abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122576758
Ik hoor die mensen in de politiek niets ander zeggen als argument op het riante salaris van bankiers. Dat dat je dat salaris moet betalen om een goede bestuurder te krijgen.

Wat ik me afvraag.

Waarom betalen we iemand die verantwoordelijk is voor al het beleid van een ministerie dan niet meer dan de Balkende norm.

Diskwalificeert Rutte hier zich zelf niet mee?
Ik hoop dat je zijn oprechte opermking leuk vond?
pi_122576837
Inderdaad, Zullen we gewoon een max salaris op alle beroepen doen? En dan meteen zorgen dat iedereen zoveel belasting af moet dragen dat het netto salaris gelijk aan elkaar is.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:38:47 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122577228
Onleesbare meuk is onleesbaar

Niemand die competent is gaat bankdirecteurtje spelen voor 150k
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:43:24 #4
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_122577549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:31 schreef Zemmamarok het volgende:
Ik hoor die mensen in de politiek niets ander zeggen als argument op het riante salaris van bankiers. Dat dat je dat salaris moet betalen om een goede bestuurder te krijgen.

Wat ik me afvraag.

Waarom betalen we iemand die verantwoordelijk is voor al het beleid van een ministerie dan niet meer dan de Balkende norm.

Diskwalificeert Rutte hier zich zelf niet mee?
Ja, pesies inderdaad jah!
pi_122577557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:38 schreef Catch22- het volgende:

Voor 1,5 miljoen krijg je ook geen competente directeuren (anders zaten we nu niet in deze situatie), dus hoe hoog moet dat salaris eigenlijk zijn voordat je er eentje binnen haalt die geen enorme prutser is?
pi_122577816
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Voor 1,5 miljoen krijg je ook geen competente directeuren (anders zaten we nu niet in deze situatie), dus hoe hoog moet dat salaris eigenlijk zijn voordat je er eentje binnen haalt die geen enorme prutser is?
Maar het is wel normaal om mensen 200 000 euro te betalen die dit land besturen, dus dan kan het wel...
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:48:13 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122577880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

de kans is groter, maar als iemand voor de norm gaat werken is t sowieso een prutser
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:48:31 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122577899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:47 schreef Zemmamarok het volgende:

[..]

Maar het is wel normaal om mensen 200 000 euro te betalen die dit land besturen, dus dan kan het wel...
dat is iets heel anders
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_122577908
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

de kans is groter, maar als iemand voor de norm gaat werken is t sowieso een prutser
Dus is iemand die dan minister president is ook een prutser omdat hij voor dat geld werkt?
pi_122577952
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat is iets heel anders
Waarom is dat anders?
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:51:00 #11
351760 Adrenalini
Amazing Adrenalini Brothers
pi_122578055
Ik snap best dat als je 2 miljoen per jaar aangeboden krijgt, het niet voor 2 ton wilt doen. Maar neemt niet weg dat al die topsalarissen gewoon omlaag moeten. Dan vertrekken ze maar naar landen waar ze er meer voor betaald krijgen. Hier bakken ze er toch niks van.
pi_122578719
Salaris is niet relevant. Het is de bonus cultuur wat de boosdoener is. Als er geen bonus was geweest hadden ze ook niet de onnodige risico's genomen.
pi_122582677
quote:

Maar wel minister?
pi_122587856
Loon staat niet gelijk aan vaardigheid. Dat hebben de bankdirecteuren allemaal laten zien.

De banken die van de staat zijn moeten gewoon onder de Balkende normvallen, het zijn gewoon ambtenaren. Wat ze in de privé sector doen zal mij een zorg zijn. Maar de overheid moet er wel voor zorgen dat de directeuren van de geklapte banken de bak in draaien. Ze hebben onaanvaardbare risico's genomen. En daar moeten ze voor boeten.
Over 9000!
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:34:22 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_122587902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:29 schreef Zemmamarok het volgende:

[..]

Maar wel minister?
Ministers en staatssecretarissen worden niet uitgekozen op competentie, maar op politieke kleur en affiniteit met het onderwerp.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:35:59 #16
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_122587945
Dat dat dat.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  zondag 10 februari 2013 @ 14:36:05 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122711873
http://www.telegraaf.nl/b(...)om_bij_banken__.html

quote:
Telkens opnieuw blijkt de belastingbetaler te moeten opdraaien voor onverantwoorde risico’s die binnen de financiële sector worden genomen, in ruil voor riante salarissen en hoge bonussen",
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 februari 2013 @ 14:38:12 #18
323876 michaelmoore
pi_122711981
quote:

De meest incompententen laten de belastingbetaler met de brokken zitten, het is geen skispringen daar worden overdreven risico's genomen, maar niet met publiek geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122713123
Allereerst zie ik niet waarom de norm op het salaris moet liggen van een minister. Alsof die ministers wel zo'n geweldig werk doen. Dat zou wellicht ook wel iemand kunnen voor 100 k ipv rond de 200.
Daarnaast kan de invloed van een staatbedrijf veel groter zijn dan een of andere minister of staatssecretaris. In het politieke wereldje kunnen ze er blijkbaar niet tegen als iemand anders meer verdient.

Daarnaast wordt er alleen maar gesproken over dat de bankiers slecht hun werk hebben gedaan. De vraag is dan: was de schade groter geweest als we goedkopere bestuurders neer hadden gezet? Misschien hebben de meesten het inderdaad verkloot, maar van de andere kant zijn er een behoorlijk aantal banken in de problemen gekomen. Misschien is dat zelfs met de meeste competente bestuurder niet te voorkomen.

Mij boeit die paar ton meer of minder voor bestuurders eerlijk gezegd geen fuck. Als de kans op goed geleverd werk hier zelfs maar 10% toeneemt, dan is dat maar een kleine investering t.o.v. de risico's.
Er wordt veel te veel gezeikt over principiële kwestie's als salarissen, terwijl de staat bakken met geld verkwist door inefficiënt aan het werk te gaan. Dan gaat het niet meer om een paar miljoen.
Eerst denken, dan typen
  zondag 10 februari 2013 @ 15:48:51 #20
323876 michaelmoore
pi_122715192
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:02 schreef Piger het volgende:
Allereerst zie ik niet waarom de norm op het salaris moet liggen van een minister. Alsof die ministers wel zo'n geweldig werk doen. Dat zou wellicht ook wel iemand kunnen voor 100 k ipv rond de 200.
Daarnaast kan de invloed van een staatbedrijf veel groter zijn dan een of andere minister of staatssecretaris. In het politieke wereldje kunnen ze er blijkbaar niet tegen als iemand anders meer verdient.

Daarnaast wordt er alleen maar gesproken over dat de bankiers slecht hun werk hebben gedaan. De vraag is dan: was de schade groter geweest als we goedkopere bestuurders neer hadden gezet? Misschien hebben de meesten het inderdaad verkloot, maar van de andere kant zijn er een behoorlijk aantal banken in de problemen gekomen. Misschien is dat zelfs met de meeste competente bestuurder niet te voorkomen.

Mij boeit die paar ton meer of minder voor bestuurders eerlijk gezegd geen fuck. Als de kans op goed geleverd werk hier zelfs maar 10% toeneemt, dan is dat maar een kleine investering t.o.v. de risico's.
Er wordt veel te veel gezeikt over principiële kwestie's als salarissen, terwijl de staat bakken met geld verkwist door inefficiënt aan het werk te gaan. Dan gaat het niet meer om een paar miljoen.
Waarom zou een bankier die 9 uur per dag werkt, volgens het 3+3+3 systeem, meer moeten verdienen dan een minister
Geld lenen van de NB tegen 0,75% en uitlenen tegen 5% aan hypotheekhouders en soms als in SNS ook nog overdreven stoere risicos nemen met spaans vastgoed en spaanse golf resorts

Een leverage van meer dan 10 is gestoord en waanzin. Sommigen zoals Fortis zaten op 30 of meer.
Vroeger gingen Banken niet failliet, dat waren bakens van zekerheid en betrouwbaarheid.
(3+3+3 is 3 uur vergaderen 3 uur eigen beleggingen / investeringen controleren en 3 uur op de golfbaan)
pi_122715620
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waarom zou een bankier die 9 uur per dag werkt, volgens het 3+3+3 systeem, meer moeten verdienen dan een minister
Geld lenen van de NB tegen 0,75% en uitlenen tegen 5% aan hypotheekhouders en soms als in SNS ook nog overdreven stoere risicos nemen met spaans vastgoed en spaanse golf resorts

Een leverage van meer dan 10 is gestoord en waanzin. Sommigen zoals Fortis zaten op 30 of meer.
Vroeger gingen Banken niet failliet, dat waren bakens van zekerheid en betrouwbaarheid.
(3+3+3 is 3 uur vergaderen 3 uur eigen beleggingen / investeringen controleren en 3 uur op de golfbaan)
1. Geloof je dat nou echt? (3/3/3)
2. Kan jij het beter?
3. Waarom zou er überhaupt een verband moeten zijn tussen het salaris van een minister en een bankier? Tuurlijk, elke vergoeding is discussierbaar, maar het salaris van een bankier heeft geen fuck te maken met het salaris van een minister. Of wil je de bankiers op een ministerpost hebben staan?
Eerst denken, dan typen
  zondag 10 februari 2013 @ 16:12:35 #22
323876 michaelmoore
pi_122716280
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:59 schreef Piger het volgende:

[..]

1. Geloof je dat nou echt? (3/3/3)
2. Kan jij het beter?
3. Waarom zou er überhaupt een verband moeten zijn tussen het salaris van een minister en een bankier? Tuurlijk, elke vergoeding is discussierbaar, maar het salaris van een bankier heeft geen fuck te maken met het salaris van een minister. Of wil je de bankiers op een ministerpost hebben staan?
of een minister als bankier zoals Zalm of Dijsselblom

bankier zijn, dat kan zelfs jij ook, bijna net zo simpel als directeur van een woningbouwvereniging, geen verkoop, geen lastige vorderingen, gewoon incasso van de rekening.
Geen grondstoffen inkoop geen productie, geen robotica

Ik ken wat bankiers en die 3+3+3 is echt waar, overigens 3 uur op de golfbaan is vaak wel werkgerelateerd hoor

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-02-2013 18:30:34 ]
  zondag 10 februari 2013 @ 16:17:32 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122716514
Als banken zo gerund zouden worden als ministeries ging ieder jaar de helft van het geld op aan overhead
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 februari 2013 @ 16:21:11 #24
323876 michaelmoore
pi_122716716
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Als banken zo gerund zouden worden als ministeries ging ieder jaar de helft van het geld op aan overhead
dat zeker, maar die bankdirecties hebben ook geen last van interrupties en dat ze weer iets moeten uitleggen in de kamer, overigens universiteiten zijn niet veel beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')