abonnement Unibet Coolblue
pi_122547233
Ik wil graag beginnen met een spiegelreflexcamera, alleen heb ik niet heel veel verstand van alle mogelijkheden daarvan. Daarom zou ik graag een camera willen waarbij die opties makkelijk te leren zijn. Een soort instapmodel zegmaar. Welke zou ik het best kunnen nemen?
Ik heb gekeken naar de Nikon D3200 + 18-55mm VR die mij wel wat leek
Life doesn't have to be perfect, just to be wonderful.
pi_122547280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:31 schreef Iris1102 het volgende:
alleen heb ik niet heel veel verstand van alle mogelijkheden daarvan
Met alle respect: Ik zou je daar eerst eens in gaan verdiepen voordat je überhaupt begint met een DSLR. Wat voor opties mis je op dit moment aan een degelijke compactcamera?
pi_122547307
Meer professionelere foto's ;)
Life doesn't have to be perfect, just to be wonderful.
pi_122547423
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:34 schreef Iris1102 het volgende:
Meer professionelere foto's ;)
En die ga je krijgen door een nieuwe camera? :')
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:38:56 #5
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_122547427
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:34 schreef Iris1102 het volgende:
Meer professionelere foto's ;)
een goede fotograaf kan met een compactcamera ook prima composities maken, een dslr maakt je niet automatisch een goede fotograaf.

Kun je aangeven waar je interessegebied ligt? Wil je Portretten maken, landschappen, dieren, natuur, gebouwen fotograferen?
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_122547438
Jup
Life doesn't have to be perfect, just to be wonderful.
pi_122547803
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:34 schreef Iris1102 het volgende:
Meer professionelere foto's ;)
Dan kan je beter een fotocursus volgen. En ja, dat bedoel ik serieus.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:05:40 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122548295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan kan je beter een fotocursus volgen. En ja, dat bedoel ik serieus.
Eens met deze man. Een DLSR maakt niet magischerwijs betere foto's. Ik gok dat je met je huidige camera ook nog veel vooruitgang kan boeken. Als je ergens het boek "Low Cost High Impact Photography" kan regelen, dan zou ik daarmee beginnen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122548371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:38 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

een goede fotograaf kan met een compactcamera ook prima composities maken, een dslr maakt je niet automatisch een goede fotograaf.

Kun je aangeven waar je interessegebied ligt? Wil je Portretten maken, landschappen, dieren, natuur, gebouwen fotograferen?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:39 schreef Iris1102 het volgende:
Jup
Wacht,wat ? :')
duidelijk antwoord op de vraag :')
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:33:22 #10
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_122549317
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:07 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

[..]

Wacht,wat ? :')
duidelijk antwoord op de vraag :')
in dat geval zou nasat een fatsoenlijke body ook 3 lenzen nemen (korte hoek, normale en tele) bv een 12, 18-35, 80-300tele
natuurlijk wel allemaal op 2.8
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:59:37 #11
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_122550325
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:07 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

[..]

Wacht,wat ? :')
duidelijk antwoord op de vraag :')
Antwoord op de post van Dr. Nick denk ik zo.
Ok stelletje hokboeren
pi_122551162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:33 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

in dat geval zou nasat een fatsoenlijke body ook 3 lenzen nemen (korte hoek, normale en tele) bv een 12, 18-35, 80-300tele
natuurlijk wel allemaal op 2.8
Als je panters of tijgers vast wilt leggen heb je indredaad andere lenzen nodig O+
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:25:20 #13
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_122551231
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:23 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Als je panters of tijgers vast wilt leggen heb je indredaad andere lenzen nodig O+
en als je vissen wil fotograferen heb je ook iets speciaals nodig :P
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_122554625
Ik zou eens langsgaan bij een goede fotografiewinkel en daar is om advies vragen. Anderzijds zal ik eerst een fotocursus doen om de basis te leren zodat je zelf ook waar je op moet letten. ;)
pi_122555952
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:31 schreef Iris1102 het volgende:
Ik wil graag beginnen met een spiegelreflexcamera, alleen heb ik niet heel veel verstand van alle mogelijkheden daarvan. Daarom zou ik graag een camera willen waarbij die opties makkelijk te leren zijn. Een soort instapmodel zegmaar. Welke zou ik het best kunnen nemen?
Ik heb gekeken naar de Nikon D3200 + 18-55mm VR die mij wel wat leek
Binnenkort is er waarschijnlijk een Meet.
Als je de kans ziet kun je ook langs komen.
Dan kun je een idee krijgen van wat fotograferen met een DSLR inhoud.
Eskimo Joe
pi_122579047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan kan je beter een fotocursus volgen. En ja, dat bedoel ik serieus.
Bullshit natuurlijk. Ik zie het al voor me, kom je daar met je iphone camera een fotocursus volgen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:03:55 #17
395361 DeLeckere
Drink 'Lecker' bier!
pi_122585247
Zelfs dan denk ik dat je wat an zo'n cursus hebt. Leer eerst compositie bepaling, wat je diafragma is en wat bijvoorbeeld iso inhoudt.
Met een compact camera kan je idd minder instellen dan bij een spiegelreflexcamera, maar de basis kennis moet je beheersen voor alle 2 de camera's (wil je 'professionele' foto's maken).
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:57:15 #18
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122585726
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:06 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Bullshit natuurlijk. Ik zie het al voor me, kom je daar met je iphone camera een fotocursus volgen.
Sind ik meer van exposure weet maak ik ook met mijn telefoon betere foto's ;)

Nouja, je hebt een punt natuurlijk. Ik ga er vanuit dat TS al een compactcamera ofzo heeft.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122585840
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:06 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Bullshit natuurlijk. Ik zie het al voor me, kom je daar met je iphone camera een fotocursus volgen.
Bullshit?
:')

TS wil betere foto's maken. Betere foto's maak je met vaardigheden, niet met een duurdere camera. En dat TS geen iPhone mee moet nemen snapt iedereen, meestal is daar wel iets voor te regelen.
pi_122593595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Bullshit?
:')

TS wil betere foto's maken. Betere foto's maak je met vaardigheden, niet met een duurdere camera. En dat TS geen iPhone mee moet nemen snapt iedereen, meestal is daar wel iets voor te regelen.
En die vaardigheden kan je ook zelf leren met een camera die daarvoor de mogelijkheden biedt. Wat wil jij zo graag gaan regelen? Ik kan TS gerust mijn full frame camera lenen voor de cursus. Maar na de cursus zit TS nog steeds met een compacte camera waarbij het menu zo kut is dat je deze weer op automatische stand zet. Nee dat is een uitstekende tip van je. Je kan je geld maar 1x besteden. Dat wordt dus een keuze tussen cursus+compact camera of geen cursus+semi prof camera. Nou ik weet het wel. Als je zo graag meer wilt weten, begin dan eens op internet te kijken en speel met je camera. Binnen no-time leer je de basics. Echt zo'n dooddoener weer.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:01:03 #21
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122594389
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

En die vaardigheden kan je ook zelf leren met een camera die daarvoor de mogelijkheden biedt. Wat wil jij zo graag gaan regelen? Ik kan TS gerust mijn full frame camera lenen voor de cursus. Maar na de cursus zit TS nog steeds met een compacte camera waarbij het menu zo kut is dat je deze weer op automatische stand zet. Nee dat is een uitstekende tip van je. Je kan je geld maar 1x besteden. Dat wordt dus een keuze tussen cursus+compact camera of geen cursus+semi prof camera. Nou ik weet het wel. Als je zo graag meer wilt weten, begin dan eens op internet te kijken en speel met je camera. Binnen no-time leer je de basics. Echt zo'n dooddoener weer.
Het gaat erom dat TS betere foto's wil maken. Dat bereik je eerder door je in fotografie te verdiepen, dan met het aanschaffen van een dure camera. Allebei doen is natuurlijk helemaal optimaal.

Overigens een tip: je zou eens kunnen proberen om je mening of advies te geven zonder meteen mensen af te zeiken.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:20:33 #22
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_122597180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:01 schreef Flurry het volgende:

[..]

Het gaat erom dat TS betere foto's wil maken. Dat bereik je eerder door je in fotografie te verdiepen, dan met het aanschaffen van een dure camera. Allebei doen is natuurlijk helemaal optimaal.
Je moet je natuurlijk in fotografie verdiepen, maar veel boeken en cursussen gaan er van uit dat je de beschikking hebt over een camera waarbij je tenminste zelf eenvoudig de sluitertijd en diafragma kunt instellen. De gewone compact waar in dit soort topics vaak naar verwezen wordt kan dat niet, of omslachtig. Bovendien hebben (zelfs instap-) DSLR's vaak een grotere sensor en bredere beeldhoek, handmatig zoomen, mogelijkheid tot RAW en domweg het gevoel een echte camera beet te houden. Dat werkt ook weer motiverend voor het verdiepen in fotografie in het algemeen. Ik zou iedereen die enigszins serieus met de gedachte speelt dan ook gewoon een instap DSLR aanraden, desnoods via marktplaats.
pi_122599696
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:01 schreef Flurry het volgende:

[..]

Het gaat erom dat TS betere foto's wil maken. Dat bereik je eerder door je in fotografie te verdiepen, dan met het aanschaffen van een dure camera. Allebei doen is natuurlijk helemaal optimaal.

Overigens een tip: je zou eens kunnen proberen om je mening of advies te geven zonder meteen mensen af te zeiken.
Lees de verschillende topics maar eens na. Iedere keer als men een dergelijke vraag heeft wordt er of gezegd om een cursus te volgen of er wordt weer aangekaart dat een goede fotograaf zelfs met een compact camera goede foto's kan maken. Loze opmerkingen waar geen beginnende fotograaf iets aan heeft. Iemand die echt wilt leren gaat van zelf met de instellingen spelen, een boek aanschaffen of op internet informatie lezen. Je kan ook kiezen om dan een cursus te volgen. Daarvoor een cursus volgen is volstrekt nutteloos.
pi_122600248
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Lees de verschillende topics maar eens na. Iedere keer als men een dergelijke vraag heeft wordt er of gezegd om een cursus te volgen of er wordt weer aangekaart dat een goede fotograaf zelfs met een compact camera goede foto's kan maken. Loze opmerkingen waar geen beginnende fotograaf iets aan heeft. Iemand die echt wilt leren gaat van zelf met de instellingen spelen, een boek aanschaffen of op internet informatie lezen. Je kan ook kiezen om dan een cursus te volgen. Daarvoor een cursus volgen is volstrekt nutteloos.
Als dat elke keer door veel mensen gezegd wordt, zou het dan misschien niet kunnen dat er toch wel iets van een kern van waarheid in dat advies zit..? En waarom zou een cursus volgen voordat je een goeie camera hebt volslagen onzin zijn, maar een (cursus?)boek over dat onderwerp lezen wél een goed idee?
pi_122613379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als dat elke keer door veel mensen gezegd wordt, zou het dan misschien niet kunnen dat er toch wel iets van een kern van waarheid in dat advies zit..? En waarom zou een cursus volgen voordat je een goeie camera hebt volslagen onzin zijn, maar een (cursus?)boek over dat onderwerp lezen wél een goed idee?
Een boek lezen voordat je een goede camera hebt is net zo nutteloos. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zei dat je een goede camera moet kopen en daarnaast nog een boek indien nodig.

Daarnaast heeft het niks met kern van waarheid te maken. Het is gewoon realiteit dat het niet zo is. Een goede camera biedt je nou eenmaal de mogelijkheid om goede foto's te maken. Met een compact camera kan een goede fotograaf inderdaad ook goede foto's maken, maar dat heeft meer te maken met de zeer goede kennis dat zo'n iemand heeft, wat je echt niet van zo'n basiscursus gelijk onder de knie hebt. Jarenlang ervaring die zo'n iemand heeft, wat een beginner die nog nooit een goede camera heeft gehad gewoonweg niet heeft. Daarnaast moet de fotograaf veel geluk hebben. Op het juiste moment de foto maken. Dat allemaal gaat nou net wat makkelijker met een semi prof camera. Zo'n cursus leert je de basis kennen, maar maakt je nog geen goede fotograaf. Als je de kennis hebt, heb je zeker als beginner een goede camera nodig om dit ook in praktijk te brengen. Een instap dsrl is prima om mee te leren. Het is pas onzin als een starter gelijk een fullframe camera wilt kopen, omdat die denkt daarmee betere foto's te kunnen maken. In dat geval kan je beter een instap + cursus nemen. Een cursus alleen zonder systeem camera is gewoon weggegooid geld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')