Hallo lieve FOK!ers,
Vandaag gaat mijn topic over wijn. Wijn is een drank die door veel mensen genuttigd wordt. Je hebt ze in drie kleuren en meerdere vormen. Rose schrijf ik als eerste af, rose is voor paupers, voor mensen die net niet weten wat ze willen, zo van 'rood vind ik niet je van het, maar wit is eigenlijk ook niet helemaal wat ik drink, dus dan maar rose.' Wit is lekker in bubbelvorm, champagne of prosecco. Maar rood, rood is altijd goed. Rood kan je ook altijd drinken, bij het avondeten, bij de middagborrel, bij een heftige avond, bij een goed gesprek, bij de bbq of gourmet. Rood is voor alles van toepassing, en dat allemaal terzijde is het ook een mooie kleur.
Maar nou komt het, veel mensen drinken wijn, sommige mensen zelfs elke dag, en de overheid vindt dit allemaal maar prima. Want drinken is sociaal geaccepteerd, terwijl blowen dat bijvoorbeeld bij lange na niet zoveel is. Waarom eigenlijk, alcohol is zelfs een hard drug?! Niet dat ik daar veel van merk, maar dat terzijde. Wijn dus, is eigenlijk te duur vind ik.
Koop je een fles goede wijn, dan geniet je daar zo van, het liefst met meerdere mensen dat die fles zo op is. Koop je een slechte fles wijn, kan je die zo wegmieteren omdat hij niet lekker van smaak is en er vaak een hoop zooi achterblijft in het glas of op de bodem van de fles. Dit noemen ze ook wel het depot. Nou, dat is dus echt zooi he, nee lieve FOK!ers, dat willen we niet drinken, dat is voor de paupers onder ons. Maar goed, dan heb je dus de keuze of je een dure of goedkope fles wijn koopt en wat dan de beste kwaliteit voor die duurdere of goedkopere fles is. Daar zijn natuurlijk honderden boeken en websites over, maar dat is weer zo'n onzin. Kunnen ze wijn van slechte kwaliteit niet gewoon uit de schappen halen? Dan blijft er ten eerste minder keuze over, wat ik niet raar vindt gezien de schappen met wijn in elke Albert Heijn of andere supermarkt. Het lijkt wel een eerste levensbehoefte, je hebt zelfs uit minder aardappels of vlees te kiezen.
Dat is eigenlijk mijn voorstel, haal die zooi gewoon uit de schappen en zorg ervoor dat ook de gemiddelde Nederlander of mens een normale fles wijn in huis kan halen, we kunnen ons niet overal in specificeren natuurlijk!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya