quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:47 schreef Robijn48 het volgende:
Dit is onzin, want een echte Borderline test kan niet via internet gedaan worden.
Enkel na langdurige tests op alle fronten bij een Riagg bijvoorbeeld.
Er wordt dan ook nergens beweerd, dat die een officiële diagnose is.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:47 schreef Robijn48 het volgende:
Dit is onzin, want een echte Borderline test kan niet via internet gedaan worden.
Nou ja, vraag me af waarom je dan dit topic opent.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
Er wordt dan ook nergens beweerd, dat die een officiële diagnose is.
1: Dat dit testje, geen officiële diagnose is. Wilt niet zeggen, dat het helemaal niets zegt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:53 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nou ja, vraag me af waarom je dan dit topic opent.
Iedereen heeft wel borderline trekjes namelijk![]()
Bij de echte Borderline is het zo dat het leven erdoor verstoord wordt. En voor de rest heeft iedereen Borderline trekjes, lees maar na.
Wat denk je nou, dat Borderliners aliens zijn ofzo? De 9 symptomen die kunnen voorkomen bij Borderline heeft iedereen. Het punt is echter, dat Borderliners er meer last van hebben dan gemiddeld.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat dit testje, geen officiële diagnose is. Wilt niet zeggen, dat het helemaal niets zegt.
Als jij deze test eerlijk maakt, en je scoort erg hoog. Is het helemaal niet onverstandig, om ook daadwerkelijk een afspraak te maken met een psycholoog.
2: Kom jij eerst maar eens met een bron, dat aantoont dat iedereen borderline trekjes zou hebben.
Borderline is een officiële stoornis, wat ook in de hersenen te zien is.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:01 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wat denk je nou, dat Borderliners aliens zijn ofzo? De 9 symptomen die kunnen voorkomen bij Borderline heeft iedereen. Het punt is echter, dat Borderliners er meer last van hebben dan gemiddeld.
Heb jij borderline, Robijn?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:47 schreef Robijn48 het volgende:
Mag ik daar een bron van?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Borderline is een officiële stoornis, wat ook in de hersenen te zien is.
Het is dus wel wat meer dan enkel en alleen (meer last van hebben dan andere).
Nee, maar ik heb wel mensen in mijn omgeving met officieel gediagnosteerde borderline.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Heb jij borderline, Robijn?
pure interesse, geen troll.
slechte test trouwens.
Hoe vaak moet het nog duidelijk gemaakt worden, dat dit geen officiële diagnose is.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:25 schreef Agnieszka het volgende:
Slaat nergens op die test. Als je een moeilijke periode hebt, dan scoor je veel hoger.
Sorry, maar dat is slechts de opinie van 1 persoon.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.psy.nl/meer-ni(...)-gedrag-borderliner/
Dat is niet de opinie van 1 persoon, dat is de opinie van de neurowetenschap.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:28 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is slechts de opinie van 1 persoon.
Dit is de gangbare opinie:
http://www.trimbos.nl/ond(...)en-en-risicofactoren
Jawel.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet de opinie van 1 persoon, dat is de opinie van de neurowetenschap.
En de bron die jij nu post, bewijst helemaal niets het tegendeel van de opinie van de neurowetenschappers.
En waarom staan die twee los van elkaar?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:43 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jawel.
Want jouw bron wijt het voornamelijk aan een afwijking in de hersenen.
Terwijl er toch echt meer een oorzaak heeft, nl. bijv. hoe je jeugd in elkaar gezeten heeft.
Omdat het niet veel met elkaar te maken heeft?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En waarom staan die twee los van elkaar?
Ben je nu aan het trollen of?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Omdat het niet veel met elkaar te maken heeft?
Ik troll nooit.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen of?![]()
Neurowetenschappers zijn er achter gekomen, dat het brein van iemand die borderline heeft er anders uitziet dan iemand die *normaal* is.
En dan kom jij met, dat de oorzaak van borderline voornamelijk zit in hoe iemand zijn jeugd is geweest. Hoezo sluiten die twee elkaar uit?
Problemen in iemands jeugd/leven, kunnen heel goed iemands brein veranderen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:51 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik troll nooit.
Leg eens uit dan?
Nee. Het brein bestond al, en de levensomstandigheden kwamen daarna.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Problemen in iemands jeugd/leven, kunnen heel goed iemands brein veranderen.
Heeft iedereen? Werkelijk? Kom nou.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:01 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wat denk je nou, dat Borderliners aliens zijn ofzo? De 9 symptomen die kunnen voorkomen bij Borderline heeft iedereen. Het punt is echter, dat Borderliners er meer last van hebben dan gemiddeld.
quote:1) De persoon probeert verwoed werkelijke of ingebeelde verlating te voorkomen (in dit verband wordt het suïcidale of automutilerende gedrag van criterium 5 niet meegerekend).
2) De persoon vertoont een patroon van instabiele en intense persoonlijke relaties, waarbij idealisatie en minachting elkaar afwisselen.
3) De persoon heeft een identiteitsprobleem: een aanhoudend sterk instabiel zelfbeeld of een sterk negatieve eigenwaarde.
4) De persoon is impulsief op minimaal twee terreinen die mogelijk zelfbeschadigend zijn (bijvoorbeeld met geld smijten, seks, drugs- of alcoholmisbruik, gevaarlijk rijden, te veel of te weinig eten) (in dit verband wordt het suïcidale of automutilerende gedrag van criterium 5 niet meegerekend).
5) De persoon vertoont regelmatig suïcidaal of automutilerend gedrag of dreigt hiermee.
6) De persoon is affectief instabiel door wisselende stemmingen (bijvoorbeeld intense episoden van woede, irritatie of stress, die meestal enkele uren duren en zelden langer dan een paar dagen).
7) De persoon heeft chronische gevoelens van leegheid.
8) De persoon heeft intense woedeaanvallen of problemen om de woede te beheersen (bijvoorbeeld regelmatige driftbuien, aanhoudende woede of herhaaldelijke vechtpartijen).
9) De persoon heeft door stress veroorzaakte paranoïde ideeën of ernstige dissociatieve verschijnselen.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee. Het brein bestond al, en de levensomstandigheden kwamen daarna.
Hou maar op, het heeft geen zin.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heeft iedereen? Werkelijk? Kom nou.
Precies. Wil je zeggen dat je er niets van herkent dan?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heeft iedereen? Werkelijk? Kom nou.
[..]
Jij zei 'de 9 symtomen heeft iedereen', maw alle symptomen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Precies. Wil je zeggen dat je er niets van herkent dan?
Sorry to burst your bubble, maar iedereen heeft wel iets van deze kenmerken.
Nee, dat zei ik niet.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij zei 'de 9 symtomen heeft iedereen', maw alle symptomen.
Heeft iedereen. Lees je eigen post eens.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:05 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet.
Ik zei "kunnen". Beter lezen.
Ja, okee. Wil je zeggen dat je er niets uit herkent dan?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heeft iedereen. Lees je eigen post eens.
Er zijn veel meer borderliners dan je denkt. En dat jij ze als aliens ziet, zegt meer van jou.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar om terug te komen op je punt, ja iedereen herkent zich wel in symptomen maar dat is wat anders dan daadwerkelijk borderline trekken hebben. In daadwerkelijk borderline gedrag zullen niet veel mensen zich herkennen en in dat opzicht zijn het misschien wel 'aliens' om jouw verwoording te gebruiken.
Kun je mij alsjeblieft uitleggen waarom je komma's en hoofdletters op deze manier toepast?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat dit testje, geen officiële diagnose is. Wilt niet zeggen, dat het helemaal niets zegt.
Staat leuk.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kun je mij alsjeblieft uitleggen waarom je komma's en hoofdletters op deze manier toepast?
Dat de kans zeer groot is dat je geen borderline hebt. Verder niet veel lijkt me.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:14 schreef zarGon het volgende:
Wat betekent een score van 0,0 eigenlijk?
Lijkt me sowieso lastig om ergens goed in te kunnen herkennen. Het enige wat je weet is of je last hebt van de symptomen, maar qua heftigheid kun je zelf niet vergelijken, aangezien je niet wat wat er het hoofd van een ander afspeelt. Gelukkig is dat ook niet nodig.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar om terug te komen op je punt, ja iedereen herkent zich wel in symptomen maar dat is wat anders dan daadwerkelijk borderline trekken hebben. In daadwerkelijk borderline gedrag zullen niet veel mensen zich herkennen en in dat opzicht zijn het misschien wel 'aliens' om jouw verwoording te gebruiken.
quote:Op zondag 10 februari 2013 02:36 schreef formerjellybean het volgende:
ik heb de officiele test gedaan dus heb deze niet nodig
Same here, maar ben wel nieuwsgierig wat deze zegt hahaquote:Op zondag 10 februari 2013 02:36 schreef formerjellybean het volgende:
ik heb de officiele test gedaan dus heb deze niet nodig
Hoezo dat?quote:Op zondag 10 februari 2013 11:17 schreef vosss het volgende:
Test niet gedaan. Borderline heb ik niet, maar volgens mij vertoon ik zo nu en dan wel lichtelijk autistische trekjes![]()
![]()
Wat is dan de functie of geloofwaardigheid? Kan ik dit als indicatie gebruiken of hoe precies?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe vaak moet het nog duidelijk gemaakt worden, dat dit geen officiële diagnose is.
Zelfreflectie,quote:Op zondag 10 februari 2013 12:44 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Wat is dan de functie of geloofwaardigheid? Kan ik dit als indicatie gebruiken of hoe precies?
Ok, want sommige dingen herken ik totaal niet en andere dingen juist heel sterk. Scoor 86. Gematigde borderline.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zelfreflectie,
Dat het geen officiële diagnose is, wilt niet zeggen dat het complete nonsens is.
Denk nu niet zo zwart/witquote:Op zondag 10 februari 2013 13:27 schreef GekkePoes het volgende:
76
Uw klachten wijzen erop dat u de afgelopen maand klachten had die kunnen wijzen op borderline.
klachten? afgelopen maand? Klopt niet. ik heb dat al jaren zo.... En het zijn lijkt mij geen klachten,. ik heb er geen last van. ik ben zo.
Als ik deze test had gedaan toen ik nog samenwoonde met mijn ex (een borderliner) dan was borderline waarschijnlijk besmettelijk geweestquote:Op zondag 10 februari 2013 12:56 schreef BadObsession het volgende:
Er is wel veel gebeurd in mijn leven de afgelopen tijd.. dus normaal gesproken zou ik lager scoren vermoed ik
Ik zou je willen verzoeken om je eens meer te verdiepen in het 'nature vs nurture' debat. Hoe verklaar jij bijvoorbeeld dat wij nieuwe dingen kunnen leren?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee. Het brein bestond al, en de levensomstandigheden kwamen daarna.
Zou je iets over het nature vs nurture debat willen vertellen?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:04 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik zou je willen verzoeken om je eens meer te verdiepen in het 'nature vs nurture' debat. Hoe verklaar jij bijvoorbeeld dat wij nieuwe dingen kunnen leren?
OT: borderline ps kun je niet vaststellen met 1 test. Iemand die dat beweert zouden ze eens in de MRI moeten leggen ;-)
Dat is niet echt mijn expertise, maar als je op google zoekt op 'nature vs nurture' vind je veel sites die je een wat duidelijker beeld kunnen schetsen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:11 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zou je iets over het nature vs nurture debat willen vertellen?
Waarom spreek je mij er dan op aan, als je er verder niets van af weet?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Dat is niet echt mijn expertise, maar als je op google zoekt op 'nature vs nurture' vind je veel sites die je een wat duidelijker beeld kunnen schetsen.
Ik heb er wel degelijk kennis van, maar ik kan het niet beter uitleggen dat al op internet verwoord is. Ik reageerde op jou omdat jouw visie niet strookt met de manier waarop de meeste wetenschappers tegenwoordig naar het brein kijken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Waarom spreek je mij er dan op aan, als je er verder niets van af weet?
Okee, zal het eens bekijkenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:54 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik heb er wel degelijk kennis van, maar ik kan het niet beter uitleggen dat al op internet verwoord is. Ik reageerde op jou omdat jouw visie niet strookt met de manier waarop de meeste wetenschappers tegenwoordig naar het brein kijken.
Wat moet je er dan in godsnaam mee? Zelfreflectie...quote:Op zondag 10 februari 2013 12:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zelfreflectie,
Dat het geen officiële diagnose is, wilt niet zeggen dat het complete nonsens is.
Tja, dat sommige psychiatrische stoornissen (zoals autisme, ocd e.a.) aan de hand van scans aangetoond kunnen worden is bekend (al heb ik me over Borderline niet al te veel verdiept, en de links die gepost zijn vind ik ook niet zo duidelijk). Rest mij de vraag: waarom worden er dan niet op basis daarvan diagnoses gesteld, in plaats van vagere vragenlijsten? Zou een hoop valse diagnostiek en andere onzin besparen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:49 schreef theunderdog het volgende:
Neurowetenschappers zijn er achter gekomen, dat het brein van iemand die borderline heeft er anders uitziet dan iemand die *normaal* is.
Godverdomme eh, misschien zou jij de topic iets doorlezen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:34 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een waardeloze test zegAlsof al die vragen uitzonderlijk op borderline zouden moeten duiden
* mitchelll0181 checked post stats..quote:Op zondag 10 februari 2013 11:17 schreef vosss het volgende:
Test niet gedaan. Borderline heb ik niet, maar volgens mij vertoon ik zo nu en dan wel lichtelijk autistische trekjes![]()
![]()
En dan? Wat moet je er mee?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Godverdomme eh, misschien zou jij de topic iets doorlezen.
Ik heb namelijk al verschillende keren gezegd, dat dit geen diagnose is. Maar gewoon een internet test.
Je pikt de vragen/antwoorden er ook zo uit die "mee tellen" voor je scorequote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:34 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een waardeloze test zegAlsof al die vragen uitzonderlijk op borderline zouden moeten duiden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |