abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122674455
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122674551
hoi.
Worry is a misuse of imagination
pi_122674652
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Of iets in je voeding
Of je houdt nu toevallig wat meer vocht vast oid?
Heb eigenlijk best veel gesnoept afgelopen week :')
Maar merk ook dat mijn lichaam keihard wordt door die intensieve krachttraining die ik doe.

Afgelopen week 3x gesport, maar ga nog maar even hardlopen vandaag.
pi_122674699
ik ga maar wat doen.. kwaks mojo werkt nog niet zo :P!
pi_122675499
Lijstje omdat het kan:
O: griekse yoghurt met chia/lijnzaad, kiwi en peer
L: 1 bth met een omelet van 2 eieren en 1 bth nutella
T: koffie met melk en ahornsiroop
S: bodypump (geen zin!!!)
T: stukje kersencake
D: kabeljauw met venkel en witte wijn en sinaasappelschil uit de oven (gestoomd) met een salade
T: de rest sinaasappel van de schil :D
pi_122675617
Keukenkastjes uitgesopt, voorraad uitgezocht (oa pindakaas die 05-2011 al over datum was, dat is voor ik hierheen verhuisd ben :') en een aantal potjes kruiden 2x tegengekomen omdat ik niet wist dat ik ze nog had haha). En nu staat alles uitgestald en heb ik geen zin meer om het in te ruimen :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_122676006
Toch nog lekker een half uur hardgelopen :D
En voor mijn vriendin een eigen auto gekocht :)
pi_122676119
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:46 schreef So_Surreal het volgende:
Toch nog lekker een half uur hardgelopen :D
En voor mijn vriendin een eigen auto gekocht :)
Cadeau gedaan? Lief!
pi_122676194
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:50 schreef Probability het volgende:

[..]

Cadeau gedaan? Lief!
Niet helemaal hoor :@
1.000-, cadeau gegeven, 4.000 mag ze lenen en de rest betaalt ze zelf :@
pi_122676354
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:53 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Toch lief!
pi_122676568
quote:

[..]

Wel een dure auto :P wat hebben jullie gekocht?
pi_122676865
5000 erbij en je hebt een leuke A3 :7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122676903
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wel een dure auto :P wat hebben jullie gekocht?
Via mijn werk een nieuwe Seat Mii :)
Ik heb zelf al een Volkswagen UP.
Lijken heel veel op elkaar.

Maar ze leende een beetje te vaak mijn auto met haar avond en nachtdiensten, en wanneer ze weer ging paardrijden etc, waardoor ik niet kan kitesurfen of naar mijn werk kan met de auto.
pi_122676922
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:13 schreef V1z0R het volgende:
5000 erbij en je hebt een leuke A3 :7
Die zijn ook weer duurder in onderhoud, qua benzine en hebben wegenbelasting :)
Heb liever 2 kleinere autotjes :P
pi_122677019
Het sneeuwt echt flink hier! Wel mooi!

Lijstje:

T: rijstwafel met pindakaas
S: 15 min cardio, 45 min kracht
O: havermout, banaan, kokos
D: pompoen/wortel/linzensoep met brood

Ik ben echt misselijk dus krijg ff niks weg nu. Heb ook nergens zin in (nieuw fenomeen :')).
Misschien zo wel en dan prop ik er wat in.
Be someone that makes you happy
pi_122677130
Nallie, vanwege de kater? Vet neutraliseert het enzym in je maag dat de misselijkheid veroorzaakt.
Volle melk kun jij alleen niet drinken :{ Bulgaarse yoghurt wel? :@
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:15 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Die zijn ook weer duurder in onderhoud, qua benzine en hebben wegenbelasting :)
Heb liever 2 kleinere autotjes :P
Betaal je liever bedoel je?! :D

Ik ben wel zo dom geweest om luxer te gaan rijden, nu wil ik liever niet terug :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122677168
Haha je voelt hem flink of niet nallsters? Ik ben in de sportschool maar ik heb echt geen In... Beetje sportmoe:?
pi_122677268
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:22 schreef V1z0R het volgende:
Nallie, vanwege de kater? Vet neutraliseert het enzym in je maag dat de misselijkheid veroorzaakt.
Kun jij alleen niet drinken :{ Bulgaarse yoghurt wel? :@

[..]

Betaal je liever bedoel je?! :D

Ik ben wel zo dom geweest om luxer te gaan rijden, nu wil ik liever niet terug :')
Ik weet t niet... ik ben nooit misselijk als ik een kater heb eigenlijk!
Voel me verder ook prima! Maar ik ga zo wel iets vets erin stouwen :)

En zo erg was t niet Perr :P maar misschien verkeerd gevallen ofzo.
Of wacht... als ik nu terugdenk was t best veel :')
Be someone that makes you happy
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:32:59 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122677433
Leuk So, altijd handig een eigen auto :Y

Perr, jij sport ook heel veel, soms moet je even wat rust nemen? Heb je er over het algemeen nog wel lol in?

Nalli, rustig aan maar vandaag. Goed wat vitamines wegkauwen.

Kom ik thuis van het werk, helemaal in stemming want ben alleen thuis, lekker even ontspannen en wat nutteloos laptophangen.
Is mijn vriend enzo toch thuis en dat had ik niet ingecalculeerd en nu ben ik bloedchagrijnig, terwijl ze nu wel weg zijn :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:37:04 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122677559
Lijst:
O: kwark, vla, schijf ananas
T's: cup a soup snert, halve paprika, halve komkommer, 200 gr wortel, 2 cappuccino, boterham ham
L: 2 boterhammen kaas, cup a soup tomaat, beker melk, 150 gr tomaatjes, peer
T's: halve beker melk, appel, bloedsinaasappel, dropjes, zoute stokjes
D: bloemkool, gevulde champignons (spinazie, kaas, knoflook, tomaat, sojasaus, ui), ribkarbonade
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122677597
Vandaag weinig gegeten:

O: 2 pistoletjes: 1 kipsate en 1 kip kerrie salade
T: musli reep
D: Aardappel groente flees.

Misschien ook wel beter nu met 4 dagen carnaval :')
pi_122678749
Baking soda. Als ik nou gister had bedacht dat ik vandaag wilde bakken, dan had ik nog wat mee kunnen jatten van het lab :'). Denk dat ik nu maar gewoon puur de honing en suiker toevoeg aan het recept, het eerste wat je moet doen met honeycomb candy was het platslaan :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_122680985
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:18 schreef Chicolate het volgende:
Baking soda. Als ik nou gister had bedacht dat ik vandaag wilde bakken, dan had ik nog wat mee kunnen jatten van het lab :'). Denk dat ik nu maar gewoon puur de honing en suiker toevoeg aan het recept, het eerste wat je moet doen met honeycomb candy was het platslaan :').
wat ga je eigenlijk maken?
pi_122681132
quote:

[..]

Ik vind het ook lief dat je haar helpt :Y
pi_122681665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:18 schreef Chicolate het volgende:
Om de een of andere reden vind ik dat laatste echt heel grappig :D Al die moeite om honeycomb candy te bemachtigen (stel dat je t zou doen), en dan moet je t pletten :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')