wiskunde en natuurkundequote:Op zondag 10 februari 2013 17:43 schreef theunderdog het volgende:
Misschien zou je iets meer over jezelf vertellen.
In welke vakken ben je goed?
Zeker als je na het behalen van je HAVO nog even het VWO haalt.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:06 schreef BeyondTheGreen het volgende:
NG met wiskunde B. Neem je als extra keuzevak economie en je kan later bijna alle kanten op.
Als jij goed bent in wiskunde en natuurkunde, dan zou ik voor N&G of N&T gaan.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:00 schreef poilen het volgende:
[..]
wiskunde en natuurkunde
maar heb nog geen economie en mno enz gehad
Op de middelbare school doe je altijd van alles een beetje. Het echte werk begint daarna pas.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:10 schreef poilen het volgende:
maar een collega van me heeft ook ng gedaan met economie maar hij zegt dat hij nu van alles een beetje heeft gedaan en dus geen vervolgopleidingen kan kiezen
Beter dan dat je later een studie wilt kiezen waar je de basis voor mistquote:Op zondag 10 februari 2013 18:10 schreef poilen het volgende:
maar een collega van me heeft ook ng gedaan met economie maar hij zegt dat hij nu van alles een beetje heeft gedaan en dus geen vervolgopleidingen kan kiezen
Dan moet jij zeker voor het NT-profiel kiezen. Ook als jij economie zou willen gaan studeren dan ben jij met een NT-profiel hier beter op voorbereid dan met een EM-profiel. Studenten die vroeger een NT-profiel hadden blijken beter te presteren bij de opleidingen economie, idem maar in mindere mate voor studenten die vroeger het NG-profiel hadden.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:00 schreef poilen het volgende:
[..]
wiskunde en natuurkunde
maar heb nog geen economie en mno enz gehad
Voor natuurkunde wordt net zo vaak of bijna net zo vaak een certificaat geëist, meestal samen met wiskunde B.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:57 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Beter dan dat je later een studie wilt kiezen waar je de basis voor mist
Kies in elk geval wiskunde B, dan kun je op bijna alle studies wel terecht.
Je kan ook tijdens het laatste jaar of tijdens de laatste 2 jaar geheel zelfstandig de stof van wiskunde B, natuurkunde en scheikunde bestuderen en staatsexamen afleggen. Het kost nog steeds wat geld maar 'slechts' (belachelijke prijs voor wat het is) 300-450 Euro en het kost je geen extra jaar.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:00 schreef Edensnator het volgende:
Conclusie: een verkeerde profielkeuze is geen ramp. Met de juiste instelling kost het je hoogstens een jaar.
Lees eventjes zijn tweede reactie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:40 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Kies de vakken die je leuk vind en kijk welk profiel het meest met je overeen komt.
Als je al slecht in Biologie, Natuur en Scheikunde bent of niet leuk vind, is het denk ik al onlogisch om een technisch profiel te kiezen. Net zoals het niet logisch is om CM te kiezen als je slecht bent in talen of talen niet leuk vind.
Dat is waar maar het kan je wel een jaar kosten. Ook is het jammer om op latere leeftijd pas wiskunde te leren maar beter laat dan nooit natuurlijk. Er zijn maar drie vakken die echt noodzakelijk kunnen zijn voor een tertiaire opleiding: Nederlands, Engels (de talen waarin je moet lezen) en wiskunde (die andere taal waarin je eventueel moet lezen).quote:Ik bedoel hiermee maar dat je profielkeuze geen doodlopende weg is.
Oh, die had ik niet gezien :$ Wist trouwens niet eens dat je pas vanaf de 4de economie kreeg.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lees eventjes zijn tweede reactie.
[..]
Dat is waar maar het kan je wel een jaar kosten. Ook is het jammer om op latere leeftijd pas wiskunde te leren maar beter laat dan nooit natuurlijk. Er zijn maar drie vakken die echt noodzakelijk kunnen zijn voor een tertiaire opleiding: Nederlands, Engels (de talen waarin je moet lezen) en wiskunde (die andere taal waarin je eventueel moet lezen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |