abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 10 februari 2013 @ 23:19:22 #1
70532 loveli
N
pi_122736529
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 10 februari 2013 @ 23:19:47 #2
70532 loveli
N
pi_122736546
Kudo's voor het niet eten van de overige 2/3.
crap in = crap out
pi_122736608
Blokje pure chocoladeomnomnomnom :9
Ja doei.
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 23:26:28 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122736802
Bedankt voor de uitleg loveli! Weet alleen niet of ik het helemaal snap :@ Fruit is met mate wel gewoon gezond toch? Maar zal sowieso laag blijven met de carbs :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122737134
Ola!

Kwak, goed bezig.

Qua Cots en haar eetshizzle, ik zou het lekker bij de dietist houden en misschien ff geen lijstjes posten, je bent al zo met eten bezig...

Ik heb in de zee gezwommen O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122737153
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de uitleg loveli! Weet alleen niet of ik het helemaal snap :@ Fruit is met mate wel gewoon gezond toch? Maar zal sowieso laag blijven met de carbs :Y
Alles met mate is toch gezond?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zondag 10 februari 2013 @ 23:38:36 #7
70532 loveli
N
pi_122737206
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef MaJo het volgende:
Suiker is troep, kort door de bocht (snoep, cola, witmeel). In fruit zitten vitamines, mineralen, bioflavonoiden, allerlei gezonde stofjes die goed zijn voor je lichaam, op korte of lange termijn. Er zit ook suiker in fruit.

Als je suiker (glucose + fructose) binnenkrijgt, stijgt je bloedsuiker. Om dat te neutraliseren maakt je lichaam insuline aan, dat zorgt voor een daling van de suikerspiegel. Hoe gaat dat in z'n werk? Je lichaamscellen worden door insuline bewerkt dat ze glucose opnemen. Heb je energie nodig, dan gebruikt de lichaamscel daar de glucose voor, anders wordt het opgeslagen in vetcellen. De fructose is een ander verhaal, klein beetje kun je hebben, als je te veel binnenkrijgt sla je het op in de lever (risico's op lange termijn: leververvetting en insulineresistentie, diabetes II).

De normale hoeveelheden suiker die men binnenkreeg voor de introductie van suiker, was prima te doen. Tegenwoordig zit in bijna alles wat we eten suiker. Op de lange termijn uit zich dat in obesitas en ouderdomsdiabetes.

Fruit is goed voor je, omdat al die stofjes erin zitten. Maar als je het eet om je suikerdip op te vangen, is het effect niet heel anders voor je lichaam dan wanneer je iets anders met suiker eet. Met fruit krijg je wel wat vezels binnen waardoor het niet helemaal met iets suikerrijks te vergelijken is, maar het is een quick fix.

Voed je je lichaam met relatief minder (snelle) koolhydraten en raakt het gewend aan ander voer, dan kan dat allerhande gezondheidsvoordelen opleveren, zoals meer energie en geen (of een kleinere) dip/suikercraving.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 10 februari 2013 @ 23:41:45 #8
70532 loveli
N
pi_122737322
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:36 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb in de zee gezwommen O+
Fijn voor je
crap in = crap out
pi_122739438
quote:
18s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Fijn voor je [ afbeelding ]
Whehe
Worry is a misuse of imagination
pi_122740939
Goedemorgen allemaal :)
Na alle tentamenweken en leerweken weer eens naar school, heerlijk

Het plan van vandaag (dus moet nog uitgevoerd worden).
O. 2 boterhammen met kaas glas melk
L. 2 boterhammen met dun roomkaas en veel rucula
T. Appel met een yoghurtje uit de kantine
D. Restje rijst met prei en surumi van gisteren
T. Peer en appel met twee rijstwafels
pi_122741084
Waar is je groente?
Ja doei.
pi_122741368
Goedemorgen O+
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:19 schreef loveli het volgende:
Kudo's voor het niet eten van de overige 2/3.
Ik werd geforceerd door mijn gezelschap, die wilden ook een stukje :P
pi_122741443
Planning:
O: boekweit met sojamelk, banaan, chia/lijnzaad, kokos
L: gevulde salade met tonijn en ei en gegrilde groente (totaal ongeveer 350 gr)
T: handje noten (walnoot/amandel)
D: two potato vindaloo met zilvervliesrijst en raita
T: sinaasappel

Morgen maak ik pompoen uit de oven met couscous en prei koekjes en dan woensdag de rest van de vindaloo en dan met salade, donderdag hoef ik niet te koken en dan vrijdag bietjes salade denk ik met sinaasappel. Bam.

[ Bericht 12% gewijzigd door Perruche op 11-02-2013 09:23:45 ]
pi_122741475
Mogguh :W

Weer op 't werk!
Was beetje eerder dan normaal alleen de buurman vond het vannacht nodig om tot 1u. piratenhits af te wisselen met hardcore. :{

Dus c_/

Dat vindaloo ziet er best nog lekker uit Perr, beetje als Indiase snert :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122741809
Mogge :O

Koffie indeed!

Lijstje
O: yoghurt met muesli
T: appel, cappuccino
L: 2 rijstwafels hamkaas, rauwkost
T: cappuccino, banaan
D: nasi met veel roerbakgroente en komkommersalade
T: kwark met kokos
pi_122742022
goedemorgen allemaal!

Vandaag krijgen we een tijdelijke kat. Ik ben een beetje zenuwachtig, nog nooit een kat gehad, en weet eigenlijk niets over deze!
pi_122742044
Leuk O+ Komt vast goed. Als 'ie wat schuchter is gewoon rustig laten wennen enzo!
Ja doei.
pi_122742232
Schuwe kattebeestjes zijn prima om te kopen met wat melk :P of vlees, of kaas..
pi_122742254
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:37 schreef MarMar het volgende:
Schuwe kattebeestjes zijn prima om te kopen met wat melk slagroom :P of vlees, of kaas..
Fixed. Zeker stresskatten zijn gevoelig voor diaree. Slagroom is vetter, krijgen ze minder snel diaree van.
pi_122742328
Lekker lijstje Perr.
En succes met de kat. Gewoon met rust laten en rustig wennen :Y zowel jij als de kat :P

Planning:

O: havermout, cacao, banaan
T: 3 slokken koffie, appel
L: 3 crackers met kip, salade met tomaat/kikkererwten/komkommer en zonnebloempitjes
T: rijstwafel met pindakaas
S: half uur cardio, buikspieren enzo
D: uit!

Ik ben benieuwd wat ervan komt want nog steeds misselijk :')
Be someone that makes you happy
pi_122742419
Succes met de kat! O+

En Nallie, succes met de misselijkheid :+

Ik ga zo beginnen aan de Game of Thrones boekenserie. Is Martijn me al maanden gek over aan t maken, maar nu heb ik pas de rust ervoor :+
pi_122742437
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:43 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje Perr.
En succes met de kat. Gewoon met rust laten en rustig wennen :Y zowel jij als de kat :P

Planning:

O: havermout, cacao, banaan
T: 3 slokken koffie, appel
L: 3 crackers met kip, salade met tomaat/kikkererwten/komkommer en zonnebloempitjes
T: rijstwafel met pindakaas
S: half uur cardio, buikspieren enzo
D: uit!

Ik ben benieuwd wat ervan komt want nog steeds misselijk :')
Testje doen? :P
pi_122742469
Ik heb vandaag voor de opleiding mijn eerste coachingsessie. Gaan ze mij onder de loep nemen om te kijken of ik in communicatie mijn effectiviteit kan vergroten. Anderhalf uur voor de camera over jezelf praten. Joy :')
pi_122742587
Morgen! Je voelt je al een paar dagen niet zo fit toch Nallie? Hoop dat t snel over gaat! Ik vind uiteten als ik niet lekker ben niet zo.. Gelukkig is dat bijna nooit :)
pi_122742613
Morgen!

Ik zou de kat helemaal geen melk of room geven. Katten zijn lactose-intolerant en krijgen er diarree van. Vooral als de kat anders nooit melk/room drinkt.

Je kan ook wat kattenmelk kopen, daar is de meeste lactose uitgehaald.

Ik moet vanmiddag met de kat naar de dierenarts, heeft een rot tandje! Vreemd, aangezien hij nog geen jaar is. De dierenarts denkt dat het een tandje is dat uberhaupt nooit levensvatbaar is geweest.

Deze week even netjes eten, teveel crap op afgelopen week.

Vanavond reuzenberg geroosterde groenten/aardappeltjes in schil met pesto en parmezaan eten :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')