abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122629300
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_122629330
Ik vind dat wel heel gek ja, mevrouw Puff! Vindt hij het niet leuk als je nieuwe dingen meemaakt zonder hem ofzo?

Of hou je na dat tripje geen geld over voor vakantie met hem? Dan snap ik z'n bezwaar misschien nog een beetje.

Zou echt raar opkijken als ik niet alleen weg mag van m'n vriend :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  Vis een optie? vrijdag 8 februari 2013 @ 09:48:43 #3
70532 loveli
N
pi_122629344
http://www.joannusmolen.c(...)nk-soja-pannekoeken/

De foto bij dit recept is slechts bedoeld ter illustratie en geeft niet per sé het beschreven gerecht weer. :')
crap in = crap out
pi_122629353
per sé :')
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 8 februari 2013 @ 09:49:40 #5
70532 loveli
N
pi_122629364
copy/paste
crap in = crap out
pi_122629369
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:49 schreef loveli het volgende:
copy/paste
Ja, dat weet ik :P
Ja doei.
pi_122629376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef loveli het volgende:
http://www.joannusmolen.c(...)nk-soja-pannekoeken/

De foto bij dit recept is slechts bedoeld ter illustratie en geeft niet per sé het beschreven gerecht weer. :')
Maar wel: Dit recept is het originele dr. Frank recept voor biologische sojapannekoeken *O*
pi_122629410
Jolijt.
Ja doei.
pi_122629455
Lijstje gister:

O: havermout met banaan en kaneel - en een beetje stroop omdat het met water was gemaakt en daardoor een beetje naar karton smaakte
T: paar bruine m&m's
L: dubbele boterham met ei, tomaat, kaas, komkommer/tomaat salade met rode ui (brr), sinaasappelsap
T: peer
D: (spelt)broodje hamburger, bonensalade met sperzie, tuin, en erwtjes + feta
T: kwark met bosbessen
B: nul!
pi_122629467
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:43 schreef Perruche het volgende:
Henk, plaatjes van wat je hebt gekocht in de MExx shop?

[..]

:D wat voor rare dingen wil je doen dan!
Het gros is al niet meer te vinden in de shop! :D
Maar o.a. deze:

Het zou me overigens niets verbazen als ik ze allemaal terugstuur. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? vrijdag 8 februari 2013 @ 09:56:53 #11
70532 loveli
N
pi_122629546
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:53 schreef anna82 het volgende:
T: paar bruine m&m's
!
crap in = crap out
pi_122629579
Ah die had ik ook gezien, maar ik zou er nog tuttiger in worden dan ik al ben :P overigens ook een leuk werk-jurkje gezien, maar ik heb nu wel weer genoeg gekauft :').

Puff, ik ben met novem! Wat heeft 'ie erop tegen dan? Ik heb alweer twee tripjes geboekt zonder manlief... hij moet niet piepen hoor, dan staat hem wat te wachten ~O>
pi_122629592
Wat een inspirerende topictitel overigens O+.
pi_122629643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:57 schreef Perruche het volgende:
Ah die had ik ook gezien, maar ik zou er nog tuttiger in worden dan ik al ben :P overigens ook een leuk werk-jurkje gezien, maar ik heb nu wel weer genoeg gekauft :').

Puff, ik ben met novem! Wat heeft 'ie erop tegen dan? Ik heb alweer twee tripjes geboekt zonder manlief... hij moet niet piepen hoor, dan staat hem wat te wachten ~O>
Hehehe, van mijn 15 esprit jurkjes heb ik er ook maar 3 gehouden omdat de rest echt niets deed voor mijn figuur of raar stond. B-)

Ik snap het ook niet Puff! Tuurlijk is het leuk om ergens samen naar toe te gaan, maar alleen ergens naar toe gaan moet toch ook kunnen? :?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122629705
ik denk niet dat je hier moet vragen wat wij er van vinden Puff. Vraag aan hem waarom hij het niet wil. Praat met hem.

lekker boeiend wat wij er van vinden.....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122629751
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
per sé :')
Minder erg dan de zowiezo's die je overal tegenkomt :+

Ik heb overigens best lekker geslapen, alleen was vanmorgen de pijn ineens heel heftig. Nu met een tramadol (tramaLOLletje eigenlijk, nom) valt het alweer goed mee. Ga zo eens lekker douchen, nu heb ik nog mijn privé douche :+ Denk dat als er op de longafdeling plaats is, ik geen eenpersoonskamertje meer heb. Boo!

Bedankt voor alle lieve woorden nog gisteren O+

Oh, en ik heb jullie e-beterschapswensen hier in het ziekenhuis gekregen :D Wist niet eens dat dat kon :+ Thanks!
pi_122629791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef Novem het volgende:
Ik vind dat wel heel gek ja, mevrouw Puff! Vindt hij het niet leuk als je nieuwe dingen meemaakt zonder hem ofzo?

Of hou je na dat tripje geen geld over voor vakantie met hem? Dan snap ik z'n bezwaar misschien nog een beetje.

ik zou het heel raar vinden als m'n lief me toestemming moet geven voor dingen..

M'n lief spendeert z'n vrije morgen aan m'n artikel spelchecken, dat is wel tof trouwens! O+
  Vis een optie? vrijdag 8 februari 2013 @ 10:07:52 #18
70532 loveli
N
pi_122629875
Gaat het om toestemming of om een lief die zegt dat 'ie het niet zo tof zou vinden? Ken Puffs lief niet, maar heb niet gelezen dat hij dingen verbiedt.
crap in = crap out
pi_122629895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:07 schreef loveli het volgende:
Gaat het om toestemming of om een lief die zegt dat 'ie het niet zo tof zou vinden? Ken Puffs lief niet, maar heb niet gelezen dat hij dingen verbiedt.
Dit. Mr.Mo zou gewoon mee willen denk ik :+ andersom ook, gewoon, omdat leuk! :+
Ja doei.
pi_122629985
Oh tramadol, goeie dope Coco ;)

Ik doe eventjes een egopost hoor, ik had net een gesprek ivm opnieuw aan het werk.
Zo'n leuk gesprek!! Ik ga de horeca weer in, wie had dat ooit verwacht!!
Voorlopig op oproep, in een congrescentrum hier letterlijk 100 meter vandaan onder andere.
Het is nog even afwachten wanneer ik voor het eerst ingepland word, wanneer de evenementen zijn had hij zo even niet paraat, maar zo snel mogelijk, want ze willen me graag ook in de praktijk bezig zien en dan is het een kwestie van mezelf bewijzen en opwerken, dat kan ik! Ik heb nog even laten zien dat ik prima met vier borden kan lopen (wel ook even eigenwijs erbij vermeld dat dat eigenlijk niet netjes is, 3 is max want dan raken de borden elkaar niet, etiquette en zulks :P ) en goed kunnen weergeven wat mijn kennis en ervaring is, ze zijn daar net zo enthousiast over mij als ik zelf ben om weer te gaan werken lijkt het.
Dus heb ik gevulde chocoladecroissantjes gekocht voor bij de koffie vanmiddag, die kunnen alvast op mijn lijstje ;)
pi_122630001
Fijn Mar!
Ja doei.
pi_122630013
M. zou het waarschijnlijk wel goed vinden als ik een week alleen weg wilde gaan, maar ik zou het wel even overleggen. En ik denk dat hij er afhankelijk van de bestemming blijer/minder blij mee zou zijn. Maar meer omdat hij zich dan zorgen over me zou maken, stel dat er iets gebeurt ofzo.

Omgekeerd ook, hij mag zeker alleen weg. Maar afhankelijk van de vrienden met wie hij gaat, en waarheen hij gaat, zou ik er geen problemen mee hebben of er niet blij mee zijn, maar dat zou ik dan uitspreken. En niet op zo'n manier dat hij al geen zin meer heeft om te gaan, maar meer even aangeven dat ik me zorgen maak over .... & dan stelt hij me gerust dat dat npnp is. :)
pi_122630024
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zou het heel raar vinden als m'n lief me toestemming moet geven voor dingen..

M'n lief spendeert z'n vrije morgen aan m'n artikel spelchecken, dat is wel tof trouwens! O+
Ik vind het heel normaal dat die dingen in overleg gaan, compleet andere situatie overigens als je al en gezin bent, omdat je dan gewoon niet zoveel tijd overhoudt om vanalles te doen en dingen met gezin en partner dan wel voor gaan vind ik.
Je kan het ook als lief opvatten dat je partner het niet leuk vindt als je beide apart van elkaar leuke dingen doet? :)
pi_122630050
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef Novem het volgende:

Geld is mn probleem niet, eerder tijd. Daarom juist de compensatieweek. En het gaat juist erover als hij intern zit voor stage lopen.
Dus mss toch jaloers ofzo
pi_122630070
Mar, wat tof van die baan! *O* Hopelijk hebben ze snel een evenement dan waarvoor je kunt worden ingezet :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')