Nog steeds niet gevonden en een zoektocht in een natuurgebied...quote:Zoektocht vermiste jongen in bos
Amber Alert voor Anass Aouragh (13) uit Wassenaar
In een natuurgebied in Wassenaar is de politie sinds gisteravond op zoek naar de vermiste jongen Anass Aouragh. De 13-jarige jongen kwam gisteravond niet thuis na het rondbrengen van folders. De politie gaf daarop een Amber Alert uit.
Volgens de politie zijn er nog geen bruikbare tips binnengekomen. Er wordt in het bos gezocht omdat vlakbij zijn fiets werd teruggevonden.
Er is ook gezocht bij zijn vrienden en andere plekken waar hij zou kunnen zijn.
Diesel
Anass Aouragh uit Wassenaar is 1 meter 68 lang en heeft kort zwart haar. Hij droeg een groen jack van het merk Diesel en een bruine broek.
Een Amber Alert is een landelijke waarschuwing van de politie bij kindervermissingen.
quote:e 13-jarige Anass Aouragh die donderdagmiddag dood werd gevonden in een natuurgebied in Wassenaar, pleegde hoogstwaarschijnlijk zelfmoord. De politie heeft daar 'sterke aanwijzingen' voor. Toch kan een misdrijf nog niet worden uitgesloten en gaat het onderzoek verder, meldt de politie vrijdagavond.
dit is dan ook een start van een reeksquote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:28 schreef BrandX het volgende:
oud nieuws... hij is allang gevonden, gisrer al. Helaas dood. Ze zijn nu aan het onderzoeken of het moord of zelfmoord is.
Hoezo, omdat men op fok nog graag wilt speculeren?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Is een kopie van de #1-OP, ze moet hem gewoon updaten.
Discussie mag niet?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoezo, omdat men op fok nog graag wilt speculeren?
Kind is "gevonden" laat de rest maar opgezocht worden de komende week; horen we het wel in het nieuws
Wat wil je anders op een forum?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoezo, omdat men op fok nog graag wilt speculeren?
Kind is "gevonden" laat de rest maar opgezocht worden de komende week; horen we het wel in het nieuws
Dat is geen discussie, dat is moddergooien, niemand heeft de waarheid dus iedereen roept maar wat, daar gooien we al 10 jaar lang gewoon een slotje op..quote:
"we"?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is geen discussie, dat is moddergooien, niemand heeft de waarheid dus iedereen roept maar wat, daar gooien we al 10 jaar lang gewoon een slotje op..
Denk je nu echt dat zo'n jongen zelfmoord pleegt om zijn pesters te raken?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:41 schreef Bayswater het volgende:
Ik ga er even vanuit dat zelfmoord de doodsoorzaak is.
Zal mij niets verbazen dat het aantal zelfmoorden onder jongeren komende tijd flink gaat toenemen. Jongeren die gepest worden, in een isolement zitten, niet geaccepteerd door leeftijdsgenoten gaan zich door alle mediaberichten eens achter hun oren krabben. Zelfmoord is natuurlijk de doeltreffendste manier om je pesters aan te pakken. Goed voorbeeld doet volgen zeg maar.
Maar zo goed zijn die voorbeelden niet, over 10 jaar had hun leven er waarschijnlijk heel anders uitgezien, de familie is voor het leven getraumatiseerd. Welke maatregelen moet men treffen om geen sneeuwbaleffect te laten ontstaan?
Nee een kind uit de buurt zei dat ie Anass met een enge man het bos in zag gaan, maar de politie verklaarde dit onzin.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:40 schreef Moira. het volgende:
Huh, maar hoezo is het nu ineens toch zelfmoord dan?
Gister las ik nog dat een vrouw het jongetje met een man het bos in zag lopen (en Anass dus vermoord zou zijn, misschien ook verkracht), en dat hij wel gepest werd maar dat dit hoogstwaarschijnlijk niks met zijn dood te maken had.
Oh oke, maar er is niks bekends over de doodsoorzaak?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:19 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Nee een kind uit de buurt zei dat ie Anass met een enge man het bos in zag gaan, maar de politie verklaarde dit onzin.
Nee dat vroeg ik gister dus ook al, schijnt een paar dagen te duren en is nog maar de vraag of dat uberhaupt vrijgegeven wordquote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:20 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oh oke, maar er is niks bekends over de doodsoorzaak?
Of zijn lichaam met een kogelwond is gevonden, of hangend aan een boom oid?
Nouja als er nu vooropgesteld wordt dat het zelfmoord was ga ik er vanuit dat ze zijn lichaam bijv. aan een strop hebben gevonden o.i.d. Hoe moet een kind anders zelfmoord plegen in het bosquote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:22 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Nee dat vroeg ik gister dus ook al, schijnt een paar dagen te duren en is nog maar de vraag of dat uberhaupt vrijgegeven word
Je moet wel ziek verknipt zijn zodra je jezelf van het leven beroofd omdat je je pesters wil aanpakken. Maargoed, speculatie eh.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:41 schreef Bayswater het volgende:
Ik ga er even vanuit dat zelfmoord de doodsoorzaak is.
Zal mij niets verbazen dat het aantal zelfmoorden onder jongeren komende tijd flink gaat toenemen. Jongeren die gepest worden, in een isolement zitten, niet geaccepteerd door leeftijdsgenoten gaan zich door alle mediaberichten eens achter hun oren krabben. Zelfmoord is natuurlijk de doeltreffendste manier om je pesters aan te pakken. Goed voorbeeld doet volgen zeg maar.
Maar zo goed zijn die voorbeelden niet, over 10 jaar had hun leven er waarschijnlijk heel anders uitgezien, de familie is voor het leven getraumatiseerd. Welke maatregelen moet men treffen om geen sneeuwbaleffect te laten ontstaan?
Want bij een hangend lijk kun je wel makkelijk vaststellen dat het geen moord kan zijn geweest?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nouja als er nu vooropgesteld wordt dat het zelfmoord was ga ik er vanuit dat ze zijn lichaam bijv. aan een strop hebben gevonden o.i.d. Hoe moet een kind anders zelfmoord plegen in het bosEn op andere manieren is het lastiger vast te stellen of het nou moord of zelfmoord is.
Natuurlijk niet, maar dan is zelfmoord voor de hand liggender dan wanneer er schotwonden zijn.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want bij een hangend lijk kun je wel makkelijk vaststellen dat het geen moord kan zijn geweest?
Okay...
Nee hoor. Vaak genoeg wordt een moord gepleegd die het moet laten lijken zelfmoord te zijn. je kunt iemand best dwingen op een stoel te gaan staan met een strop om de nek.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:29 schreef Moira. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar dan is zelfmoord voor de hand liggender dan wanneer er schotwonden zijn.
Ja dat is nog verfilmd in een aflevering van Van God Los als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor. Vaak genoeg wordt een moord gepleegd die het moet laten lijken zelfmoord te zijn. je kunt iemand best dwingen op een stoel te gaan staan met een strop om de nek.
Is toch gebeurd een aantal jaren geleden, twee meiden die een zwangere vrouw op die manier om het leven brachten? Moest lijken op een zelfmoord.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Arme jongen. Iemand kan er van buiten nog zo zelfverzekerd uitzien, maar zich van binnen ellendig voelen.
Ja gebeurt ook, maar daarom onderzoeken ze het ook altijd, zelfs als het in eerste instantie op een zelfmoord lijkt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor. Vaak genoeg wordt een moord gepleegd die het moet laten lijken zelfmoord te zijn. je kunt iemand best dwingen op een stoel te gaan staan met een strop om de nek.
Is toch gebeurd een aantal jaren geleden, twee meiden die een zwangere vrouw op die manier om het leven brachten? Moest lijken op een zelfmoord.
ADquote:Pesterijen
Schoolgenoot Mohamed Yussef is een van de weinige jongens die het voor Anass opnamen. Hij schrijft in een open brief aan zijn vrienden op Facebook: 'Ik zou heel graag willen dat je er nog was, dan zou ik alles proberen te voorkomen. Dat je gepest werd en dat er zelfs filmpjes op Youtube werden gezet van je! Ik weet nog dat je onderweg naar huis ging fietsen en dat je gepest werd door drie andere jongens, en dat ik zei 'jongens stoppen nou!'. En dat ze toen naar huis fietsten en jij heel erg opgelucht was en mij zelfs nog bedankte!
'Het liefst zou ik ook willen dat je alle berichten op Twitter en Facebook zag en dat je dan toch wist dat iedereen wel om je gaf. Ik zal deze dag nooit vergeten, ik hoop dat je in de hemel wel een fijn leven hebt.'
Telegraafquote:Laatste bericht Anass: Haten jullie mij?
door Gerda Frankenhuis en Lieke JongbloedWASSENAAR - De 13-jarige Anass uit Wassenaar, die deze week onder mysterieuze omstandigheden dood werd gevonden, heeft naar enkele vriendinnen net voor zijn vermissing nog een bericht gestuurd met de tekst: „Haten jullie mij?” Dit deed hij nadat de meisjes moesten overblijven, omdat ze hadden gelachen om een gekke bek die het excentrieke jongetje in de klas had getrokken.
Wat is dat? Nooit van gehoord. Dat is een van de slechtste bronnen die ik ooit heb gelezen wat betreft het algemene nieuws. Ze doen het wel goed wat betreft het sport- en financiële nieuws.quote:
Dit is de meest debiele post die ik ooit op fok heb gelezen...quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Als het echt zelfmoord is (eigenlijk geloof ik dat niet vanwege de vindplaats), dan mogen ze de ouders van Tim Ribberink wel gaan aanklagen wegens meerdere gevallen van dood door schuld. Lekker egoïstisch om groot in de krant te zetten "boehoe, ons zoontje is dood omdat jullie hem gepest hebben". Een verlies van een kind verwerk je in je eigen omgeving.
It has a point. Vooral die laatste zin.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:28 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dit is de meest debiele post die ik ooit op fok heb gelezen...
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Als het echt zelfmoord is (eigenlijk geloof ik dat niet vanwege de vindplaats), dan mogen ze de ouders van Tim Ribberink wel gaan aanklagen wegens meerdere gevallen van dood door schuld. Lekker egoïstisch om groot in de krant te zetten "boehoe, ons zoontje is dood omdat jullie hem gepest hebben". Een verlies van een kind verwerk je in je eigen omgeving.
Oh ja, en wie maakt dat uit?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Kan nou niet zeggen dat ik te wachten zit op iemand anders zijn gerouw.quote:
Wut, echtquote:Op zondag 10 februari 2013 00:45 schreef EchtGaaf het volgende:
En die kinderen die uit "respect" hetzelfde soort kleding gingen dragen als Anass.....
Als ze tijdens z'n leven nou eens meer respect hadden getoond.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:45 schreef EchtGaaf het volgende:
En die kinderen die uit "respect" hetzelfde soort kleding gingen dragen als Anass.....
Precies. Dan had hij er tenminste iets aan gehad.quote:Op zondag 10 februari 2013 09:45 schreef Uccie het volgende:
[..]
Als ze tijdens z'n leven nou eens meer respect hadden getoond.
Omdat het joch zich wat anders kleedde en hij niet mee ging met de grote massa, werd hij volgens de media buitenspel gezet. Dat joch was nergens stereotype in. Ging gewoon zijn eigen weg en kleedde zich zoals hij wilde. Het lijkt erop dat als je erbij wilt horen in deze gemeenschap, dat je gewoon met de massa mee moet doen, anders krijg je al rare blikken te verduren.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Voor een kind dat men massaal zou pesten had hij toch wel een aantal vrienden, was een sporter, niet op zijn mondje gevallen en goed met meiden en mode.
Niet echt het stereotype kind waar je van verwacht dat er een oneindige barrage van gepest op losgelaten zal worden.
Dat beeld maak ik iniedergeval op uit de berichtgeving.
liep deze jongen bij bv het RIAGG? Had hij contact met zijn vader? Waren er medische indicaties?
Allemaal vragen.
Triest.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:18 schreef De_Guidance het volgende:
Maanden gepest dus volgens de schoolleiding.
Moet een hel zijn geweest..
Hij wordt trouwens begraven in Nederland.
We leven in een vrij land, dat is inclusief kledingkeuze.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Triest.
Ik vraag me af wat de schoolleiding er tegen gedaan heeft. Ze hadden sowieso een stokje moeten steken voor die hypocriete actie met die gekleurde broeken![]()
Gewoon ongepast. Ze hadden ze de kinderen meteen naar huis moeten sturen om ze om te laten kleden. Het was gewoon te gek voor woorden.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:35 schreef waht het volgende:
[..]
We leven in een vrij land, dat is inclusief kledingkeuze.
Het was niet ongepast.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gewoon ongepast. Ze hadden ze de kinderen meteen naar huis moeten sturen om ze om te laten kleden. Het was gewoon te gek voor woorden.
Dat jong werd gruwelijk getreiterd. O.a. door zijn kledingkeuze. Hoe durf je dan - nu hij dood is- om dan ineens in dezelfde soort kleding te verschijnen als "eerbetoon"? Waar halen ze in vredesnaam het lef eigenlijk vandaan?quote:
Er is toentertijd schijnbaar gepraat met de pesters, maar dat kan een averechts effect hebben natuurlijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Triest.
Ik vraag me af wat de schoolleiding er tegen gedaan heeft. Ze hadden sowieso een stokje moeten steken voor die hypocriete actie met die gekleurde broeken![]()
Ze hebben hem niet allemaal gepest he.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat jong werd gruwelijk getreiterd. O.a. door zijn kledingkeuze. Hoe durf je dan - nu hij dood is- om dan ineens in dezelfde soort kleding te verschijnen als "eerbetoon"? Waar halen ze in vredesnaam het lef eigenlijk vandaan?
Ik had ze naar huis getrapt.
Hij werd niet gepest door de hele school, en dit is de manier om aan te tonen dat de pesters hun bek moeten houden inzake gekleurde broeken.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat jong werd gruwelijk getreiterd. O.a. door zijn kledingkeuze. Hoe durf je dan - nu hij dood is- om dan ineens in dezelfde soort kleding te verschijnen als "eerbetoon"? Waar halen ze in vredesnaam het lef eigenlijk vandaan?
Ik had ze naar huis getrapt.
Het is het verhaal van de zachte heelmeester. Pesters linea recta van school trappen. Zero tolerance.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er is toentertijd schijnbaar gepraat met de pesters, maar dat kan een averechts effect hebben natuurlijk.
Soms moet je laten zien dat men niet met je moet sollen.
Dat mag ik hopen. Maar ook voor diegenen die hem niet hebben gepest, zou terughoudenheid en ingetogenheid het primaat moeten zijn. Leerkrachten hadden ze dat kunnen duidelijk maken.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze hebben hem niet allemaal gepest he.
Het deed toch de wenkbrauwen fronsen van menig buurtbewoner daar.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:47 schreef waht het volgende:
[..]
Hij werd niet gepest door de hele school, en dit is de manier om aan te tonen dat de pesters hun bek moeten houden inzake gekleurde broeken.
Maar dat gaat over rouwverwerking, jij vindt dat dat het beste op een ingetogen manier kan (ik ook) maar dat is voor iedereen anders.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen. Maar ook voor diegenen die hem niet hebben gepest, zou terughoudenheid en ingetogenheid het primaat moeten zijn. Leerkrachten hadden ze dat kunnen duidelijk maken.
Dat is ook waar....quote:Op maandag 11 februari 2013 17:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar dat gaat over rouwverwerking, jij vindt dat dat het beste op een ingetogen manier kan (ik ook) maar dat is voor iedereen anders.
Geen idee, ik ken die lui niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het deed toch de wenkbrauwen fronsen van menig buurtbewoner daar.![]()
Maar waar waren de medeleerlingen dan, toen hij gepest werd? Keken ze laf toe, of traden ze op? Daar zou de jongen meer aan hebben gehad.
Nee, wegkijken. Dat vind iedereen "normaal"
Ik vrees dat elke broek een kleur heeft.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Draag jij wel eens gekleurde broeken?
Bijdehand.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vrees dat elke broek een kleur heeft.
Transparante broeken.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef waht het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is de theorie. De praktijk is dat men de anderen altijd hard aanpakt. Niet anders en zeker niet beter proberen te zijn in dit land.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:35 schreef waht het volgende:
[..]
We leven in een vrij land, dat is inclusief kledingkeuze.
Dat weet men nog niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:35 schreef arjan1212 het volgende:
is ie nou vermoord of toch zelfmoord ?
Nope, als je je buitengesloten bent, kan je het gevoel krijgen dat je "niet meer bestaat", op dat punt worden mensen vaak depressief en gaan mensen zichzelf snijden of andere rare dingen doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik geloof nooit dat iemand zelfmoord pleegt door alleen pesten.. dan moet er meer aan de hand zijn
Was hij homoseksueel dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef Xperia het volgende:
Hij werd door zijn autochtonen klasgenootjes uitgemaakt voor homo, kortom homohaat
Wat een fucking dom joch, kon toch tegen zijn ouders zeggen dat hij zelfmoord had overwogen en dat hij NU wou verhuizen.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:18 schreef De_Guidance het volgende:
Moet een hel zijn geweest..
Hij wordt trouwens begraven in Nederland.
Ach man hou toch je bek dicht.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:03 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Wat een fucking dom joch, kon toch tegen zijn ouders zeggen dat hij zelfmoord had overwogen en dat hij NU wou verhuizen.
En het leven is geen hel als iedereen je uitlacht, buitengesloten worden is veel erger (dat vermoed ik, never been there dus...)
Ja, want dat doe je als ouders dan onmiddelijkquote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:03 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Wat een fucking dom joch, kon toch tegen zijn ouders zeggen dat hij zelfmoord had overwogen en dat hij NU wou verhuizen.
En het leven is geen hel als iedereen je uitlacht, buitengesloten worden is veel erger (dat vermoed ik, never been there dus...)
Je bent zelf een beetje (heul erg) dom.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:03 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp en wat ook erg zonde is, is dat zo'n kind niet inziet hoe jong het nog is en dat er nog alle tijd van de wereld is om een beter, gelukkiger leven te krijgen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Gevoelig zijn voor depressie is ook voor een groot deel aanleg heb ik eens gelezen dus om het nou alleen op (extreem) pesten te gooien is wellicht wat overdreven, waren er dan geen signalen en zo ja waarom gebeurde daar onvoldoende mee?
Er waren wel signalen. Meer dan; het was gewoon bekend dat hij gepest werd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Gevoelig zijn voor depressie is ook voor een groot deel aanleg heb ik eens gelezen dus om het nou alleen op (extreem) pesten te gooien is wellicht wat overdreven, waren er dan geen signalen en zo ja waarom gebeurde daar onvoldoende mee?
Er is geen garantie. In mijn geval gaat het nog steeds niet helemaal 100% zoals ik het graag zou zien, maar over veel dingen heb ik geen controle.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp en wat ook erg zonde is, is dat zo'n kind niet inziet hoe jong het nog is en dat er nog alle tijd van de wereld is om een beter, gelukkiger leven te krijgen.
Nee natuurlijk helpt dat niet. Je moet de koppen van die psychopaten kapotslaan met een honkbalknuppel. DAN houdt het op.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:45 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Er waren wel signalen. Meer dan; het was gewoon bekend dat hij gepest werd.
Er is op school gepraat met de pesters, hun ouders én eventuele meelopers. Maar dat hielp niet.
Omdat die mensen dan tevreden zijn gesteld met hun folders.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:52 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het dan ook vreemd om over zaken als pesten, weerbaarheid, etc. te praten terwijl de jongen misschien wel slachtoffer van moord is geweest. Wat ik me ook afvraag, is: als je zo wanhopig en suïcidaal bent, waarom zou je dan eerst nog braaf je folderwijk lopen?
Is dat niet net zo erg ? Maargoed ik snap de frustratie wel. De zachte hand en vragen helpt niet, daar is het in zo'n geval al veel te ver voor.quote:Nee natuurlijk helpt dat niet. Je moet de koppen van die psychopaten kapotslaan met een honkbalknuppel. DAN houdt het op.
Dat lijkt wreed, maar dat is de wereld ook.
Beste schoolleiding danquote:Op maandag 11 februari 2013 17:18 schreef De_Guidance het volgende:
Zou hij echt zijn folders rondgebracht hebben, vraag ik me af.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:52 schreef Elfletterig het volgende:
Het is een diep trieste zaak, maar ik vind alle speculaties voorbarig zolang de doodsoorzaak niet onomstotelijk vast staat. Hoewel alles in de richting van zelfmoord wijst, heeft de politie een ander scenario (moord) nog niet uitgesloten.
Ik vind het dan ook vreemd om over zaken als pesten, weerbaarheid, etc. te praten terwijl de jongen misschien wel slachtoffer van moord is geweest. Wat ik me ook afvraag, is: als je zo wanhopig en suïcidaal bent, waarom zou je dan eerst nog braaf je folderwijk lopen?
Ondanks dat pesten ook in mijn gezinsleven momenteel actueel is, heb ik toch niet het gevoel dat de koppen van deze kinderen kapot geslagen moeten worden. Kinderen in ons geval, groep 8.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er is geen garantie. In mijn geval gaat het nog steeds niet helemaal 100% zoals ik het graag zou zien, maar over veel dingen heb ik geen controle.
[..]
Nee natuurlijk helpt dat niet. Je moet de koppen van die psychopaten kapotslaan met een honkbalknuppel. DAN houdt het op.
Dat lijkt wreed, maar dat is de wereld ook.
[..]
Omdat die mensen dan tevreden zijn gesteld met hun folders.
Nee, dat is niet net zo erg. Als je geslagen wordt, dan mag je uit zelfverdediging terugslaan. Pesten is wat meer dan af en toe schelden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Is dat niet net zo erg ? Maargoed ik snap de frustratie wel. De zachte hand en vragen helpt niet, daar is het in zo'n geval al veel te ver voor.
Het is behoorlijk complex om zulke situaties te voorkomen, er speelt veel mee vanuit opvoeding (of het gebrek daaraan ) overtuiging en groepsdynamiek. Dat los je met even vragen natuurlijk niet op, helaas.
Daar moet je niet te lang mee wachten. Je moet zelf wat initiatief tonen, want de scholen doen niets voor je.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:24 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ondanks dat pesten ook in mijn gezinsleven momenteel actueel is, heb ik toch niet het gevoel dat de koppen van deze kinderen kapot geslagen moeten worden. Kinderen in ons geval, groep 8.
Wat ik wel zou willen is inderdaad dat de ouders van de pesters erbij betrokken worden. Omdat ik er bijna van overtuigd ben dat het bij in ieder geval een van de pesters nut zou hebben. Maar bij ons heeft school er vooralsnog voor gekozen om tegen de pester te zeggen dat zijn gedrag moet stoppen en tegen mijn kind dat hij bij de pester uit de buurt moet blijven om die niet in de verleiding te brengen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |