Ik ben wel benieuwd wie er nog meer als verdacht waren aangemerkt, maar de dans ontsprongen. Zo'n Schwazer lijkt mij verdacht, die werd later ook betrapt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar denk je echt dat dat met niet kunnen te maken had?
Anyways, wie zijn er eigenlijk gepakt op dopinggebruik met retro-actief testen op de Spelen?
http://www.volkskrant.nl/(...)ing-op-OS-2004.dhtml
http://www.nu.nl/sport/17(...)sters-in-peking.html
Vind er zo al 18 die in het stadium belandden van aangemerkt worden als verdacht en zelfs geopenbaard worden als verdacht. Zijn Rachid Ramzi en Rebellin daarvan de enige die ook daadwerkelijk zijn bestraft?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Alsnog goud voor Theo Bos.
Dit is wel weer extra support voor de theorie dat waar opvallend goed gepresteerd wordt (bijvoorbeeld binnen een land, team, of zelfs trainingscomplex), doping in het spel is.
Ik denk niet dat je het in deze zaak in sporten als zwemmen en baanwielrennen moet zoeken. Dit ging vooral om de combinatie van doping en daardoor chantabel zijn, als de berichtgeving klopt. In dergelijke sporten valt er nauwelijks iets te wedden, laat staan fixen. Dit zullen vooral cricket/aussie football/voetbal zijn denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:30 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Concrete namen willen we! De Thorpes en Hewitts van deze wereld.
quote:Nadal boos over dopingsuggesties Rochus
PARIJS - Rafael Nadal heeft in de Franse sportkrant L'Equipe zijn ongenoegen uitgesproken over de door zijn collega Christophe Rochus geuite dopingverdenkingen.
De Belg zei op Twizz Radio dat hij de lange afwezigheid van Nadal verdacht vond. ''Hoe kan Nadal in 2012 Roland Garros winnen en een maand later niet meer spelen? Dat is erg verdacht, maar we hebben geen bewijs", aldus de Belg.
"Ja, dat gerucht doet de ronde omdat de controles niet openbaar zijn", reageerde Nadal die woensdag in Viña del Mar zijn eerste enkelpartij speelde na zijn knieblessure.
''De internationale tennisbond ITF zou er gewoon mee naar buiten moeten komen. Net als het WADA. Gebeurt dat niet dan zal er niets veranderen en zal ik het idiote commentaar, zonder enig bewijs, van Rochus moeten blijven aanhoren.''
Je kunt wel merken dat wielrennen dé sport is, op dat Sociedad en Australie's nieuws nauwelijks reacties.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
even teruglezen, maar dat gebeurt maar weinig meer tegenwoordigHet Sociedadnieuws is wel 4 keer gepost geloof ik
twitter:velocast twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:56:53So, Fabian Cancellara might be the brother of an Italian plumber. Rumours of Andy Schleck being Princess Peach also unconfirmed. reageer retweet
Hoe moet ik dit zien?quote:Bishop: 'Ik was enige zuivere PDM-renner in Tour van '88'
Vorige maand pakte de Volkskrant uit met het nieuws dat in de Tour van 1988 zeven van de acht renners van het toenmalige PDM doping gebruikten. In een reactie aan Cyclingnews laat de Amerikaanse ex-renner Andy Bishop nu weten dat hij de enige renner was die 'schoon' reed.
Bishop was in 1988 een neoprof toen hij debuteerde in de Ronde van Frankrijk. Bertus Fok was in die tijd verzorger van het Nederlandse team. Op basis van diens notitieboekje berichtte De Volkskrant midden januari dat bijna de volledige PDM-ploeg toen gedopeerd rondfietste. Het team bestond onder meer uit de Nederlandse toppers Steven Rooks en Gert-Jan Theunisse en de overleden ex-wereldkampioen Rudy Dhaenens.
'Ik ben altijd radicaal tegen doping geweest', zegt de 47-jarige Bishop vanuit zijn huis in Vermont. 'Ik weet nog dat Bertus Fok altijd een hele doos vol met pillen in alle vormen en kleuren met zich meedroeg. Maar ik vond dat waardeloos. Ik beschouwde die soigneur als een 'witchdoctor' (kwakzalver) want ik vond het een ouderwetse manier om renners te begeleiden. Ik heb altijd geweigerd die pillen te nemen.'
Testosteron?
In het notitieboekje van Fok staat naast de naam van Bishop niettemin dat hij testosteron zou hebben genomen, maar dat betwist de ex-renner. 'Toen ik dat las, dacht ik ook: wat is dit verdorie? Maar als je de rest van de documenten leest, merk je dat mijn naam nergens meer valt.'
Bishop beëindigde de Tour van 1988 als 135ste. 'Pas een jaar later begon men echt aan te dringen dat ik ook doping zou nemen. Maar ik weigerde en daarna mocht ik niet meer starten in belangrijke wedstrijden.'
Eind '89 verliet Bishop PDM en stapte over naar 7-Eleven. In 1998 hing hij zijn fiets aan de haak, met een bijna maagdelijk palmares.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
twitter:velocast twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:56:53So, Fabian Cancellara might be the brother of an Italian plumber. Rumours of Andy Schleck being Princess Peach also unconfirmed. reageer retweet
IK geloof bishop ook niet, zijn naam staat er ook op met de middelen erachter, omdat hij nooit gepakt is en er geen retrotest meer kan worden uitgevoerd. Komt hij nu met dit verhaal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit zien?
Je hebt een succesvolle wielerploeg, de renners gebruiken meer medicijnen dan de gemiddelde kankerpatiënt. In alle wijsheid wordt besloten een renner aan te trekken waar je tijdens een van de vele koersen ineens gaat aandringen dat hij ook wat moet gaan gebruiken...
Dit overleg je niet vooraf? Dat is toch niet geloofwaardig?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
quote:AC Milan ontkent banden met dopingarts Fuentes en dreigt met vervolging
AC Milan dreigt iedereen die de club linkt aan dopingarts Eufemiano Fuentes strafrechtelijk te vervolgen. Dat laat het Italiaanse topteam weten in een reactie op speculaties in de media als zouden er banden bestaan tussen Milan en Fuentes.
‘AC Milan heeft op geen enkel moment of op geen enkele wijze contact gehad met dokter Fuentes, rechtstreeks of onrechtstreeks. Wie het tegendeel beweert, dagen wij voor de rechter', klinkt het donderdag in een vlammend communiqué.
Eufemiano Fuentes staat momenteel in Madrid samen met vier andere beklaagden terecht. Hij riskeert als spil van dopingzaak Operacion Puerto twee jaar cel. Tussen documenten die in dat onderzoek zijn teruggevonden, stond onder meer ‘Milan' vermeld. Dat voedt speculaties in de media als zou er een relatie bestaan tussen AC Milan en Fuentes.
Ook het Spaanse Real Zaragoza wordt door de code ‘rsoc' gelinkt aan Fuentes.
Staat nu serieus in de laatste zin Zaragoza in plaats van Sociedad?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:55 schreef wimderon het volgende:
Milan doet het op z'n Armstrongs:
[..]
Yepquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Staat nu serieus in de laatste zin Zaragoza in plaats van Sociedad?
Nou Fok!Sport, plaats even een berichtje zou ik zeggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Topondernemer Banny weer ff wat geld laten verliezenquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nou Fok!Sport, plaats even een berichtje zou ik zeggen.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:38 schreef THEFXR het volgende:
en voor even te lachen:
http://www.goal.com/en/ne(...)o-doping-in-football
Mooi dat hiervoor een smiley is uitgevonden:quote:"Is football a clean sport? Yes, 100 per cent. I don't think these types of things exist."
Ik vroeg me al af hoe ze al die bejaarden aan de praat hielden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Taalkundig ook gewoon dramatisch geschreven, dat zie ik zelfs.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.nusport.nl/boers/3139835/sportgate-worries-mate.html
Weer een prachtpareltje van Nando Drol Boers.
Hij weet zelfs na een schandaal wat vrijwel alle sporten overschaduwd het nog zodanig af te kaderen dat het enkel in Australië gebeurt.
Huh? Nee hoor?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hij weet zelfs na een schandaal wat vrijwel alle sporten overschaduwd het nog zodanig af te kaderen dat het enkel in Australië gebeurt.
Waar dan?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hij stelt dat de ellende nu óók Down Under is gearriveerd. Niet alleen in Australië, maar nu ook in Australië.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hij zit Australië vet af te kraken. Het zal wel quasi-sarcastisch zijn dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |