abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:19:24 #1
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5641230
Hallo,
mijn ouders zijn 3 weken op vakantie. Ik ben zel 18,5 en heb een broer van net 22.
Hij werkt hele dagen en ik ben werk aan het zoeken...nu zeurt ie al constant elke dag of ik al werk heb. Gaat hem verder niet veel aan aangezien het mijn leven is vind ik en hij niet mijn vader is. Maar goed, nu moet ik dus elke avond het eten klaar maken en dat staat netjes klaar als hij thuis komt. Tenminste, dat probeer ik maar aangezien hij nooit op dezelfde tijd thuis is lukt me dat niet. Vandaag zou hij eerst gaan sporten na z'n werk, maar ineens dus niet. Had ik net gegeten en stond ie thuis...over de zeik omdat ik al had gegeten. Zegt ie dat ie me gemaild had erover...ja, op een mailadres waarvan hij donders goed weet dat ik het niet gebruik (heeft ie zelf in elkaar gezet dat mailprogramma en hij ergert zich eraan dat ik hotmail blijf gebruiken en niet zijn programmaatje). Doet ie dus gewoon express. Maar goed, dan moet hij z'n eten maar opwarmen in de magnetron en dat vind meneer dan weer niet lekker ofzo. Ik krijg dus ook weer commentaar op dat het weer eens niet goed is...terwijl ik toch wel kook voor hem enz...

Ook hou ik het huis een beetje op orde, dus eigenlijk hoeft hij verder thuis nix meer te doen. Ik doe de afwas, maak de wc schoon, stofzuig soms enz...

Nu kwam hij vandaag thuis en had een brood meegenomen van de bakker. We hadden nog brood liggen en ik vroeg me dus af waarom ie dat had meegenomen. Begon ie tegen mij dat er geen brood meer lag...1 snee. Meneer is zelf te lam om 's avonds brood uit de vriezer te halen voor de volgende dag. Daar moet ik allemaal maar aan denken, en als ik dat niet doe eet ie gewoon niet thuis 's morgens. Het komt er dus op neer dat, als ik niet voor eten zorg hij gewoon niet eet.

Maar goed, ik zei dus net tegen hem dat ie zelf ook wel eens ergens voor kon zorgen in het huishoudenen dat ik niet alles hoef te doen (lijkt me logisch) en toen schopte hij me dus...
Hij is veel sterker als mij en ik kan nix terug doen...maar ik weet dus echt niet wat ik nu moet. Ik ben bang dat ie zo nog 3 weken door blijft gaan en ik heb daar weinig zin in. Ik ben nl niet z'n slaaf en ook al moet hij werken...ik hoef niet alles te doen.

Wat kan ik hier nou aan doen...ik heb geen zin om nog 3 weken schoppen te moeten krijgen omdat ik het niet helemaal doe zoals meneer het wenst. Tegen mijn ouders zeggen heeft weinig zin...dan maken ze zih alleen maar zorgen op vakantie, en ik wil ze hier niet mee lastig vallen nu ze weg zijn. Daarnaast geloven ze mij toch niet echt, want ze zien mijn broer als de verstandige oudste die zoiets niet zou doen...ik ben hier thuis meestal de boosdoener volgens hen, omdat mijn broer het wel zo gedraaid krijgt dat het lijkt alsof ik het allemaal doe...

Wat moet ik hier nu mee...

Thank...
Ivetje

misschien verkeerde forum...verplaats dan maar...

To infinity…and beyond!
pi_5641256
schop hem voor z'n pik, dan leert ie het wel..
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:21:58 #3
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_5641258
Wat een ongeloofelijke KLOOTZAK

Kben zelf 22, me zusje 19 en toen me ouders weg waren was het groot feest en aten we wneer we zin hadden.. En hoorden wel of de ander er zou zijn, zo niet jammer dan.. Lag zowiezo wat te eten altijd in de koelkast/vriezer en zoek het lekker uit als je niets laat horen..

Kheb zin om die broer van jouw ff de waarheid te zeggen, hij is niets te mooi om ook ff mee te helpen, als is het maar keer de afwas doen of stofzuigen.. Jullie zijn broer en zus, niet meester en slaaf

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_5641262
ga bij iemand anders slapen totdat je ouders thuis zijn, laat hem dan maar voor zichzelf zorgen

en als ie weer iets bij je probeert, gewoon terugschoppen anders blijft ie het doen

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:23:35 #5
11458 ivetje
pi_5641273
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:21 schreef Mr_Opel het volgende:
Ik ben niet zoals hij...ik schop niet zomaar iemand. En aangezien hij echt veel sterker is zal hij me half vermoorden als ik dat doe...

Paar voorbeeldjes : hij heeft mijn keel ooit dicht geknepen tot ik bijna flauw viel, mij met mijn hoofd express keihard tegen een lantaarnpaal geramd, schoppen doet ie nogal eens...
Dat keel dichtknijpen was waar mijn moeder bij stond. Enige wat die zei was "zeg, doe eens even rustig". Meer niet...niet eens helpen!!

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:25:39 #6
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_5641302
jeeeeeeeee, jullie hebben echt issues gek! Ik dacht dat mijn broer en ik erg konden zijn, maar dit slaat alles!
Beetje moeilijk om aan ons advies te vragen als we niet weten wat voor persoon die broer is, kijk,

ik flip goed uit als mijn broer vervelend doet, dat helpt altijd wel. Bij mijn andere broer, dat is zo'n econometrie gast die de hele tijd zeikt op alles wat ik fout doe (heb ik verder ook geen band mee, nooit gehad) daar zeg ik gewoon "ja, je hebt gelijk" tegen, en ik zou pissed worden als iemand dat continue tegen mij zou zeggen als ik diegene ergens op wees, maar hij merkt het niet

dinsdag 3 september 2002 @ 18:26:01 #7
11458 ivetje
pi_5641311
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:21 schreef thaduck het volgende:
Wat een ongeloofelijke KLOOTZAK

Kben zelf 22, me zusje 19 en toen me ouders weg waren was het groot feest en aten we wneer we zin hadden.. En hoorden wel of de ander er zou zijn, zo niet jammer dan.. Lag zowiezo wat te eten altijd in de koelkast/vriezer en zoek het lekker uit als je niets laat horen..

Kheb zin om die broer van jouw ff de waarheid te zeggen, hij is niets te mooi om ook ff mee te helpen, als is het maar keer de afwas doen of stofzuigen.. Jullie zijn broer en zus, niet meester en slaaf

Ik heb ook al gezegt dat ie voortaan maar voor zijn eigen eten moet zorgen enzo...dat ik ook niet gek ben. Maar wat schiet ik daarmee op...dan krijg ik nog vaker ruzie met hem.
Afwassen doet ie soms ook wel mee, maar ik heb vandaag ook weer de wc schoongemaakt omdat hij dat niet gedaan had na het p**pen Ik haat dat, dat ziet ie toch zelf wel!!! Ik kan dan niet naar de wc als er overal nog strepen in staan enzo hoor...ieuw!!!
To infinity…and beyond!
pi_5641314
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:23 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik ben niet zoals hij...ik schop niet zomaar iemand. En aangezien hij echt veel sterker is zal hij me half vermoorden als ik dat doe...

Paar voorbeeldjes : hij heeft mijn keel ooit dicht geknepen tot ik bijna flauw viel, mij met mijn hoofd express keihard tegen een lantaarnpaal geramd, schoppen doet ie nogal eens...
Dat keel dichtknijpen was waar mijn moeder bij stond. Enige wat die zei was "zeg, doe eens even rustig". Meer niet...niet eens helpen!!

je hebt vast wel een goede vriend/vriendin waar je naartoe kan gaan, blijf dan niet thuis bij die hufter zitten..
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:27:57 #9
11458 ivetje
pi_5641337
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:26 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

je hebt vast wel een goede vriend/vriendin waar je naartoe kan gaan, blijf dan niet thuis bij die hufter zitten..

da's het probleem...zulke goede vrienden heb ik niet. Helemaal niet in Tilburg, en aangezien ik toch daar werk moet zoeken moet ik hier zijn...daarnaast moeten al mijn vrienden/vriendinnen of werken of naar school, dus daar kan ik niet heen...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:28:00 #10
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_5641339
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:26 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik heb ook al gezegt dat ie voortaan maar voor zijn eigen eten moet zorgen enzo...dat ik ook niet gek ben. Maar wat schiet ik daarmee op...dan krijg ik nog vaker ruzie met hem.
Afwassen doet ie soms ook wel mee, maar ik heb vandaag ook weer de wc schoongemaakt omdat hij dat niet gedaan had na het p**pen Ik haat dat, dat ziet ie toch zelf wel!!! Ik kan dan niet naar de wc als er overal nog strepen in staan enzo hoor...ieuw!!!

Tjah, ikke heb ook constant plee hier schoongemaakt (ik was 3 weken alleen waarvan 1 week met zusje) en zij deed weer andere dingen. Ik heb geen hekel aan beetje poetsen, ut is kleine moeite en het word er mooi van.. Maar ik zou niet alles alleen doen als er meer mensen in huis zijn.

Tjah, dan kan je altijd nog alles rustig aan je ouders vertellen toch? En als die niets doen kan je desnoods (als je durft en dat zou kunnen) naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling. Klinkt erg bruut, maar een aangifte doen betekend niet gelijk dat er wat mee gedaan word, en hij zal er wel van schrikken..

En anders bel je mij maar op, kom je hier logeren zolang

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:28:04 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_5641340
Ik verplaats deze naar R&P.

Vind het wel lastig zo'n verhaal. Mijn broer had vroeger ook van die rare neigingen. Pas toen hij het huis uit was hebben we iets van een band gekregen die best goed was.
Helaas heeft dat niet lang mogen duren (hij leeft niet meer), maar ik heb een idee dat ik weet wat jij ongeveer doormaakt.

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:28:26 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5641349
waar woon je? dan zal ik hem effe voor zijn kloten schieten.
je kan natuurlijk alle sites die hij bezioekt opslaan op je schijf en dan die doorsturen als hij neit normaal doet.
liefst opslaan bij een vriendin die hij niet kent dan kan hij je pc neit slopen.
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:30:34 #13
14187 Amos
Sweet child in me, heaaaaal
pi_5641385
Inderdaad, gewoon ergens anders gaan wonen tot je ouders terug zijn. Laat hem zijn eigen boontjes maar doppen.
Happiness is a warm gun
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:31:12 #14
11458 ivetje
pi_5641398
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef thaduck het volgende:

[..]

Tjah, ikke heb ook constant plee hier schoongemaakt (ik was 3 weken alleen waarvan 1 week met zusje) en zij deed weer andere dingen. Ik heb geen hekel aan beetje poetsen, ut is kleine moeite en het word er mooi van.. Maar ik zou niet alles alleen doen als er meer mensen in huis zijn.

dat schoonmaken maakt me ook niet uit....heb ook schoonmaakwerk gedaan enzo. Maar niet als er poepresten in de wc hangen enzo!! gatver, dan ga je toch over je nek...heel de wc-bril geel, en ik kan je vertellen dat ik er niet overheen zeik hoor!! Zoiets merk je toch zelf wel, als je hebt zitten schijten zie je toch wel dat er resten in de wc hangen...ieuw!!!
quote:
Tjah, dan kan je altijd nog alles rustig aan je ouders vertellen toch? En als die niets doen kan je desnoods (als je durft en dat zou kunnen) naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling. Klinkt erg bruut, maar een aangifte doen betekend niet gelijk dat er wat mee gedaan word, en hij zal er wel van schrikken..

En anders bel je mij maar op, kom je hier logeren zolang

Ik ga geen aangifte doen...zo ben ik niet hoor. Het is wel familie...en soms is ie ook wel aardig, maar zoals ie nu doet dus echt niet!!

Lief aangeboden van je trouwens...

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:32:33 #15
11458 ivetje
pi_5641414
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef buzzer het volgende:
Ik verplaats deze naar R&P.

Vind het wel lastig zo'n verhaal. Mijn broer had vroeger ook van die rare neigingen. Pas toen hij het huis uit was hebben we iets van een band gekregen die best goed was.
Helaas heeft dat niet lang mogen duren (hij leeft niet meer), maar ik heb een idee dat ik weet wat jij ongeveer doormaakt.

Mja, als hij het huis dan ook eens uit ging...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:32:48 #16
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_5641417
Ga weg! Bij iemand anders logeren!
De eikel!
Wat misschien ook grappig is; roer een pot laxeermiddel door de pindakaas of iets anders dat hij graag eet...
Action is the enemy of thoughts
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:33:30 #17
21988 D0D0
[Ik ben een boom]
pi_5641434
Damn, wat een ongeloofelijke lul is je broer dan zeg! Je bent egt niet goed wijs als je je zus schopt en als slaaf gebruikt! Ik kan je weinig helpen, maar als ik jou was zou ik gauw een logeer adresje zoeken, laat hem zn eigen boontjes maar doppen!

sterkte!!

kill one, you're a murderer, kill 10, you're a serial killer, kill them all, you're god!
pi_5641445
hmm vaag manneke die broer van je

tijd voor een FOK!knokploeg

dinsdag 3 september 2002 @ 18:34:38 #19
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_5641448
Zorg dat je als de brandweer een kamer krijgt buiten huis, ik zou echt niet zo in een huis willen wonen. En je ouders bellen lijkt me zeker wel een goed idee, als er een reden is waarom ze zich zorgen zouden moeten maken om je dan is dit het wel.

En verder: Tsja, je zou evt aangifte kunnen doen, dan krijg je ook een maatschappelijk werker en wellicht psychologische hulp om alles weer wat normaler te krijgen. Zoals het nu gaat spoort het echt niet. Aangifte doen lijkt me eigenlijk best een goed idee (wel eerst mee dreigen!)
Dit is namelijk je reinste mishandeling en dat kan gewoon niet, helemaal niet door je broer.

Sterkte en wat je ook doet: Ga niet stilzitten en maar hopen dat het snel over waait.

Denk, ondanks dat je er nu geen trek in hebt toch eens serieus na over aangifte doen. Wat hij nu bij jou doet gaat hij later ongetwijfeld ook bij anderen doen. Trust me dit gaat echt van kwaad tot erger en misschien doen je ouders ook weinig omdat ie hun ook de baas is.

Praat er anders ook eens met een goede neef/nicht/oom/tante over of een vertrouwenspersoon op school. Studeer je al?

[Dit bericht is gewijzigd door TR08 op 03-09-2002 18:40]

pi_5641451
Ik schop mn broertje ook weleens, maar dan alleen als ie echt stupid is...

Als ik een zusje had, had ik haar wel beter behandeld denk ik.

dinsdag 3 september 2002 @ 18:34:51 #21
11458 ivetje
pi_5641452
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:32 schreef Reintje het volgende:
De eikel!
Wat misschien ook grappig is; roer een pot laxeermiddel door de pindakaas of iets anders dat hij graag eet...
maar als ik zoiets terug doe dan blijft het bezig, dan gaat het van kwaad tot erger denk ik. Dan komt hij weer met iets om mij te pakken enzo, en dan blijf je bezig
To infinity…and beyond!
pi_5641454
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:32 schreef Reintje het volgende:
De eikel!
zodat hij de wc nog meer kan onderspetteren? niet echt een geweldig idee
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:35:05 #23
17782 choser
"for we are many"
pi_5641456
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef speedfreakssj het volgende:
waar woon je? dan zal ik hem effe voor zijn kloten schieten.
je kan natuurlijk alle sites die hij bezioekt opslaan op je schijf en dan die doorsturen als hij neit normaal doet.
liefst opslaan bij een vriendin die hij niet kent dan kan hij je pc neit slopen.
Ja... laat ff de Fok! knok-ploeg langskomen...
"Assasination is the extreme form of censorship."
pi_5641471
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:35 schreef choser het volgende:

[..]

Ja... laat ff de Fok! knok-ploeg langskomen...

dinsdag 3 september 2002 @ 18:36:26 #25
23920 Nitroglycerine
I'm kinda...... explosive
pi_5641478
* Nitroglycerine meldt zich aan voor de knokploeg
Confucius zei ooit eens: Tis maar Fok! weet je. Een simpel forum op het internet. [br] 14-11-2003: De JA-zeg-dag :D
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:37:10 #26
11502 nipeng
The last ride is free
pi_5641489
Kan je bij een ander logeren?

Laat die lul maar mooi alleen. Dat ie nog nooit geneukt heeft hoeft ie niet op zijn zus af te reageren.

dinsdag 3 september 2002 @ 18:38:21 #27
21988 D0D0
[Ik ben een boom]
pi_5641510
* D0D0 meldt zich aan voor de knokploeg
kill one, you're a murderer, kill 10, you're a serial killer, kill them all, you're god!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:39:05 #28
11458 ivetje
pi_5641517
Wat ik al schreef, bij iemand anders logeren kan niet. Iedereen moet naar school of werken en ik heb geen vrienden in Tilburg. Aangezien ik binnen 3 weken werk moet hebben hier zal ik hier moeten blijven dus...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:39:42 #29
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_5641528
* reintje meld zich ook aan bij de Fok!Knokploeg
Action is the enemy of thoughts
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:40:11 #30
17782 choser
"for we are many"
pi_5641542
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:38 schreef D0D0 het volgende:
* D0D0 meldt zich aan voor de knokploeg
count me in...
"Assasination is the extreme form of censorship."
pi_5641545
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:21 schreef Mr_Opel het volgende:
als iemand mij voor me pik schopt vind ik het niet erg hoor
voel ik toch nx van

schop hem voor tegen z'n pik, dan leert ie het wel..

dinsdag 3 september 2002 @ 18:41:08 #32
21988 D0D0
[Ik ben een boom]
pi_5641558
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:40 schreef edjuh18 het volgende:

[..]

voel ik toch nx van

Hehehhe
pi_5641592
knokploeg begint te groeien
MELD je NU aan

ik ben niet verandwoordelijk voor daadwerkelijke incidenten

FOK! knokploeg

dinsdag 3 september 2002 @ 18:44:06 #34
11458 ivetje
pi_5641601
quote:

[..]

voel ik toch nx van

bijdehandje

beter als bij de voetje...da's zo ver bukken

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:44:51 #35
14320 TR08
pi_5641614
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:34 schreef ivetje het volgende:

[..]

maar als ik zoiets terug doe dan blijft het bezig, dan gaat het van kwaad tot erger denk ik. Dan komt hij weer met iets om mij te pakken enzo, en dan blijf je bezig

Toch zou ik er wel voor proberen te zorgen dat hij ophoudt danwel dat jij buiten zijn bereik gaat wonen. Je bent 18.5-->volwassen (nou ja, volwassen genoeg om de wereld in te trekken )
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:46:07 #36
11458 ivetje
pi_5641638
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

(nou ja, volwassen genoeg om de wereld in te trekken )

Zonder geld gaat dat zo moeilijk he...
To infinity…and beyond!
pi_5641676
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:46 schreef ivetje het volgende:

[..]

je mag van mij wel lenen
of neem een peter R de vries lening(zag ik vanmiag op teevee wat een stumper!!!!!!!)
pi_5641692
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:19 schreef ivetje het volgende:
Maar goed, ik zei dus net tegen hem dat ie zelf ook wel eens ergens voor kon zorgen in het huishoudenen dat ik niet alles hoef te doen (lijkt me logisch) en toen schopte hij me dus...
Okay, nu graag zijn kant van het verhaal. Ik weet zeker dat je alle stomme dingen die jij gedaan en gezegd hebt hebt weggelaten. Zo veeg je de negatieve dingen die je broer gedaan heeft op een hoop.

Volgens mij ben je zelf niet zo'n lieverdje als je hier voordoet.

dinsdag 3 september 2002 @ 18:50:01 #39
30961 Knaller
knalt er op los
pi_5641700
quote:

[..]

voel ik toch nx van

schop hem voor tegen z'n pik ballen, dan leert ie het wel..

De ballen doen meer pijn als je er een goede trap tegen geeft dan alleen je pik hoor!
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:50:23 #40
21988 D0D0
[Ik ben een boom]
pi_5641705
quote:

[..]

Hmmm... na al die reacties zal D0D0 een wijze raad geven
....

Misschien heeft het zin om eerlijk tegen hem te zeggen wat je denkt en vind, op een normale/rustige manier, vraagt waarom hij je schopt en of hij dat leuk vind ofzo.. Zegt dat jij ook gewoon je best voor hem doet.. misschien heb je dsat al gedaan, maargoed...

sterkte!

dinsdag 3 september 2002 @ 18:51:43 #41
11458 ivetje
pi_5641735
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:49 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Okay, nu graag zijn kant van het verhaal. Ik weet zeker dat je alle stomme dingen die jij gedaan en gezegd hebt hebt weggelaten. Zo veeg je de negatieve dingen die je broer gedaan heeft op een hoop.

Volgens mij ben je zelf niet zo'n lieverdje als je hier voordoet.

Ik zei dat ie zelf ook wel eens brood uit de vriezer kan pakken en dat ik niet alles hoef te doen. Toen zei ik daarna dat ik dan maar niet voor hem zou koken en dat ie het zelf mocht doen voortaan als het zo niet goed was. Op dat moment liep ik langs hem en toen schopte hij me...

Maar goed, geloof me niet hoor....

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:53:03 #42
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_5641758
Zou je niet gewoon lekker bij een vriendin gaan logeren ofzo!? Laat je broeder het lekker zelf uitzoeken!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:54:10 #43
11458 ivetje
pi_5641774
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:50 schreef D0D0 het volgende:

[..]

Hmmm... na al die reacties zal D0D0 een wijze raad geven
....

Misschien heeft het zin om eerlijk tegen hem te zeggen wat je denkt en vind, op een normale/rustige manier, vraagt waarom hij je schopt en of hij dat leuk vind ofzo.. Zegt dat jij ook gewoon je best voor hem doet.. misschien heb je dsat al gedaan, maargoed...

sterkte!

Als ik normaal tegen hem ga praten denkt ie dat ik iets nodig heb...lacht ie me uit, omdat ik met dat verhaal aankom...en krijg ik vast en zeker nog een schop, omdat ik er dan bij zeg dat ie kinderachtig is...want dat is ie nog heel erg. In z'n puberteit blijven steken lijkt wel...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:55:37 #44
11458 ivetje
pi_5641795
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:53 schreef SKa_BoSS het volgende:
Zou je niet gewoon lekker bij een vriendin gaan logeren ofzo!? Laat je broeder het lekker zelf uitzoeken!
WHAAAA, lees een topic voordat je post zeg

Sorry maar wordt gek van de mensen die blijven zeggen dat ik ergens anders moet logeren....dat heb ik al 2 keer uitgelegd hoor Is het zo moeilijk om even terug te lezen....bovenaan page 2

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:55:53 #45
21988 D0D0
[Ik ben een boom]
pi_5641801
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:54 schreef ivetje het volgende:

[..]

Als ik normaal tegen hem ga praten denkt ie dat ik iets nodig heb...lacht ie me uit, omdat ik met dat verhaal aankom...en krijg ik vast en zeker nog een schop, omdat ik er dan bij zeg dat ie kinderachtig is...want dat is ie nog heel erg. In z'n puberteit blijven steken lijkt wel...

dinsdag 3 september 2002 @ 18:56:29 #46
14320 TR08
pi_5641808
quote:

[..]

Maar studeer je al (bijna)? Dan kun je stufi krijgen, das in elk geval genoeg om je andere woning te bekostigen en de rest leen je tot je evt werk vindt. Mishandeld worden is ook niet alles.

Bovendien hebben je ouders zorgplicht tot je 21e maw ze zijn wettelijk verplicht te dokken, volgens mij ook als je uit huis woont. Helemaal als je broer je mept.

[Dit bericht is gewijzigd door TR08 op 03-09-2002 19:04]

pi_5641812
Wat ik geloof ik nog niet gehoord heb, is gewoon tegen je broer dreigen dat je je ouders hebt gebeld, en dat die er ernstig werk van zullen maken als ze thuis komen. Als je hem daar tenminste mee kan afschrikken. Ik hoop het voor je.

Sterkte meid!

dinsdag 3 september 2002 @ 18:56:46 #48
34371 _MeX_
ja, dat klopt!
pi_5641813
Ik lig ook wel vaker met me broer in de clinche maar ik
kom hem zo vaak tegen thuis dat ik gewoon geen zin heb in ruzie

meestal gaat het dus vanzelf over...
en anders moet je eens met je broer praten?
lekker eten voor hem maken en dan erover beginnen

[en zeker niet aangifte doen, want dat kan echt fout uitpakken]

veel suc6 ermee
MeX

Life is great, but you are better...
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:57:54 #49
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_5641828
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:55 schreef ivetje het volgende:

[..]

WHAAAA, lees een topic voordat je post zeg

Sorry maar wordt gek van de mensen die blijven zeggen dat ik ergens anders moet logeren....dat heb ik al 2 keer uitgelegd hoor Is het zo moeilijk om even terug te lezen....bovenaan page 2

uuuuh... okee... sorry...
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:00:31 #50
11458 ivetje
pi_5641856
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:56 schreef TR08 het volgende:

[..]

Maar studeer je al (bijna)? Dan kun je stufi krijgen, das in elk geval genoeg om je andere woning te bekostigen en de rest leen je tot je evt werk vindt. Mishandeld worden is ook niet alles.

Ik ben van school af en ben werkloos...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:01:19 #51
11458 ivetje
pi_5641864
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:56 schreef _MeX_ het volgende:
Ik lig ook wel vaker met me broer in de clinche maar ik
kom hem zo vaak tegen thuis dat ik gewoon geen zin heb in ruzie

meestal gaat het dus vanzelf over...
en anders moet je eens met je broer praten?
lekker eten voor hem maken en dan erover beginnen

[en zeker niet aangifte doen, want dat kan echt fout uitpakken]

veel suc6 ermee
MeX

nog een keer...lees het topic ff goed door, staat al in dat praten weinig helpt.
To infinity…and beyond!
pi_5641872
Ik heb medelijden met zijn toekomstige vriendin/vrouw...
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:05:32 #53
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_5641928
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:01 schreef ivetje het volgende:

[..]

nog een keer...lees het topic ff goed door, staat al in dat praten weinig helpt.

goed Ivetje, stap morgen eerst eens naar een uitzendbureau, het is maar een begin, als je dan werk hebt is er al weer een stukje rust, toch?

Goed er zijn dingen gezegd als ga bij iemand anders slapen, zeg het tegen je ouders, schop terug maar al deze dingen werken niet, ik denk niet dat er veel dingen overblijven eerlijk gezegd

ik heb nog nix over andere familieleden gelezen, sorry als ik er toch overheen heb gelezen, maar is daar nix mee te regelen? iig veel sterkte meissie

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:08:19 #54
11458 ivetje
pi_5641969
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:05 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

ik heb nog nix over andere familieleden gelezen, sorry als ik er toch overheen heb gelezen, maar is daar nix mee te regelen? iig veel sterkte meissie

Met de rest van de familie heb ik niet echt een band dat ik bij ze aan kan kloppen als er iets is. Zo is onze familie gewoon niet...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:09:44 #55
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_5641996
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:08 schreef ivetje het volgende:

[..]

Met de rest van de familie heb ik niet echt een band dat ik bij ze aan kan kloppen als er iets is. Zo is onze familie gewoon niet...

mmm da's idd ingewikkeld dan, maar van dat uitzendburaeu vind je wel een goed plan want ik denk dat als je dat doert er al een hele rust over je heen komt meissie
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:11:05 #56
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_5642015
sprakeloos....
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:11:25 #57
11458 ivetje
pi_5642022
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:02 schreef Lexie het volgende:
Ik heb medelijden met zijn toekomstige vriendin/vrouw...
Hier ligt ook een groot deel van de problemen. Hij kan niemand krijgen eigenlijk...en ik heb toch wel wat vriendjes gehad enzo, jongens die me leuk vinden enz. Dat kan hij niet hebben....ik hoef maar de naam van een jongen hier te noemen en mijn broer heeft hem niet eens gezien, maar hij wordt al uitgescholden voor sukkel. En zo bij iedereen...elke jongen die mij aardig/leuk vind is automatisch een sukkel...ik zeg vaak tegen hem dat ie gewoon jaloers is omdat hij niemand kan krijgen en ik wel. Tja, dat is dan niet waar voglens hem, het zijn ook allemaal gewoon sukkels enz...

En daar wordt ik zo gek van....dat alles en iedereen wat ik doe en die mij aardig vinden door hem worden afgekraakt. Mensen vinden het niet leuk om hier te komen, omdat mijn broer nix tegen ze zegt, ze uitscheld achter hun rug om, ze niet aardig vind...

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:12:35 #58
11458 ivetje
pi_5642043
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:09 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

mmm da's idd ingewikkeld dan, maar van dat uitzendburaeu vind je wel een goed plan want ik denk dat als je dat doert er al een hele rust over je heen komt meissie

probleem is dat ik zo'n angst heb om naar het uitzendbureau te gaan. Ik heb dat altijd, wordt er zo zenuwachtig van...durf het gewoon niet. Net als ergens beginnen met werken....

* ivetje is een schijterd ja...wat dat betreft

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:15:10 #59
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_5642089
Hoi,

Als mijn broer zoiets zou flikken zou k t echt nooit over zn kant laten gaan. Doe gewoon wat jezelf wilt en maak zijn eten niet klaar. Je hoeft niet ook gewelt te gaan gebruiken, maar je laat alles ook wel makkelijk toe (wat hem natuurlijk niet het recht geeft om jouw pijn te doen of alles in het huishouden te laten doen)... Ook als je niks doet gaat het van kwaad tot erger... Laat je niet zo gebruiken joh en zeker niet door je broer. Als je er echt zo mee zit ligt dan toch je ouders in. Terecht dat ze zich zorgen gaan maken dat mag ook wel in deze situatie!!!!

G'day mates, I'm in Australia!!!
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:16:49 #60
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_5642120
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:12 schreef ivetje het volgende:

[..]

probleem is dat ik zo'n angst heb om naar het uitzendbureau te gaan. Ik heb dat altijd, wordt er zo zenuwachtig van...durf het gewoon niet. Net als ergens beginnen met werken....

* ivetje is een schijterd ja...wat dat betreft

nou goed ivetje, ik woon in tilburg dat weet je en als je wil ga ik wel met je mee, is een serieus aanbod
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:17:33 #61
14320 TR08
pi_5642134
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:08 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar je wijst alle susgesties met wat je kunt doen.

-Aangifte niet, want het is je broer
-Logeren niet, want je hebt straks werk
-Praten niet, dat helpt toch niet
-Bellen met ouders niet, dan worden ze alleen ongerust
-Terug meppen niet, dan slaat hij alleen harder
-Hulp van familie niet
-etc.
-Er komt misschien een knokploeg, maar ik neem aan dat je die ook niet wilt.

Wat wil je nu wel? Je hebt echt hulp van derden nodig, tenzij je die jongen van kant wilt maken, dat kun je namelijk wel in je eentje (als hij slaapt oid) en dan houdt het meppen ook op.

We proberen je echt te helpen hier, maar je moet zelf ook iets gaan doen. Ik zou allereerst toch maar even ouders gaan bellen met hoe de vork volgens jou in de steel zit, vervolgens met je broer praten en in elk geval zeggen dat hij zijn handen/voeten thuis moet houden.

En als het te erg wordt: Ren naar de politie/sluit je op in de plee en bel 112 met je mobieltje (die altijd bij je houden). 112 is onder andere voor jouw gevallen, dus ze zullen niet boos worden als je dat belt omdat je broer je mept. Aangifte doen kun je dan altijd nog vanaf zien, dus je broer hoeft dan niet speciaal het haasje te zijn, maar schrikt wel flink.

dinsdag 3 september 2002 @ 19:19:28 #62
11458 ivetje
pi_5642171
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:16 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

nou goed ivetje, ik woon in tilburg dat weet je en als je wil ga ik wel met je mee, is een serieus aanbod

lief van je...maar zal het toch echt een keer zelf moeten durven, anders kom ik er nooit overheen
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:22:08 #63
11458 ivetje
pi_5642216
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:17 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar je wijst alle susgesties met wat je kunt doen.

-Aangifte niet, want het is je broer
-Logeren niet, want je hebt straks werk
-Praten niet, dat helpt toch niet
-Bellen met ouders niet, dan worden ze alleen ongerust
-Terug meppen niet, dan slaat hij alleen harder
-Hulp van familie niet
-etc.
-Er komt misschien een knokploeg, maar ik neem aan dat je die ook niet wilt.

Wat wil je nu wel? Je hebt echt hulp van derden nodig, tenzij je die jongen van kant wilt maken, dat kun je namelijk wel in je eentje (als hij slaapt oid) en dan houdt het meppen ook op.

We proberen je echt te helpen hier, maar je moet zelf ook iets gaan doen. Ik zou allereerst toch maar even ouders gaan bellen met hoe de vork volgens jou in de steel zit, vervolgens met je broer praten en in elk geval zeggen dat hij zijn handen/voeten thuis moet houden.

En als het te erg wordt: Ren naar de politie/sluit je op in de plee en bel 112 met je mobieltje (die altijd bij je houden). 112 is onder andere voor jouw gevallen, dus ze zullen niet boos worden als je dat belt omdat je broer je mept. Aangifte doen kun je dan altijd nog vanaf zien, dus je broer hoeft dan niet speciaal het haasje te zijn, maar schrikt wel flink.

Ik kan er nix aan doen dat mijn familie zo niet is...ik zou niet weten wat ik tegen ze moet zeggen hoor!! Ik heb er geen band mee, zie ze op verjaardagen en met nieuwjaar en dat was het. En nee, ik ga idd mijn broer niet aangeven nee...het is en blijft mijn broer.
Mijn ouders hebben nu lekker 3 weken vakantie, en ik heb al ooit het verwijt gekregen dat ik de vakantie verpest had en dta wil ik niet nog een keer!!
Daarnaast heb ik geen vrienden waar ik kan gaan logeren en krijg ik zowiezo dan nog meer op mijn flikker als mijn ouders thuis komen, aangezien mijn broer dan alles zal doorlullen aan ze...
To infinity…and beyond!
pi_5642229
Ivetje, als hij weer in zo'n fase belandt moet je hem met de mond terugpakken, maar dan wel subtiel. Je broer die je zo omschrijft lijkt veel op ex-stiefvader, waar me moeder gelukkig al 2 jaar bij weg is. M'n moeder pakte hem altijd op zo'n manier aan en dan af en toe ook een beetje veren in z'n reet steken (figuurlijk dan ).
Maar ik ken zulke figuren wel zoals die broer van je... als zo iemand controle over een situatie verliest gaat zo iemand geweld gebruiken... Zielige figuren.

Veel geluk nog voor die komende 3 week.

Ps. zou je ouders toch wel even opbellen. Wie weet dat je hem dan wel niet het huis kan laten uittrappen door je ouders ...

pi_5642308
Spreek 'm es aan op z'n gewelddadig gedrag als ie rustig is. Dat is toch een van de weinige oplossingen. Als ie enigszins een normaal mens is dan heeft ie wel spijt ondertussen en zo niet dan moet je toch hardere maatregelen nemen.

Verder kun je best wel wat meer open staan voor oplossingen want als je overal 'dat wil ik niet' en 'dat kan ik niet' op zegt dan kom je ook geen steek verder natuurlijk.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:33:36 #66
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_5642379
Kijk Ivetje,

Eigenlijk is het heel simpel, net als in de natuur.

De kleine lieve diertjes worden doodgemaakt en opgegeten door de grote gemene diertjes. Aangezien jij klein bent en niet zo sterk als je broer is het dus je lot dat je geschopt wordt en voor zijn eten moet zorgen.

Jammer voor je, maar zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar.

Succes !

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:33:50 #67
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_5642384
Ik zou ook gaan schoppen/slaan/whatever (overigens met de beste bedoelingen) met een dergelijk geestelijk instabiel zusje.

Voor haar eihen well-being dus.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_5642396
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:33 schreef Pikkebaas het volgende:
Kijk Ivetje,

Eigenlijk is het heel simpel, net als in de natuur.

De kleine lieve diertjes worden doodgemaakt en opgegeten door de grote gemene diertjes. Aangezien jij klein bent en niet zo sterk als je broer is het dus je lot dat je geschopt wordt en voor zijn eten moet zorgen.

Jammer voor je, maar zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar.

Succes !

Sorry, maar ik ga hier geen woorden aan vuil maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Panzer op 03-09-2002 19:35]

pi_5642417
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:34 schreef Panzer het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken.

Oops nou doe je het toch
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:37:27 #70
14320 TR08
pi_5642450
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:22 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik kan er nix aan doen dat mijn familie zo niet is...ik zou niet weten wat ik tegen ze moet zeggen hoor!! Ik heb er geen band mee, zie ze op verjaardagen en met nieuwjaar en dat was het. En nee, ik ga idd mijn broer niet aangeven nee...het is en blijft mijn broer.
Mijn ouders hebben nu lekker 3 weken vakantie, en ik heb al ooit het verwijt gekregen dat ik de vakantie verpest had en dta wil ik niet nog een keer!!
Daarnaast heb ik geen vrienden waar ik kan gaan logeren en krijg ik zowiezo dan nog meer op mijn flikker als mijn ouders thuis komen, aangezien mijn broer dan alles zal doorlullen aan ze...

Je hebt een aanbod van een mede fokker om daar te logeren, denk daar tenminste even serieus over na. Je mag je bijna gaan afvragen of die mensen wel van je houden. Moet je van je ouders ook zo rennen in het huis? Vooral die aktie dat je moeder gewoon werkeloos toe staat te kijken hoe je broer je wurgt is echt te ziek voor woorden.

Ik zeg hier geen leuke dingen maar het is echt allemaal goed bedoeld hey

Mishandeling is erg slecht voor je zelfvertrouwen (kijk nu al maar eens naar jezelf). En geeft bovendien een groot risico op dat jij het later ook gaat doen met je kinderen! Niet uit kwaadwil en echt niet omdat je slecht bent/niet van je kinderen houdt oid.

Slaap ook in elk geval even een nachtje goed over wat hier allemaal tegen je gezegd wordt. En zoals jij het verhaal hier vertelt: het klopt echt niet wat er bij je thuis gebeurt.

Denk eens na over hoe je het zou zien als het een vriendin van je zou gebeuren. Ouders gaan op vakantie, broer slaat haar, vriendin belt haar ouders op omdat ze geslagen wordt en krijgt vervolgens van de ouders het verhaal dat ZIJ de boel ligt te verstieren

Je moet hier echt uitstappen en wel een beetje snel ook, echt.

pi_5642453
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:35 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Oops nou doe je het toch

dinsdag 3 september 2002 @ 19:38:18 #72
11458 ivetje
pi_5642466
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:33 schreef sooty het volgende:
Ik zou ook gaan schoppen/slaan/whatever (overigens met de beste bedoelingen) met een dergelijk geestelijk instabiel zusje.

Voor haar eihen well-being dus.

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 19:58:38 #73
34371 _MeX_
ja, dat klopt!
pi_5642850
sorry voor mijn nietoplettendheid
k d8 dat ik alles gelezen had

maargoed, is wel ernstig probleem dus

kut dat je er nix tegen kan doen

Life is great, but you are better...
pi_5643012
Kunnen we vanaf nu weer normaal en zonder knokploegen reageren?

Zenk joe.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 3 september 2002 @ 20:29:49 #75
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_5643343
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:23 schreef ivetje het volgende:

[..]

Sorry, hoor maar vind je dat normaal ?
Zo iemand hoort in 't pieterbaan centrum thuis!
Die jongen moet echt snel uit dat huis!
Slikt hij geen rust gevende pillen ?
  dinsdag 3 september 2002 @ 20:30:59 #76
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5643358
misschien een idee.
Aangezien je niet bij iemand anders kan logeren, er bestaan vast in tilburg motels of hotels waar je het voor een paar dagen tot 3 weken kunt uithouden.
Misschien kun je het niet doen vanwege de financiele aspect, maar zo blijf je (tenminste) in tilburg voor wanneer je werk krijgt.
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_5643492
Wat een LUL !!! zeg....

We moeten de FOK! knokploeg maar weer ffies bij elkaar roepen...en ffies op visite gaan....!!!

Ik zou toch een oplossing zoeken, kan je niet een paar dagen bij vriendinnen slapen opzo...

Het voordeel van het snuiven van coke = Je raakt nooit de lijn in je leven kwijt!!!!
pi_5643502
Broertjes en zusjes maken toch altijd elkaars leven zuur..?? Dat hoort er gewoon bij..
Alleen bij de meeste mensen gaat dat over na de puberteit.

Overigens denk ik dat Ivetje niet alles verteld. En zoals mijn vader mij geleerd heeft, er is hoor en wederhoor. Dus ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal van broerlief!

pi_5643556
Ik lees nu pas de rest van het topic..
Knokploeg Pfffft... ik zie jullie al komen, mnet jullie toetsenborden om te meppen

Wat een belachelijk idee zeg

Get real. Het is gewoon een puber ruzie tussen een broer en een zus...

pi_5643645
tja Ivetje, we proberen je te helpen en we hebben een aantal mogelijkheden genoemd, je zal toch echt daaruit moeten kiezen als je niet nog 3 weken bij hem wilt zitten, iets anders dan de dingen die wij hebben genoemd kan je niet doen vrees ik

maar doe wel iets, ga nou niet zitten van "nee ik wacht wel tot mn ouders thuis komen"

dinsdag 3 september 2002 @ 20:53:44 #81
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_5643686
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 20:44 schreef Frenkie het volgende:
Ik lees nu pas de rest van het topic..
Knokploeg Pfffft... ik zie jullie al komen, mnet jullie toetsenborden om te meppen

Wat een belachelijk idee zeg

Get real. Het is gewoon een puber ruzie tussen een broer en een zus...

Tjah, totdat het "per ongeluk" uit de hand loopt. Een goede schop op de verkeerde plek kan zelfs dodelijk zijn.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  dinsdag 3 september 2002 @ 20:55:51 #82
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_5643719
Ivetje, het beste advies wat ik hier tussen las is naar het uitzendbureau. Want dan kun jij je dagen vullen zonder met hem geconfronteerd te worden EN je verdient nog geld ook. Waarschijnlijk is dit precies wat je op dit moment niet kunt gebruiken, maar je zult moeten.

Verder, ik vind het een beetje dom om je ouders niet in te lichten, puur omdat je hun vakantie niet wilt verpesten. Maar ondertussen wordt hun eigen dochter wel verpest. Ik kan me geen ouder voorstellen die hun eigen vakantie boven hun eigen dochter stellen.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_5643721
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 20:53 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Tjah, totdat het "per ongeluk" uit de hand loopt. Een goede schop op de verkeerde plek kan zelfs dodelijk zijn.

Ik denk niet dat ze erg gebaat is bij die opmerking.
pi_5643766
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 20:53 schreef chocolatemoeze het volgende:
Overdrijven is een vak..!
Het was ws gewoon een corrigerende tik van een broer tov een lui zussie..
pi_5643793
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 20:59 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Overdrijven is een vak..!
Het was ws gewoon een corrigerende tik van een broer tov een lui zussie..

dat lijkt me niet, die broer gedraagt zich als een randdebiel, maar ik heb net als meer fokkers wel het idee dat er wel meer speelt dan dat Ivetje hier vertelt
pi_5643828
Als ik de schoppen, klappen en weet ik veel wat nog meer ga tellen die ik van mijn broertje heb gehad vroeger...

Okee, je broer gedraagt zich als een plurk,
maar zo erg is het toch niet?

Als ik jou zo bezig zie op Fok denk ik dat jij heus wel van je af kan bijten,
dus doe dat ook bij je broer.
Een beetje eten gaan koken voor iemand die je zo behandelt,
de groeten zeg.

pi_5643861
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 21:01 schreef ToXiCitY het volgende:
maar ik heb net als meer fokkers wel het idee dat er wel meer speelt dan dat Ivetje hier vertelt
Dat lijkt mij ook.. ben benieuwd naar de rest...
pi_5643938
doe aangifte bij de politie wegens mishandeling.

leert hij het zo af

(en later gewoon je aanklacht intrekken. schrikt ie zich iig helemaal de tering als ie opgehaald wordt).

of laat je op de grond vallen als hij je trapt en ga krijsen. Net doen alsof je iets gebroken hebt ofzo. Schrikt hij zich ook lam (als ie niet schrikt, dan is ie echt een lul).

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 3 september 2002 @ 21:19:09 #89
24778 Sokki
IK BEN NIET DRONKEN!!!!!!
pi_5644003
Wat er ook allemaal speelt, ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is in zo'n vijandige situatie te leven.

Heb je dus de tijd om full-time te werken? Ga dan werken!!!!
De meest simpele oplossing is echt gewoon snel een baantje zoeken waarbij aan het werk bent als je broer thuis is. Geloof me, m'n zusje werkt in de vakantie in de horeca en die kom ik dan sporadisch tegen. Zoek gewoon zo'n soort baantje!!
En natuurlijk kan ook dit slecht uitpakken, maar je moet toch IETS proberen!

En als je niet naar een uitzendbureau durft, ga dan inderdaad samen met iemand anders!! Waarom doe je dat niet gewoon? Je maakt het jezelf onnodig moeilijk op deze manier!
Als je het een beetje handig speelt en niet teveel eisen stelt heb je volgens mij binnen een paar dagen een baan.
Je hebt al een aanbod van iemand die wel mee zou willen en ik wil dat zelf ook best doen, al woon ik geenszins in de buurt van Tilburg. Maar alsjeblieft, onderneem iets!!

You can only scratch the surface..
  dinsdag 3 september 2002 @ 21:31:44 #90
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_5644146
Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van. Natuurlijk is deze situatie niet leuk en zeker niet goed. Er worden hier echter vele serieuze adviesen gegeven, maar je slaat ze allemaal en dan ook echt allemaal af. Je wilde toch hulp van ons? Denk dan in ieder geval over een aantal adviesen na en verzin niet steeds een smoes waardoor je dat advies ook af kunt slaan! De enige oplossing die je zelf namelijk ziet (zoals je op mij overkomt) is de situatie zo laten en dan is deze post meer om medelijden te wekken.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een hele vervelende situatie voor je en het is hardstikke verkeerd wat er gebeurt. Maar als je er werkelijk iets aan wilt doen, zul je dat toch echt zelf moeten doen en dan staan hier adviesen genoeg! Als je de keuze maakt om niks te doen ook goed, maar waarvoor heb je onze hulp dan nodig???
In ieder geval wil ik je veel zucces wensen met deze situatie. Ik hoop dat er snel een oplossing komt (sprekend als toekomstig hulpverlener hoop ik ook dat er voor je broer snel een oplossing komt, zodat hij weer op een normale en voor hem en andere fijne manier met mensen om kan gaan).

G'day mates, I'm in Australia!!!
  Milf dinsdag 3 september 2002 @ 21:36:08 #91
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_5644204
kun je niet gaan logeren bij een goede vriendin van je?

en pas terugkomen als je weet dat je ouders thuis zijn. dan kunnen zij meteen zien wat voor kolerezooi het is en maggie ook gaan uitleggen waarom jij drie weken bij een vriendin hebt gelogeerd. misschien opend dat hun ogen ook wel...

en voor die broer van je, het is een hufter!!!! hoe durftie z'n zusje te slaan/schoppen. een broer hoort juist zijn zus(je) te beschermen. dat heeft mijn broertje ook altijd gedaan.

sowwy topic nog niet helemaal gelezen....
kun je niet zelf op vakantie en in een tentje gaan maffen. vraag aan een boer of je op zijn land mag staan, dus kost niks. enneu jij neem je dan ook ff wat van het huishoudgeld mee? je moet ook eten

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 03-09-2002 21:43]

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 3 september 2002 @ 21:40:59 #92
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_5644264
Smots, kom op, hee.

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 03-09-2002 21:43]

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 3 september 2002 @ 21:42:23 #93
10785 Smots
pi_5644281
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 21:40 schreef Smots het volgende:
knip
Oh ja... voor ik het vergeet en voor alle einsteins: het is dus niet de bedoeling dat je 'm in de fik zet, maar je moet 'm gewoon goed laten schrikken.

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 03-09-2002 21:43]

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 3 september 2002 @ 21:50:52 #94
10785 Smots
pi_5644401
Dat was serieus bedoeld!

pi_5644429
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 21:50 schreef Smots het volgende:
Dat was serieus bedoeld!

En je had gelijk, Ivetje is een aandachtstrekker
pi_5644440
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:19 schreef ivetje het volgende:

<knip gezeur over huishoudelijke beslommeringen>

Jullie lijken wel een stelletje joh!
pi_5644543
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 21:50 schreef Smots het volgende:
Dat was serieus bedoeld!

Ja, doei!
Alsof dat soort dingen hier mogen blijven staan, zeg.

Mail anders maar. shmoopy@fok.nl

pi_5644576
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:51 schreef ivetje het volgende:
Maar goed, geloof me niet hoor....
Ik heb ook een klein zusje, dus ik heb wel een beetje een idee hoe dit gelopen is.

Het komt er op neer dat hij moe terug kwam van z'n werk en dat jij hem toen ging vertellen wat hij allemaal moest doen. Hij had een lange dag gemaakt en werd daar sacherijnig van. Jij wordt nog bozer en laat 'm niet met rust. Hij kan dat even echt niet hebben en als je na een paar keer vragen nog niet op houdt geeft ie je een schop tegen je been als je langsloopt.
Jij verveelt je de hele dag, maakt er een hele soap van en post een dramatisch topic op Fok! om aandacht te krijgen. En dat lukt aardig met die belachelijke "knokploegen" en andere meeleefreakties.

Kortom, mijn advies: Stel je niet aan, hou op met dat aandachttrekken en verplaats je ook een beetje in je broer. Even met rust laten als hij op de bank ploft bijvoorbeeld.
En zorg dat je zelf overdag wat nuttigs te doen hebt.

dinsdag 3 september 2002 @ 22:05:52 #99
10785 Smots
pi_5644639
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 21:59 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ja, doei!
Alsof dat soort dingen hier mogen blijven staan, zeg.

Mail anders maar. shmoopy@fok.nl

mail=onderweg
for all it's worth...
pi_5646000
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 22:01 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Ik heb ook een klein zusje, dus ik heb wel een beetje een idee hoe dit gelopen is.

Het komt er op neer dat hij moe terug kwam van z'n werk en dat jij hem toen ging vertellen wat hij allemaal moest doen. Hij had een lange dag gemaakt en werd daar sacherijnig van. Jij wordt nog bozer en laat 'm niet met rust. Hij kan dat even echt niet hebben en als je na een paar keer vragen nog niet op houdt geeft ie je een schop tegen je been als je langsloopt.
Jij verveelt je de hele dag, maakt er een hele soap van en post een dramatisch topic op Fok! om aandacht te krijgen. En dat lukt aardig met die belachelijke "knokploegen" en andere meeleefreakties.

Kortom, mijn advies: Stel je niet aan, hou op met dat aandachttrekken en verplaats je ook een beetje in je broer. Even met rust laten als hij op de bank ploft bijvoorbeeld.

dat is nog eens zonde van je tijd
  dinsdag 3 september 2002 @ 23:32:25 #101
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_5646221
Beste Ivetje,
zoals je zelf al aangeeft:
Hij heeft je in zijn macht en je bent te bang om er iets aan te doen. Toch is iets doen de enige manier om iets te veranderen aan je situatie. Misschien leest hij dit topic ook wel, of je kunt het hem laten lezen.
Geweld lost niks op, voor zover ik begrijp is je broer een bezitterige nerd (hij schrijft zijn eigen emailprogje en wil dat jij het gebruikt) die probeert jou met fysiek en mentaal geweld onder controle te houden, dus als jij terug vecht, zul je hem dwingen nog harder zijn best te doen om niet de grip te verliezen.
De enige optie is die macht in een ruk te doorbreken, door niet langer alles voor hem te doen en op te houden zijn tamme brave vrouw te zijn, je bent zijn zus in godsnaam.

Je hoeft echt niet alleen voor het huishouden te zorgen en al helemaal niet voor zijn eten.
Als je bang bent dat hij agressief gaat worden kun je het beste iemand bij deze "confrontatie" aanwezig te zijn, zodat hij twee keer na moet denken over wat hij doet. En laat die persoon van te voren weten dat hij slaat en schopt. Deze persoon kan iemand zijn die jullie allebei goed kennen of juist een totaal onpartijdige onbekende, maar daarvoor moet je naar maatschappelijk werk. Het moet in ieder geval iemand zijn die jij vertrouwd.

Je moet wel overtuigd zijn van je zelf anders heeft hij echt wel door dat je morgen weer gewoon het brave vrouwtje bent. En als hij het lef heeft je nog een keer te schoppen, gewoon weggaan. Hij zoekt het maar uit. Hij zal er echt niet aan dodgaan, als hij zelf eens moet koken, of de was doen. Maar als jij dit doet voor hem, zal hij dit makkelijke leventje natuurlijk niet zo maar opgeven.

De keuze is aan jou: doorbreek de cirkel, maar doe het dan goed en ben van jezelf overtuigd of leef met hem, zoals je nu doet. True, het is moeilijker dan het lijkt, maar het is de enige (correcte) oplossing.

Oh, en laat dit niet uit de hand lopen en laat je niet wegjagen uit je ouders' huis, hij is degene die moet gaan, mocht het zover komen. Maar voor het zover komt, bel je ouders, die komen dan echt wel thuis om de zaak recht te zetten.

Heel veel succes en sterkte,
Roel (aka alien8ed)

hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_5647164
quote:

[..]

wat een ongelofelijke onzin zeg..... ik ben ook alleen thuis en werk ook de hele dag. Zusje zit de hele dag thuis en begint ook wel een tegen mij te zeuren maar ik weet me altijd nog wel in te houden en zal dus nooit mijn zusje een schop oid geven. Het is sowieso laag om een meisje te slaan/schoppen.

Sterkte ivetje.

pi_5647492
quote:
Op woensdag 04 september 2002 00:54 schreef Erick het volgende:

[..]

wat een ongelofelijke onzin zeg..... ik ben ook alleen thuis en werk ook de hele dag. Zusje zit de hele dag thuis en begint ook wel een tegen mij te zeuren maar ik weet me altijd nog wel in te houden en zal dus nooit mijn zusje een schop oid geven. Het is sowieso laag om een meisje te slaan/schoppen.

Sterkte ivetje.

het gaat hier volgens mij niet om zware mishandeling, maar om een corrigerende tik

een zeikwijf, kan nu eenmaal gezeik terug verwachten

misschien is het beter om dit niet op te lossen met geweld, maar als dat de enige manier is om dat mens d'r kop te laten houden, dan wist ik het ook wel

wat zeggen de geleerden over ivetje:

(*kijkt bedenkelijk*): hopeloos... echt hopeloos...

dat is nog eens zonde van je tijd
pi_5648759
quote:

Dit vind ik ook, alleenhad ik geen zin om er zoveel woorden aan vuil te maken!
  woensdag 4 september 2002 @ 10:09:57 #105
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_5648880
mmhhhh als ik jou was zou ik je broer lekker laten rotten de komende weken. Kom op hij is geen klein kind!! mot et maar zelf doen.

Oja als hij je blijft schoppen dreig je toch dat je aangifte doet want het valt wel onder mishandeling.

Dame sterkte!

mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_5648903
Er zijn nu zat adviezen gegeven,
en ook minder leuke antwoorden,
ik denk dat dit topic wel op slot kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties