In Pieces ![]() Kan zomaar, ik denk dat de geboden prijs meer beinvloed wordt door de bruikbaarheid van de onderdelen en de vraag daarnaar.. de ene auto is couranter als de andere natuurlijk ![]() |