http://nos.nl/artikel/564874-van-emden-boos-op-judobond.htmlquote:Judoka Anicka van Emden heeft flinke kritiek geuit op de nieuwe plannen van de judobond. Haar ergernis komt voort uit het onlangs door de bond gelanceerde beleidsplan Judo 2.0. Dat plan schrijft voor dat de judoka's centraal trainen en dat de coaches worden aangewezen door de bond.
Binnen het nieuwe beleidsplan van de judobond is derhalve geen plaats voor Chris de Korte, de coach van Van Emden en van Marhinde Verkerk bij Budokan Rotterdam. "Ik ben niet van plan dit zomaar te slikken. Als je zo met topjudoka's omgaat, dan vind ik dat raar. We willen met Chris blijven werken. Ik vind het niet kunnen dat je zo'n coach zomaar opzij schuift", aldus Van Emden.
Van Emden, die uitkomt in de klasse tot 63 kilogram, kiest in het nieuwe plan voor Mark van der Ham als coach. "Van der Ham is in principe een prima alternatief voor Chris de Korte, maar ik krijg van de bond geen zekerheid dat hij de komende drie jaar mijn coach is'', meent Van Emden. ''Ik wil een medaille halen op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro en dat wil ik doen met een goed team."
Van Emden weigert zich neer te leggen bij het Judo 2.0 plan. "Ik ben mijn opties aan het verkennen wat ik hier tegen kan doen."
quote:Tiental judoka's geselecteerd voor EK -23
Bondscoaches Marjolein van Unen (dames) en Maarten Arens (heren) hebben tien judoka's geselecteerd voor de EK -23. Het titeltoernooi vindt van 15 t/m 17 november plaats in het Bulgaarse Samokov. Onder de geselecteerden bevindt zich ook Sanne Verhagen (-57 kg), die vorig jaar zilver won nadat ze in de finale haar meerdere moest erkennen in Juul Franssen.
Ook Janine Penders (5e in 2012) en Guusje Steenhuis (7e in 2012) zijn weer van de partij.
Selectie
Cunnar Kops (-66 kg), Sam van 't Westende (-73 kg), Melvin Schol (-81 kg), Tobias Mol, Pascal Scherrenberg (+100 kg), Mandy Tjokroatmo (-48 kg), Sanne Verhagen (-57 kg), Guusje Steenhuis (-78 kg), Janine Penders en Tessie Savelkouls (+78 kg).
Bron: http://jbn.nl
Stoop is klaar. Ze versliest op een strafje van Fabienne Kocher(Zwi)twitter:judobond twitterde op donderdag 24-10-2013 om 12:26:11WK -21: Junior Degen (-66 kg) wint zijn tweede partij op yuko van Anthony Zingg (GER) #wkjun reageer retweet
twitter:judobond twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 17:11:49WK -21: Do Velema (-63 kg) naar finale! Ze wint in de halve finale op ippon van Nadja Bazynski (GER) reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |