abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122738799
Mag je openbare parkeervakken voor je huis blokkeren, zodat anderen er niet kunnen parkeren? Ik ga wel eens naar school met de auto, en dan ben ik door de extreme parkeerprijzen noodgedwongen om de auto in een wijk tegenover school te zetten. Vaak zijn parkeervakken geblokkeerd door bijv. een vuilnisbak, of een stoel. Mag dit wel? Ik kan best begrijpen dat ze het vervelend vinden als ze niet voor huis kunnen parkeren, maar het is toch een openbare weg, ik mag daar toch net zo goed parkeren?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_122738850
Nee, heb jij voor de parkeerplek betaald? Is het privéterrein? Dacht het niet. Dat je daar niet proper kan parkeren had je moeten bedenken voordat je daar ging wonen.

[ Bericht 36% gewijzigd door o.us op 11-02-2013 00:26:47 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_122738936
quote:
13s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:26 schreef o.us het volgende:
Nee, heb jij voor de parkeerplek betaald? Is het privéterrein? Dacht het niet. Dat je daar niet proper kan parkeren had je moeten bedenken voordat je daar ging wonen.
Ok, maar voor de duidelijkheid: ik woon daar niet. Soms wil ik die stoelen gewoon aan de kant schuiven en er toch parkeren, maar ik ben bang dat ze mijn auto dan beschadigen. Het is niet echt een nette buurt...
pi_122738944
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:24 schreef Draganta het volgende:
Mag je openbare parkeervakken voor je huis blokkeren, zodat anderen er niet kunnen parkeren? Ik ga wel eens naar school met de auto, en dan ben ik door de extreme parkeerprijzen noodgedwongen om de auto in een wijk tegenover school te zetten. Vaak zijn parkeervakken geblokkeerd door bijv. een vuilnisbak, of een stoel. Mag dit wel? Ik kan best begrijpen dat ze het vervelend vinden als ze niet voor huis kunnen parkeren, maar het is toch een openbare weg, ik mag daar toch net zo goed parkeren?
Dat mag niet. Jij hebt alle recht om zo'n stoel/ vuilnisbak te verplaatsen om te kunnen parkeren.
Verbaasd me dat niet meer mensen dat weghalen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122738956
quote:
13s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:26 schreef o.us het volgende:
Goed gelezen man.
pi_122739298
grappig, ik zit in de tegenovergestelde situatie. woon vlak bij en school en 'sochtends en smiddags staat het vol met auto's voor de deur, van ouders die kinderen komen halen en brengen. echt gruwelijk irritant.

oftwel, geen idee of het mag, maar ik geef de bewoners geen ongelijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_122739460
Die bewoners begaan een fout. Jij hebt wel het recht om daar te parkeren.
Maar het is natuurlijk een discussie zonder einde.

Die mensen willen zelf wat rust of een parkeerplaats. Als daar tientallen mensen gaan parkeren kan ik begrijpen dat het niet fijn is en dat ze dat dus gaan afzetten.
Maar zoiets is volgens de wet verboden!
Cindy De Vuyst
pi_122739509
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:48 schreef Eenskijken het volgende:
grappig, ik zit in de tegenovergestelde situatie. woon vlak bij en school en 'sochtends en smiddags staat het vol met auto's voor de deur, van ouders die kinderen komen halen en brengen. echt gruwelijk irritant.

Dat is dan gewoon openbare weg. Jij hebt dus exact evenveel recht als een ander om voor je deur te parkeren. Vreemd genoeg denken mensen vaak dat als de openbare weg pal voor hun deur ligt, dat die dan ineens van henzelf is.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122739632
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is dan gewoon openbare weg. Jij hebt dus exact evenveel recht als een ander om voor je deur te parkeren. Vreemd genoeg denken mensen vaak dat als de openbare weg pal voor hun deur ligt, dat die dan ineens van henzelf is.
true, maar ik wil mijn eigen auto er ook parkeren. en lijkt me dat bewoners toch wel een soort 'voorrang' hebben (niet bij wet misschien, maar zeker qua gevoel, zo vlak voor je eigen stoep).
pi_122739654
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:17 schreef Eenskijken het volgende:
true, maar ik wil mijn eigen auto er ook parkeren. en lijkt me dat bewoners toch wel een soort 'voorrang' hebben (niet bij wet misschien, maar zeker qua gevoel, zo vlak voor je eigen stoep).
En waarom zou jij als bewoner 'recht' hebben op voorrang :?

Die andere mensen betalen ook gewoon de verschuldigde wegenbelasting enzo... Het is niet zo dat jij eigenhandig die weg hebt aangelegd toch?
pi_122739667
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En waarom zou jij als bewoner 'recht' hebben op voorrang :?

Die andere mensen betalen ook gewoon de verschuldigde wegenbelasting enzo...
dat snap je toch wel? Ik woon daar, dus ik wil ook mijn auto daar kwijt kunnen. Die andere mensen komen naar mij toe, en verwachten dat ik ze parkeerplaatsen geef?
pi_122739701
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:20 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat snap je toch wel? Ik woon daar, dus ik wil ook mijn auto daar kwijt kunnen. Die andere mensen komen naar mij toe, en verwachten dat ik ze parkeerplaatsen geef?
Nee. Snap ik niet. Jij geeft namelijk niks, want er is NIKS van jou bij. Totaal NIETS. Zo simpel is het. Al het onrecht wat je ervaart bestaat alleen in jouw gedachten.
  maandag 11 februari 2013 @ 01:23:57 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122739708
Ik moet de eerste straat nog tegenkomen waar niet binnen 50 meter alsnog zat parkeerplekken zijn. Maar ja, dan moet je als bewoner bijna een minuut lopen naar je huis OH MIJN GOD DE GRUWEL!!! Mensen zijn echt ruggegraatloze mietjes geworden. Loop godverdomme gewoon iets verder naar je auto. Pas op, straks word je nog gezond.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_122739713
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:23 schreef twiFight het volgende:
Ik moet de eerste straat nog tegenkomen waar niet binnen 50 meter alsnog zat parkeerplekken zijn. Maar ja, dan moet je als bewoner bijna een minuut lopen naar je huis OH MIJN GOD DE GRUWEL!!! Mensen zijn echt ruggegraatloze mietjes geworden. Loop godverdomme gewoon iets verder naar je auto. Pas op, straks word je nog gezond.
meh, ik zie een trend dat kinderen steeds vaker naar school worden gebracht. vroeger kwam iedereen nog lopend of met de fiets, nu wil iedereen met de auto naar school (en dus voor mijn stoep parkeren).
  maandag 11 februari 2013 @ 01:29:20 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122739760
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:24 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

meh, ik zie een trend dat kinderen steeds vaker naar school worden gebracht. vroeger kwam iedereen nog lopend of met de fiets, nu wil iedereen met de auto naar school (en dus voor mijn stoep parkeren).
Ook waar, en dat vind ik net zo sneu trouwens. Maar dat probleem speelt vnl. rond basisschooltijden en ik weet niet of je werkt, maar ik ben voor die tijd vertrokken en kom pas na die tijd thuis. Wie overdag zijn kind naar school brengt maakt me niet uit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_122739767
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:24 schreef Eenskijken het volgende:
De stoep kan bij een koopwoning wellicht jouw eigendom zijn, maar de openbare parkeerplek die eraan grenst zeer zeker niet.
pi_122739789
quote:
Bel de gemeente en zeg dat er grof vuil op staat staat O-).
dag
pi_122739799
Meh, ik ga ook nog naar school, maar begin meestal wat later (en ik neem het OV ;) )

En een stukje van de stoep hoort bij het huis trouwens, maar het grootste gedeelte is inderdaad openbaar. De hele straat zet zijn eigen auto voor het huis, en er is bij iedereen ergernis dat anderen er parkeren, want er is al vaker voorgekomen dat kinderen schade aan de auto's hebben veroorzaakt. (er roekeloos langs rennen, krassen etc).
pi_122739802
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

De bewoner WIL voorrang hebben, die heeft hij echter niet..
dag
pi_122739870
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:34 schreef Eenskijken het volgende:
De hele straat zet zijn eigen auto voor het huis, en er is bij iedereen ergernis dat anderen er parkeren,
Er is ook bij iedereen ergernis als ze in de file staan. Dat maakt de rijksweg nog niet je eigendom he...

Koop er een stukje grond bij, en maak er een parkeerplaats van voor je eigen auto. Dan heb je recht van spreken. Eerder niet.
pi_122739976
Bijvlagenzinvol

Heb je uberhaupt een eigen auto?
pi_122740011
ik woon vlakbij een aantal voetbalvelden, waar een enorme parkeerplaats bij zit...en nu is het zo dat het toch altijd druk is in de straten rondom. Maar ik heb een opritje, dus ik heb er geen last van. Maar tis wel irritant als je nooit voor je deur kan parkeren.
pi_122740013
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Bijvlagenzinvol

Heb je uberhaupt een eigen auto?
:')

(2 zelfs, en mijn 2 motorfietsen heb ik afgelopen jaar verkocht. Je punt is?)
pi_122740025
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Goed antwoord, je komt namelijk over als een opstandige puber die graag een principe discussie voert om het laatste woord te hebben.

Het is toch logisch dat je het liefst je eigen auto voor je eigen deur wilt hebben. Elke dag zoeken naar een parkeerplaats en een eind moeten lopen is gewoon irritant als je dag gewerkt hebt. Zo´n school in de omgeving hoort gewoon zijn eigen parkeergelegenheid op orde te hebben.
pi_122740044
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Goed antwoord, je komt namelijk over als een opstandige puber die graag een principe discussie voert om het laatste woord te hebben.
Ja, zo kun je een realistische kijk op iets wat je niet uitkomt natuurlijk ook uitleggen. Niet mijn stijl, maar als jij daar happy bij bent...

quote:
Het is toch logisch dat je het liefst je eigen auto voor je eigen deur wilt hebben.
Ik heb NERGENS gezegd dat dat niet logisch is. Het doet echter niet terzake. Je hebt er geen recht op. Punt.

quote:
Elke dag zoeken naar een parkeerplaats en een eind moeten lopen is gewoon irritant als je dag gewerkt hebt. Zo´n school in de omgeving hoort gewoon zijn eigen parkeergelegenheid op orde te hebben.
Richt een meldpunt op zou ik zeggen....
pi_122740049
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, zo kun je een realistische kijk op iets wat je niet uitkomt natuurlijk ook uitleggen. Niet mijn stijl, maar als jij daar happy bij bent...

[..]

Ik heb NERGENS gezegd dat het logisch is. Het doet echter niet terzake. Je hebt er geen recht op. Punt.

[..]

Richt een meldpunt op zou ik zeggen....
Neuh, ik heb een eigen parkeerplaats met een hekje :7
pi_122740069
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Neuh, ik heb een eigen parkeerplaats met een hekje :7
Laten we niet gaan doen wie de grootste heeft, want als je nu naar me toekomt met 30 auto's kan elk daarvan binnen 100m van mijn voordeur parkeren.

Daar gaat het topic niet over, ook niet over irritante hekjes.
pi_122740143
Beter zet je ook een hekje dan voordat je er straks 30 voor je huis hebt staan.
  maandag 11 februari 2013 @ 02:19:54 #29
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122740163
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat je het liefst je eigen auto voor je eigen deur wilt hebben. Elke dag zoeken naar een parkeerplaats en een eind moeten lopen is gewoon irritant als je dag gewerkt hebt. Zo´n school in de omgeving hoort gewoon zijn eigen parkeergelegenheid op orde te hebben.
Ach, het kan ook andersom hoor. De basisschool in mijn wijk (hemelsbreed zo'n 30 meter bij me vandaan) heeft zat parkeerplek. Zoveel zelfs, dat iedereen in de buurt, plus visite, met gemak parkeren kan. Toch staan er elke dag autos in mijn straat illegaal geparkeerd, omdat mensen te lui zijn om te lopen.
pi_122740169
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Beter zet je ook een hekje dan voordat je er straks 30 voor je huis hebt staan.
Geen idee waarom dat nu ineens na al die jaren zou moeten gaan gebeuren. Buiten dat hebben die mensen daar dan ook gewoon recht op, want die grond is niet van mij, dus je zult mij niet horen klagen.

Maar het topic gaat over mensen die menen zich wat toe te moeten kunnen eigenen wat om te beginnen totaal niet van hen is. Wat is de volgende stap? Als je naast een supermarkt woont, je dus de rij kan overslaan en voordringen bij de kassa? Diep triest....
pi_122740174
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:19 schreef twiFight het volgende:
Toch staan er elke dag autos in mijn straat illegaal geparkeerd, omdat mensen te lui zijn om te lopen.
Hebben ze een parkeervergunning nodig? Dan heb je gelijk.
  maandag 11 februari 2013 @ 02:28:21 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122740218
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hebben ze een parkeervergunning nodig? Dan heb je gelijk.
Meer parkeren in de bocht, voor uitritten, op niet parkeren-vlakken, stoepen, etc. Normaal zit ik er niet mee, maar toen ik een bus van 6 meter lang reed had ik toch moeite om door de straat te komen.
pi_122740393
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:23 schreef twiFight het volgende:
Kom eens gezellig bij ons in de buurt zoeken. In onze straat zijn sowieso geen parkeerplekken (de fietsers moeten veilig kunnen fietsen, dat snap ik), maar wel meerlaags-woningen. Die parkeren dus allemaal in de zijstraten. En er zitten twee scholen, een middelbare en een voortgezet onderwijs. Die laatste groep hebben sommigen al een auto.

Vijftig meter? Ha, wij moeten soms in een wijk verderop parkeren. En daar wonen studenten. Van die lamzakken die je buitenspiegel eraf trappen, just for fun.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 11 februari 2013 @ 09:38:56 #34
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_122742256
Als ik ooit haast heb, waag ik het eens om een stoel aan de kant te schuiven, ik bedoel, als ze mijn auto beschadigen, kan ik toch naar de politie? Als ik hier niet meer post, weten jullie dat ik het wel geprobeerd heb ;)
  maandag 11 februari 2013 @ 09:44:36 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_122742339
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:38 schreef Draganta het volgende:
Als ik ooit haast heb, waag ik het eens om een stoel aan de kant te schuiven, ik bedoel, als ze mijn auto beschadigen, kan ik toch naar de politie? Als ik hier niet meer post, weten jullie dat ik het wel geprobeerd heb ;)
De politie voor een beschadiging aan je auto, die lamzakken hebben het veel te druk met op hun luie reet zitten.
  maandag 11 februari 2013 @ 09:47:35 #36
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_122742397
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:44 schreef Nobu het volgende:

[..]

De politie voor een beschadiging aan je auto, die lamzakken hebben het veel te druk met op hun luie reet zitten.
Ik heb ooit eens 25 euro teruggekregen voor een hostingpakket die ik had besteld, en niet geleverd heb gekregen :D. Het duurde wel een jaar, maar toch, respect!
  maandag 11 februari 2013 @ 09:54:16 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122742538
TS kan wel bij school parkeren, maar claimt door de "extreme parkeerprijzen" gedwongen te zijn.... er zijn dus wel parkeerplaatsen voor school maar TS is te beroerd daarvoor te betalen en denkt dat te voorkomen door in de tegenoverliggende wijk te parkeren....

Die bewoners hebben het dan ook al snel gehad met al die parkeermeterontwijkers.

Breng je kind met de fiets naar school of betaal gewoon, er zal vast een reden zijn dat daar parkeermeters staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 februari 2013 @ 09:58:26 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122742593
Het is opvallend hoe ouders die hun kind met de auto naar school brengen denken dat de regels niet voor hen gelden, ik zie het (lopend onderweg naar school) bij mij in de straat ook; Appartementencomplex waar bij de parkeerplaatsen op eigen terrein duidelijk staat dat ze uitsluitend bestemd zijn voor bewoners en bezoekers van bewoners, en iedere ochtend en middag staat het vol met auto's van moeders die hun kind naar de school aan de overkant moeten brengen....

Ja, het is "maar 5 minuten" toch?

Ja, dan parkeer je hem "maar 5 minuten" daar waar hij wel kan en mag staan of je betaalt voor die "maar 5 minuten" gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 februari 2013 @ 09:59:31 #39
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122742603
quote:

Ik geef die bewoners wel ongelijk.

Je gaat daar toch echt zelf wonen. En zolang je niet je eigen oprit hebt kan je straat vol staan.

Is de normaalste zaak van de wereld.

TS heeft gelijk en die mensen die daar wonen niet.

Tenzij er een vergunning nodig is om er te parkeren
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 11 februari 2013 @ 10:00:14 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122742614
quote:
Ik ga wel eens naar school met de auto, en dan ben ik door de extreme parkeerprijzen noodgedwongen om de auto in een wijk tegenover school te zetten.
Wie dwingt jou? Als je het parkeren al niet kunt betalen, is een fiets wellicht een betere optie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 11 februari 2013 @ 10:01:37 #41
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122742638
Paupertokkies die de openbare weg zien als hun eigen terrein :')

Ja die parkeerplek in de straat is voor mijn huis die is dus van mij!

Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 11 februari 2013 @ 10:06:16 #42
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122742731
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:38 schreef Draganta het volgende:
Alsof je daar iets aan hebt :')

De enige manier om een autokrasser terug te pakken is om de autokrasser te bekrassen maar ja dat kan natuurlijk niet ook al verdienen ze zoiets wel.

Nee als het een tokkiebuurt is dan zal ik het maar op safe spelen. Ook al sta jij in je recht om daar gewoon te parkeren als jij dat wil.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 11 februari 2013 @ 10:06:20 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122742734
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:01 schreef sinepedraap het volgende:
Paupertokkies die de openbare weg zien als hun eigen terrein :')

Ja die parkeerplek in de straat is voor mijn huis die is dus van mij!

TS is minimaal net zo pauper door z'n kind en met de auto naar school te brengen, en te beroerd te zijn te betalen voor de parkeerplekken bij school.

Mensen die in een woonwijk wonen waar geen school is hoeven niet te verwachten dat allerlei cheap ass ouders die hun kind naar de school in de tegenoverliggende wijk moeten brengen bij hun voor de deur parkeren.

Sterker nog; ik gok dat er vanuit de school ook gemeld is dat dat ongewenst is, want het brengt een hoop extra verkeer met zich mee in een wijk die daar niet op berekend is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 februari 2013 @ 10:07:14 #44
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122742757
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS is minimaal net zo pauper door z'n kind en met de auto naar school te brengen, en te beroerd te zijn te betalen voor de parkeerplekken bij school.

Mensen die in een woonwijk wonen waar geen school is hoeven niet te verwachten dat allerlei cheap ass ouders die hun kind naar de school in de tegenoverliggende wijk moeten brengen bij hun voor de deur parkeren.

Sterker nog; ik gok dat er vanuit de school ook gemeld is dat dat ongewenst is, want het brengt een hoop extra verkeer met zich mee in een wijk die daar niet op berekend is.
Zolang er geen borden staan, het geen speciale zone is etc, mag dat gewoon.

Als er echt zoveel overlast is moeten ze dat met de gemeente regelen.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 11 februari 2013 @ 10:08:08 #45
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_122742776
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie dwingt jou? Als je het parkeren al niet kunt betalen, is een fiets wellicht een betere optie.
Is te ver weg helaas, anders deed ik dat graag. Ik ga meestal ook met OV naar school, maar dat is anderhalf uur reizen, met de auto 25 minuten, dus als ik iets dringends of korts moet doen, pak ik liever de auto. En ik ben principieel tegen het betalen van parkeergeld op een school, ze krijgen toch al superveel lesgeld van studenten, en subsidie van de overheid... Als het parkeren niet eens duur was, had ik het gedaan voor die keren dat ik met de auto ben, ik wordt echter gedwongen om 10 euro op een parkeerkaart te laden, die ik waarschijnlijk niet eens op ga maken.
  maandag 11 februari 2013 @ 10:08:41 #46
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_122742795
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga zelf nog naar school :P
  maandag 11 februari 2013 @ 10:10:36 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122742839
Waarschijnlijk is het daar binnenkort alleen voor vergunninghouders van 08.00-09.00 en 14.45-16.00 en dat hebben types als TS dan aan zichzelf te danken....

Maar goed, je had je kind ook naar een school in de buurt kunnen sturen, waar hij naartoe had kunnen lopen of waar je met je kind naartoe had kunnen fietsen, dat Sterre naar de Montessorischool moet waar je niet gratis kunt parkeren wist je ook al toen je haar daar inschreef.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 februari 2013 @ 10:11:17 #48
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122742851
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:
Waarschijnlijk is het daar binnenkort alleen voor vergunninghouders van 08.00-09.00 en 14.45-16.00 en dat hebben types als TS dan aan zichzelf te danken....

Maar goed, je had je kind ook naar een school in de buurt kunnen sturen, waar hij naartoe had kunnen lopen of waar je met je kind naartoe had kunnen fietsen, dat Sterre naar de Montessorischool moet waar je niet gratis kunt parkeren wist je ook al toen je haar daar inschreef.
:D _O-

Maar misschien was de school op loopafstand niet goed genoeg.

Ik moest ook 12.5 km naar school fietsen ;(
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 11 februari 2013 @ 10:12:30 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122742871
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:08 schreef Draganta het volgende:

[..]

Ik ga zelf nog naar school :P
Met de auto.....
Een ROC waar de buurtbewoners (van een wijk verderop) het zat zijn dat al die kutpubers met een Golfje de wijk de hele dag volzetten? Al even afgezien van hun rijstijl?
Goh, gek hč.... dat ze dat doen.

Gebruik je OV-kaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 februari 2013 @ 10:12:34 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122742874
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:

Hij is zelf het schoolgaande kind ...
Dat geen parkeerplaats kan betalen en het dan maar op principes gooit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 11 februari 2013 @ 10:15:06 #51
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122742921
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met de auto.....
Een ROC waar de buurtbewoners (van een wijk verderop) het zat zijn dat al die kutpubers met een Golfje de wijk de hele dag volzetten? Al even afgezien van hun rijstijl?

Gebruik je OV-kaart.
Niet even kijken in wat voor wijk je gaat wonen :')

Als ze gevaarlijk rijden is het wel een terechte klacht, dan pak je zo'n petje bij z'n nekvel.

Maar gewoon parkeren mag je altijd en overal doen mits geen borden en zones etc. Ik heb echt een schijthekel aan mensen die voor eigen rechter spelen.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 11 februari 2013 @ 10:16:07 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122742945
quote:
3s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hij is zelf het schoolgaande kind ...
Dat geen parkeerplaats kan betalen en het dan maar op principes gooit.
Ja, ik zag het inmiddels....

Ik gok een ROC, wijk aan de andere kant die via het voet- of fietspad prima bereikbaar is en dus de halve dag vol staat met auto's van (post-)pubertjes die te beroerd zijn om parkeergeld te betalen.
Ik kan me wel wat voorstellen bij de acties van de bewoners.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 februari 2013 @ 10:18:35 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122742992
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:15 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Niet even kijken in wat voor wijk je gaat wonen :')

Als ze gevaarlijk rijden is het wel een terechte klacht, dan pak je zo'n petje bij z'n nekvel.

Maar gewoon parkeren mag je altijd en overal doen mits geen borden en zones etc. Ik heb echt een schijthekel aan mensen die voor eigen rechter spelen.
De meeste wijken zijn tegenwoordig ook met voet- en fietspaden met elkaar verbonden terwijl je met de auto een behoorlijk eind om moet rijden om van A naar B te komen.

Als de school dus locatie A is, er een doorgaande weg of een groenstrook tussen zit, die alleen maar te voet of per fiets te kruisen is, wat valt mensen dan te verwijten dat ze niet in de wijk van de school wonen, maar juist op locatie B, aan de andere kant van de afscheiding naar de school?

TS geeft juist aan dat hij niet in de wijk van de school parkeert, maar in de tegenoverliggende wijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 februari 2013 @ 10:20:34 #54
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122743019
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

De meeste wijken zijn tegenwoordig ook met voet- en fietspaden met elkaar verbonden terwijl je met de auto een behoorlijk eind om moet rijden om van A naar B te komen.

Als de school dus locatie A is, er een doorgaande weg of een groenstrook tussen zit, die alleen maar te voet of per fiets te kruisen is, wat valt mensen dan te verwijten dat ze niet in de wijk van de school wonen, maar juist aan de andere kant van de afscheiding naar de school?

TS geeft juist aan dat hij niet in de wijk van de school parkeert, maar in de tegenoverliggende wijk.
Ik snap de mogelijke frustratie maar zoals ik al gezegd heb, de wet is de wet.

Zolang het mag dan mag het.

Als mensen dan zelf stukken gaan afzetten, of soms erger auto's gaan beschadigen, dan wordt het al helemaal een zooitje daar.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 11 februari 2013 @ 10:23:44 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122743083
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:20 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik snap de mogelijke frustratie maar zoals ik al gezegd heb, de wet is de wet.

Zolang het mag dan mag het.

Als mensen dan zelf stukken gaan afzetten, of soms erger auto's gaan beschadigen, dan wordt het al helemaal een zooitje daar.
Dan kan TS verwachten dat het daar binnenkort parkeren voor vergunninghouders wordt van 08.00 tot 16.00.

En maar jankzakken over die ene keer dat hij met de auto naar school moet en dan "absurde parkeerprijzen" moet betalen....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 februari 2013 @ 10:24:29 #56
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122743099
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan kan TS verwachten dat het daar binnenkort parkeren voor vergunninghouders wordt van 08.00 tot 16.00.

En maar jankzakken over die ene keer dat hij met de auto naar school moet en dan "absurde parkeerprijzen" moet betalen....
Ja het is toch niet zo heel gek om even bij de ingang van de wijk een bordje neer te zetten met vergunninghouders en elke bewoner even 2 stickers door de brievenbus te gooien? :P

Als het er echt zo druk is dan moet je wel.

Maar ja mensen die denken boven de wet te staan die zijn frustrerender en als m'n auto beschadigd wordt terwijl ik daar gewoon mag parkeren zou ik echt gek worden. Zulke mensen zijn verschrikkelijk dom en laf.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 11 februari 2013 @ 10:41:45 #57
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_122743443
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met de auto.....

Gebruik je OV-kaart.
Ik weet het, het voegt niks toe aan de discussie, maar even om je op vooroordelen te duiden: geen ROC, en geen Golf.

Verder is het niet hun eigendom. Kijk, als ik iedere dag met de auto naar school zou gaan, zou ik het niet doen, dat vind ik lullig voor de bewoners, maar die enkele keren, kom op, waarom zijn mensen zo snel op de tenen getrapt tegenwoordig?
  maandag 11 februari 2013 @ 10:43:53 #58
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_122743484
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kijk, dan mag ik daar wettelijk niet parkeren, dan doe ik het ook niet. Zo simpel is het. En zo vaak ga ik niet met de auto, alleen als het even moet. Fietsen is geen optie, jij komt toch uit Limburg dacht ik he? Fiets jij dan eens van Heerlen naar Maastricht :D
pi_122777579
Parkeren hier nog geen punt en bij huis zet ik hem meteen in de garage.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_122778597
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:41 schreef Draganta het volgende:

[..]

Ik weet het, het voegt niks toe aan de discussie, maar even om je op vooroordelen te duiden: geen ROC, en geen Golf.

Verder is het niet hun eigendom. Kijk, als ik iedere dag met de auto naar school zou gaan, zou ik het niet doen, dat vind ik lullig voor de bewoners, maar die enkele keren, kom op, waarom zijn mensen zo snel op de tenen getrapt tegenwoordig?
Windesheim dan.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:01:32 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122778703
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:41 schreef Draganta het volgende:

[..]

Of het nou een ROC en een Golfje of Windesheim en een Twingo is maakt voor het verhaal weinig uit.
Feit is dat men er kennelijk behoorlijk last van heeft, anders zou men niet zulke acties ondernemen.

Jij gaat misschien sporadisch met de auto, maar door de hele school wordt er kennelijk zovaak in die wijk geparkeerd dat het overlast veroorzaakt, en dat mag je vooral je mede-schoolgenoten kwalijk nemen die wel iedere dag met de auto gaan en ook te beroerd zijn parkeergeld te betalen.

Echt, voor mensen zulke acties ondernemen moet er een behoorlijk probleem zijn, en je schoolgenoten zijn dat probleem, waar jij af en toe last van hebt als je ook dat probleem bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:03:32 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122778718
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:43 schreef Draganta het volgende:

[..]

Kijk, dan mag ik daar wettelijk niet parkeren, dan doe ik het ook niet. Zo simpel is het. En zo vaak ga ik niet met de auto, alleen als het even moet. Fietsen is geen optie, jij komt toch uit Limburg dacht ik he? Fiets jij dan eens van Heerlen naar Maastricht :D
Nee ik kom van de Veluwe, en mijn oudste zoon moest ook 1,5 uur met het OV naar school.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:10:42 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122778783
Ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen omdat het zo gevaarlijk is daar met al die autos van ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen omdat het zo gevaarlijk is daar met al die autos van ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen omdat het zo gevaarlijk is daar met al die autos van ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen omdat het zo gevaarlijk is daar met al die autos van ouders die.....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:38:50 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122779044
Dat dacht ik eerst ook Piet, maar het gaat om een (post-)puber die zelf met de auto naar school gaat...

Daar betalen wij nou belasting voor, zodat zij een OV-kaart krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122779413
Bij de supermarkt hier is het zelfs zo erg, dat er wel eens auto's niet het "rondje" rijden om op de parkeerplaats te komen, en dan maar een stukje afsnijden over de stoep fietspad en groenstrook, en dan nog boos worden als je zelf nog meer gas geeft om te voorkomen dat ze zo je plekje inpikken.
"Hee ik heb haast hoor," is dan de smoes.

Of irritant gaan toeteren, al na 10 seconden als je net bent ingestapt en boos worden dat ik eerst uitgebreid mijn ramen ga schoonmaken. Terwijl er nog 300 andere autos zijn die op een andere parkeerplek staan van die parkeerplaats en zo ook een plek bezet houden. :')
🐱
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:21:16 #66
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_122779696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:38 schreef Leandra het volgende:
Dat dacht ik eerst ook Piet, maar het gaat om een (post-)puber die zelf met de auto naar school gaat...

Die OV-kaart wordt afgeschaft.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:46:14 #67
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122780191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:38 schreef Leandra het volgende:

Ik was zo'n ventje die een gratis OV had maar toch met de auto kwam :@
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:27:46 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122781108
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:21 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Die OV-kaart wordt afgeschaft.
Ja, in de toekomst, vooralsnog bestaat hij gewoon en betalen Piet en ik daar al zo'n 25 jaar belasting voor.

En als hij wordt afgeschaft dan zie ik het nog wel gebeuren dat er voor studenten een speciale korting komt, want nu kost hij voor studenten ook stukken minder, zelfs frauderende studenten kunnen voor minder dan een normale OV-maandkaart reizen, want de prijs die dan in rekening wordt gebracht is beduidend minder (¤ 194,-) dan de kosten van een OV-maandkaart (¤ 358,= op basis van een jaarkaart).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122785071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, in de toekomst, vooralsnog bestaat hij gewoon en betalen Piet en ik daar al zo'n 25 jaar belasting voor.

En als hij wordt afgeschaft dan zie ik het nog wel gebeuren dat er voor studenten een speciale korting komt, want nu kost hij voor studenten ook stukken minder, zelfs frauderende studenten kunnen voor minder dan een normale OV-maandkaart reizen, want de prijs die dan in rekening wordt gebracht is beduidend minder (¤ 194,-) dan de kosten van een OV-maandkaart (¤ 358,= op basis van een jaarkaart).
Tis wat. Nou nou nou tis wat. Over een paar jaar betalen wij ook voor jouw 60+ vrij-reizen dagen. So?

Maar vertel een, hoe ging dat vroeger dan, voordat Fortuyn met de OV-kaart kwam?
PWBF
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:47:43 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122785169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tis wat. Nou nou nou tis wat. Over een paar jaar betalen wij ook voor jouw 60+ vrij-reizen dagen. So?

Maar vertel een, hoe ging dat vroeger dan, voordat Fortuyn met de OV-kaart kwam?
De OV-kaart kwam met de stufi in 1986 (per 1-10-86) en voor die tijd mocht je zelf je reis naar school betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122785220
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

De OV-kaart kwam met de stufi in 1986 (per 1-10-86) en voor die tijd mocht je zelf je reis naar school betalen.
Goh interessant vertel meer...
PWBF
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:01:08 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122785564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Goh interessant vertel meer...
Klopt niet, de OV-kaart kwam pas in 1991.... :D
De eerste 5 jaar Stufi waren dus zonder OV-kaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122788277
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt niet, de OV-kaart kwam pas in 1991.... :D
De eerste 5 jaar Stufi waren dus zonder OV-kaart.
Ja, en destijds werd een gedeelte stufi ingeleverd om de OV-kaart te betalen.
PWBF
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:29:25 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122788526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, en destijds werd een gedeelte stufi ingeleverd om de OV-kaart te betalen.
Stufi was destijds dan ook absurd hoog, sterker nog; stufi is eigenlijk altijd gelijk gebleven.....
De huidige stufi is vrijwel gelijk in hoogte aan de stufi bij de introductie, er is dus vrijwel niet aangepast aan de inflatie (behalve dan die kosten voor de OV-kaart), terwijl een modaal inkomen nu zo'n 70% hoger ligt dan in 1990.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122820207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stufi was destijds dan ook absurd hoog, sterker nog; stufi is eigenlijk altijd gelijk gebleven.....
De huidige stufi is vrijwel gelijk in hoogte aan de stufi bij de introductie, er is dus vrijwel niet aangepast aan de inflatie (behalve dan die kosten voor de OV-kaart), terwijl een modaal inkomen nu zo'n 70% hoger ligt dan in 1990.
Goh, en dat allemaal zonder te Googlen.

Knap hoor.
pi_122821103
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:29 schreef Draganta het volgende:

[..]

Ok, maar voor de duidelijkheid: ik woon daar niet. Soms wil ik die stoelen gewoon aan de kant schuiven en er toch parkeren, maar ik ben bang dat ze mijn auto dan beschadigen. Het is niet echt een nette buurt...
Gooi de stoelen in de vuilnisbak die er staat en donder die bak dan bij de huizen daar tegenover door de ruiten en zet dan je auto dan op de parkeerplaats neer, probleem opgelost!
IT'er in hart en nieren
pi_122823438
Een tijd geleden was er hier een doorgaande weg afgesloten. De officiele omleiding wad een eind omrijden, maar een kortere route liep dwars door een woonwijk. Die hadden de bewoners toen zelf afgesloten. Daar werd heel snel korte metten mee gemaakt door de politie. De opnbare weg, en parkeervakken, mag je niet zomaar blokkeren.
Vervelende is alleen dat als jij zelg die stoel weghaald en je auto er neer zet, er misschien zomaar een flinke kras in je lak staat. En geen bewoner die iets heeft gezien natuurlijk...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_122825766
quote:

Koop dan gewoon een huis met wat erf eromheen, en als je dat niet kunt betalen moet je niet janken
pi_122825903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:57 schreef Me_Wesley het volgende:
Een tijd geleden was er hier een doorgaande weg afgesloten. De officiele omleiding wad een eind omrijden, maar een kortere route liep dwars door een woonwijk. Die hadden de bewoners toen zelf afgesloten. Daar werd heel snel korte metten mee gemaakt door de politie. De opnbare weg, en parkeervakken, mag je niet zomaar blokkeren.

Mensen vinden het vaak ook best wel stoer omdat ze denken een bepaalde rechtsmacht over hun woonwijk te hebben. Als er dan een paar daagjes een omleidinkje doorheen loopt, voelen ze zich opeens machtig en denken dat er vreemde mensen in ''hun''territorium komen :')
pi_122826253
Zo vreemd is het niet. Opzich hebben andere mensen weinig te zoeken in jouw woonwijk. Natuurlijk mag iedereen overal rondlopen maar parkeergelegenheid wordt ook per gebied bekeken. Dat wordt afgestemd op het aantal bewoners etc..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')