abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122738799
Mag je openbare parkeervakken voor je huis blokkeren, zodat anderen er niet kunnen parkeren? Ik ga wel eens naar school met de auto, en dan ben ik door de extreme parkeerprijzen noodgedwongen om de auto in een wijk tegenover school te zetten. Vaak zijn parkeervakken geblokkeerd door bijv. een vuilnisbak, of een stoel. Mag dit wel? Ik kan best begrijpen dat ze het vervelend vinden als ze niet voor huis kunnen parkeren, maar het is toch een openbare weg, ik mag daar toch net zo goed parkeren?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_122738850
Nee, heb jij voor de parkeerplek betaald? Is het privéterrein? Dacht het niet. Dat je daar niet proper kan parkeren had je moeten bedenken voordat je daar ging wonen.

[ Bericht 36% gewijzigd door o.us op 11-02-2013 00:26:47 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_122738936
quote:
13s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:26 schreef o.us het volgende:
Nee, heb jij voor de parkeerplek betaald? Is het privéterrein? Dacht het niet. Dat je daar niet proper kan parkeren had je moeten bedenken voordat je daar ging wonen.
Ok, maar voor de duidelijkheid: ik woon daar niet. Soms wil ik die stoelen gewoon aan de kant schuiven en er toch parkeren, maar ik ben bang dat ze mijn auto dan beschadigen. Het is niet echt een nette buurt...
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_122738944
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:24 schreef Draganta het volgende:
Mag je openbare parkeervakken voor je huis blokkeren, zodat anderen er niet kunnen parkeren? Ik ga wel eens naar school met de auto, en dan ben ik door de extreme parkeerprijzen noodgedwongen om de auto in een wijk tegenover school te zetten. Vaak zijn parkeervakken geblokkeerd door bijv. een vuilnisbak, of een stoel. Mag dit wel? Ik kan best begrijpen dat ze het vervelend vinden als ze niet voor huis kunnen parkeren, maar het is toch een openbare weg, ik mag daar toch net zo goed parkeren?
Dat mag niet. Jij hebt alle recht om zo'n stoel/ vuilnisbak te verplaatsen om te kunnen parkeren.
Verbaasd me dat niet meer mensen dat weghalen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122738956
quote:
13s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:26 schreef o.us het volgende:
Goed gelezen man.
pi_122739298
grappig, ik zit in de tegenovergestelde situatie. woon vlak bij en school en 'sochtends en smiddags staat het vol met auto's voor de deur, van ouders die kinderen komen halen en brengen. echt gruwelijk irritant.

oftwel, geen idee of het mag, maar ik geef de bewoners geen ongelijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_122739460
Die bewoners begaan een fout. Jij hebt wel het recht om daar te parkeren.
Maar het is natuurlijk een discussie zonder einde.

Die mensen willen zelf wat rust of een parkeerplaats. Als daar tientallen mensen gaan parkeren kan ik begrijpen dat het niet fijn is en dat ze dat dus gaan afzetten.
Maar zoiets is volgens de wet verboden!
Cindy De Vuyst
pi_122739509
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:48 schreef Eenskijken het volgende:
grappig, ik zit in de tegenovergestelde situatie. woon vlak bij en school en 'sochtends en smiddags staat het vol met auto's voor de deur, van ouders die kinderen komen halen en brengen. echt gruwelijk irritant.

oftwel, geen idee of het mag, maar ik geef de bewoners geen ongelijk.
Dat is dan gewoon openbare weg. Jij hebt dus exact evenveel recht als een ander om voor je deur te parkeren. Vreemd genoeg denken mensen vaak dat als de openbare weg pal voor hun deur ligt, dat die dan ineens van henzelf is.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122739632
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is dan gewoon openbare weg. Jij hebt dus exact evenveel recht als een ander om voor je deur te parkeren. Vreemd genoeg denken mensen vaak dat als de openbare weg pal voor hun deur ligt, dat die dan ineens van henzelf is.
true, maar ik wil mijn eigen auto er ook parkeren. en lijkt me dat bewoners toch wel een soort 'voorrang' hebben (niet bij wet misschien, maar zeker qua gevoel, zo vlak voor je eigen stoep).
pi_122739654
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:17 schreef Eenskijken het volgende:
true, maar ik wil mijn eigen auto er ook parkeren. en lijkt me dat bewoners toch wel een soort 'voorrang' hebben (niet bij wet misschien, maar zeker qua gevoel, zo vlak voor je eigen stoep).
En waarom zou jij als bewoner 'recht' hebben op voorrang :?

Die andere mensen betalen ook gewoon de verschuldigde wegenbelasting enzo... Het is niet zo dat jij eigenhandig die weg hebt aangelegd toch?
pi_122739667
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En waarom zou jij als bewoner 'recht' hebben op voorrang :?

Die andere mensen betalen ook gewoon de verschuldigde wegenbelasting enzo...
dat snap je toch wel? Ik woon daar, dus ik wil ook mijn auto daar kwijt kunnen. Die andere mensen komen naar mij toe, en verwachten dat ik ze parkeerplaatsen geef?
pi_122739701
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:20 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat snap je toch wel? Ik woon daar, dus ik wil ook mijn auto daar kwijt kunnen. Die andere mensen komen naar mij toe, en verwachten dat ik ze parkeerplaatsen geef?
Nee. Snap ik niet. Jij geeft namelijk niks, want er is NIKS van jou bij. Totaal NIETS. Zo simpel is het. Al het onrecht wat je ervaart bestaat alleen in jouw gedachten.
  maandag 11 februari 2013 @ 01:23:57 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122739708
Ik moet de eerste straat nog tegenkomen waar niet binnen 50 meter alsnog zat parkeerplekken zijn. Maar ja, dan moet je als bewoner bijna een minuut lopen naar je huis OH MIJN GOD DE GRUWEL!!! Mensen zijn echt ruggegraatloze mietjes geworden. Loop godverdomme gewoon iets verder naar je auto. Pas op, straks word je nog gezond.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_122739713
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:23 schreef twiFight het volgende:
Ik moet de eerste straat nog tegenkomen waar niet binnen 50 meter alsnog zat parkeerplekken zijn. Maar ja, dan moet je als bewoner bijna een minuut lopen naar je huis OH MIJN GOD DE GRUWEL!!! Mensen zijn echt ruggegraatloze mietjes geworden. Loop godverdomme gewoon iets verder naar je auto. Pas op, straks word je nog gezond.
meh, ik zie een trend dat kinderen steeds vaker naar school worden gebracht. vroeger kwam iedereen nog lopend of met de fiets, nu wil iedereen met de auto naar school (en dus voor mijn stoep parkeren).
  maandag 11 februari 2013 @ 01:29:20 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122739760
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:24 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

meh, ik zie een trend dat kinderen steeds vaker naar school worden gebracht. vroeger kwam iedereen nog lopend of met de fiets, nu wil iedereen met de auto naar school (en dus voor mijn stoep parkeren).
Ook waar, en dat vind ik net zo sneu trouwens. Maar dat probleem speelt vnl. rond basisschooltijden en ik weet niet of je werkt, maar ik ben voor die tijd vertrokken en kom pas na die tijd thuis. Wie overdag zijn kind naar school brengt maakt me niet uit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_122739767
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:24 schreef Eenskijken het volgende:
De stoep kan bij een koopwoning wellicht jouw eigendom zijn, maar de openbare parkeerplek die eraan grenst zeer zeker niet.
pi_122739789
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:24 schreef Draganta het volgende:
Bel de gemeente en zeg dat er grof vuil op staat staat O-).
dag
pi_122739799
Meh, ik ga ook nog naar school, maar begin meestal wat later (en ik neem het OV ;) )

En een stukje van de stoep hoort bij het huis trouwens, maar het grootste gedeelte is inderdaad openbaar. De hele straat zet zijn eigen auto voor het huis, en er is bij iedereen ergernis dat anderen er parkeren, want er is al vaker voorgekomen dat kinderen schade aan de auto's hebben veroorzaakt. (er roekeloos langs rennen, krassen etc).
pi_122739802
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

De bewoner WIL voorrang hebben, die heeft hij echter niet..
dag
pi_122739870
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:34 schreef Eenskijken het volgende:
De hele straat zet zijn eigen auto voor het huis, en er is bij iedereen ergernis dat anderen er parkeren,
Er is ook bij iedereen ergernis als ze in de file staan. Dat maakt de rijksweg nog niet je eigendom he...

Koop er een stukje grond bij, en maak er een parkeerplaats van voor je eigen auto. Dan heb je recht van spreken. Eerder niet.
pi_122739976
Bijvlagenzinvol

Heb je uberhaupt een eigen auto?
pi_122740011
ik woon vlakbij een aantal voetbalvelden, waar een enorme parkeerplaats bij zit...en nu is het zo dat het toch altijd druk is in de straten rondom. Maar ik heb een opritje, dus ik heb er geen last van. Maar tis wel irritant als je nooit voor je deur kan parkeren.
pi_122740013
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Bijvlagenzinvol

Heb je uberhaupt een eigen auto?
:')

(2 zelfs, en mijn 2 motorfietsen heb ik afgelopen jaar verkocht. Je punt is?)
pi_122740025
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:')
Goed antwoord, je komt namelijk over als een opstandige puber die graag een principe discussie voert om het laatste woord te hebben.

Het is toch logisch dat je het liefst je eigen auto voor je eigen deur wilt hebben. Elke dag zoeken naar een parkeerplaats en een eind moeten lopen is gewoon irritant als je dag gewerkt hebt. Zo´n school in de omgeving hoort gewoon zijn eigen parkeergelegenheid op orde te hebben.
pi_122740044
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Goed antwoord, je komt namelijk over als een opstandige puber die graag een principe discussie voert om het laatste woord te hebben.
Ja, zo kun je een realistische kijk op iets wat je niet uitkomt natuurlijk ook uitleggen. Niet mijn stijl, maar als jij daar happy bij bent...

quote:
Het is toch logisch dat je het liefst je eigen auto voor je eigen deur wilt hebben.
Ik heb NERGENS gezegd dat dat niet logisch is. Het doet echter niet terzake. Je hebt er geen recht op. Punt.

quote:
Elke dag zoeken naar een parkeerplaats en een eind moeten lopen is gewoon irritant als je dag gewerkt hebt. Zo´n school in de omgeving hoort gewoon zijn eigen parkeergelegenheid op orde te hebben.
Richt een meldpunt op zou ik zeggen....
pi_122740049
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, zo kun je een realistische kijk op iets wat je niet uitkomt natuurlijk ook uitleggen. Niet mijn stijl, maar als jij daar happy bij bent...

[..]

Ik heb NERGENS gezegd dat het logisch is. Het doet echter niet terzake. Je hebt er geen recht op. Punt.

[..]

Richt een meldpunt op zou ik zeggen....
Neuh, ik heb een eigen parkeerplaats met een hekje :7
pi_122740069
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Neuh, ik heb een eigen parkeerplaats met een hekje :7
Laten we niet gaan doen wie de grootste heeft, want als je nu naar me toekomt met 30 auto's kan elk daarvan binnen 100m van mijn voordeur parkeren.

Daar gaat het topic niet over, ook niet over irritante hekjes.
pi_122740143
Beter zet je ook een hekje dan voordat je er straks 30 voor je huis hebt staan.
  maandag 11 februari 2013 @ 02:19:54 #29
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122740163
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 01:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat je het liefst je eigen auto voor je eigen deur wilt hebben. Elke dag zoeken naar een parkeerplaats en een eind moeten lopen is gewoon irritant als je dag gewerkt hebt. Zo´n school in de omgeving hoort gewoon zijn eigen parkeergelegenheid op orde te hebben.
Ach, het kan ook andersom hoor. De basisschool in mijn wijk (hemelsbreed zo'n 30 meter bij me vandaan) heeft zat parkeerplek. Zoveel zelfs, dat iedereen in de buurt, plus visite, met gemak parkeren kan. Toch staan er elke dag autos in mijn straat illegaal geparkeerd, omdat mensen te lui zijn om te lopen.
pi_122740169
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 02:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Beter zet je ook een hekje dan voordat je er straks 30 voor je huis hebt staan.
Geen idee waarom dat nu ineens na al die jaren zou moeten gaan gebeuren. Buiten dat hebben die mensen daar dan ook gewoon recht op, want die grond is niet van mij, dus je zult mij niet horen klagen.

Maar het topic gaat over mensen die menen zich wat toe te moeten kunnen eigenen wat om te beginnen totaal niet van hen is. Wat is de volgende stap? Als je naast een supermarkt woont, je dus de rij kan overslaan en voordringen bij de kassa? Diep triest....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')