Waar gaat het heen met dit land.quote:
Ik doe m'n bestquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:04 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Strafrechttentamen zit er op. Maandag start het blok rechtsgeschiedenis op de EUR dus je zal wel wat novieten ( mij) te hoeden hebben
Ik hou van formalisme. Altijd duidelijkheid.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:55 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Weerzinwekkende formalistische rituelen.
'Eerst wc niet aanwezig, verval recht op bonuspunt'
Half uur later stond ik weer buiten met 0,0 nuttige informatie in de pocket.
Je kunt bij de Onderwijsbalie een Vermande Bestuursrecht kopen met enkel de nieuwe AwB er in voor een paar euro.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Ryon het volgende:
Nog meer ellende: ik kom er nu pas achter dat de Wet aanpassing bestuursprocesrecht al bijna een maand van kracht isDaar hadden ze wel even een mailtje over mogen versturen.
Praktisch al mijn wetbundels met de Awb erin zijn nu waardeloos geworden.
Ik was vorig jaar voor het eerst de klos, dacht er net zo over als jijquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:21 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik was al helemaal ontdaan en uit mijn element door die opmerking.
Ik ga morgen mijn carnavals ontmaagding tegemoet.
Ik krijg moordneigingen van carnavalsmuziek en verkleedpartijtjes dus als je na het weekend leest over een dubbele moord met een klauwhamer dan weet je dat je mij hier voorlopig niet weer ziet.
Inderdaadquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:11 schreef Giku het volgende:
[..]
Maar zit jij nou ook in die werkgroep?
Dus er zitten daar 4 mensen die van elkaar weten dat ze er zitten, alleen niemand praat met elkaar, sjongejonge
Echt? Dat is dan wel weer relaxed. Logisch ook aangezien Bestuursprocesrecht pas na 1 januari is gegeven en alle studenten nog met hun kluwer 2012 - 2013 bundels rondlopen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt bij de Onderwijsbalie een Vermande Bestuursrecht kopen met enkel de nieuwe AwB er in voor een paar euro.
De bundel 2013/2014 is nog niet eens gedruktquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Echt? Dat is dan wel weer relaxed. Logisch ook aangezien Bestuursprocesrecht pas na 1 januari is gegeven en alle studenten nog met hun kluwer 2012 - 2013 bundels rondlopen.
Als men nu al de wet van volgend jaar kent dan bezitten de Kluwer redacteuren over een opmerkelijk politiek inzicht.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
De bundel 2013/2014 is nog niet eens gedrukt
Dat is toch dat blauw/paarse boek van Ambterink en Vedder? Vond het eigenlijk een vrij toegankelijk boek, niks slechts aan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:49 schreef Krabs het volgende:
Nog meer mensen die het boek 'Recht van de Europese Unie' onduidelijk vinden? Jezus, wat is dit een kloteboek zeg. Nog nooit zoveel moeite gehad om een boek te lezen en te begrijpen.
Ik heb trouwens een verdragenbundel voor Europees Recht waar al die shit gewoon in staatquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als men nu al de wet van volgend jaar kent dan bezitten de Kluwer redacteuren over een opmerkelijk politiek inzicht.
Of het aan het boek ligt weer ik niet. Ik heb gebruik gemaakt van twee andere methodes. Die waren beide ook niet makkelijk. Het Europees recht is niet heel erg toegankelijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is toch dat blauw/paarse boek van Ambterink en Vedder? Vond het eigenlijk een vrij toegankelijk boek, niks slechts aan.
Hoe kan je daar nu pas achter komenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Ryon het volgende:
Nog meer ellende: ik kom er nu pas achter dat de Wet aanpassing bestuursprocesrecht al bijna een maand van kracht isDaar hadden ze wel even een mailtje over mogen versturen.
Praktisch al mijn wetbundels met de Awb erin zijn nu waardeloos geworden.
Daarom vond ik dat boek juist fijn, omdat het voor mij het geheel wat toegankelijker maakte. Dat scheelde want ik vind Europees recht ook vrij niet leuk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Of het aan het boek ligt weer ik niet. Ik heb gebruik gemaakt van twee andere methodes. Die waren beide ook niet makkelijk. Het Europees recht is niet heel erg toegankelijk.
Ik wist het ook niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoe kan je daar nu pas achter komen
Inderdaad. Het is in principe ook niet een slecht boek echter als EU-leek (beschik wel over enkele basiskennis) gaat het boek toch wel in een vrij rap tempo door het gebeuren heen. Mis ook veel toelichting op bepaalde gebieden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is toch dat blauw/paarse boek van Ambterink en Vedder? Vond het eigenlijk een vrij toegankelijk boek, niks slechts aan.
Compleet doorheen geslapen. Ik kende de bepalingen al en in november wist ik dat hij 'binnenkort' door de eerste kamer behandeld zou worden. Nou dat was dus 19 december en 1 januari was hij al ingevoerd. Daar had ik even overheen gekeken.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoe kan je daar nu pas achter komen
Zelfs in samenhang met de HC's? Voor mij was dat destijds een geslaagde combi.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:00 schreef Krabs het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is in principe ook niet een slecht boek echter als EU-leek (beschik wel over enkele basiskennis) gaat het boek toch wel in een vrij rap tempo door het gebeuren heen. Mis ook veel toelichting op bepaalde gebieden.
Zou een beetje hetzelfde zijn als jij niet doorhad dat de OB al een half geleden was afgeschaftquote:
Hoorcolleges zijn van de week net begonnen. Volgens de planning moesten er al wel 150 pagina's gelezen zijnquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zelfs in samenhang met de HC's? Voor mij was dat destijds een geslaagde combi.
Ooh oke. Thanks dat plaatst een en ander in perspectiefquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:05 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zou een beetje hetzelfde zijn als jij niet doorhad dat de OB al een half geleden was afgeschaft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |