abonnement Unibet Coolblue
pi_122667847
Een bipolaire stoornis is een psychiatrische aandoening die wordt gekenmerkt door een sterk wisselende stemming. Een andere benaming voor deze aandoening is manisch-depressieve stoornis. Een bipolaire stoornis gaat niet over, maar met geneesmiddelen en andere behandelingen kunnen de verschijnselen wel verminderen of worden voorkomen.

Een typische bipolaire stoornis (type 1) wordt gekenmerkt door afwisselende episoden van (ernstige) depressie en manie. Tussen die episoden functioneert men volkomen normaal, al blijven bij een aantal patiënten constant lichte verschijnselen aanwezig.

Bij een bipolaire stoornis van type 2 worden perioden van (ernstige) depressie afgewisseld met perioden van milde manie (hypomanie)
Depressie en manie kunnen soms gelijktijdig aanwezig zijn, maar wisselen elkaar meestal af met vaak daartussen perioden zonder symptomen. Deze tussenperioden kunnen soms lang zijn, bijvoorbeeld één of enkele jaren. In feite is er een cyclus van ziek zijn (manisch of depressief) afgewisseld met niet-ziek zijn. Onbehandelde manische of depressieve perioden duren gemiddeld drie tot zes maanden, maar korter of langer kan. Bij sommige patiënten volgen de ziekte-episoden elkaar zeer snel op, soms zelfs meerdere keren per week.

Men spreekt van een depressie wanneer vijf of meer van de volgende symptomen (bijna) dagelijks aanwezig zijn binnen een periode van twee weken:
• depressieve stemming gedurende het grootste deel van de dag
• duidelijk verlies van interesse of plezier, inclusief seks
• duidelijke gewichtstoename of -verlies
• slapeloosheid of overdreven slaperigheid
• fysieke opgewondheid of omgekeerd loomheid
• moeheid of verlies van energie
• gevoelens van waardeloosheid
• buitensporige of onterechte schuldgevoelens
• besluiteloosheid, concentratieproblemen, geheugenproblemen
• zelfmoordgedachten
Deze symptomen veroorzaken een duidelijke verstoring van het normaal functioneren, zijn niet te wijten aan een lichamelijke aandoening (bv. ziekte van Parkinson), alcohol- of drugmisbruik en zijn niet het gevolg van een acuut rouwproces.

Men spreekt van een manische episode als drie of meer van de volgende symptomen dagelijks gedurende minstens een week aanwezig zijn:
• opgeblazen gevoel van eigenwaarde of grootheidsideeën
• minder slaapbehoefte
• verhoogde spraakzaamheid
• verminderde concentratie, gemakkelijk af te leiden
• toename van doelgerichte activiteit of psychomotorische agitatie
• zich overmatig bezighouden met aangename activiteiten
De klachten moeten een verstoring betekenen van het normale functioneren, en niet het gevolg zijn van een lichamelijke aandoening of van alcohol- of drugsmisbruik.

Een milde manische of zg. hypomane episode, is een periode met verhoogde, prikkelbare stemming gedurende tenminste vier dagen, plus minstens drie van de volgende symptomen:
1. Opgeblazen gevoel van eigenwaarde of grootheidsideeën
2. Afgenomen behoefte aan slaap
3. Spraakzamer
4. Gedachtenvlucht
5. Verhoogde afleidbaarheid
6. Toename van doelgerichte activiteit
7. Overmatig bezighouden met aangename activiteiten waarbij een grote kans op pijnlijke gevolgen

Soms kunnen manische en/of depressieve periodes gepaard gaan met psychotische symptomen zoals hallucinaties en waanideeën.

Bronnen: medicinfo.nl, gezondheid.be
pi_122667848
deel2
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:25:04 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122669255
ahhh ik dacht al :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2013 @ 11:06:51 #4
862 Arcee
Look closer
pi_122695736
traag.....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 08:07:22 #6
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122702992
Deel 1 :R&P / Bipolaire stoornis
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:28 schreef seasushi het volgende:
traag.....
Wat is traag?

[ Bericht 10% gewijzigd door Salmannassar op 11-02-2013 08:55:27 (linkje plaatsen naar #1) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_122703166
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 08:07 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Wat is traag?
Dit topic, ik.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 09:01:54 #8
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122703302
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 08:47 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dit topic, ik.
En waar wijt je dat aan? Medicatie? Depri? Lang slapen? Slaapdeprivatie werkt heel goed bij mij tegen dat soort verschijnselen.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_122703343
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 09:01 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

En waar wijt je dat aan? Medicatie? Depri? Lang slapen? Slaapdeprivatie werkt heel goed bij mij tegen dat soort verschijnselen.
Slaapdeprivatie is voor mij de beste manier om binnen een paar dagen manisch in de gordijnen te hangen, maar is bijna te verkiezen boven dit gevoel. Voorlopig zie ik het maar als een winterslaap.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 10:18:24 #10
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122704278
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 09:05 schreef seasushi het volgende:

[..]

Slaapdeprivatie is voor mij de beste manier om binnen een paar dagen manisch in de gordijnen te hangen, maar is bijna te verkiezen boven dit gevoel. Voorlopig zie ik het maar als een winterslaap.
Dus zomers gaat het een stuk beter? Wel kut dat het weer zo bepalend is voor je stemming, als ik je nou goed begrijp. Slaapdeprivatie maakt mij hypomaan en dat is voor de buitenwereld en mijzelf goed te handelen. Manisch ben ik al jaren niet geweest maar ook dan weet ik mij redelijk te beheersen en zijn er wel conflicten met de buitenwereld maar dat is meer omdat ze zo ontzettend moe van mij worden door mijn hyperactiviteit dan dat ik ze confronteer met 'waanzin' waar ze gek van worden. Maar ik ben single zonder kinderen dus kan ik wat meer risico nemen op dat vlak. Maar als ik het goed begrijp loopt het bij jou dus al gauw uit de hand ("in de gordijnen hangen") en kom je serieus in de problemen? Balen !
Ik voel met je mee. Welke medicatie gebruik je als ik vragen mag? Want daar kan het ook aan liggen dat je gewoon te veel gedempt wordt. Maar experimenteren daarmee heeft ook zijn risico's. Ik weet ook niet wat 'wijsheid' is in deze. Kan je in deze alleen maar sterkte toewensen. Maar gelukkig heb je je dochter nog en sta je er niet alleen voor want dat is helemaal kut.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 10-02-2013 10:37:18 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_122722901
wat is slaapdeprivatie ?
pi_122723890
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 18:57 schreef arjan1212 het volgende:
wat is slaapdeprivatie ?
Bewust niet gaan slapen.
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 10:18 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dus zomers gaat het een stuk beter? Wel kut dat het weer zo bepalend is voor je stemming, als ik je nou goed begrijp. Slaapdeprivatie maakt mij hypomaan en dat is voor de buitenwereld en mijzelf goed te handelen. Manisch ben ik al jaren niet geweest maar ook dan weet ik mij redelijk te beheersen en zijn er wel conflicten met de buitenwereld maar dat is meer omdat ze zo ontzettend moe van mij worden door mijn hyperactiviteit dan dat ik ze confronteer met 'waanzin' waar ze gek van worden. Maar ik ben single zonder kinderen dus kan ik wat meer risico nemen op dat vlak. Maar als ik het goed begrijp loopt het bij jou dus al gauw uit de hand ("in de gordijnen hangen") en kom je serieus in de problemen? Balen !
Ik voel met je mee. Welke medicatie gebruik je als ik vragen mag? Want daar kan het ook aan liggen dat je gewoon te veel gedempt wordt. Maar experimenteren daarmee heeft ook zijn risico's. Ik weet ook niet wat 'wijsheid' is in deze. Kan je in deze alleen maar sterkte toewensen. Maar gelukkig heb je je dochter nog en sta je er niet alleen voor want dat is helemaal kut.
Ik heb ervoor gekozen om een minimum aan medicijnen gebruiken omdat na vele combinaties bleek dat ze allemaal niet stabiel maakten. Op het moment dat het nu (dreigt) mis te gaan, begin ik meteen na telefoontje met psych. te gebruiken wat nodig is. Wat betekent dat ik wel erg goed naar mijn geest moet luisteren en mensen om me heen ook alert zijn op symptomen. En dat wil niet zeggen dat ik nooit meer uit de band spring of nooit meer een nacht "doorhaal", maar er moet wel gecompenseerd worden.
Ik sta er absoluut niet alleen voor. Vrienden blijven trouw, psychiater en SPVer zijn in principe dag en nacht te bereiken en zijn niet bang om een experiment mee aan te gaan.
Maar wat vooral zo is, is dat ik er voor mijn dochter moet zijn en niet andersom. Dat zorgt er voor dat ik niet in die (soms zo verleidelijke) manie wil schieten
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_122725225
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:24 schreef seasushi het volgende:

[..]

Bewust niet gaan slapen.
Dat hoeft niet bewust te zijn. Onthouden worden van slaap inderdaad, gewenst of ongewenst.
pi_122728807
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat hoeft niet bewust te zijn. Onthouden worden van slaap inderdaad, gewenst of ongewenst.
In dit geval gewenst en bewust.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † maandag 11 februari 2013 @ 08:45:25 #15
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122741505
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:24 schreef seasushi het volgende:

Ik heb ervoor gekozen om een minimum aan medicijnen gebruiken omdat na vele combinaties bleek dat ze allemaal niet stabiel maakten. Op het moment dat het nu (dreigt) mis te gaan, begin ik meteen na telefoontje met psych. te gebruiken wat nodig is. Wat betekent dat ik wel erg goed naar mijn geest moet luisteren en mensen om me heen ook alert zijn op symptomen. En dat wil niet zeggen dat ik nooit meer uit de band spring of nooit meer een nacht "doorhaal", maar er moet wel gecompenseerd worden.
Ik sta er absoluut niet alleen voor. Vrienden blijven trouw, psychiater en SPVer zijn in principe dag en nacht te bereiken en zijn niet bang om een experiment mee aan te gaan.
Maar wat vooral zo is, is dat ik er voor mijn dochter moet zijn en niet andersom. Dat zorgt er voor dat ik niet in die (soms zo verleidelijke) manie wil schieten
Ik heb geen keuze wat medicijnengebruik betreft (RM) en krijg o.a. een driewekelijks depot sicordinol, een zog. klassiek antipsychoticum uit de jaren 60. Heb de dosis(nu 100Mg) zover omlaag weten te praten dat ik van bijverschijnselen zoals lusteloosheid, bewegingsonrust, traagheid en een oorverdovende stilte in mijn hoofd nu geen last meer heb. Het zorgt ervoor dat ik niet meer doorschiet in een manie maar wel hypomaan kan zijn en dat is heel lekker. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar wat mij betreft is het een aanrader.
Heb de balans gevonden tussen stabiel en labiel en ben redelijk gelukkig nu. Ga vertrekken uit de BW en doorstromen naar een zog. verdienwoning. Die komt na één jaar zonder problemen op mijn naam te staan en dan ben ik eindelijk van die kut AWBZ af. Moet nu leven van 60¤ in de week en ik ben alleen voor shag al 27¤ kwijt. Maar armoe houdt je knap en mijn (poly)druggebruik binnen de perken. Moet me nu beperken tot 1 drug tegelijk en niet meer alles door elkaar.
Maar zal wel mijn hele leven aan deze zelfmedicatie blijven doen. Ik ben dol op drugs (behalve alcohol) en gelukkig zijn al mijn (ADHD) vrienden gebruikers dus krijg ik nog wel eens wat toegestopt. Ritalin, speed, XTC, crack, smack, weed & hash, paddo's, you name it. Maar daardoor nooit in het overdrevene want ze zijn geen filantropische instelling en zonder voel ik me btw ook wel goed. Maar het kan altijd 'higher' zeg ik altijd maar en van mijn psych. mag het. Het staat in mijn RM. Natuurlijk zijn daar risico's aan verbonden maar ze vertrouwen me gelukkig genoeg en gaan er vanuit dat ik weet wat ik doe. Op de 1 of andere manier ben ik zo atypisch dat ik altijd een uitzonderingspositie weet te veroveren.
Maar genoeg over mij. Het begint alweer een aardige lap txt te worden met al dat gelul van mij. Als ik het nou goed begrijp gebruik je dus alleen medicijnen als het mis dreigt te gaan en is je dochter nog niet oud genoeg om te belasten met je problemen. En dat je gelukkig vrienden hebt die weten wat trouw is. Mijn nieuwsgierigheid is weer FF bevredigd en er rest mij slechts de hoop uit te spreken dat je maar gauw uit je 'winterslaap' mag komen.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_122755397
Hoezo slik je geen lithium of tegretol dan salamasser
  † In Memoriam † maandag 11 februari 2013 @ 19:02:43 #17
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122760409
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:39 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo slik je geen lithium of tegretol dan salamasser
2000 Mg. Depakine chrono (valproïnezuur) Een middel tegen epilepsie met als bijwerking stemmingsstabilisatie. Lithium werkt bij mij averrechts en is kut voor je nieren.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 06:40:14 #18
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_123992635
Zo dodelijk saai. Ik zou het haast tot kut-topic verklaren....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_123993718
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 06:40 schreef Salmannassar het volgende:
Zo dodelijk saai. Ik zou het haast tot kut-topic verklaren....
Ik ben met mijn winterslaap bezig. Beetje medicatie erbij om wat sneller eruit te komen. Heeft de bijwerkingen van XTC maar dan zonder euforie. ;(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 13:00:44 #20
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124001581
Slik er dan eentje bij(? ajd) Ben bezig capsules te regelen gevuld met pure MDMA kristallen. Wil je er wel eentje opsturen ajw. Sry voor de waanzin, die krijg je op de koop toe bij mij. Onverbiddelijk en onvermijdelijk 4 life,4ever. JWT. Zon op sneeuw, WJW ? ;) ;) :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Salmannassar op 13-03-2013 13:02:52 (tja,jwt yolo weetikfeel?) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  woensdag 13 maart 2013 @ 13:03:59 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124001684
ja dat doen we dus niet hier he...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 13:06:46 #22
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124001765
quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:03 schreef Re het volgende:
ja dat doen we dus niet hier he...
Zal het nooit meer doen, erewoord. Tenzij ik dement wordt natuurlijk, Gelukkig ben ik een roker 8)7
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 16:07:27 #23
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124795690
Update: Ben 9 dagen opgenomen geweest compleet met platspuitprocedure en 24u isolatie/observatie.
Ben sinds jongstleden Donderdag weer vrij man en prompt 4 dagen wakker zonder speed. Nieuw record. Heb toen 2u. geslapen en inmiddels is het dinsdagmiddag. Verveel mij geen tel en word omringd door drukz en vrienden. Alleeen jammer van m'n desktop PC die door iemand op 110V werd ingesteld terwijl ie op 220V aangesloten was......Was er uren zoet mee geweest en hij draaide nog maar 23processen standaard. Hyperthreading aangezet, geactiveerd etc. In 1 klap zaten we in het donker toen Jessin de kutmarokaan een einde aan zijn bestaan maakte met een blauwe flash. Ik was er zo groos op. Zucht.....
Voel me intussen fantastisch, ultramanisch maar ijskoud of witheet, net wat uitkomst(expres fout)...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:16:36 #24
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_124796120
Is er geen slaapmiddel dat werkt? 4 dagen niet slapen: dat gaat gegarandeerd weer de verkeerde kant op.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 16:33:56 #25
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124796735
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:16 schreef Madame_Paon het volgende:
Is er geen slaapmiddel dat werkt? 4 dagen niet slapen: dat gaat gegarandeerd weer de verkeerde kant op.
Heb net m'n servicebeurt gehad. Bleek allemaal aan mijn IQ van 210 te liggen. Ga ze dan ook aanklagen. Houd de kranten maar in de gaten. En ja, dit klinkt behoorlijk megalomaan, weetut..
BTW Jij garandeert voor zover het mij aangaat helemaal nix!Begrepen!??Amateur!
Je bent zelf van "de verkeerde kant"....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:38:29 #26
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_124796925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:33 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Heb net m'n servicebeurt gehad. Bleek allemaal aan mijn IQ van 210 te liggen. Ga ze dan ook aanklagen. Houd de kranten maar in de gaten. En ja, dit klinkt behoorlijk megalomaan, weetut..
BTW Jij garandeert voor zover het mij aangaat helemaal nix!Begrepen!??Amateur!
Je bent zelf van "de verkeerde kant"....

Maar goed, je bent niet voor rede vatbaar, dus laat maar zitten.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 16:40:22 #27
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124796993
Zolang jij geen diagnoses gaat stellen zullen er geen verbale schermmutselingen plaatsvinden. Erewoord.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124806044
Hoe voel je je nu Salman ?
Meer euforie (als k het zo lees).
Ben je blij om weer een "vrij man" te zijn, of hecht je toch meer waarde aan controle en opvang?
Nieuwsgierig!
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 20:33:51 #29
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124806815
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:19 schreef Monopoly het volgende:
Hoe voel je je nu Salman ?
Meer euforie (als k het zo lees).
Ben je blij om weer een "vrij man" te zijn, of hecht je toch meer waarde aan controle en opvang?
Nieuwsgierig!
Zeker blij en vrij in nieuwe record:9 dgn.
Nee, niet zo euphorisch als kan en mag. Ben ook vrij nuchter nou, paar nakkie's op en wat wiet, that's it. Voel me wel heel helder en alert en zit onwijs lekker in mijn vel. Ben al wat langer wakker en die ontzegging doet me goed JWT. Heb nog lang niet de indruk dat ik grensoverschrijdend bezig ben dus Madame's zorgen zijn ongegrond. Heb naar de grens nog een heel eind te gaan, ik weet waar hij is want ik heb hem keer op keer verlegd over nieuwe horizonten. Dwars door berg en dal naar de vallei der Koningen. "And it's good to be the King", O-) nthou dat !
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124806909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:33 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Nee, niet zo euphorisch als kan en mag. Ben ook vrij nuchter nou, paar nakkie's op en wat wiet, that's it. Voel me wel heel helder en alert en zit onwijs lekker in mijn vel. Ben al wat langer wakker en die ontzegging doet me goed JWT. Heb nog lang niet de indruk dat ik grensoverschrijdend bezig ben dus Madame's zorgen zijn ongegrond. Heb naar de grens nog een heel eind te gaan, ik weet waar hij is want ik heb hem keer op keer verlegd over nieuwe horizonten. Dwars door berg en dal naar de vallei der Koningen. "And it's good to be the King", O-) nthou dat !
Koning zijn lijkt me ook wel tof ja :D
Maar goed om te horen dat je weet waar jouw grens ligt. Dat is belangrijk in het leven.
Pas je wel op met de coke die je koopt? Er is veel rotzooi op de markt en ze flkkeren er soms een hoop bende in. Zou zonde zijn als je KO gaat door verkeerd spul ;)
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 20:38:14 #31
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124807060
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Koning zijn lijkt me ook wel tof ja :D
Maar goed om te horen dat je weet waar jouw grens ligt. Dat is belangrijk in het leven.
Pas je wel op met de coke die je koopt? Er is veel rotzooi op de markt en ze flkkeren er soms een hoop bende in. Zou zonde zijn als je KO gaat door verkeerd spul ;)
Snuif geen coke, daar merk ik niets van. Roken wel, lekker high on crack...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124807218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:38 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Snuif geen coke, daar merk ik niets van. Roken wel, lekker high on crack...
Het is maar wat je lekker vind :D Ik heb het één keer gedaan maar ik vond het verschrikkelijk. Heb de halve nacht lopen kotsen en draaien _O- Had er ook bij gedronken en toen die "joint" voorbij kwam verwachtte ik gewoon wiet of hasj, maar het was crack.

Maar hey, als jij je er prettig bij voelt is het goed toch ?
Hoe voel je je verder, het is nu weer mooier weer ipv sneeuw en bewolking enzo. Heeft dat ook invloed op je gemoedstoestand ? :)
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 21:01:50 #33
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124808469
Nee, ben niet zo meteopathisch aangelegd hoewel ik liever in het zonnetje loop dan in de regen. Ben geen fan van sneeuw en kou. Met de drukz gaat het zo lekker. Doe alles behalve alcohol en injecteren en het valt altijd goed zelfs al gooi ik 6 soorten door elkaar bwvs. Ga zo mijn laatste wiet roken en nog wat facebooken, twitteren, Youtuben, kinky forum, partyflock en hotmail kijken. Nog wat pielen met Virtual PC (XP in XP). Verder weinig nieuws behalve dat ik na 5 jr. eindelijk mijn kat heb opgehaald bij m'n Moeder. Hoop dat ie het nog FF uithoudt want hij is al 16 moet je weten. Verder heeft iemand mijn 2e PC opgeblazen door aan de voltageschakelaar te komen terwijl ie aanstond...Verder veel aanloop van vrienden 24/7 want ik ben toch wel wakker. Althans, dat zit er heel dik in, En dat pakt voor mij dus goed uit. Zie er ook niet bepaald verrot uit voor me 49jr. hoewel ik pure roofbouw pleeg op het moment. Maar heb in Heiloo aardig bij kunnen tanken dus ga zeker week volmaken. Op een gegeven moment gaat het licht gewoon FF uit. Maar dat hoort bij het spel......
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 08:15:49 #34
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124823517
3 Uur geslapen en weer helemaal boven Jan. Begon na 6 dgn. wel een beetje brak te worden. Kan er nu weer een weekje tegenaan. Jij ook lekker geslapen, Seasushi?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 08:25:10 #35
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124823626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:38 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]


Maar goed, je bent niet voor rede vatbaar, dus laat maar zitten.
Humorrrrrrrrrr!
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124823648
Je bent al 9 dagen wakker? is dat wel mogelijk?
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 08:30:28 #37
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124823685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:27 schreef arjan1212 het volgende:
Je bent al 9 dagen wakker? is dat wel mogelijk?
Heb het eerder gedaan, op 2 1/2u. slaap. Gaat prima hoor.. Ben nu 6 dgn. op 6 u. slaap.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124830930
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:15 schreef Salmannassar het volgende:
3 Uur geslapen en weer helemaal boven Jan. Begon na 6 dgn. wel een beetje brak te worden. Kan er nu weer een weekje tegenaan. Jij ook lekker geslapen, Seasushi?
Lekker geslapen. wel een beetje langer dan jij. Dan heb ik gewoon ook voor jou een beetje geslapen ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 13:03:39 #39
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124831074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:59 schreef seasushi het volgende:

[..]

Lekker geslapen. wel een beetje langer dan jij. Dan heb ik gewoon ook voor jou een beetje geslapen ;)
Dank je. Je bent een schat (maar dat wist je al).
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † vrijdag 5 april 2013 @ 06:34:32 #40
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124904444
Everybody happy?!!?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124904454
weer niet geslapen. wel een paar uur in bed gelegen
  † In Memoriam † vrijdag 5 april 2013 @ 06:43:49 #42
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124904465
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 06:39 schreef arjan1212 het volgende:
weer niet geslapen. wel een paar uur in bed gelegen
Heb afgelopen 8 dagen totaal 12u geslapen en voel me relaxed en onder controle. Don't worry, je wordt niet zomaar manisch..Daar komt ook nog een hoop stress bij kijken, althans, in mijn geval want uiteindelijk spreekt iedereen voor zichzelf....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124904468
maak me meer zorgen dat ik vanmiddag om 6 uur totaal kapot ben zeg maar
  † In Memoriam † vrijdag 5 april 2013 @ 07:05:24 #44
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124904534
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 06:44 schreef arjan1212 het volgende:
maak me meer zorgen dat ik vanmiddag om 6 uur totaal kapot ben zeg maar
take a pil? Lorazepammetje?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124950445
Wat zouden we er van zeggen als we niet als oplossing overal roepen dat we maar pillen, drank, coke of andere middelen tot ons moeten nemen?
Sterkheidsbaas van alles.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 03:37:09 #46
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124978622
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:13 schreef Lonaa het volgende:
Wat zouden we er van zeggen als we niet als oplossing overal roepen dat we maar pillen, drank, coke of andere middelen tot ons moeten nemen?
We motte toch wat, Dame. Nuchter door het leven is 3x nix. Leve drukz. Of ben je zelf van de blauwe knoop?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zondag 7 april 2013 @ 03:44:29 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124978677
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:33 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Heb net m'n servicebeurt gehad. Bleek allemaal aan mijn IQ van 210 te liggen. Ga ze dan ook aanklagen. Houd de kranten maar in de gaten. En ja, dit klinkt behoorlijk megalomaan, weetut..
BTW Jij garandeert voor zover het mij aangaat helemaal nix!Begrepen!??Amateur!
Je bent zelf van "de verkeerde kant"....
Ik zou even de dokter bellen.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 05:30:42 #48
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124978929
Die is net geweest en heeft mij 'gezond' verklaard. Doktertje spelen doe je maar met je vriendje oid.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124981317
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 03:37 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

We motte toch wat, Dame. Nuchter door het leven is 3x nix. Leve drukz. Of ben je zelf van de blauwe knoop?
Als jij niet nuchter door het leven wilt is dat prima, maar daar hoef je andere niet mee lastig te vallen.
Sterkheidsbaas van alles.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 11:58:17 #50
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124981791
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 11:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Als jij niet nuchter door het leven wilt is dat prima, maar daar hoef je andere niet mee lastig te vallen.
Hoezo "lastigvallen" :? Ik schrijf 'gewoon' wat ik schrijf, net zoals jij, maar dan wel gehinderd door enige kennis van zaken....

[ Bericht 35% gewijzigd door Salmannassar op 07-04-2013 12:03:27 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124987525
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:58 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Hoezo "lastigvallen" :? Ik schrijf 'gewoon' wat ik schrijf, net zoals jij, maar dan wel gehinderd door enige kennis van zaken....
Ik vind op alle posts van iedereen die ergens mee zit roepen dat ze dan maar een pilletje oid moeten nemen niet getuigen van enige kennis dan wel gezond verstand.

Neem van mij aan dat ik weet dat pilletjes helpen. Op korte termijn. Voordat ze je kapot maken.

Maar ik zal je je ding laten doen.
Sterkheidsbaas van alles.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 14:55:55 #52
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124987619
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 14:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind op alle posts van iedereen die ergens mee zit roepen dat ze dan maar een pilletje oid moeten nemen niet getuigen van enige kennis dan wel gezond verstand.

Neem van mij aan dat ik weet dat pilletjes helpen. Op korte termijn. Voordat ze je kapot maken.

Maar ik zal je je ding laten doen.
Geloof me. Ik ben ook anti-pilletje. Maar lekkerrrr dat je me mijn ding laat doen, terwijl ik mijzelf kapot maak.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124987663
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:55 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Geloof me. Ik ben ook anti-pilletje. Maar lekkerrrr dat je me mijn ding laat doen, terwijl ik mijzelf kapot maak.
:') _O-
  zondag 7 april 2013 @ 18:13:47 #54
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124996594
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 14:56 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

:') _O-
Lekker manisch, je weet toch!

Met mn moeder gaat t nou niet echt beter, helaas. Hulp accepteren is niet echt belangrijk lijkt het wel... en het enige wat "wij" als omgeving hopen is dat er een dag komt dat ze weer een beetje gelukkig is.
pi_124997204
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 18:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Lekker manisch, je weet toch!

Met mn moeder gaat t nou niet echt beter, helaas. Hulp accepteren is niet echt belangrijk lijkt het wel... en het enige wat "wij" als omgeving hopen is dat er een dag komt dat ze weer een beetje gelukkig is.
Sterkte. :*

Ik ga door een slechte periode. Huilen, huilen en nog eens huilen. Slecht slapen, geen zin in niks.

Wat ik wel zie is dat mijn vriend het er ontzettend moeilijk mee heeft. Hij kan echt hulpeloos kijken als ik weer in tranen uitbarst. En ik kan hem niet vertellen wat helpt, want niks helpt. Soms voel ik me daar dan weer ontzettend rot onder en moet ik nog harder huilen, of ik zit zo diep dat het me niet zoveel doet. :{
Sterkheidsbaas van alles.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 18:34:18 #56
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124997411
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 18:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Lekker manisch, je weet toch!

Met mn moeder gaat t nou niet echt beter, helaas. Hulp accepteren is niet echt belangrijk lijkt het wel... en het enige wat "wij" als omgeving hopen is dat er een dag komt dat ze weer een beetje gelukkig is.
Moi, manisch?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zondag 7 april 2013 @ 18:36:36 #57
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124997500
Dankje lonaa :) hoop dat het voor jou straks ook wat beter gaat.
Ik zit eraan te denken om binnenkort eens naar een kind-van groep te gaan om zo eens wat dingen uit te wisselen met mensen die mij snappen. Misschien is er voor jouw vriend ook wel zoiets, mocht hij daar behoefte aan hebben?
  zondag 7 april 2013 @ 18:38:25 #58
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124997568
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:34 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Moi, manisch?
nee joh. Doodnormaal
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 18:40:00 #59
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124997634
quote:
12s.gif Op zondag 7 april 2013 18:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

nee joh. Doodnormaal
Dat iig niet, zoveel staat wel vast. Maar laat mij maar schuiven...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zondag 7 april 2013 @ 18:41:54 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124997699
Enig hypomaan gedrag is je niet vreemd natuurlijk, maar zolang je er niet functioneel door wordt beperkt is er nog niets aan de hand
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_124998372
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 18:36 schreef douche-eendje het volgende:
Dankje lonaa :) hoop dat het voor jou straks ook wat beter gaat.
Ik zit eraan te denken om binnenkort eens naar een kind-van groep te gaan om zo eens wat dingen uit te wisselen met mensen die mij snappen. Misschien is er voor jouw vriend ook wel zoiets, mocht hij daar behoefte aan hebben?
Lijkt me sowieso geen slecht idee voor jou. Het is altijd prettig om met mensen te praten die je situatie herkennen.

Hier is het ook een goed idee, denk ik. Het viel allemaal wel mee met mij, maar ik ben ook wel geschrokken van mijn dieptepunt ineens. Vriendlief heeft er geen ervaring mee.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 7 april 2013 @ 19:05:11 #62
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124998698
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 18:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso geen slecht idee voor jou. Het is altijd prettig om met mensen te praten die je situatie herkennen.

Hier is het ook een goed idee, denk ik. Het viel allemaal wel mee met mij, maar ik ben ook wel geschrokken van mijn dieptepunt ineens. Vriendlief heeft er geen ervaring mee.
als ik thuis ben maar eens contact opnemen met ggz, weet dat ze zoiets bij mij in de buurt hebben
pi_124999253
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 19:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

als ik thuis ben maar eens contact opnemen met ggz, weet dat ze zoiets bij mij in de buurt hebben
Succes. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 7 april 2013 @ 19:33:36 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124999934
Wat SC verwijderd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † maandag 8 april 2013 @ 07:38:03 #65
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125019696
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 18:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso geen slecht idee voor jou. Het is altijd prettig om met mensen te praten die je situatie herkennen.

Hier is het ook een goed idee, denk ik. Het viel allemaal wel mee met mij, maar ik ben ook wel geschrokken van mijn dieptepunt ineens. Vriendlief heeft er geen ervaring mee.
Denk nog eens goed na over dat 'plotselinge', er moet toch een reden zijn voor je depressie....En je kan er pas wat aan doen als je die kent..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_129533178
nou het is weer klote de laatste tijd, slaap om de dag ongeveer, ben ook praatgraag en denk weer dat niemand me mag enz.
pi_129533182
Hoe zou het met salamanasser gaan.. ?
  woensdag 31 juli 2013 @ 08:05:12 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129533711
sinds april niet meer gezien?, misschien een hypomane periode, jij is wel vaker wat langer weg...

maar zelf zit je er ook in? al met je behandelaar gesproken... het is waarschijnlijk niet zo dat niemand je mag maar dat je gedrag mensen stoort
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129533747
nee, ik heb al heel lang geen behandelaar gesproken.
pi_129533798
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:08 schreef arjan1212 het volgende:
nee, ik heb al heel lang geen behandelaar gesproken.
Misschien tijd daarvoor?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_129533815
Nee, dat was dus 17 jaar geleden.
  woensdag 31 juli 2013 @ 08:18:10 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129533856
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:15 schreef arjan1212 het volgende:
Nee, dat was dus 17 jaar geleden.
dan zou ik dat toch maar even doen... om te checken of je stoornis je niet in het dagelijkse leven in de weg zit... want daar zijn oplossingen voor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129533868
Ja dat weet ik allemaal wel, dan krijg je medicatie waardoor je nooit echt meer blij of verdrietig bent
pi_129533882
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:19 schreef arjan1212 het volgende:
Ja dat weet ik allemaal wel, dan krijg je medicatie waardoor je nooit echt meer blij of verdrietig bent
Ik ben vrolijk en verdrietig, maar sinds medicijnen meestal hanteerbaar
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_129534011
Het enige waar ik last van heb is dat ik periodes heb dat ik om de dag slaap eigenlijk.
pi_129568823
geslapen van 5 uur vanmiddag tot 1 uur vannacht, lekker klote weer.
pi_129574578
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 04:06 schreef arjan1212 het volgende:
geslapen van 5 uur vanmiddag tot 1 uur vannacht, lekker klote weer.
Is wel 8 uur. Nu nog ff op het juiste tijdstip
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:55:08 #78
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130010319
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 05:28 schreef arjan1212 het volgende:
Hoe zou het met salamanasser Salmannassar gaan.. ?
Hi all
Wat zal ik zeggen? Het gaat wel, maar houdt niet over. Heb een tijdje zonder I-net gezeten en woon inmiddels een paar maanden zelfstandig op een heel klein flatje en dat bevalt goed. (Heb sinds kort gratis draadloos I-net via de buren na aanschaf van een draadloze netwerkkaart.) Gaat alleen financieel nog steeds slecht en daar wordt ik een beetje depri van. Weinig inspiratie ook. Het één houdt natuurlijk verband met het andere en ik zie het op de korte termijn ook niet beter worden. Zit een beetje in een sleur waar ik maar moeilijk aan kan ontkomen. Wat 'ouwehoeren' op een forum doet daar helaas niets aan af. Ik zou graag iets positievers te melden hebben maar ik heb schijnbaar niets te willen en dat is best wel confronterend. Word er i.i.g. niet vrolijk van en ik heb moeite me te vermaken met die dingen waar me dat voorheen wel mee lukte. Verveling is mijn grootste vijand en ik word er een beetje levensmoe van. Hoe doen jullie dat? Voor mij is elke dag dat ik niet manisch/hypomaan ben in wezen een marteling waar voorlopig nog geen eind aan schijnt te komen. Alleen in mijn dromen kom ik een beetje aan mijn trekken maar dat is ook maar een illusie waaraan elke morgen een eind komt. Afijn, het zal mijn tijd wel duren......
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_130010356
Dat klinkt alsof je depressief bent.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:59:58 #80
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130010476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:56 schreef arjan1212 het volgende:
Dat klinkt alsof je depressief bent.
Arjan ben jij bipolair
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
pi_130010490
ja
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:01:52 #82
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130010544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:00 schreef arjan1212 het volgende:
ja
Ooh niet verwacht maar das heel vaak zo met dat soort dingen
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:03:43 #83
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130010601
Nee, het kan nog veel erger weet ik uit ervaring. Haal alleen weinig voldoening/bevrediging uit het leven en dat kan veel beter weet ik ook uit ervaring. Ik wijt het voornamelijk aan de medicatie maar daar kan ik niets aan veranderen aangezien ik een RM heb. Word tijd dat ik weer aan de speed ga maar daar heb ik geen geld voor...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:06:22 #84
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130010683
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:03 schreef Salmannassar het volgende:
Nee, het kan nog veel erger weet ik uit ervaring. Haal alleen weinig voldoening/bevrediging uit het leven en dat kan veel beter weet ik ook uit ervaring. Ik wijt het voornamelijk aan de medicatie maar daar kan ik niets aan veranderen aangezien ik een RM heb. Word tijd dat ik weer aan de speed ga maar daar heb ik geen geld voor...
Speed gooit je hoofd toch juist overhoop
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:08:51 #85
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130010768
Tís maar wat je "overhoop" noemt. Ik voel me i.i.g. veel meer mezelf. Hyper is my middle name.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:10:26 #86
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130010809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:08 schreef Salmannassar het volgende:
Tís maar wat je "overhoop" noemt. Ik voel me i.i.g. veel meer mezelf. Hyper is my middle name.
Veel impulsiever en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Je krijgt toch niet voor niets meds die je rustig houden?
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:12:03 #87
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130010857
Drugs werken individueel. Je vergeet dat ik niet 'normaal' ben en speed werkt dus ook niet normaal...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:16:27 #88
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130011001
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:12 schreef Salmannassar het volgende:
Drugs werken individueel. Je vergeet dat ik niet 'normaal' ben en speed werkt dus ook niet normaal...
"Niet normaal" is wel heel objectief, welke meds neem je dan?
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:19:44 #89
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130011110
3 wekelijks depot 100mg sicordinol (een klassiek antispsychoticum) en 2000mg. depakine.(dagelijks)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:21:48 #90
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130011184
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:19 schreef Salmannassar het volgende:
3 wekelijks depot 100mg sicordinol (een klassiek antispsychoticum) en 2000mg. depakine.(dagelijks)
Das niet weinig, maar als het helpt :)
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
pi_130011206
Drugs is niet goed voor je, zeker niet als je psychisch niet helemaal goed bent, dan is het nog erger.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:23:38 #92
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130011238
Het 'helpt' juist niet. Ik voel me kut. Het dient alleen maar om me me smoel te laten houden. Anders wordt de ordinaire mens zo moe van me..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:24:34 #93
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130011272
Arjan, meds zijn ook drugs....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:25:05 #94
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130011288
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:22 schreef arjan1212 het volgende:
Drugs is niet goed voor je, zeker niet als je psychisch niet helemaal goed bent, dan is het nog erger.
Die meds zijn ook gewoon drugs
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:25:31 #95
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130011301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:23 schreef Salmannassar het volgende:
Het 'helpt' juist niet. Ik voel me kut. Het dient alleen maar om me me smoel te laten houden. Anders wordt de ordinaire mens zo moe van me..
Toch zou ik dat bij je psych aangeven
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:26:33 #96
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130011335
Die heeft andere prioriteiten dan of ik me goed voel....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:29:22 #97
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130011427
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:26 schreef Salmannassar het volgende:
Die heeft andere prioriteiten dan of ik me goed voel....
Das kut... Maar wat gebeurt er als ke ke meds niet neemt?
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:30:16 #98
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130011453
Heb die optie niet. RM..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:37:44 #99
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130011749
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:30 schreef Salmannassar het volgende:
Heb die optie niet. RM..
Ben jij dan een gevaar voor anderen?
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:41:40 #100
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130011878
Nee, niet letterlijk, wel voor hun ego
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:44:04 #101
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130011954
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:41 schreef Salmannassar het volgende:
Nee, niet letterlijk, wel voor hun ego
:? Ben je eigenlijk een man of een vrouw
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:45:00 #102
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130011977
man( zie icon)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:46:21 #103
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130012011
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:45 schreef Salmannassar het volgende:
man( zie icon)
Ik fok mobiel
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:49:37 #104
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130012123
O, moet kunnen. Geen ervaring mee.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:52:30 #105
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130012209
Dan zie je geen ui ondertitel signature
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:53:21 #106
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130012236
Dat snapte ik.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:00:33 #107
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130012470
Ooh (misschien wil je het niet zeggen) , maar n welke regio woon je?
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:01:15 #108
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130012494
Alkmaar
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:10:42 #109
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130012787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:01 schreef Salmannassar het volgende:
Alkmaar
Ooh want wij hebben een kennis die bijna is vermoord door haar broer. Die was ook bipolair of borderliner(weet niet welke van de twee). Die zit ook in RM. Toen ik wist dat je man was, dacht ik: "ik zou toch niet met die persoon praten :') ". Alleen zit die in een gesloten inrichting en ik denk niet dat je daar achter internet mag
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:17:31 #110
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130012995
Zal waarschijnlijk wel een borderliner zijn. En in een gesloten inrichting heb je ook internet. Alleen TBS'ers hebben geen internet.(voor zover ik weet)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:20:43 #111
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130013094
Maar we zijn al een tijdje aan het slowchatten en dat is verboden. Aju. Het ga je goed..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:22:24 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130013163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:20 schreef Salmannassar het volgende:
Maar we zijn al een tijdje aan het slowchatten en dat is verboden. Aju. Het ga je goed..
goed zo...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:22:26 #113
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130013168
Ok bye bye, trouwens aju is wel weer twents ;)
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:34:47 #114
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130013586
Zijn bipolairen vaak een gevaar voor de veiligheid?
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
pi_130020448
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:34 schreef bouwesuperman het volgende:
Zijn bipolairen vaak een gevaar voor de veiligheid?
Voor welke veiligheid? definieer : vaak
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:53:23 #116
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_130021024
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:36 schreef seasushi het volgende:

[..]

Voor welke veiligheid? definieer : vaak
Veiligheid van burgers, jeweetwel, dat ze niet in gevaar zijn :')
Meer dan gemiddeld met vaak
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  † In Memoriam † donderdag 5 september 2013 @ 14:19:43 #117
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130847278
Heb sinds 5 wkn weer eens speed gesnoven, 3 lijntjes, en merk weer dat het mij bevrijd uit die chemische dwangbuis die een sicordinol- depot is. De gedachtentrein rijdt weer en ook fysiek voel ik me lekker.
De depri mood is weg en ook de verveling.
Ik word zowaar weer de spraakwaterval die ik eigenlijk ben maar niet mag zijn vanwege voorwaarden in mijn RM (verbale agressie) en mijn tong is weer lekker scherp (blauw oog...). Want wat zou ik dat spul graag elke dag gebruiken. Het ligt me wel. Alleen heb ik het geld niet...
Het is zo'n verschil van dag en nacht, de dwangbuis of de vrijheid der associatie. Geen honger(daar komt dat tientje voor die gram vandaan), geen moeheid, veel geduld met mijn vriend die me dat blauw oog sloeg (ik zat hem echt te 'grillen'/roasten, eigen schuld dus), echt genieten van een sjekkie, de tijd gaat lekker snel ondanks dat ik niet slaap (Je zou andersom denken, tóch?) en van de deprivatie wordt mijn stemming alleen maar beter en ik zit weer lekker op mijn praatstoel.
Ik besef heel goed dat dit klinkt als een pleidooi voor 'mild' speedgebruik maar dit is natuurlijk een specifiek geval dat ik hier belicht omdat ik je het niet onthouden wil.
Zelfmedicatie/druggebruik is mits voldoende onderbouwd een voor mij te verantwoorden middel omdat de voordelen tegen de nadelen (in de Hel zitten) opwegen. Als het aan de psychiaters ligt ben ik op zijn best semi-depressief. Als ik leuk gedroomd heb b.v. (en ik droom 'altijd' leuk) Maar in ieder geval zwaar gedempt. Het is stil in mijn hoofd en dat ervaar ik als klote. Heb het idee dat normale Mensen dat wel prettig vinden maar dat is misschien een denkfoutje..(hoop ik..)
Krijg nu 150mg per 3wkn., terwijl de normale interval 4 wkn. is. Heb ook twee zog. toevallen gehad , gepaard gaande met bewusteloosheid, convulsies en braken. Bij de eerste naar de 1e hulp gegaan, alles oke. Later via huisarts naar neuroloog. E.E.G. ok, CT-scan uitslag vrijdag. Zou volgens hem wel eens aan
het depot kunnen liggen. Verlaging aan de horizon?
Nee, alle gekheid op een stokje, de officiële medicatie is naar mijn opinie en ervaring op zijn best onschuldig, maar werkzaam zoals drugs zijn ze niet.
Want waar draait het allemaal om? Dat die (semi-) depressie weg gaat. T'ís net als met kiespijn, als je er lang genoeg mee rondloopt kan het je niet meer schelen hoe je ervan af komt. Want dat is het, een zeurende pijn die door mijn medicijn veroorzaakt wordt en wettelijk verplicht bovendien dus weigeren is er niet bij.
Heb nu met de verhuizing een nieuwe team (SPV, (maf)casemanager en psychiater) waar ik nu mee geconfronteerd word en we zitten nog in de aftastende fase, zullen we maar zeggen....Weet nog niet waar de grenzen liggen maar ze geloven mij op mijn woord over mijn gebruik dus heb ik al weken niet gepist (test).
Dat vat ik op als toestemming maar misschien denken jullie daar anders over, moet kunnen :) Hoe zijn btw jullie ervaringen met zelfmedicatie? Ook zo goed als de mijne of juist niet? Of hou je je bij het conventionele? Weet je, volgens mij zijn er veel Mensen niet gelukkig met hun medicatie en slikken tegen hun zin in omdat ze geen alternatief zien. Maar ik hoop voor ieders bestwil dat ik mij hierin vergis. Maar nogmaals, zelfmedicatie een optie voor jullie? Of no way!? Ben wel benieuwd wat jullie vinden van een ouwe polygebruiker als ik....Tenslotte: Alles met mate natuurlijk, dat wel.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  donderdag 5 september 2013 @ 15:29:02 #118
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130849686
Ja bipolaire kerel meld zich.

Bipolair type 1 met rapid cycling.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:19 schreef Salmannassar het volgende:
Heb sinds 5 wkn weer eens speed gesnoven, 3 lijntjes, en merk weer dat het mij bevrijd uit die chemische dwangbuis die een sicordinol- depot is. De gedachtentrein rijdt weer en ook fysiek voel ik me lekker.
De depri mood is weg en ook de verveling.
Ik word zowaar weer de spraakwaterval die ik eigenlijk ben maar niet mag zijn vanwege voorwaarden in mijn RM (verbale agressie) en mijn tong is weer lekker scherp (blauw oog...). Want wat zou ik dat spul graag elke dag gebruiken. Het ligt me wel. Alleen heb ik het geld niet...
Het is zo'n verschil van dag en nacht, de dwangbuis of de vrijheid der associatie. Geen honger(daar komt dat tientje voor die gram vandaan), geen moeheid, veel geduld met mijn vriend die me dat blauw oog sloeg (ik zat hem echt te 'grillen'/roasten, eigen schuld dus), echt genieten van een sjekkie, de tijd gaat lekker snel ondanks dat ik niet slaap (Je zou andersom denken, tóch?) en van de deprivatie wordt mijn stemming alleen maar beter en ik zit weer lekker op mijn praatstoel.
Ik besef heel goed dat dit klinkt als een pleidooi voor 'mild' speedgebruik maar dit is natuurlijk een specifiek geval dat ik hier belicht omdat ik je het niet onthouden wil.
Zelfmedicatie/druggebruik is mits voldoende onderbouwd een voor mij te verantwoorden middel omdat de voordelen tegen de nadelen (in de Hel zitten) opwegen. Als het aan de psychiaters ligt ben ik op zijn best semi-depressief. Als ik leuk gedroomd heb b.v. (en ik droom 'altijd' leuk) Maar in ieder geval zwaar gedempt. Het is stil in mijn hoofd en dat ervaar ik als klote. Heb het idee dat normale Mensen dat wel prettig vinden maar dat is misschien een denkfoutje..(hoop ik..)
Krijg nu 150mg per 3wkn., terwijl de normale interval 4 wkn. is. Heb ook twee zog. toevallen gehad , gepaard gaande met bewusteloosheid, convulsies en braken. Bij de eerste naar de 1e hulp gegaan, alles oke. Later via huisarts naar neuroloog. E.E.G. ok, CT-scan uitslag vrijdag. Zou volgens hem wel eens aan
het depot kunnen liggen. Verlaging aan de horizon?
Nee, alle gekheid op een stokje, de officiële medicatie is naar mijn opinie en ervaring op zijn best onschuldig, maar werkzaam zoals drugs zijn ze niet.
Want waar draait het allemaal om? Dat die (semi-) depressie weg gaat. T'ís net als met kiespijn, als je er lang genoeg mee rondloopt kan het je niet meer schelen hoe je ervan af komt. Want dat is het, een zeurende pijn die door mijn medicijn veroorzaakt wordt en wettelijk verplicht bovendien dus weigeren is er niet bij.
Heb nu met de verhuizing een nieuwe team (SPV, (maf)casemanager en psychiater) waar ik nu mee geconfronteerd word en we zitten nog in de aftastende fase, zullen we maar zeggen....Weet nog niet waar de grenzen liggen maar ze geloven mij op mijn woord over mijn gebruik dus heb ik al weken niet gepist (test).
Dat vat ik op als toestemming maar misschien denken jullie daar anders over, moet kunnen :) Hoe zijn btw jullie ervaringen met zelfmedicatie? Ook zo goed als de mijne of juist niet? Of hou je je bij het conventionele? Weet je, volgens mij zijn er veel Mensen niet gelukkig met hun medicatie en slikken tegen hun zin in omdat ze geen alternatief zien. Maar ik hoop voor ieders bestwil dat ik mij hierin vergis. Maar nogmaals, zelfmedicatie een optie voor jullie? Of no way!? Ben wel benieuwd wat jullie vinden van een ouwe polygebruiker als ik....Tenslotte: Alles met mate natuurlijk, dat wel.
Ik deed vroeg veel aan zelfmedicatie.
Diverse soorten drugs en veel alcohol.
Maar uiteindelijk bracht mij dat van de regen in de drup.
Van manie tot manie. En dan weer diepe depressies.

Ik doe al jaren niet meer aan zelfmedicatie en hou mij gewoon aan de voorschreven medicatie die ik heb.
En dat werkt bijzonder goed.
Ik heb eindelijk een relatief normaal leven.
Medicatie word wel vaak bijgestelt om het niveau te behouden.
Maar zonder die medicatie kan ik niet leven zoals nu.

Ik ben verhuist naar Noorwegen, heb een gezinnetje nu en een kleine viking komt er in januari.
Zonder mijn medicatie zou ik dat echt niet kunnen.

Mijn mening over zelfmedicatie:
Het kan misschien helpen. Maar ik zou het er niet op wagen.
De risico's zijn extreem groot. En helemaal als je verslavingsgevoelig bent.
Al snap ik wel dat het voor jou een uitvlucht is uit de medicatie numbing.
Maar ik ben er persoonlijk geen fan van.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † vrijdag 6 september 2013 @ 19:01:07 #119
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130891394
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:29 schreef Insomnium het volgende:
Ja bipolaire kerel meld zich.

Bipolair type 1 met rapid cycling.

[..]

Ik deed vroeg veel aan zelfmedicatie. Vroeger veel of veel vroeger?
Diverse soorten drugs en veel alcohol. Alcohol is bad, m'kay?
Maar uiteindelijk bracht mij dat van de regen in de drup.
Van manie tot manie. En dan weer diepe depressies. Omdat je het overdreef..

Ik doe al jaren niet meer aan zelfmedicatie en hou mij gewoon aan de voorschreven medicatie die ik heb.
En dat werkt bijzonder goed. Mooi, blij dat jij het zo ervaart, maar het is wel relatief, besef dat goed..
Ik heb eindelijk een relatief normaal leven.
Medicatie word wel vaak bijgestelt om het niveau te behouden.
Maar zonder die medicatie kan ik niet leven zoals nu.

Ik ben verhuist naar Noorwegen, heb een gezinnetje nu en een kleine viking komt er in januari.
Zonder mijn medicatie zou ik dat echt niet kunnen. Proficiat met de kleine!

Mijn mening over zelfmedicatie:
Het kan misschien helpen. Maar ik zou het er niet op wagen. Heb je mijn post wel gelezen? Het werkt zeker! En ook bij iemand die zich via PM heeft gemeld en dus anoniem blijft
De risico's zijn extreem groot. Extreem? Bull.!En helemaal als je verslavingsgevoelig bent. Spreek voor jezelf..
Al snap ik wel dat het voor jou een uitvlucht is uit de medicatie numbing.
Maar ik ben er persoonlijk geen fan van. Maar wel een ex-fan..Once bitten, twice shy(?).
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † vrijdag 6 september 2013 @ 19:43:33 #120
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130893024
quote:
3s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:05 schreef Re het volgende:
sinds april niet meer gezien?, misschien een hypomane periode, jij is wel vaker wat langer weg...

maar zelf zit je er ook in? al met je behandelaar gesproken... het is waarschijnlijk niet zo dat niemand je mag maar dat je gedrag mensen stoort
In een hypomane periode ben ik juist erg aanwezig op het forum, als ik depri ben komt er niet veel uit me, moet wringen terwijl het er anders uit spuit en dan is het erg frustrerend dat ik met maar twee vingers typ.
Had ook zelf geen internet, dat scheelt uiteraard ook aanzienlijk. Zo, dit puntje ook weer op de I gezet.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:07:23 #121
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130897134
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:43 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

In een hypomane periode ben ik juist erg aanwezig op het forum, als ik depri ben komt er niet veel uit me, moet wringen terwijl het er anders uit spuit en dan is het erg frustrerend dat ik met maar twee vingers typ.
Had ook zelf geen internet, dat scheelt uiteraard ook aanzienlijk. Zo, dit puntje ook weer op de I gezet.
Maar voel je je in een manische periode heel gelukkig of alleen maar heel erg opgefokt?
pi_130898131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:29 schreef Insomnium het volgende:
Ja bipolaire kerel meld zich.

Bipolair type 1 met rapid cycling.

[..]
s.

Ik doe al jaren niet meer aan zelfmedicatie en hou mij gewoon aan de voorschreven medicatie die ik heb.
En dat werkt bijzonder goed.
Ik heb eindelijk een relatief normaal leven.
Medicatie word wel vaak bijgestelt om het niveau te behouden.
Maar zonder die medicatie kan ik niet leven zoals nu.

Ik slik ook braaf elke avond mijn voorgeschreven pilletjes, en doe het daar relatief goed op, en ik combinatie met veel rust, weinig prikkels bladiebla ben ik best wel eens stabiel. :')

Het nadeel is, dat ik niet zo veel voel en het leven wat vlak is. Meestal wel prima, maar soms wil ik wat "voelen"
Daar is Zelfmedicatie, of zullen we het gewoon drugs noemen Best een goede oplossing voor. Geen verslaving, niet doorschieten in een manie of een depressie maar gewoon af en toe een andere gemoedstoestand. Mijn behandelaren zijn hier van op de hoogte, en hoewel ze het niet toejuichen, kunnen ze zich er wel in vinden.

Gek genoeg, als ik niet af en toe een "minivakantie" neem, slaat de onrust erger toe, en is oncontroleerbaarder dan wanneer ik dit af en toe zelf veroorzaak.

Volgens mij is dit een onduidelijke post, maar weet niet hoe beter te omschrijven :{ .
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † vrijdag 6 september 2013 @ 22:05:23 #123
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130900883
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:07 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Maar voel je je in een manische periode heel gelukkig of alleen maar heel erg opgefokt?
Gelukkig heel erg opgefokt! Cristalclear now? Nee, je moet het meegemaakt hebben om het te geloven, zo lekker. Kan geen drug tegen op. Maar ben al 6jr. niet manisch geweest omdat ik in een psychologische EBI zit ahw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 07-09-2013 02:18:16 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † vrijdag 6 september 2013 @ 22:10:46 #124
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130901190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:24 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik slik ook braaf elke avond mijn voorgeschreven pilletjes, en doe het daar relatief goed op, en ik combinatie met veel rust, weinig prikkels bladiebla ben ik best wel eens stabiel. :')

Het nadeel is, dat ik niet zo veel voel en het leven wat vlak is. Meestal wel prima, maar soms wil ik wat "voelen"
Daar is Zelfmedicatie, of zullen we het gewoon drugs noemen Best een goede oplossing voor. Geen verslaving, niet doorschieten in een manie of een depressie maar gewoon af en toe een andere gemoedstoestand. Mijn behandelaren zijn hier van op de hoogte, en hoewel ze het niet toejuichen, kunnen ze zich er wel in vinden.

Gek genoeg, als ik niet af en toe een "minivakantie" neem, slaat de onrust erger toe, en is oncontroleerbaarder dan wanneer ik dit af en toe zelf veroorzaak.

Volgens mij is dit een onduidelijke post, maar weet niet hoe beter te omschrijven :{ .
Onduidelijk? Welnee. Neem nou maar gauw een snuif of een bommetje dan zie je dat ook wel weer in.
Heb btw vanmiddag een gram gescoord. Zit nou in mijn derde dag en ik ben van plan er minstens een week van te maken, met Uw welnemen. Zat trouwens net online te schaken en alleeen maar winnen, hé, ook van gasten met een veel hogere ELO-rating(schaakIQ)

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 07-09-2013 02:16:04 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 02:28:23 #125
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130908648
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:01 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Met vroeger bedoel ik van mijn vijftiende tot mijn vierentwintigste ongeveer.
En ik weet dat alcohol slecht is. Maar het is mijn zwakke punt.
Mijn pa was een alcoholist en ik denk dat ik daardoor sneller naar de alcohol grijp als het mis gaat.
En ik weet dondersgoed dat het niets oplost. Mijn verloofde zit er dan ook bovenop als ik meer dan normaal drink. ( Normaal is een biertje of zes in de week vooral na het werk )

Ik heb je post zeker wel gelezen!
En ik begrijp heel goed dat een hoop mensen hier goed op reageren.
En dat het een verademing is met het * normale * afgevlakte gevoel.

Met de risico's zijn extreem groot spreek ik denk ik voor mijzelf.
Sorry als dat niet duidelijk was!
Ik heb het wel geprobeerd. Meer dan eens.
Maar vaker dan niet knalde ik door naar een manie.
En dat is niet te doen. En dat risico ( doorschieten naar een manie ) is een reden voor mij om het af te raden.

Maar ik spreek uiteraard niet voor iedereen!
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 7 september 2013 @ 02:32:23 #126
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130908685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:24 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik slik ook braaf elke avond mijn voorgeschreven pilletjes, en doe het daar relatief goed op, en ik combinatie met veel rust, weinig prikkels bladiebla ben ik best wel eens stabiel. :')

Het nadeel is, dat ik niet zo veel voel en het leven wat vlak is. Meestal wel prima, maar soms wil ik wat "voelen"
Daar is Zelfmedicatie, of zullen we het gewoon drugs noemen Best een goede oplossing voor. Geen verslaving, niet doorschieten in een manie of een depressie maar gewoon af en toe een andere gemoedstoestand. Mijn behandelaren zijn hier van op de hoogte, en hoewel ze het niet toejuichen, kunnen ze zich er wel in vinden.

Gek genoeg, als ik niet af en toe een "minivakantie" neem, slaat de onrust erger toe, en is oncontroleerbaarder dan wanneer ik dit af en toe zelf veroorzaak.

Volgens mij is dit een onduidelijke post, maar weet niet hoe beter te omschrijven :{ .
Enigzins stabiel is het goede woord.
Ik schommel nog steeds heel vaak.
Maar stabieler dan nu ben ik nooit geweest.
Althans kan het mij niet herinneren.

Maar ik merk de laatste tijd wel nu de stress toeneemt dat mijn buien steeds onstabieler worden.
Dus ik hoop dat het tijdelijk is. Anders moet mijn medicatie WEER aangepast worden.
En daar word ik wel heel naar van telkens.
Ik voel mij niet bijzonder afgevlakt door mijn medicatie.
Wat het doet voor mij is de extreme manie overslaan en de extreme depressie tegen gaan.
Ik ben dus nog wel lichtelijk manisch met vlagen en lichtelijk depressief. Maar niet zo extreem meer als ik zou zijn zonder medicatie.

Ja ik snap wel dat je af en toe die afleiding en die andere staat nodig hebt.
Ik zelf ben altijd blij als een lichte manie toeslaat. Maar ik weet ook dat het kan omslaan in iets veel ergers. Dus ik ben er altijd voorzichtig mee.

Als ik manisch ben dan heb ik de beste tijd van mijn leven.
Al gaat dan ten koste van anderen en van mijzelf. Dus dat vermijden we maar.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 02:45:25 #127
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130908828
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:28 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Met vroeger bedoel ik van mijn vijftiende tot mijn vierentwintigste ongeveer.
En ik weet dat alcohol slecht is. Maar het is mijn zwakke punt.
Mijn pa was een alcoholist en ik denk dat ik daardoor sneller naar de alcohol grijp als het mis gaat.
En ik weet dondersgoed dat het niets oplost. Mijn verloofde zit er dan ook bovenop als ik meer dan normaal drink. ( Normaal is een biertje of zes in de week vooral na het werk )

Ik heb je post zeker wel gelezen!
En ik begrijp heel goed dat een hoop mensen hier goed op reageren.
En dat het een verademing is met het * normale * afgevlakte gevoel.

Met de risico's zijn extreem groot spreek ik denk ik voor mijzelf.
Sorry als dat niet duidelijk was!
Ik heb het wel geprobeerd. Meer dan eens.
Maar vaker dan niet knalde ik door naar een manie.
En dat is niet te doen. En dat risico ( doorschieten naar een manie ) is een reden voor mij om het af te raden.

Maar ik spreek uiteraard niet voor iedereen!
Hier spreken we zelfs bij voorkeur uitsluitend voor onszelf omdat wij simpelweg uniek zijn. De manie is een natuurkracht die zowel gevreesd als bewonderd dient te worden. Maar hoe 'rapid'' was jij eigenlijk?.
Ik heb, toen ik nog onbehandeld was, van mijn 21e tot mijn 41e een ritme aangehouden van eens in de 10 jr. Toen de psychiatrie chemisch ging ingrijpen werd het eens in de één á twee jr. Daardoor ben ik mijn baan kwijtgeraakt(afgekeurd) en mijn relatie, huis,, katten, motor en veel zelfvertrouwen ook want er werd me maar ingehamerd dat ik ziek/gek was, a.k.a. minder valide en niet wist wat ik doe/deed.
En ook onder curatele gesteld want het zijn van die bangerikken bij de GGZ. Bij twijfel platspuiten...Maar wonder van aanpassingsvermogen dat we zijn heb ik mij daar bij neergelegd (en ook aan ontworsteld ) want dat is de enigste "optie" die ze je bieden. Hoe ben jij trouwens in een manie?. Bij mij was ik zover dat ik me kop kon houden als dat nodig was. En da''s voor mijn doen al heel wat. Zal je een demo geven....

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 07-09-2013 02:56:48 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 02:52:02 #128
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130908898
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:32 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Als ik manisch ben dan heb ik de beste tijd van mijn leven.
Al gaat dan ten koste van anderen en van mijzelf
. Dus dat vermijden we maar.
Dit is denk ik voor veel Mensen moeilijk te begrijpen, het lachend naar de klote gaan, zeg maar.
En het niet willen/mogen/kunnen zijn in de beste tijd van je leven. Dat druist tegen elk egoïsme in, gezond danwel ongezond egoïsme.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_130908946
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Straatklinker op 07-09-2013 03:03:20 ]
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 03:49:23 #130
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130909178
quote:
Alles weer ingeslikt?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:28:24 #131
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130910071
Ik heb wel vaak gehoord van de term manische depressie, is dit helemaal hetzelfde als een bipolaire stoornis?
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:29:58 #132
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130910084
Ja dus, heb het in op zien staan
pi_130910117
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:28 schreef kristalhelder het volgende:
Ik heb wel vaak gehoord van de term manische depressie, is dit helemaal hetzelfde als een bipolaire stoornis?
helemaal goed
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_130910156
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:52 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dit is denk ik voor veel Mensen moeilijk te begrijpen, het lachend naar de klote gaan, zeg maar.
En het niet willen/mogen/kunnen zijn in de beste tijd van je leven. Dat druist tegen elk egoïsme in, gezond danwel ongezond egoïsme.
" Ik voel me geweldig, fantastisch, de hele wereld lacht mij toe!!!!!!""

Dus maar snel aan de extra pillen want je goed voelen is niet goed voor je |:(

Afspraak met de psychiater dat ik 24 uur van het goede gevoel geniet voordat ik hem bel....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:42:42 #135
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130910189
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:38 schreef seasushi het volgende:

[..]

" Ik voel me geweldig, fantastisch, de hele wereld lacht mij toe!!!!!!""

Dus maar snel aan de extra pillen want je goed voelen is niet goed voor je |:(

Afspraak met de psychiater dat ik 24 uur van het goede gevoel geniet voordat ik hem bel....
Tuurlijk willen ze je dan aan de pillen, jij voelt je dan misschien geweldig, maar dat gaat toch altijd gepaard met heftige depressie?
Dan geven ze die pillen om de pieken en dalen een beetje te verminderen.
pi_130910246
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:42 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Tuurlijk willen ze je dan aan de pillen, jij voelt je dan misschien geweldig, maar dat gaat toch altijd gepaard met heftige depressie?
Dan geven ze die pillen om de pieken en dalen een beetje te verminderen.
Gepaard niet. Soms komt er een depressie achteraan, soms ook niet. En uit ervaring weet ik zelf ook wel dat ik bij een beginnende manie aan de medicatie moet. Al is het maar omdat dat financieel beter is (bakken geld uitgeven, te-hard-rijden boetes)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 11:05:22 #137
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130911265
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:42 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Tuurlijk willen ze je dan aan de pillen, jij voelt je dan misschien geweldig, maar dat gaat toch altijd gepaard met heftige depressie?
Dan geven ze die pillen om de pieken en dalen een beetje te verminderen.
Het is dubbel. En/en ipv het normale of/of. In de praktijk mág je je niet zo fantastisch voelen want dat is niet gezond meer. De stortvloed aan ideeën en gevoelens houdt je uit de gezonde slaap en je omgeving kan je totaal niet bijbenen. Je bent een stuiterende ADHD'er met superfocus die zijn pillen vergeten is danwel ze allemaal tegelijk geslikt heeft, whatever. Zelf heb je totaal niet het idee dat je wat fout doet, sterker, iedereen zou het moeten doen. Lachen, huilen, dansen, zingen, neuken, alles kan en mag en liefst allemaal tegelijkertijd, geen probleem, moet kunnen toch? Geen taboes, alles is bespreekbaar en de normale mensen doen alles verkeerd. Kom maar dan zal ik het je wel even uitleggen..Als ik manisch ben is mijn stem na 2 dagen verdwenen door pure overbelasting. Gewoon doorlullen, het lichaam past zich aan aan jou. En doet dat merkwaardig genoeg nog ook. De oude grenzen zijn oud, niet meer geldig voor jou. Je maakt je eigen regels en waar het schip strandt, strandt het. Je gaat letterlijk door tot op het gaatje omdat je niet anders wil en kan. Je begrijpt dat je voor die roofbouw vroeg of laat de rekening gepresenteerd krijgt want niets is oneindig. Oneindig is een illusie, daar kom je vroeg of laat toch echt achter. En dan zit je daar op de rokende puinhopen van je leven. En daar kan je behoorlijk depressief van worden. En hoe dat is hoef ik niemand uit te leggen. 'Iedereen' kan zich daar wel wat bij voorstellen. Maar een manie? Onbeschrijfelijk!!! Maar heb het toch maar geprobeert. Snap je het nou wat beter, dat bipolaire?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_130911363
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:42 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Tuurlijk willen ze je dan aan de pillen, jij voelt je dan misschien geweldig, maar dat gaat toch altijd gepaard met heftige depressie?
Dan geven ze die pillen om de pieken en dalen een beetje te verminderen.
Ik vond dat de medicijnen niet zozeer de pieken en dalen vemrinderden, als wel dat ik helemaal geen gevoel meer had. Dat vond ik verschrikkelijk. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:21:36 #139
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130911614
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:05 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Het is dubbel. En/en ipv het normale of/of. In de praktijk mág je je niet zo fantastisch voelen want dat is niet gezond meer. De stortvloed aan ideeën en gevoelens houdt je uit de gezonde slaap en je omgeving kan je totaal niet bijbenen. Je bent een stuiterende ADHD'er met superfocus die zijn pillen vergeten is danwel ze allemaal tegelijk geslikt heeft, whatever. Zelf heb je totaal niet het idee dat je wat fout doet, sterker, iedereen zou het moeten doen. Lachen, huilen, dansen, zingen, neuken, alles kan en mag en liefst allemaal tegelijkertijd, geen probleem, moet kunnen toch? Geen taboes, alles is bespreekbaar en de normale mensen doen alles verkeerd. Kom maar dan zal ik het je wel even uitleggen..Als ik manisch ben is mijn stem na 2 dagen verdwenen door pure overbelasting. Gewoon doorlullen, het lichaam past zich aan aan jou. En doet dat merkwaardig genoeg nog ook. De oude grenzen zijn oud, niet meer geldig voor jou. Je maakt je eigen regels en waar het schip strandt, strandt het. Je gaat letterlijk door tot op het gaatje omdat je niet anders wil en kan. Je begrijpt dat je voor die roofbouw vroeg of laat de rekening gepresenteerd krijgt want niets is oneindig. Oneindig is een illusie, daar kom je vroeg of laat toch echt achter. En dan zit je daar op de rokende puinhopen van je leven. En daar kan je behoorlijk depressief van worden. En hoe dat is hoef ik niemand uit te leggen. 'Iedereen' kan zich daar wel wat bij voorstellen. Maar een manie? Onbeschrijfelijk!!! Maar heb het toch maar geprobeert. Snap je het nou wat beter, dat bipolaire?
Ja, het overgelukkige is roofbouw op je lichaam en daardoor wordt je daarna juist weer depressief
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:22:14 #140
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130911632
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vond dat de medicijnen niet zozeer de pieken en dalen vemrinderden, als wel dat ik helemaal geen gevoel meer had. Dat vond ik verschrikkelijk. ;(
Als je geen gevoel meer hebt, voel je toch juist niet echt pieken en dalen in je emoties meer?
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 11:31:43 #141
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130911804
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:21 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Ja, het overgelukkige is roofbouw op je lichaam en daardoor wordt je daarna juist weer depressief
Nee, niet helemaal want elke manie is weer 'nieuw'. Indirect zei Seasushi dat ook al. )Beter opletten hoor. De tijd nemen om te lezen, desnoods drie keer, want ook psychiaters snappen er n.l. de ballen van.'
Gaandeweg leer je wel van je fouten. Het gaat met vallen en weer opstaan gepaard, zoals alles. Aleen vallen we wat vaker, dieper en harder. Doe me een lol en trigger me niet zo. Ik blijf maar schrijven. Ben al sinds woensdagmorgen op om mijn visies aan den lande te verkondigen. Ben ook geen 18 meer en jij wellicht wel dus het is je vergeven. Met boosheid heb ik het wel gehad. Wat een kutgevoel.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 12:03:06 #142
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130912403
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vond dat de medicijnen niet zozeer de pieken en dalen vemrinderden, als wel dat ik helemaal geen gevoel meer had. Dat vond ik verschrikkelijk. ;(
Dat heb ik dus ook. Tenzij ik aan de speed ga en wakker blijf. Dat werkt dat depot mijn wereld uit, en mij erin, zoals het hoort. Kut chemisch dwangbuis. Zou verboden moeten worden. Maar ja, men weet niet beter als dat het zo moet. En drugs zijn heel slecht hoor.. ;) vergeet dat vooral niet...Maar je zegt "vond". Heb ik reden blij voor je te zijn? *O*
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_130912861
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:22 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Als je geen gevoel meer hebt, voel je toch juist niet echt pieken en dalen in je emoties meer?
Ik voelde helemaal niks meer. Daar word ik ongelukkig van.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_130912874
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:03 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Tenzij ik aan de speed ga en wakker blijf. Dat werkt dat depot mijn wereld uit, en mij erin, zoals het hoort. Kut chemisch dwangbuis. Zou verboden moeten worden. Maar ja, men weet niet beter als dat het zo moet. En drugs zijn heel slecht hoor.. ;) vergeet dat vooral niet...Maar je zegt "vond". Heb ik reden blij voor je te zijn? *O*
Ik slik al een tijd niks meer. Helaas wel de laatste tijd meer depressie dan manie. Maar goed, voordeel aan bipolair is dat alles weer over gaat.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 7 september 2013 @ 12:25:27 #145
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130912889
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik voelde helemaal niks meer. Daar word ik ongelukkig van.
Als je echt niets meer voelt kan je ook niet ongelukkig zijn
pi_130912924
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:25 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Als je echt niets meer voelt kan je ook niet ongelukkig zijn
Moet dat dan de strekking van het leven zijn "niet ongelukkig zijn"? Dat is voor mij niet voldoende hoor.
Sterkheidsbaas van alles.
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 12:30:43 #147
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130912981
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik slik al een tijd niks meer. Helaas wel de laatste tijd meer depressie dan manie. Maar goed, voordeel aan bipolair is dat alles weer over gaat.
En toch weer niet, want je hebt levenslang. Het is dubbel, maar dat had ik al gezegd..Let je een beetje op, Kristalhelder? Je wil het toch "begrijpen"? En dat waardeer ik ook wel maar we snappen het zelf nauwelijks.
Want hoe kom jij nou weer depressief, Lonaa?. Enig idee? Of is het juist pijnlijk duidelijk en is de vraag niet hoe kom ik eraan, maar eraf?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 12:33:04 #148
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130913015
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:25 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Als je echt niets meer voelt kan je ook niet ongelukkig zijn
Je moet nu echt ophouden de wijsneus uit te hangen en je nick veranderen in modderwater. Laatste waarschuwing anders ga ik je ignoren. Je bent hier om te leren, niet om te dicteren, onthou dat goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door Salmannassar op 07-09-2013 12:48:51 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_130913047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:30 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

En toch weer niet, want je hebt levenslang. Het is dubbel, maar dat had ik al gezegd..Let je een beetje op, Kristalhelder? Je wil het toch "begrijpen"? En dat waardeer ik ook wel maar we snappen het zelf nauwelijks.
Want hoe kom jij nou weer depressief, Lonaa?. Enig idee? Of is het juist pijnlijk duidelijk en is de vraag niet hoe kom ik eraan, maar eraf?
Het gebeurd gewoon. T gaat wel weer over.
Sterkheidsbaas van alles.
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 12:34:58 #150
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130913052
[

[ Bericht 99% gewijzigd door Salmannassar op 07-09-2013 12:36:20 (dubbel, zei het al...) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 12:53:35 #151
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130913486
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het gebeurd gewoon. T gaat wel weer over.
En welke verwachting heb je over de termijn waarop dat moet gebeuren? Of is dat elke keer anders en dus koffiedik kijken? Ik benijd je iig niet. Sterkte!
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 12:56:04 #152
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130913535
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:33 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Je moet nu echt ophouden de wijsneus uit te hangen en je nick veranderen in modderwater. Laatste waarschuwing anders ga ik je ignoren. Je bent hier om te leren, niet om te dicteren, onthou dat goed.
Ik hang niet de wijsneus uit, dat maak jij ervan, ik snap alleen niet hoe je je ongelukkig kan voelen als je NIETS voelt
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:04:21 #153
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130913740
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:45 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Hier spreken we zelfs bij voorkeur uitsluitend voor onszelf omdat wij simpelweg uniek zijn. De manie is een natuurkracht die zowel gevreesd als bewonderd dient te worden. Maar hoe 'rapid'' was jij eigenlijk?.
Ik heb, toen ik nog onbehandeld was, van mijn 21e tot mijn 41e een ritme aangehouden van eens in de 10 jr. Toen de psychiatrie chemisch ging ingrijpen werd het eens in de één á twee jr. Daardoor ben ik mijn baan kwijtgeraakt(afgekeurd) en mijn relatie, huis,, katten, motor en veel zelfvertrouwen ook want er werd me maar ingehamerd dat ik ziek/gek was, a.k.a. minder valide en niet wist wat ik doe/deed.
En ook onder curatele gesteld want het zijn van die bangerikken bij de GGZ. Bij twijfel platspuiten...Maar wonder van aanpassingsvermogen dat we zijn heb ik mij daar bij neergelegd (en ook aan ontworsteld ) want dat is de enigste "optie" die ze je bieden. Hoe ben jij trouwens in een manie?. Bij mij was ik zover dat ik me kop kon houden als dat nodig was. En da''s voor mijn doen al heel wat. Zal je een demo geven....
Ik heb periodes gehad dat ik in een maand van een manie ging. ( En dan serieus dingen deed als een nijlpaarden kuil inklimmen om ze te knuffelen want OCH HET IS ALLEMAAL MOOI )
En van die manie naar een intense depressie met zelfmoord pogingen.
Of de manie schoot door naar een psychose.

Soms ging dat om de twee weken. Dan weer wat langer. Dan kan het ineens weer omslaan.
Er was geen touw aan vast te knopen.
Ik stond ook curatele want ik heb een hoop domme fouten gemaakt in mijn manies.
Veel geld uitgeven, geld lenen van vrienden, geld krijgen van vrienden omdat je de huur niet kan betalen ect ect.

Als ik manisch ben is het alsof mijn brein in de cocaine drijft.
Ik kan alles. Ik ben alles. Ik ben een god. Niemand kan aan mij tippen.
Ik start tien nieuwe dingen in een dag. Maak niets af.
Ik eet en drink amper, ik slaap niet. Want dat is niets nodig.
Ik let nergens meer op want hey! Ik voel mij een god! onverwoestbaar!

En dan langzaam raak ik geprikkelt.
Iedereen is traag. Niemand snapt mij. Ik kan aggresief reageren en gebruik mensen puur omdat het kan.

Vanuit daar schiet het OF door naar een psychose OF naar een depressie waarin ik mij realiseer wat ik gedaan heb. En dat ik WEER alles kwijt ben. En dan probeer ik er een eind aan te maken want ik ben niets waard. Niemand houd het net mij uit. Ik veroorzaak alleen maar problemen.
Ik kan niet gelukkig zijn.

En dan begint het gedoe weer opnieuw.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:06:26 #154
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130913789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:52 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dit is denk ik voor veel Mensen moeilijk te begrijpen, het lachend naar de klote gaan, zeg maar.
En het niet willen/mogen/kunnen zijn in de beste tijd van je leven. Dat druist tegen elk egoïsme in, gezond danwel ongezond egoïsme.
De meeste mensen denken dat de depressie het naarste is van het bipolair zijn.
Maar voor mij en mijn omgeving is de manische fase veel erger.
Het klinkt heel hard misschien maar mijn verloofde en vrienden zien mij liever in de put dan manisch.

En dat begrijp ik heel goed.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:09:44 #155
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130913888
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:38 schreef seasushi het volgende:

[..]

" Ik voel me geweldig, fantastisch, de hele wereld lacht mij toe!!!!!!""

Dus maar snel aan de extra pillen want je goed voelen is niet goed voor je |:(

Afspraak met de psychiater dat ik 24 uur van het goede gevoel geniet voordat ik hem bel....
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:42 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Tuurlijk willen ze je dan aan de pillen, jij voelt je dan misschien geweldig, maar dat gaat toch altijd gepaard met heftige depressie?
Dan geven ze die pillen om de pieken en dalen een beetje te verminderen.
De reden dat ze je juist dan plat gooien met medicatie is om een een hypomanie voor te zijn.
Want jij weet net zo goed als ik dat niets lekkerder voelt als een manie. Maar dat het negen van de tien keer uitloopt in een rampzalig iets.

Dus ik snap wel waarom ze dat doen.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:12:05 #156
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130913938
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:06 schreef Insomnium het volgende:

[..]

De meeste mensen denken dat de depressie het naarste is van het bipolair zijn.
Maar voor mij en mijn omgeving is de manische fase veel erger.
Het klinkt heel hard misschien maar mijn verloofde en vrienden zien mij liever in de put dan manisch.

En dat begrijp ik heel goed.
Depressie voelt dan minder lekker, maar als je altijd manisch bent, ben je volgens de verhalen hier, toch heel snel dood door slaap, drink en eetgebrek + dat je roekeloos bent?
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:17:09 #157
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130914062
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:56 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Ik hang niet de wijsneus uit, dat maak jij ervan, ik snap alleen niet hoe je je ongelukkig kan voelen als je NIETS voelt
Misschien als ik het op deze manier uitleg.

Je hebt een gezin. Een goede relatie.
Liefdevolle relatie. En kinderen.

Op een dag sta je op.
En je ziet ze. Je vriendin/vrouw, je kinderen.

En je voelt NIETS.
Geen geluk. Geen verdriet.
Puur neutraal. Of zelfs dat niet.

Je WEET dat je wat zou moeten voelen.
Je WEET dat je wat voor ze voelt.
Maar het IS er niet.

Je gaat de straat op. Normaliter kijk je voor je oversteekt. Want het is belangrijk om in leven te blijven.
Maar nu loop je door. Want je voelt NIETS. Wat maakt het uit?
Alles is grauw. Niet zwart, niet licht. Maar gewoon niets.

Dat gevoel drijft mensen tot waanzin. En depressies.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:12 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Depressie voelt dan minder lekker, maar als je altijd manisch bent, ben je volgens de verhalen hier, toch heel snel dood door slaap, drink en eetgebrek + dat je roekeloos bent?
Je hoeft niet snel dood te zijn. Maar je maakt wel sneller brokken.
Door slaapgebrek en het niet eten en drinken.
Maar je VOELT dat dan niet. Je gaat gewoon door.
Tot je instort. Of ineens achter het stuur in slaap valt.

Je neemt financiele risico's
Want je denkt nergens bij na.

Een paar voorbeelden van mij.

Ik ben ooit in keer een nijlpaardenput bijna ingeklommen in de dierentuin. Want ik wou ze knuffelen.
En op dat moment was het een geweldig idee. ( Natuurlijk is het levensgevaarlijk )

Ik ben een keer mijn dak gaan vervangen midden in de winter met regen en sneeuw en al.
Want het was nodig vond ik. En wel nu en direct.
Dat leed tot waterschade en dat ik een stroomschok kreeg waardoor ik in het ziekenhuis belande.

ect ect.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_130914173
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:17 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Misschien als ik het op deze manier uitleg.

Je hebt een gezin. Een goede relatie.
Liefdevolle relatie. En kinderen.

Op een dag sta je op.
En je ziet ze. Je vriendin/vrouw, je kinderen.

En je voelt NIETS.
Geen geluk. Geen verdriet.
Puur neutraal. Of zelfs dat niet.

Je WEET dat je wat zou moeten voelen.
Je WEET dat je wat voor ze voelt.
Maar het IS er niet.

Je gaat de straat op. Normaliter kijk je voor je oversteekt. Want het is belangrijk om in leven te blijven.
Maar nu loop je door. Want je voelt NIETS. Wat maakt het uit?
Alles is grauw. Niet zwart, niet licht. Maar gewoon niets.


Dat gevoel drijft mensen tot waanzin. En depressies.

Welkom in mijn wereld op dit moment. :{
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:23:59 #159
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130914210
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Welkom in mijn wereld op dit moment. :{
Ik hoop oprecht dat het snel voorbij is.
Misschien een goed idee om weer aan de medicatie te gaan?
Of hulp in te schakelen?

Hoelang is dit al aan de gang?
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_130914278
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:23 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat het snel voorbij is.
Misschien een goed idee om weer aan de medicatie te gaan?
Of hulp in te schakelen?

Hoelang is dit al aan de gang?
Ik heb er wel over nagedacht, en steeds vaker. Maar ik ben best wel een beetje bang voor medicijnen, voor de stempel.

Het gaat al even, af en aan. Maar wel allemaal negatief, snap je?
Sterkheidsbaas van alles.
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 13:27:53 #161
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130914321
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:56 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Ik hang niet de wijsneus uit, dat maak jij ervan, ik snap alleen niet hoe je je ongelukkig kan voelen als je NIETS voelt
Als jij dat niet snapt is je aanwezigheid in dit topic op zijn best overbodig. Jij verteld haar ijskoud en 'kristelhelder' dat haar zienswijze van n.b. haar situatie onjuist is omdat jij het niet snapt. Ze zegt toch dat ze ongelukkig is, dombo. Dyslecticus.Ze voelt dus wel iets maar alleen maar dat omdat ze verder niets voelt. Snap je het nou? En anders lees je dit stukje maar net zo vaak als daarvoor nodig is. En bij mij doe je dat kunstje opnieuw door me te vertellen dat je niet de wijsneus uithangt en dat ik dat ervan maak. Nou, wijsneus, want dat ben je toch echt, vertel me dan maar eens welk belang ik daarbij zou moeten hebben. Waarom? Behalve het jouwe dan, snappie. Jij beslist niet of je iemand begrijpt. Dat doet degene die begrepen moet/wil worden. Je snapt het dus pas als wij dat zeggen/vinden, niet als jij vind dat dat zo is. Was je op school ook zo kankereigenwijs? En pas op, ik hou me nog in deze keer. Verbaal ben ik ongelofelijk sterk dus ga het gevecht uit de weg. Lay low..

[ Bericht 3% gewijzigd door Salmannassar op 07-09-2013 13:37:39 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:28:46 #162
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130914343
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb er wel over nagedacht, en steeds vaker. Maar ik ben best wel een beetje bang voor medicijnen, voor de stempel.

Het gaat al even, af en aan. Maar wel allemaal negatief, snap je?
Ja dat snap ik heel goed.
Ik was in het begin ook bang voor de stempel en de reactie van anderen.

Maar ik ben blij dat ik eraan heb toegegeven.
Zonder mijn medicatie zou ik deze relatie niet in stand kunnen houden en geen baan kunnen hebben.

Nu woon ik in Noorwegen, ben verloofd heb een stiefzoontje en een baby op komst.
Dus ik kan het mij ook niet veroorloven om terug te vallen.

Maar ik zou er serieus over nadenken. En als mensen er moeilijk over gaan doen zijn ze het sowieso niet waard om in je naaste omgeving te staan.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 13:32:58 #163
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130914451
Iedere bipolair is uniek, dat blijkt hier wel. ...Zou haast medelijden krijgen met de behandelaars...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:35:40 #164
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130914502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:32 schreef Salmannassar het volgende:
Iedere bipolair is uniek, dat blijkt hier wel. ...Zou haast medelijden krijgen met de behandelaars...
Hah. Dat sowieso.
Er is niets lastigers dan een bipolair die het ene moment je probeert te verleiden en het andere moment je bureau kort en klein schopt :@
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 13:40:28 #165
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130914620
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:35 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Hah. Dat sowieso.
Er is niets lastigers dan een bipolair die het ene moment je probeert te verleiden en het andere moment je bureau kort en klein schopt :@
Been there, done that. Moeten ze maar niet zo 'stom' zijn toch? :o
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:41:53 #166
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130914650
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:40 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Been there, done that. Moeten ze maar niet zo 'stom' zijn toch? :o
Mjah het is niet dat ze stom zijn.
Alleen dat ze niet flexibel altijd meegaan met mijn swings.
En als ik dan waarschuw dat ik over bepaalde dingen niet wil praten en al overprikkelt ben.
En ze gaan dan door en door. Dan knap ik :@
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 13:43:37 #167
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130914689
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:41 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Mjah het is niet dat ze stom zijn.
Alleen dat ze niet flexibel altijd meegaan met mijn swings.
En als ik dan waarschuw dat ik over bepaalde dingen niet wil praten en al overprikkelt ben.
En ze gaan dan door en door. Dan knap ik :@
En dat mag je IMHO 'stom' noemen toch?. De beer aan zijn staart trekken..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:45:37 #168
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130914741
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:27 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Als jij dat niet snapt is je aanwezigheid in dit topic op zijn best overbodig. Jij verteld haar ijskoud en 'kristelhelder' dat haar zienswijze van n.b. haar situatie onjuist is omdat jij het niet snapt. Ze zegt toch dat ze ongelukkig is, dombo. Dyslecticus.Ze voelt dus wel iets maar alleen maar dat omdat ze verder niets voelt. Snap je het nou? En anders lees je dit stukje maar net zo vaak als daarvoor nodig is. En bij mij doe je dat kunstje opnieuw door me te vertellen dat je niet de wijsneus uithangt en dat ik dat ervan maak. Nou, wijsneus, want dat ben je toch echt, vertel me dan maar eens welk belang ik daarbij zou moeten hebben. Waarom? Behalve het jouwe dan, snappie. Jij beslist niet of je iemand begrijpt. Dat doet degene die begrepen moet/wil worden. Je snapt het dus pas als wij dat zeggen/vinden, niet als jij vind dat dat zo is. Was je op school ook zo kankereigenwijs? En pas op, ik hou me nog in deze keer. Verbaal ben ik ongelofelijk sterk dus ga het gevecht uit de weg. Lay low..
Wow...
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:46:33 #169
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130914767
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:17 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Misschien als ik het op deze manier uitleg.

Je hebt een gezin. Een goede relatie.
Liefdevolle relatie. En kinderen.

Op een dag sta je op.
En je ziet ze. Je vriendin/vrouw, je kinderen.

En je voelt NIETS.
Geen geluk. Geen verdriet.
Puur neutraal. Of zelfs dat niet.

Je WEET dat je wat zou moeten voelen.
Je WEET dat je wat voor ze voelt.
Maar het IS er niet.

Je gaat de straat op. Normaliter kijk je voor je oversteekt. Want het is belangrijk om in leven te blijven.
Maar nu loop je door. Want je voelt NIETS. Wat maakt het uit?
Alles is grauw. Niet zwart, niet licht. Maar gewoon niets.

Dat gevoel drijft mensen tot waanzin. En depressies.

[..]

Je hoeft niet snel dood te zijn. Maar je maakt wel sneller brokken.
Door slaapgebrek en het niet eten en drinken.
Maar je VOELT dat dan niet. Je gaat gewoon door.
Tot je instort. Of ineens achter het stuur in slaap valt.

Je neemt financiele risico's
Want je denkt nergens bij na.

Een paar voorbeelden van mij.

Ik ben ooit in keer een nijlpaardenput bijna ingeklommen in de dierentuin. Want ik wou ze knuffelen.
En op dat moment was het een geweldig idee. ( Natuurlijk is het levensgevaarlijk )

Ik ben een keer mijn dak gaan vervangen midden in de winter met regen en sneeuw en al.
Want het was nodig vond ik. En wel nu en direct.
Dat leed tot waterschade en dat ik een stroomschok kreeg waardoor ik in het ziekenhuis belande.

ect ect.
Thnx voor uitleg... Ik denk dat ik het nu beter snap
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:46:36 #170
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130914769
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:43 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

En dat mag je IMHO 'stom' noemen toch?. De beer aan zijn staart trekken..
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Die mensen doen hun uiterste best om je te helpen. ( in sommige gevallen dan )
En zijn zelf NIET bipolair. Dus kunnen met geen mogelijkheid begrijpen wat er PRECIES aan de hand is.

Maar ze proberen het wel.
Dus hoewel het aanvoelt alsof ze stom doen.
Is het werkelijk vaak jouw swings die alles wat moeilijker maken.

Maar sommige zijn ook echt heel dom.
Dat ben ik met je eens.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:47:37 #171
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130914798
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:46 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Thnx voor uitleg... Ik denk dat ik het nu beter snap
Graag gedaan.
Ik weet dat het extreem lastig is om er zicht op te krijgen als je het zelf niet helpt :)
Al je meer vragen hebt of dingen wilt weten. Kan je altijd aan mij vragen.
Als je het liever via PM of DM doet is dat ook prima.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:51:09 #172
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130914902
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:47 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Ik weet dat het extreem lastig is om er zicht op te krijgen als je het zelf niet helpt :)
Al je meer vragen hebt of dingen wilt weten. Kan je altijd aan mij vragen.
Als je het liever via PM of DM doet is dat ook prima.
Ok, het is indd heel moeilijk om je in een manie of depressie te verplaatsen als je het zelf (nog) nooit hebt gehad ;)
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:54:15 #173
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130914985
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:51 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Ok, het is indd heel moeilijk om je in een manie of depressie te verplaatsen als je het zelf (nog) nooit hebt gehad ;)
Dat is het lastige. Mensen vragen mij vaak hoe het nu is.
En ik probeer het altijd zo goed mogelijk uit te leggen.
Maar als je het zelf niet meemaakt dan zal je het nooit helemaal begrijpen.

En dat is ook niet erg.
Bipolair is als een levenslange ziekte.
Het gaat NOOIT weg. Het is er altijd.
Medicatie maakt het werkbaar. Maar het gaat niet weg.
Je zal ook altijd terugvallen hebben. En bepaalde prikkels moeten vermijden.

Mensen snappen ook niet dat bipolaire mensen in een manie een van de meest hoogste suicide rates heeft.

Mensen denken dan ook nog eens vaak dat het tussen de oren zit.
En DAT is dus niet waar. Het is een fysieke aandoening met grote mentale gevolgen.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 13:55:36 #174
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130915018
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:45 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Wow...
Ga je nou nog sarcastisch doen ook? Jij ontbeert zelfs het meest fundamentele beetje psychologische inzicht.
Vandaar. Jongen, je bedoelt het ws wel goed maar je doet het helemaal verkeerd. En die twee gaan niet samen. Maar je wist dus blijkbaar ook niets beters. En dat zegt weer iets over het ontberen van intellect. Go//Stay home. You're out of your league. Ik ga mijn woord houden en je ignoren. Wat de anderen met je aanvangen moeten zij zelf maar uiitzoeken. Ik ben 'klaar' met je. Vaarwel en beterschap. Jij hebt ook een ziekte. Narcisme.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:00:48 #175
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130915117
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:55 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ga je nou nog sarcastisch doen ook? Jij ontbeert zelfs het meest fundamentele beetje psychologische inzicht.
Vandaar. Jongen, je bedoelt het ws wel goed maar je doet het helemaal verkeerd. En die twee gaan niet samen. Maar je wist dus blijkbaar ook niets beters. En dat zegt weer iets over het ontberen van intellect. Go//Stay home. You're out of your league. Ik ga mijn woord houden en je ignoren. Wat de anderen met je aanvangen moeten zij zelf maar uiitzoeken. Ik ben 'klaar' met je. Vaarwel en beterschap. Jij hebt ook een ziekte. Narcisme.
Dat je hem negeert is je eigen keuze en dat is je goed recht.
Maar persoonlijk vind ik dat je wat te hard tegen hem bent.

Hij is niet bipolair. Dus hij snapt niet hoe het in elkaar zit.
Stelt hier een paar vragen om meer te weten te komen.
En uiteraard zou hij het anders kunnen doen.
Maar ik vind wel dat je wat hard reageert :)
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 14:01:47 #176
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130915141
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:46 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Die mensen doen hun uiterste best om je te helpen. ( in sommige gevallen dan )
En zijn zelf NIET bipolair. Dus kunnen met geen mogelijkheid begrijpen wat er PRECIES aan de hand is.

Maar ze proberen het wel.
Dus hoewel het aanvoelt alsof ze stom doen.
Is het werkelijk vaak jouw swings die alles wat moeilijker maken.

Maar sommige zijn ook echt heel dom.
Dat ben ik met je eens.
Ik snap het probleem wel. Heb ik zelf ook gehad.. Het is dat ze precies doen waar jij ze voor waarschuwt het toch vooral niet te doen omdat je jezelf niet in de hand hebt. Ik zette het 'stom' ook daarom tussen aanhalingstekens. Want dat zijn die mensen niet. Maar jij ook niet want de meeste bipolairen zijn superintelligent en hoogsensitief. Zie daar de paradox. Niet kunnen,wel moeten....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:03:02 #177
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130915165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:01 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ik snap het probleem wel. Heb ik zelf ook gehad.. Het is dat ze precies doen waar jij ze voor waarschuwt het toch vooral niet te doen omdat je jezelf niet in de hand hebt. Ik zette het 'stom' ook daarom tussen aanhalingstekens. Want dat zijn die mensen niet. Maar jij ook niet want de meeste bipolairen zijn superintelligent en hoogsensitief. Zie daar de paradox. Niet kunnen,wel moeten....
Dat klopt helemaal.
Heb diverse IQ testen gehad. En ze komen allemaal goed uit de bus.
En dat hoogsensitief kan ik mij ook wel in vinden.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 14:12:12 #178
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130915393
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:00 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dat je hem negeert is je eigen keuze en dat is je goed recht.
Maar persoonlijk vind ik dat je wat te hard tegen hem bent.

Hij is niet bipolair. Dus hij snapt niet hoe het in elkaar zit.
Stelt hier een paar vragen om meer te weten te komen.
En uiteraard zou hij het anders kunnen doen.
Maar ik vind wel dat je wat hard reageert :)
We begonnen goed. Ik heb aardig wat typewerk voor hem gedaan. Ach, hij is gewoon wat traag van begrip dacht ik dan maar. Maar du moment dat hij het mij gaat uitleggen, op een verkapte manier, ik hem waarschuw dat niet te doen doen, en hem uitleg waarom niet en hij er nog een schepje bovenop doet met een sarcastisch "wow" heb ik het wel gehad. Hij kan er niets aan doen, hij is ziek, dat besef ik wel, heus..
Het is een narcist die het concept dat hij wat fout zou kunnen doen niiet kan behappen. En daar heb ik geen tijd voor. Dat jij nog wel de tijd neemt is helemaal jouw zaak. En "hard", zoals gezegd, ik hou mij nog in.
Ben hypo op dit moment, nuff said?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:14:03 #179
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130915439
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:12 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

We begonnen goed. Ik heb aardig wat typewerk voor hem gedaan. Ach, hij is gewoon wat traag van begrip dacht ik dan maar. Maar du moment dat hij het mij gaat uitleggen, op een verkapte manier, ik hem waarschuw dat niet te doen doen, en hem uitleg waarom niet en hij er nog een schepje bovenop doet met een sarcastisch "wow" heb ik het wel gehad. Hij kan er niets aan doen, hij is ziek, dat besef ik wel, heus..
Het is een narcist die het concept dat hij wat fout zou kunnen doen niiet kan behappen. En daar heb ik geen tijd voor. Dat jij nog wel de tijd neemt is helemaal jouw zaak. En "hard", zoals gezegd, ik hou mij nog in.
Ben hypo op dit moment, nuff said?
Hahaha ja dat had ik door mijn waarde.
En het was ook geen aanval op jou.
Gewoon een andere kijk er op.

Op een schaal van 1 op 10 hoe manisch ben je?
Is het uit de hand aan het lopen of is het nog goed te doen?
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 14:24:00 #180
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130915743
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:14 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Hahaha ja dat had ik door mijn waarde.
En het was ook geen aanval op jou.
Gewoon een andere kijk er op.

Op een schaal van 1 op 10 hoe manisch ben je?
Is het uit de hand aan het lopen of is het nog goed te doen?
Ben hypomaan, het voorstadium en op niveau 1, nog heel rustig dus. Wakker sinds woensdagmorgen.
Zelfs de beste psychiater zou niets aan mij merken want ik weet wel hoe ik spelletjes moet spelen. Nee, voel me lekker rustig en helder. At peace with the universe and my destiny, in goed ABN. Ben al 6 jr. niet wat je manisch zou noemen geweest. Maar ook dan weet ik mij te gedragen. Nee, dan de 1e, op mijn 21e, toen was ik God én helemaal van Hem los. Dat waren nog eens tijden 8)7 :P . Heb inmiddels meer ervaring (ben 49jr nu) en benut deze dan ook. Gelukkig lukt mij dat. Maar dat is een gegeven, geen verdienste of prestatie. En hoe staat het momenteel met jou?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:29:53 #181
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130915910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:24 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ben hypomaan, het voorstadium en op niveau 1, nog heel rustig dus. Wakker sinds woensdagmorgen.
Zelfs de beste psychiater zou niets aan mij merken want ik weet wel hoe ik spelletjes moet spelen. Nee, voel me lekker rustig en helder. At peace with the universe and my destiny, in goed ABN. Ben al 6 jr. niet wat je manisch zou noemen geweest. Maar ook dan weet ik mij te gedragen. Nee, dan de 1e, op mijn 21e, toen was ik God én helemaal van Hem los. Dat waren nog eens tijden 8)7 :P . Heb inmiddels meer ervaring (ben 49jr nu) en benut deze dan ook. Gelukkig lukt mij dat. Maar dat is een gegeven, geen verdienste of prestatie. En hoe staat het momenteel met jou?
Goed om te horen dat je er zo mee kan om gaan!

Met mij is het onstabiel.
Neig naar een depressie.

De laatste tijd een hoop extra stress.
En ik heb het gevoel dat mijn verloofde wel eens vergeet dat ik bipolair ben.
Maar ze is zwanger dus zit zelf ook met hormonen.

Ik ben het huis aan het verbouwen vanwege de zwangerschap.
Maar vrouwlief wilt opeens alles anders en het MOET NU WANT ZWANGER.
Verder ben ik net gestart met mijn Noorse taal cursus. ( Ben vorig jaar verhuisd naar Noorwegen )
Mijn stiefzoontje is drie en spreekt Noors. Dus ik kan nog niet zo heel veel communiceren met hem en dat is lastig en steekt.

En haar oma betaald de taal cursus en drukt en pusht heel erg.
Extreem vervelend.

En ik ben nu al twee dagen wakker zelfs met medicatie.
Dus ik moet maar even aankijken hoe het zal gaan.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 14:36:30 #182
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130916127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:29 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Goed om te horen dat je er zo mee kan om gaan!

Met mij is het onstabiel.
Neig naar een depressie.

De laatste tijd een hoop extra stress.
En ik heb het gevoel dat mijn verloofde wel eens vergeet dat ik bipolair ben.
Maar ze is zwanger dus zit zelf ook met hormonen.

Ik ben het huis aan het verbouwen vanwege de zwangerschap.
Maar vrouwlief wilt opeens alles anders en het MOET NU WANT ZWANGER.
Verder ben ik net gestart met mijn Noorse taal cursus. ( Ben vorig jaar verhuisd naar Noorwegen )
Mijn stiefzoontje is drie en spreekt Noors. Dus ik kan nog niet zo heel veel communiceren met hem en dat is lastig en steekt.

En haar oma betaald de taal cursus en drukt en pusht heel erg.
Extreem vervelend.

En ik ben nu al twee dagen wakker zelfs met medicatie.
Dus ik moet maar even aankijken hoe het zal gaan.
Volgens mij komt de rode zone onvermijdelijk in beeld. Stress is bij mij ook de trigger geweest altijd. En frustratie en volgens mij heb jij daar plenty van in je leven momenteel. Ik hou mijn hart vasst. Dwing je omgeving desnoods rekening met je te houden want je hebt geen keus. Ik benijd je bepaald niet en hoop maar dat je het bombardement doorstaat...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:40:40 #183
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130916278
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:36 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Volgens mij komt de rode zone onvermijdelijk in beeld. Stress is bij mij ook de trigger geweest altijd. En frustratie en volgens mij heb jij daar plenty van in je leven momenteel. Ik hou mijn hart vasst. Dwing je omgeving desnoods rekening met je te houden want je hebt geen keus. Ik benijd je bepaald niet en hoop maar dat je het bombardement doorstaat...
Ik probeer het elke dag duidelijk te maken.
Dat ik serieus wat ruimte nodig heb.
Dat ik het huis in orde maak. Dat de kamers in orde komen. Maar nu even niet.

Ben druk met mijn draai vinden, met de taal leren. En mijn swings te balanceren.
En inderdaad de rode zone komt dichterbij. Te dicht bij. Maar ik kan op dit moment niet veel anders doen dan afwachten. En hopen dat het niet te erg is als het zover komt.

Maar ik doe mijn best om wat rust te nemen en mijn eigen ding te doen zodat ik wat uit de gevaren zone kom.

Ik leef nu maar toe naar de 3D echo. Het zien van mijn zoontje maakt mij altijd rustig.
Al ben ik erg bang. Geef ik mijn ziekte door? Krijgt hij hier ook last van zijn hele leven?
Ect ect.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 14:45:31 #184
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130916426
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:40 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ik probeer het elke dag duidelijk te maken.
Dat ik serieus wat ruimte nodig heb.
Dat ik het huis in orde maak. Dat de kamers in orde komen. Maar nu even niet.

Ben druk met mijn draai vinden, met de taal leren. En mijn swings te balanceren.
En inderdaad de rode zone komt dichterbij. Te dicht bij. Maar ik kan op dit moment niet veel anders doen dan afwachten. En hopen dat het niet te erg is als het zover komt.

Maar ik doe mijn best om wat rust te nemen en mijn eigen ding te doen zodat ik wat uit de gevaren zone kom.

Ik leef nu maar toe naar de 3D echo. Het zien van mijn zoontje maakt mij altijd rustig.
Al ben ik erg bang. Geef ik mijn ziekte door? Krijgt hij hier ook last van zijn hele leven?
Ect ect.
Cross your bridges when you get there, is het enigste zinnige advies dat ik je in deze kan geven. Wanneer wordt hij verwacht?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:46:38 #185
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130916458
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:45 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Cross your bridges when you get there, is het enigste zinnige advies dat ik je in deze kan geven. Wanneer wordt hij verwacht?
De kleine viking komt begin januari.
Althans dat is de planning :)

En inderdaad.
Take it as it comes.
Gewoon proberen te genieten.

Maar is lastig als je hoofd niet mee werkt.
Gisteren de halve dag suicidiaal gevoelt.
Erg vervelend en irritant.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 14:52:38 #186
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130916664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:46 schreef Insomnium het volgende:

[..]

De kleine viking komt begin januari.
Althans dat is de planning :)

En inderdaad.
Take it as it comes.
Gewoon proberen te genieten.

Maar is lastig als je hoofd niet mee werkt.
Gisteren de halve dag suicidiaal gevoelt.
Erg vervelend en irritant.
Bekijk het positief. Het was een halve dag, geen hele week...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_130916884
Mediteren ,als het een beetje druk in je hoofd of lichaam wordt. Even diep ademen en je daar op focussen ofzo.

Tijd voor jezelf nemen, het liefst in rustige omgeving

iets hebben waar je je energie in kan steken (tekenen, schrijven, muziek maken, sporten)

Met vrienden praten

Jezelf niet als slachtoffer zien (Was je als kind niet al een beetje manisch? :P)
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 15:09:52 #188
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130917176
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:58 schreef Fusions het volgende:
Mediteren ,als het een beetje druk in je hoofd of lichaam wordt. Even diep ademen en je daar op focussen ofzo.

Tijd voor jezelf nemen, het liefst in rustige omgeving

iets hebben waar je je energie in kan steken (tekenen, schrijven, muziek maken, sporten)

Met vrienden praten

Jezelf niet als slachtoffer zien (Was je als kind niet al een beetje manisch? :P)
Zelf ervaring?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_130917330
Van manische episodes naar depressies samen met periodes van wanen (psychoses). Al met al niks om bang voor te zijn. ;)
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 15:23:26 #190
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130917619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:14 schreef Fusions het volgende:
Van manische episodes naar depressies samen met periodes van wanen (psychoses). Al met al niks om bang voor te zijn. ;)
Denk dat velen van ons dat toch anders zien,,,Heb je wel eerst gelezen (alle posts) voordat je posste? Want dat betwijfel ik toch sterk. Maar als jij er mee 'wegkomt'op die/jouw manier, proficiat.! Uitzonderlijk mag ik wel zeggen.
Maar hier praten we over problemen die we ermee/erdoor hebben. En die heb jij dus niet....Desondanks welkom, don't get me wrong.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_130917819
Ow sorry. Ik bevind wat dat betreft geen problemen meer, of beter gezegd, de angst voor mijn psyche is afgenomen.
Het is goed om over je problemen te praten, als dat vervolgens ook leidt tot de kern van het probleem. Gebeurtenissen die je hebt mee gemaakt die voor verwarring of angst zorgen. Wees niet bang om terug te gaan, de situatie is nu anders en je bent sterk genoeg om er nu anders mee om te gaan.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 15:33:48 #192
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130917936
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:29 schreef Fusions het volgende:
Ow sorry. Ik bevind wat dat betreft geen problemen meer, of beter gezegd, de angst voor mijn psyche is afgenomen.
Het is goed om over je problemen te praten, als dat vervolgens ook leidt tot de kern van het probleem. Gebeurtenissen die je hebt mee gemaakt die voor verwarring of angst zorgen. Wees niet bang om terug te gaan, de situatie is nu anders en je bent sterk genoeg om er nu anders mee om te gaan.
Het zou mooi zijn als dat de algemene ervaring was, maar helaas...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 15:40:22 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130918148
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:10 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Onduidelijk? Welnee. Neem nou maar gauw een snuif of een bommetje dan zie je dat ook wel weer in.
Heb btw vanmiddag een gram gescoord. Zit nou in mijn derde dag en ik ben van plan er minstens een week van te maken, met Uw welnemen. Zat trouwens net online te schaken en alleeen maar winnen, hé, ook van gasten met een veel hogere ELO-rating(schaakIQ)
ja, dat doen we dus nog steeds niet hier hè
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:05:23 #194
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130918889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:14 schreef Fusions het volgende:
Van manische episodes naar depressies samen met periodes van wanen (psychoses). Al met al niks om bang voor te zijn. ;)
Niets om bang voor te zijn?
Dat ben ik totaal niet met je eens.
Na al mijn manische fases keek ik uit op een rokende hoop ellende.
Vrienden verloren, schulden, lichamelijke klachten.
Mensen wegdrukken. Relaties stuk.

Dat is zeker iets waar ik bang voor ben.
Fijn dat het voor jou zo goed loopt en dat meen ik!
Maar niets om bang voor te zijn ben ik het totaal niet mee eens.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_130919122
succes
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 16:22:16 #196
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_130919395
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:40 schreef Re het volgende:

[..]

ja, dat doen we dus nog steeds niet hier hè
Ik bied haar, zoals de vorige keer, toch niets aan?. Zelfmedicatie, da's al. Is ze al mee bezig btw.
Jij bent streng in de leer, buddy. Maar goed , ik heb je begrepen.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:27:59 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130919587
Top
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:44:01 #198
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130920062
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:12 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

We begonnen goed. Ik heb aardig wat typewerk voor hem gedaan. Ach, hij is gewoon wat traag van begrip dacht ik dan maar. Maar du moment dat hij het mij gaat uitleggen, op een verkapte manier, ik hem waarschuw dat niet te doen doen, en hem uitleg waarom niet en hij er nog een schepje bovenop doet met een sarcastisch "wow" heb ik het wel gehad. Hij kan er niets aan doen, hij is ziek, dat besef ik wel, heus..
Het is een narcist die het concept dat hij wat fout zou kunnen doen niiet kan behappen. En daar heb ik geen tijd voor. Dat jij nog wel de tijd neemt is helemaal jouw zaak. En "hard", zoals gezegd, ik hou mij nog in.
Ben hypo op dit moment, nuff said?
Ik ben helemaal niet narcistisch, jij wil dat ik ziek ben, jij vult dit zelf in.
Ik wou graag wat hier over te weten komen, misschien reageerde ik een beetje lomp omdat ik me niet helemaal kan verplaatsen in bipolair zijn, maar ik bedoelde het goed en was tenminste geinteresseerde in hoe je je voelde, itt alle mensen die jou liever voor altijd wegstoppen
pi_130920540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:09 schreef Insomnium het volgende:

[..]

[..]

De reden dat ze je juist dan plat gooien met medicatie is om een een hypomanie voor te zijn.
Want jij weet net zo goed als ik dat niets lekkerder voelt als een manie. Maar dat het negen van de tien keer uitloopt in een rampzalig iets.

Dus ik snap wel waarom ze dat doen.
Ja natuurlijk snap ik dat. Ik slik ook dagelijks mijn pillen, en ben redelijk stabiel, maar de juiste medicatie is nog niet gevonden. Ik kan heel goed uit de bocht vliegen met onderhoudsdosis, maar ik verdom het om voor altijd risperdal of andere anti-psychotica te slikken.

Voor mij werkt het beste, weinig "moeten". Geen werk, zelfs geen vrijwilligerswerk.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:02:20 #200
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_130920660
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:58 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ja natuurlijk snap ik dat. Ik slik ook dagelijks mijn pillen, en ben redelijk stabiel, maar de juiste medicatie is nog niet gevonden. Ik kan heel goed uit de bocht vliegen met onderhoudsdosis, maar ik verdom het om voor altijd risperdal of andere anti-psychotica te slikken.

Voor mij werkt het beste, weinig "moeten". Geen werk, zelfs geen vrijwilligerswerk.
Ja dat snap ik goed.
Niemand wilt dat.
Ik gebruik zelf wel anti psychotica. Maar dat is voor mij gewoon noodzaak.
En heb mij er dan ook bij neergelegt.

Maar zelfs MET alle medicatie kan ik uit de bocht vliegen.
En dat is gewoon stressvol.

En dat zou inderdaad het beste werken voor mij.
Maar dat gaat niet hahaha. Gezin te onderhouden dus tja.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')