milagro vond dit mooi. .quote:Op zondag 10 februari 2013 23:13 schreef speknek het volgende:
Sex and the City 2 (2010) - IMDb
Interessante stijloefening in oppervlakkigheid. Of nouja, het zou interessant geweest zijn als er een boodschap achter zat, maar de oppervlakkigheid is honderd procent precies dat. Onze vier heldinnen zeiken dat hun perfecte leven maar saai is, gaan naar Abu Dhabi en gaan dan weer terug, in de tussentijd gebeurt er niks van betekenis en worden we na twee en een half uur eindelijk uit ons lijden verlost door de aftiteling. Vooral de hoofdrolspeelster, Sarah Jessica Paard als Carrie, is nog hatelijker dan ze normaal is. Haar hubbie Big betaalt een 15 miljoen dollar appartement voor het, haar inloopkast is groter dan de gemiddelde villa, hij laat zich meeslepen naar kutfeestjes en zij begint klagend te hinniken als hij in bed tv zit te kijken, waarna zij wel weg moet gaan om met haar ex te zoenen. Big vergeeft haar en geeft 'r een grote diamant. En dat is SATC2 in een notedop. Dat en een hoeveelheid product placement die je nog niet eens in een normaal reclameblok kwijt kunt. Het is allemaal niet heel vervelend in beeld gebracht, maar er gebeurt gewoon veel te weinig in om interessant te blijven, als een enkele aflevering maar dan uitgesmeerd over twee en een half uur. Pluspunten wel voor de heerlijke tieten van de nanny die je redelijk prominent in beeld te zien krijgt. Jammer genoeg is dat alleen aan het begin van de film, en moet je daarna nog zeker twee uur van net-niet grappige slapstick en kromme tenen innuendos doorstaan.
Sex and the City 2/10
waarom kijk je zoiets?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:13 schreef speknek het volgende:
Sex and the City 2 (2010) - IMDb
Interessante stijloefening in oppervlakkigheid. Of nouja, het zou interessant geweest zijn als er een boodschap achter zat, maar de oppervlakkigheid is honderd procent precies dat. Onze vier heldinnen zeiken dat hun perfecte leven maar saai is, gaan naar Abu Dhabi en gaan dan weer terug, in de tussentijd gebeurt er niks van betekenis en worden we na twee en een half uur eindelijk uit ons lijden verlost door de aftiteling. Vooral de hoofdrolspeelster, Sarah Jessica Paard als Carrie, is nog hatelijker dan ze normaal is. Haar hubbie Big betaalt een 15 miljoen dollar appartement voor het, haar inloopkast is groter dan de gemiddelde villa, hij laat zich meeslepen naar kutfeestjes en zij begint klagend te hinniken als hij in bed tv zit te kijken, waarna zij wel weg moet gaan om met haar ex te zoenen. Big vergeeft haar en geeft 'r een grote diamant. En dat is SATC2 in een notedop. Dat en een hoeveelheid product placement die je nog niet eens in een normaal reclameblok kwijt kunt. Het is allemaal niet heel vervelend in beeld gebracht, maar er gebeurt gewoon veel te weinig in om interessant te blijven, als een enkele aflevering maar dan uitgesmeerd over twee en een half uur. Pluspunten wel voor de heerlijke tieten van de nanny die je redelijk prominent in beeld te zien krijgt. Jammer genoeg is dat alleen aan het begin van de film, en moet je daarna nog zeker twee uur van net-niet grappige slapstick en kromme tenen innuendos doorstaan.
Sex and the City 2/10
Het staat wel dicht bij de belevingswereld van je vriendin?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:38 schreef speknek het volgende:
Door net te langzaam te zijn in de race naar de afstandsbediening.
(maar ik vond stiekem een enkele aflevering van de serie nog wel aardig als achtergrondmateriaal; ook omdat Samantha toen nog wel cool was en niet een complete hoer zoals in deze film)
Recessie, zure regen, negativiteit, typisch jaren '80 ja. Maar ook nu weer, dus het sluipt weer in veel films. Soms goed, soms niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:36 schreef laurenzo85 het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind
Mja, wel een fantasievolle film van Miyazaki weer, maar zoals eigenlijk wel meer van zijn films mist het wat mij betreft net iets teveel volwassenheid, of het is allemaal net wat te schattig, hoe je het ook wilt noemen. Dat is natuurlijk inherent aan het genre en het type films wat hij nou eenmaal maakt, maar dat heb ik inmiddels wel gezien. Het komt uit een goed hart en het kijkt makkelijk weg, dat maakt het zeker vermakelijk, maar het zal in ieder geval wel weer even duren voordat ik weer een Ghibli op ga zetten. Ook allemaal leuk en aardig, die gemuteerde insecten, maar is al die milieubewuste onsteltenis iets typisch van die tijd? (Seabert, Captain Planet..)
Ik heb trouwens een Engelse dub gezien, dat kijkt toch best wel chill eigenlijk.
Nausiica niet volwassen genoeg? Vergeleken met zijn huidige films ie is behoorlijk volwassen. Ook gezien er behoorlijk wat mensen dood gaan.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:36 schreef laurenzo85 het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind
Mja, wel een fantasievolle film van Miyazaki weer, maar zoals eigenlijk wel meer van zijn films mist het wat mij betreft net iets teveel volwassenheid, of het is allemaal net wat te schattig, hoe je het ook wilt noemen. Dat is natuurlijk inherent aan het genre en het type films wat hij nou eenmaal maakt, maar dat heb ik inmiddels wel gezien. Het komt uit een goed hart en het kijkt makkelijk weg, dat maakt het zeker vermakelijk, maar het zal in ieder geval wel weer even duren voordat ik weer een Ghibli op ga zetten. Ook allemaal leuk en aardig, die gemuteerde insecten, maar is al die milieubewuste onsteltenis iets typisch van die tijd? (Seabert, Captain Planet..)
Ik heb trouwens een Engelse dub gezien, dat kijkt toch best wel chill eigenlijk.
Wat een fantastische documentaire. Moeilijk te omschrijven, nog moeilijk om te geloven. Hoe minder je weet hoe beter het verhaal.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Verder ook nog gezien:
Searching for Sugar Man (2012) - IMDb
Documentaire over de zoektocht naar muzikant Rodriguez die ondanks zijn talenten in de VS nooit doorbrak, maar zonder het zelf te weten een superster in Zuid-Afrika was.
Het verhaal is soms zo ongelofelijk dat ik op momenten dacht dat de documentairemakers een grap aan een uithalen waren met de kijker en de docu eigenlijk over de scheidslijn tussen feit en fictie bleek te gaan. Maar het verhaal was echt waar.
Het is een hartverwarmende documentaire geworden.
En de muziek is ook gewoon erg goed.
cijfer: 8
Ik bedoel niet de thematiek, maar vooral de perspectieven zijn altijd toegespitst op kinderen. Laputa heb ik bijvoorbeeld nog niet gezien, maar zie al wel weer een klein meisje op de cover staan.. Heel lieflijk allemaal en ik weet ook wel dat er vaak uitzonderlijk veel gevergd wordt van deze kinderen (Grave of the Fireflies bij uitstek natuurlijk), maar ik heb het inmiddels gewoon allemaal al een keer gezien. Daarbij ben ik sowieso niet per se een fantasyliefhebber, dus schepsels als Totoro doen mij niet bijzonder veel, behalve een glimlach bij de eerste keer.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:03 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Nausiica niet volwassen genoeg? Vergeleken met zijn huidige films ie is behoorlijk volwassen. Ook gezien er behoorlijk wat mensen dood gaan.
Nu heb ik hem niet gedubbed gezien (dat weiger ik).
BTW er is meer aan Ghibli dan Miyazaki.
Kijk eens iets van Isao Takahata.
Ah... Sean Bean speelt er in.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:20 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
BLACK DEATH
Ik ben best een fan van deze regiseur, vond zijn films creep, triangle en severance erg cool... maar vind deze beduidend minder dan die 3 films...
De film begint vlot en leuk.. maar zakt daarna erg in... en het eind voelt een beetje ''goedkoperig'' aan...
De acteer prestaties zijn matig, vind ook carice in deze film minder spelen....
Ondanks deze negatieve punten heb ik me er toch wel een beetje mee vermaakt, tis een beetje een film die je een x doordeweeks op tv zou zien ofzo... dan je er even mee vermaakt en daarna weer vergeet
6-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:20 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ah... Sean Bean speelt er in.haha ja hoezoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |