abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122578552
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_122578613
Nou, ik ben niet bijgelezen :+ Maar wel nieuw topic geopend, dus hoppa! Bonuspunten dacht ik zo :7

Ik kreeg vandaag kaartjes van lieve slankies O+ Lief :Y *;
  Vis een optie? woensdag 6 februari 2013 @ 23:01:51 #3
70532 loveli
N
pi_122578738
Verveel je je heel erg?
crap in = crap out
pi_122578854
Oh, en ik heb in ieder geval geen trombosebeen, echo was helemaal schoon *O* Ben inmiddels verhuisd naar een eenpersoonskamer, met eigen badkamer en koelkast. Dus dat is mooi :Y

Pijnstillers doen nog steeds hun ding! Krijg morgen of overmorgen een longfoto om te zien of mijn longontsteking al aan de beterende hand is. Misschien mag ik dan wel al vrij/za naar huis, anders pas maandag.

Mag de komende weken in ieder geval niet werken (gesprek met longarts gehad), en daarna langzaam opbouwen. Alleen een longembolie of alleen een longonsteking was nog wel te overzien geweest, allebei tegelijk is een minder strak plan :+

Oh, en ik kreeg dus avondeten daarstraks (had niks kunnen kiezen doordat ik van afdeling was gewisseld). Dat zal vast hieperdepieper gezond zijn! Althans, zo dacht ik. Pannenkoek! :D
pi_122579052
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:01 schreef loveli het volgende:
Verveel je je heel erg?
Nee, valt tot nu toe mee. Ben dus nog echo gaan laten maken van mijn benen, tussendoor paar keer eten, bezoek 's middags en 's avonds, tussendoor wat dutjes gedaan, en vrijwel de hele ochtend vanalles geregeld voor werk. Toen ik namelijk eenmaal wist dat ik er de komende weken uit ga liggen, wilde ik wel alles zo goed mogelijk achterlaten! Nu dat gebeurd is, kan ik rust nemen :Y En denk dat ik heus wel wat thuis achter de schermen mee blijf kijken :+ Ik heb het vak dat nu gegeven wordt immers ontwikkeld!

Mgoed, op die manier gaat een dag best snel. Heb niet eens veel gefokt! Kun je nagaan :+
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:57:13 #6
369523 Governo
You made my day!
pi_122581663
Ik wil graag een klein beetje afvallen, een kilo of 5, maar ik weet niet echt wat nou gezond is om op brood te doen. Op dit moment eet ik vaker hagelslag, maar dit is natuurlijk niet zo gezond.
Wat ik verder erg lekker vind is kipfilet en sandwichspread komkommer. Maar is sandwichspread wel zo gezond? En wat zijn andere gezonde alternatieven (liefst geen kaas)?
  Vis een optie? donderdag 7 februari 2013 @ 01:15:18 #7
70532 loveli
N
pi_122583566
Welkom. Morgen antwoorden ;)

Trusten Coco!
crap in = crap out
pi_122585612
Goedemorgen! Fijn dat je geen trombosebeen had én dat je een eigen kamer hebt Coco! *O*

Mijn lijstjes de laatste dagen zijn een beetje om te janken :') Die tijd van de maand komt er weer aan en ik voel me niet zo tof....poofy enzo. Haat dat }:|

Het goede nieuws is dat ik nog 2 dagen moet werken w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122585648
Morning! Wat een rust hier! Fijn dat het weer wat beter gaat cococakes.

Planning:
O: speltvlokken met sojamelk en banaan, kokos, chiazaad en lijnzaad
T: 2 mandarijnen
L: iets met groenvoer enzo, grote gevulde salade en soep of een warme maaltijd
T: appel en peer
B: 2x20 minuten fietsen
D: 3 bth met tomaat/ kaas
S: combat en balance (1 u 45 minuten sporten)
T: griekse yoghurt met pecannoten, honing en rozijntjes ofzo
pi_122586109
Go Coco! *O* En ook echt rustig aan doen als je weer thuis bent hè?! }:|

Lijstje:
O: cappuccino, sap van mineola's (hoef ik ze niet gewoon op te eten), havermout, 7 koren vlokken met melk en bosbessen
S: 5 km hardlopen (poging daartoe)
L: bordje zelfgemaakte ertwensoep en 2 roggebrood met rundvleesrollade
S: uurtje kickfit
T: wheyshake
D: salade van heel veel sperziebonen, tomaat en tonijn.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122586190
Coco wat een goede berichten O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_122586372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:24 schreef Skoap het volgende:
Coco wat een goede berichten O+
Yes! :Y

Alleen zijn mijn eetlijstjes om te huilen :')

O: 1 hap boterham met aardbeienjam :+

Maar dat komt wel weer goed :Y
pi_122586400
Fijn Coco! En lekkere lijstjes!

Net bij orthopeed geweest voor mn knie. Hardlopen gaat m waarschijnlijk niet meer worden... wellicht tot de 5 km, maar meer ook niet. Funest voor je gewrichten sowieso zegt ze. Best heftige uitspraak vond ik! Maar goed, ben nu al blij als ik gewoon geen pijn meer heb :)

Planning!

O: havermout, kokos en banaan
T: appel
L: 3 knackebrod, 2 met kipfilet, 1 met geitenkaas. Salade van tomaat/komkommer/kikkererwten en zonnebloempitjes met wat sesamolie
T: notenreepje
T: ? gaan borrelen met collega's
D: omelet met champignons met een bh
T: kwark
B: ruim een uur fietsen en wil thuis nog wat oefeningen doen vanavond
Be someone that makes you happy
pi_122586419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:57 schreef Governo het volgende:
Ik wil graag een klein beetje afvallen, een kilo of 5, maar ik weet niet echt wat nou gezond is om op brood te doen. Op dit moment eet ik vaker hagelslag, maar dit is natuurlijk niet zo gezond.
Wat ik verder erg lekker vind is kipfilet en sandwichspread komkommer. Maar is sandwichspread wel zo gezond? En wat zijn andere gezonde alternatieven (liefst geen kaas)?
Kipfilet is prima, waarom geen kaas?
Sandwichspread is kwa calorieën een prima optie, maar niet supergezond inderdaad. Pindakaas is gezonder, maar heeft dan weer meer calorieën :P
Je kan in plaats van brood natuurlijk ook eens yoghurt met muesli oid eten, tenzij je behalve geen kaas verder ook geen zuivel neemt.
Gekookt eitje op brood is ook lekker, kan je gelijk een boterham minder eten, een ei is ongeveer evenveel kcal als een boterham, maar dan minder koolhydraten en meer eiwit en zulks..

Anyway, post eens een heel daglijstje, dan kunnen we vast adviezen geven., 5 kilo is niet onoverkomelijk, dat moet wel lukken :)
pi_122586440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:35 schreef Nallie het volgende:
Fijn Coco! En lekkere lijstjes!

Net bij orthopeed geweest voor mn knie. Hardlopen gaat m waarschijnlijk niet meer worden... wellicht tot de 5 km, maar meer ook niet. Funest voor je gewrichten sowieso zegt ze. Best heftige uitspraak vond ik! Maar goed, ben nu al blij als ik gewoon geen pijn meer heb :)

Planning!

O: havermout, kokos en banaan
T: appel
L: 3 knackebrod, 2 met kipfilet, 1 met geitenkaas. Salade van tomaat/komkommer/kikkererwten en zonnebloempitjes met wat sesamolie
T: notenreepje
T: ? gaan borrelen met collega's
D: omelet met champignons met een bh
T: kwark
B: ruim een uur fietsen en wil thuis nog wat oefeningen doen vanavond
Rot zeg van je knie :(
Maaruh zo'n bh, is dat nou lekker?
pi_122586492
Die lijstjes komen wel weer Coco :* zorg nu eerst maar dat je snel beter wordt en weer naar huis kan!

Ik had vanochtend eindelijk weer zin in koffie, 2 keer griep achter elkaar heeft wel - 2 kg opgeleverd, maar die heb ik er vast zo weer aan als er weer voedsel in mijn lijf zit :') al ga ik mijn best doen ze eraf te houden.

Lijstje is nog niet optimaal omdat ik mijn maag even moet gunnen om weer te wennen en ik doe vandaag ook nog lekker rustig aan.

O: havermout
T: cappuccino
L: tomatensoepje, rijstwafel kaas, gekookt ei
T: meloen
D: draadjesvlees O+ gekookte worteltjes
T: weet ik nog niet
pi_122586516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en ik heb in ieder geval geen trombosebeen, echo was helemaal schoon *O* Ben inmiddels verhuisd naar een eenpersoonskamer, met eigen badkamer en koelkast. Dus dat is mooi :Y

Pijnstillers doen nog steeds hun ding! Krijg morgen of overmorgen een longfoto om te zien of mijn longontsteking al aan de beterende hand is. Misschien mag ik dan wel al vrij/za naar huis, anders pas maandag.

Mag de komende weken in ieder geval niet werken (gesprek met longarts gehad), en daarna langzaam opbouwen. Alleen een longembolie of alleen een longonsteking was nog wel te overzien geweest, allebei tegelijk is een minder strak plan :+

Oh, en ik kreeg dus avondeten daarstraks (had niks kunnen kiezen doordat ik van afdeling was gewisseld). Dat zal vast hieperdepieper gezond zijn! Althans, zo dacht ik. Pannenkoek! :D
Fijn dat het al beter gaat! *O*
pi_122586529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:37 schreef Perruche het volgende:

[..]

Rot zeg van je knie :(
Maaruh zo'n bh, is dat nou lekker?
Ja joh, met een beetje hummus ofzo. Alleen blijven die beugels soms een beetje tussen je tanden zitten, maar niks wat een tandenstoker niet kan oplossen :D
pi_122586567
Wat vervelend van je knie Nallie. En ook dat je niet meer kunt hardlopen. Dat zal even wennen zijn :(
pi_122586760
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef An24 het volgende:
Wat vervelend van je knie Nallie. En ook dat je niet meer kunt hardlopen. Dat zal even wennen zijn :(
Ja.. nu was hardlopen niet perse mn favoriete bezigheid ;) dus dat scheelt.
Volleyballen kan wel over een tijdje weer, dus dan ga ik dat gewoon weer oppakken!
pi_122586772
Wat was volgens de orthopeed het probleem met je knie Nallie?
Wel jammer zeg, hardlopen is juist zo leuk! >:O
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122586876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:50 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja.. nu was hardlopen niet perse mn favoriete bezigheid ;) dus dat scheelt.
Volleyballen kan wel over een tijdje weer, dus dan ga ik dat gewoon weer oppakken!
Okay, dat is wel fijn. Niet dat je je favo sport moet opgeven :X
pi_122586896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat was volgens de orthopeed het probleem met je knie Nallie?
Nou ja ik ben een beetje scheef :') daardoor komt er meer belasting op rechts en dat kan gecorrigeerd worden met zooltjes op zich. Alleen het repetitieve bewegen van hardlopen is heel slecht voor je knieën/rug dus dat mag ik niet meer langdurig/vaak doen, omdat zeker mijn lijf dat niet gaat trekken.
pi_122586979
Hoiiii
Worry is a misuse of imagination
pi_122587170
Ik heb net een vlaflip gekregen. Ik dacht dat dat chocoladepudding gemend met vanillepudding is. Heb zojuist ontdekt dat dat het niet is :')

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik moest hier heel erg om grinniken :D

Nallie, wel klote van je knie! Hopelijk gaat het snel weer wat beter, ja :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:59 schreef Probability het volgende:
Hoiiii
Oh, hai!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')