Inderdaad, maar het verschil is dat daar de huizen er op gebouwd zijn om een bepaalde sterkte van aardbeving te doorstaan. Dat is in Nederland duidelijk niet zo.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:38 schreef DJKoster het volgende:
Aardschokjes ja.. Japanners of bewoners van de westkust in de VS lachen ons keihard uit.
Nieuwe huisjes bouwen of de huidige versterken. Door dat aardgas is heel Groningen in ieder geval nog iets waard.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:48 schreef JaapB het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het verschil is dat daar de huizen er op gebouwd zijn om een bepaalde sterkte van aardbeving te doorstaan. Dat is in Nederland duidelijk niet zo.
Deze manquote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Nieuwe huisjes bouwen of de huidige versterken. Door dat aardgas is heel Groningen in ieder geval nog iets waard.
Om wat boeren miljarden euro's links willen laten liggen
Daarbij, het zijn echt miniscule schokjes en het is te triest voor woorden dat er nog over gesproken wordt ook.
Ik kan ze begrijpen hoor. Woon je in Loppersum ofzo dan zijn die aardschokjes met een kracht van drie keer niets het enige vermaak op de dag en het enige waarmee je nog eens wat nieuws te vertellen hebt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deze man [ afbeelding ]
Geef die mensen desnoods wat compensatie. Ik heb echter geen zin in nog meer bezuinigen omdat een deel van onze gaswinning wordt stilgelegd.
quote:Gornooriahovska seismic zone, or Gorno-Oryahovsko earthquake outbreak zone
Located in central northern Bulgaria, the zone can be described as a line of seismic epitsentri along the right bank of the Yantra River in the east-west direction. Attenuation of seismic energy is realized very quickly to the south-southeast and north-northwest. Most influence on this area falls within the Central Northern Bulgaria. The last major earthquake in this zone occurred in 1913 with a magnitude of approximate - 7.4 degrees. Cycle of repetition - 100 years. Most endangered places are Gorno Oryahovo and Veliko Tyrnovo.
Denk dat de mensen die er over klagen er anders over denken.quote:
Dat is vervelend, maar geen nieuws.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:28 schreef GizartFRL het volgende:
Denk dat de mensen die er over klagen er anders over denken.
Stel; je hebt net je muurtje gestuct, aardschok; *#$& mien jong!
Dat zeker.quote:
Dat denk ik niet. Hier heeft het een menselijke oorzaak, daar niet.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:38 schreef DJKoster het volgende:
Aardschokjes ja.. Japanners of bewoners van de westkust in de VS lachen ons keihard uit.
Tot het je eigen huis is en je ziet dat het mogelijk op termijn helemaal fout kan gaan.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:23 schreef DS4 het volgende:
Huizen met scheuren... Nounou... Paniek!
Non-nieuws.
Denken dat er in Amerika geen aardbevingen zijn met menselijke oorzaakquote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:10 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Hier heeft het een menselijke oorzaak, daar niet.
Maar jij doelt natuurlijk op de kracht.
Ik vraag me af: Hoe is het nou met je net nieuw gekochte huisje? ook al scheuren in de muur of is er alleen het een en ander van de kast gevallen bij de laatste aardschok?
Je huis moet erg oud en slecht gebouwd zijn wil het geen drietjes en viertjes overleven. Voor schade is er een fonds. Prima toch?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:42 schreef JaapB het volgende:
[..]
Tot het je eigen huis is en je ziet dat het mogelijk op termijn helemaal fout kan gaan.
Ik begrijp dat jij ervaringsdeskundige bent?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan ze begrijpen hoor. Woon je in Loppersum ofzo dan zijn die aardschokjes met een kracht van drie keer niets het enige vermaak op de dag en het enige waarmee je nog eens wat nieuws te vertellen hebt.
Ach ja, de een woont in een krimpregio, de ander heeft de krimp in zijn visie.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap ook niet wat je in Groningen te zoeken heb.
Krimp regio's
Huizen zijn gebouwd volgens richtlijnen die niet uitgaan van aardbevingen van 3 of meer, dus heeft niks met bouwen te maken maar met uitgangspunt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Je huis moet erg oud en slecht gebouwd zijn wil het geen drietjes en viertjes overleven. Voor schade is er een fonds. Prima toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |