Ook hou ik het huis een beetje op orde, dus eigenlijk hoeft hij verder thuis nix meer te doen. Ik doe de afwas, maak de wc schoon, stofzuig soms enz...
Nu kwam hij vandaag thuis en had een brood meegenomen van de bakker. We hadden nog brood liggen en ik vroeg me dus af waarom ie dat had meegenomen. Begon ie tegen mij dat er geen brood meer lag...1 snee. Meneer is zelf te lam om 's avonds brood uit de vriezer te halen voor de volgende dag. Daar moet ik allemaal maar aan denken, en als ik dat niet doe eet ie gewoon niet thuis 's morgens. Het komt er dus op neer dat, als ik niet voor eten zorg hij gewoon niet eet.
Maar goed, ik zei dus net tegen hem dat ie zelf ook wel eens ergens voor kon zorgen in het huishoudenen dat ik niet alles hoef te doen (lijkt me logisch) en toen schopte hij me dus...
Hij is veel sterker als mij en ik kan nix terug doen...maar ik weet dus echt niet wat ik nu moet. Ik ben bang dat ie zo nog 3 weken door blijft gaan en ik heb daar weinig zin in. Ik ben nl niet z'n slaaf en ook al moet hij werken...ik hoef niet alles te doen.
Wat kan ik hier nou aan doen...ik heb geen zin om nog 3 weken schoppen te moeten krijgen omdat ik het niet helemaal doe zoals meneer het wenst. Tegen mijn ouders zeggen heeft weinig zin...dan maken ze zih alleen maar zorgen op vakantie, en ik wil ze hier niet mee lastig vallen nu ze weg zijn. Daarnaast geloven ze mij toch niet echt, want ze zien mijn broer als de verstandige oudste die zoiets niet zou doen...ik ben hier thuis meestal de boosdoener volgens hen, omdat mijn broer het wel zo gedraaid krijgt dat het lijkt alsof ik het allemaal doe...
Wat moet ik hier nu mee...
Thank...
Ivetje
misschien verkeerde forum...verplaats dan maar...
Kben zelf 22, me zusje 19 en toen me ouders weg waren was het groot feest en aten we wneer we zin hadden.. En hoorden wel of de ander er zou zijn, zo niet jammer dan.. Lag zowiezo wat te eten altijd in de koelkast/vriezer en zoek het lekker uit als je niets laat horen..
Kheb zin om die broer van jouw ff de waarheid te zeggen, hij is niets te mooi om ook ff mee te helpen, als is het maar keer de afwas doen of stofzuigen.. Jullie zijn broer en zus, niet meester en slaaf
en als ie weer iets bij je probeert, gewoon terugschoppen anders blijft ie het doen
quote:Ik ben niet zoals hij...ik schop niet zomaar iemand. En aangezien hij echt veel sterker is zal hij me half vermoorden als ik dat doe...
Op dinsdag 03 september 2002 18:21 schreef Mr_Opel het volgende:
schop hem voor z'n pik, dan leert ie het wel..
Paar voorbeeldjes : hij heeft mijn keel ooit dicht geknepen tot ik bijna flauw viel, mij met mijn hoofd express keihard tegen een lantaarnpaal geramd, schoppen doet ie nogal eens...
Dat keel dichtknijpen was waar mijn moeder bij stond. Enige wat die zei was "zeg, doe eens even rustig". Meer niet...niet eens helpen!!
ik flip goed uit als mijn broer vervelend doet, dat helpt altijd wel. Bij mijn andere broer, dat is zo'n econometrie gast die de hele tijd zeikt op alles wat ik fout doe (heb ik verder ook geen band mee, nooit gehad) daar zeg ik gewoon "ja, je hebt gelijk" tegen, en ik zou pissed worden als iemand dat continue tegen mij zou zeggen als ik diegene ergens op wees, maar hij merkt het niet
quote:Ik heb ook al gezegt dat ie voortaan maar voor zijn eigen eten moet zorgen enzo...dat ik ook niet gek ben. Maar wat schiet ik daarmee op...dan krijg ik nog vaker ruzie met hem.
Op dinsdag 03 september 2002 18:21 schreef thaduck het volgende:
Wat een ongeloofelijke KLOOTZAK![]()
![]()
![]()
Kben zelf 22, me zusje 19 en toen me ouders weg waren was het groot feest en aten we wneer we zin hadden.. En hoorden wel of de ander er zou zijn, zo niet jammer dan.. Lag zowiezo wat te eten altijd in de koelkast/vriezer en zoek het lekker uit als je niets laat horen..
Kheb zin om die broer van jouw ff de waarheid te zeggen, hij is niets te mooi om ook ff mee te helpen, als is het maar keer de afwas doen of stofzuigen.. Jullie zijn broer en zus, niet meester en slaaf
quote:je hebt vast wel een goede vriend/vriendin waar je naartoe kan gaan, blijf dan niet thuis bij die hufter zitten..
Op dinsdag 03 september 2002 18:23 schreef ivetje het volgende:[..]
Ik ben niet zoals hij...ik schop niet zomaar iemand. En aangezien hij echt veel sterker is zal hij me half vermoorden als ik dat doe...
Paar voorbeeldjes : hij heeft mijn keel ooit dicht geknepen tot ik bijna flauw viel, mij met mijn hoofd express keihard tegen een lantaarnpaal geramd, schoppen doet ie nogal eens...
Dat keel dichtknijpen was waar mijn moeder bij stond. Enige wat die zei was "zeg, doe eens even rustig". Meer niet...niet eens helpen!!
quote:da's het probleem...zulke goede vrienden heb ik niet. Helemaal niet in Tilburg, en aangezien ik toch daar werk moet zoeken moet ik hier zijn...daarnaast moeten al mijn vrienden/vriendinnen of werken of naar school, dus daar kan ik niet heen...
Op dinsdag 03 september 2002 18:26 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
je hebt vast wel een goede vriend/vriendin waar je naartoe kan gaan, blijf dan niet thuis bij die hufter zitten..
quote:Tjah, ikke heb ook constant plee hier schoongemaakt (ik was 3 weken alleen waarvan 1 week met zusje) en zij deed weer andere dingen. Ik heb geen hekel aan beetje poetsen, ut is kleine moeite en het word er mooi van.. Maar ik zou niet alles alleen doen als er meer mensen in huis zijn.
Op dinsdag 03 september 2002 18:26 schreef ivetje het volgende:[..]
Ik heb ook al gezegt dat ie voortaan maar voor zijn eigen eten moet zorgen enzo...dat ik ook niet gek ben. Maar wat schiet ik daarmee op...dan krijg ik nog vaker ruzie met hem.
Afwassen doet ie soms ook wel mee, maar ik heb vandaag ook weer de wc schoongemaakt omdat hij dat niet gedaan had na het p**penIk haat dat, dat ziet ie toch zelf wel!!! Ik kan dan niet naar de wc als er overal nog strepen in staan enzo hoor...ieuw!!!
Tjah, dan kan je altijd nog alles rustig aan je ouders vertellen toch? En als die niets doen kan je desnoods (als je durft en dat zou kunnen) naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling. Klinkt erg bruut, maar een aangifte doen betekend niet gelijk dat er wat mee gedaan word, en hij zal er wel van schrikken..
En anders bel je mij maar op, kom je hier logeren zolang
Vind het wel lastig zo'n verhaal. Mijn broer had vroeger ook van die rare neigingen. Pas toen hij het huis uit was hebben we iets van een band gekregen die best goed was.
Helaas heeft dat niet lang mogen duren (hij leeft niet meer), maar ik heb een idee dat ik weet wat jij ongeveer doormaakt.
quote:dat schoonmaken maakt me ook niet uit....heb ook schoonmaakwerk gedaan enzo. Maar niet als er poepresten in de wc hangen enzo!!
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef thaduck het volgende:[..]
Tjah, ikke heb ook constant plee hier schoongemaakt (ik was 3 weken alleen waarvan 1 week met zusje) en zij deed weer andere dingen. Ik heb geen hekel aan beetje poetsen, ut is kleine moeite en het word er mooi van.. Maar ik zou niet alles alleen doen als er meer mensen in huis zijn.
quote:Ik ga geen aangifte doen...zo ben ik niet hoor. Het is wel familie...en soms is ie ook wel aardig, maar zoals ie nu doet dus echt niet!!
Tjah, dan kan je altijd nog alles rustig aan je ouders vertellen toch? En als die niets doen kan je desnoods (als je durft en dat zou kunnen) naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling. Klinkt erg bruut, maar een aangifte doen betekend niet gelijk dat er wat mee gedaan word, en hij zal er wel van schrikken..En anders bel je mij maar op, kom je hier logeren zolang
Lief aangeboden van je trouwens...
quote:Mja, als hij het huis dan ook eens uit ging...
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef buzzer het volgende:
Ik verplaats deze naar R&P.Vind het wel lastig zo'n verhaal. Mijn broer had vroeger ook van die rare neigingen. Pas toen hij het huis uit was hebben we iets van een band gekregen die best goed was.
Helaas heeft dat niet lang mogen duren (hij leeft niet meer), maar ik heb een idee dat ik weet wat jij ongeveer doormaakt.
sterkte!!
En verder: Tsja, je zou evt aangifte kunnen doen, dan krijg je ook een maatschappelijk werker en wellicht psychologische hulp om alles weer wat normaler te krijgen. Zoals het nu gaat spoort het echt niet. Aangifte doen lijkt me eigenlijk best een goed idee (wel eerst mee dreigen!)
Dit is namelijk je reinste mishandeling en dat kan gewoon niet, helemaal niet door je broer.
Sterkte en wat je ook doet: Ga niet stilzitten en maar hopen dat het snel over waait.
Denk, ondanks dat je er nu geen trek in hebt toch eens serieus na over aangifte doen. Wat hij nu bij jou doet gaat hij later ongetwijfeld ook bij anderen doen. Trust me dit gaat echt van kwaad tot erger en misschien doen je ouders ook weinig omdat ie hun ook de baas is.
Praat er anders ook eens met een goede neef/nicht/oom/tante over of een vertrouwenspersoon op school. Studeer je al?
[Dit bericht is gewijzigd door TR08 op 03-09-2002 18:40]
Als ik een zusje had, had ik haar wel beter behandeld denk ik.
quote:maar als ik zoiets terug doe dan blijft het bezig, dan gaat het van kwaad tot erger denk ik. Dan komt hij weer met iets om mij te pakken enzo, en dan blijf je bezig
Op dinsdag 03 september 2002 18:32 schreef Reintje het volgende:
Ga weg! Bij iemand anders logeren!
De eikel!
Wat misschien ook grappig is; roer een pot laxeermiddel door de pindakaas of iets anders dat hij graag eet...
quote:zodat hij de wc nog meer kan onderspetteren? niet echt een geweldig idee
Op dinsdag 03 september 2002 18:32 schreef Reintje het volgende:
Ga weg! Bij iemand anders logeren!
De eikel!
Wat misschien ook grappig is; roer een pot laxeermiddel door de pindakaas of iets anders dat hij graag eet...
quote:Ja... laat ff de Fok! knok-ploeg langskomen...
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef speedfreakssj het volgende:
waar woon je? dan zal ik hem effe voor zijn kloten schieten.
je kan natuurlijk alle sites die hij bezioekt opslaan op je schijf en dan die doorsturen als hij neit normaal doet.
liefst opslaan bij een vriendin die hij niet kent dan kan hij je pc neit slopen.
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:35 schreef choser het volgende:[..]
Ja... laat ff de Fok! knok-ploeg langskomen...
Laat die lul maar mooi alleen. Dat ie nog nooit geneukt heeft hoeft ie niet op zijn zus af te reageren.
quote:count me in...
Op dinsdag 03 september 2002 18:38 schreef D0D0 het volgende:
* D0D0 meldt zich aan voor de knokploeg
quote:als iemand mij voor me pik schopt vind ik het niet erg hoor
Op dinsdag 03 september 2002 18:21 schreef Mr_Opel het volgende:
schop hem voor z'n pik, dan leert ie het wel..
schop hem voor tegen z'n pik, dan leert ie het wel..
quote:Hehehhe
Op dinsdag 03 september 2002 18:40 schreef edjuh18 het volgende:[..]
als iemand mij voor me pik schopt vind ik het niet erg hoor
voel ik toch nx vanschop hem voor tegen z'n pik, dan leert ie het wel..
ik ben niet verandwoordelijk voor daadwerkelijke incidenten
quote:bijdehandje
voel ik toch nx vanschop hem voor tegen z'n pik, dan leert ie het wel..
beter als bij de voetje...da's zo ver bukken
quote:Toch zou ik er wel voor proberen te zorgen dat hij ophoudt danwel dat jij buiten zijn bereik gaat wonen. Je bent 18.5-->volwassen (nou ja, volwassen genoeg om de wereld in te trekken
Op dinsdag 03 september 2002 18:34 schreef ivetje het volgende:[..]
maar als ik zoiets terug doe dan blijft het bezig, dan gaat het van kwaad tot erger denk ik. Dan komt hij weer met iets om mij te pakken enzo, en dan blijf je bezig
quote:Zonder geld gaat dat zo moeilijk he...
Op dinsdag 03 september 2002 18:44 schreef TR08 het volgende:[..]
(nou ja, volwassen genoeg om de wereld in te trekken
)
quote:je mag van mij wel lenen
Op dinsdag 03 september 2002 18:46 schreef ivetje het volgende:[..]
Zonder geld gaat dat zo moeilijk he...
quote:Okay, nu graag zijn kant van het verhaal. Ik weet zeker dat je alle stomme dingen die jij gedaan en gezegd hebt hebt weggelaten. Zo veeg je de negatieve dingen die je broer gedaan heeft op een hoop.
Op dinsdag 03 september 2002 18:19 schreef ivetje het volgende:
Maar goed, ik zei dus net tegen hem dat ie zelf ook wel eens ergens voor kon zorgen in het huishoudenen dat ik niet alles hoef te doen (lijkt me logisch) en toen schopte hij me dus...
Volgens mij ben je zelf niet zo'n lieverdje als je hier voordoet.
quote:De ballen doen meer pijn als je er een goede trap tegen geeft dan alleen je pik hoor!
voel ik toch nx vanschop hem voor tegen z'n pik ballen, dan leert ie het wel..
quote:Hmmm... na al die reacties zal D0D0 een wijze raad geven
Misschien heeft het zin om eerlijk tegen hem te zeggen wat je denkt en vind, op een normale/rustige manier, vraagt waarom hij je schopt en of hij dat leuk vind ofzo.. Zegt dat jij ook gewoon je best voor hem doet.. misschien heb je dsat al gedaan, maargoed...
sterkte!
quote:Ik zei dat ie zelf ook wel eens brood uit de vriezer kan pakken en dat ik niet alles hoef te doen. Toen zei ik daarna dat ik dan maar niet voor hem zou koken en dat ie het zelf mocht doen voortaan als het zo niet goed was. Op dat moment liep ik langs hem en toen schopte hij me...
Op dinsdag 03 september 2002 18:49 schreef Bazyx het volgende:[..]
Okay, nu graag zijn kant van het verhaal. Ik weet zeker dat je alle stomme dingen die jij gedaan en gezegd hebt hebt weggelaten. Zo veeg je de negatieve dingen die je broer gedaan heeft op een hoop.
Volgens mij ben je zelf niet zo'n lieverdje als je hier voordoet.
Maar goed, geloof me niet hoor....
quote:Als ik normaal tegen hem ga praten denkt ie dat ik iets nodig heb...lacht ie me uit, omdat ik met dat verhaal aankom...en krijg ik vast en zeker nog een schop, omdat ik er dan bij zeg dat ie kinderachtig is...want dat is ie nog heel erg. In z'n puberteit blijven steken lijkt wel...
Op dinsdag 03 september 2002 18:50 schreef D0D0 het volgende:[..]
Hmmm... na al die reacties zal D0D0 een wijze raad geven
![]()
....
Misschien heeft het zin om eerlijk tegen hem te zeggen wat je denkt en vind, op een normale/rustige manier, vraagt waarom hij je schopt en of hij dat leuk vind ofzo.. Zegt dat jij ook gewoon je best voor hem doet.. misschien heb je dsat al gedaan, maargoed...
sterkte!
quote:WHAAAA, lees een topic voordat je post zeg
Op dinsdag 03 september 2002 18:53 schreef SKa_BoSS het volgende:
Zou je niet gewoon lekker bij een vriendin gaan logeren ofzo!? Laat je broeder het lekker zelf uitzoeken!
Sorry maar wordt gek van de mensen die blijven zeggen dat ik ergens anders moet logeren....dat heb ik al 2 keer uitgelegd hoor Is het zo moeilijk om even terug te lezen....bovenaan page 2
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:54 schreef ivetje het volgende:[..]
Als ik normaal tegen hem ga praten denkt ie dat ik iets nodig heb...lacht ie me uit, omdat ik met dat verhaal aankom...en krijg ik vast en zeker nog een schop, omdat ik er dan bij zeg dat ie kinderachtig is...want dat is ie nog heel erg. In z'n puberteit blijven steken lijkt wel...
quote:Maar studeer je al (bijna)? Dan kun je stufi krijgen, das in elk geval genoeg om je andere woning te bekostigen en de rest leen je tot je evt werk vindt. Mishandeld worden is ook niet alles.
Bovendien hebben je ouders zorgplicht tot je 21e maw ze zijn wettelijk verplicht te dokken, volgens mij ook als je uit huis woont. Helemaal als je broer je mept.
[Dit bericht is gewijzigd door TR08 op 03-09-2002 19:04]
Sterkte meid!
meestal gaat het dus vanzelf over...
en anders moet je eens met je broer praten?
lekker eten voor hem maken en dan erover beginnen
[en zeker niet aangifte doen, want dat kan echt fout uitpakken]
veel suc6 ermee
MeX
quote:uuuuh... okee... sorry...
Op dinsdag 03 september 2002 18:55 schreef ivetje het volgende:[..]
WHAAAA, lees een topic voordat je post zeg
Sorry maar wordt gek van de mensen die blijven zeggen dat ik ergens anders moet logeren....dat heb ik al 2 keer uitgelegd hoor
Is het zo moeilijk om even terug te lezen....bovenaan page 2
quote:Ik ben van school af en ben werkloos...
Op dinsdag 03 september 2002 18:56 schreef TR08 het volgende:[..]
Maar studeer je al (bijna)? Dan kun je stufi krijgen, das in elk geval genoeg om je andere woning te bekostigen en de rest leen je tot je evt werk vindt. Mishandeld worden is ook niet alles.
quote:nog een keer...lees het topic ff goed door, staat al in dat praten weinig helpt.
Op dinsdag 03 september 2002 18:56 schreef _MeX_ het volgende:
Ik lig ook wel vaker met me broer in de clinche maar ik
kom hem zo vaak tegen thuis dat ik gewoon geen zin heb in ruziemeestal gaat het dus vanzelf over...
en anders moet je eens met je broer praten?
lekker eten voor hem maken en dan erover beginnen[en zeker niet aangifte doen, want dat kan echt fout uitpakken]
veel suc6 ermee
MeX
quote:goed Ivetje, stap morgen eerst eens naar een uitzendbureau, het is maar een begin, als je dan werk hebt is er al weer een stukje rust, toch?
Op dinsdag 03 september 2002 19:01 schreef ivetje het volgende:[..]
nog een keer...lees het topic ff goed door, staat al in dat praten weinig helpt.
Goed er zijn dingen gezegd als ga bij iemand anders slapen, zeg het tegen je ouders, schop terug maar al deze dingen werken niet, ik denk niet dat er veel dingen overblijven eerlijk gezegd
ik heb nog nix over andere familieleden gelezen, sorry als ik er toch overheen heb gelezen, maar is daar nix mee te regelen? iig veel sterkte meissie
quote:Met de rest van de familie heb ik niet echt een band dat ik bij ze aan kan kloppen als er iets is. Zo is onze familie gewoon niet...
Op dinsdag 03 september 2002 19:05 schreef maple-leaf het volgende:[..]
ik heb nog nix over andere familieleden gelezen, sorry als ik er toch overheen heb gelezen, maar is daar nix mee te regelen? iig veel sterkte meissie
quote:mmm da's idd ingewikkeld dan, maar van dat uitzendburaeu vind je wel een goed plan
Op dinsdag 03 september 2002 19:08 schreef ivetje het volgende:[..]
Met de rest van de familie heb ik niet echt een band dat ik bij ze aan kan kloppen als er iets is. Zo is onze familie gewoon niet...
quote:Hier ligt ook een groot deel van de problemen. Hij kan niemand krijgen eigenlijk...en ik heb toch wel wat vriendjes gehad enzo, jongens die me leuk vinden enz. Dat kan hij niet hebben....ik hoef maar de naam van een jongen hier te noemen en mijn broer heeft hem niet eens gezien, maar hij wordt al uitgescholden voor sukkel. En zo bij iedereen...elke jongen die mij aardig/leuk vind is automatisch een sukkel...ik zeg vaak tegen hem dat ie gewoon jaloers is omdat hij niemand kan krijgen en ik wel. Tja, dat is dan niet waar voglens hem, het zijn ook allemaal gewoon sukkels enz...
Op dinsdag 03 september 2002 19:02 schreef Lexie het volgende:
Ik heb medelijden met zijn toekomstige vriendin/vrouw...
En daar wordt ik zo gek van....dat alles en iedereen wat ik doe en die mij aardig vinden door hem worden afgekraakt. Mensen vinden het niet leuk om hier te komen, omdat mijn broer nix tegen ze zegt, ze uitscheld achter hun rug om, ze niet aardig vind...
quote:probleem is dat ik zo'n angst heb om naar het uitzendbureau te gaan. Ik heb dat altijd, wordt er zo zenuwachtig van...durf het gewoon niet. Net als ergens beginnen met werken....
Op dinsdag 03 september 2002 19:09 schreef maple-leaf het volgende:[..]
mmm da's idd ingewikkeld dan, maar van dat uitzendburaeu vind je wel een goed plan
want ik denk dat als je dat doert er al een hele rust over je heen komt meissie
* ivetje is een schijterd ja...wat dat betreft
Als mijn broer zoiets zou flikken zou k t echt nooit over zn kant laten gaan. Doe gewoon wat jezelf wilt en maak zijn eten niet klaar. Je hoeft niet ook gewelt te gaan gebruiken, maar je laat alles ook wel makkelijk toe (wat hem natuurlijk niet het recht geeft om jouw pijn te doen of alles in het huishouden te laten doen)... Ook als je niks doet gaat het van kwaad tot erger... Laat je niet zo gebruiken joh en zeker niet door je broer. Als je er echt zo mee zit ligt dan toch je ouders in. Terecht dat ze zich zorgen gaan maken dat mag ook wel in deze situatie!!!!
quote:nou goed ivetje, ik woon in tilburg dat weet je en als je wil ga ik wel met je mee, is een serieus aanbod
Op dinsdag 03 september 2002 19:12 schreef ivetje het volgende:[..]
probleem is dat ik zo'n angst heb om naar het uitzendbureau te gaan. Ik heb dat altijd, wordt er zo zenuwachtig van...durf het gewoon niet. Net als ergens beginnen met werken....
* ivetje is een schijterd ja...wat dat betreft
quote:Ik wil niet vervelend doen, maar je wijst alle susgesties met wat je kunt doen.
Op dinsdag 03 september 2002 19:08 schreef ivetje het volgende:[..]
Met de rest van de familie heb ik niet echt een band dat ik bij ze aan kan kloppen als er iets is. Zo is onze familie gewoon niet...
-Aangifte niet, want het is je broer
-Logeren niet, want je hebt straks werk
-Praten niet, dat helpt toch niet
-Bellen met ouders niet, dan worden ze alleen ongerust
-Terug meppen niet, dan slaat hij alleen harder
-Hulp van familie niet
-etc.
-Er komt misschien een knokploeg, maar ik neem aan dat je die ook niet wilt.
Wat wil je nu wel? Je hebt echt hulp van derden nodig, tenzij je die jongen van kant wilt maken, dat kun je namelijk wel in je eentje (als hij slaapt oid) en dan houdt het meppen ook op.
We proberen je echt te helpen hier, maar je moet zelf ook iets gaan doen. Ik zou allereerst toch maar even ouders gaan bellen met hoe de vork volgens jou in de steel zit, vervolgens met je broer praten en in elk geval zeggen dat hij zijn handen/voeten thuis moet houden.
En als het te erg wordt: Ren naar de politie/sluit je op in de plee en bel 112 met je mobieltje (die altijd bij je houden). 112 is onder andere voor jouw gevallen, dus ze zullen niet boos worden als je dat belt omdat je broer je mept. Aangifte doen kun je dan altijd nog vanaf zien, dus je broer hoeft dan niet speciaal het haasje te zijn, maar schrikt wel flink.
quote:lief van je...maar zal het toch echt een keer zelf moeten durven, anders kom ik er nooit overheen
Op dinsdag 03 september 2002 19:16 schreef maple-leaf het volgende:[..]
nou goed ivetje, ik woon in tilburg dat weet je en als je wil ga ik wel met je mee, is een serieus aanbod
quote:Ik kan er nix aan doen dat mijn familie zo niet is...ik zou niet weten wat ik tegen ze moet zeggen hoor!! Ik heb er geen band mee, zie ze op verjaardagen en met nieuwjaar en dat was het. En nee, ik ga idd mijn broer niet aangeven nee...het is en blijft mijn broer.
Op dinsdag 03 september 2002 19:17 schreef TR08 het volgende:[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar je wijst alle susgesties met wat je kunt doen.
-Aangifte niet, want het is je broer
-Logeren niet, want je hebt straks werk
-Praten niet, dat helpt toch niet
-Bellen met ouders niet, dan worden ze alleen ongerust
-Terug meppen niet, dan slaat hij alleen harder
-Hulp van familie niet
-etc.
-Er komt misschien een knokploeg, maar ik neem aan dat je die ook niet wilt.Wat wil je nu wel? Je hebt echt hulp van derden nodig, tenzij je die jongen van kant wilt maken, dat kun je namelijk wel in je eentje (als hij slaapt oid) en dan houdt het meppen ook op.
We proberen je echt te helpen hier, maar je moet zelf ook iets gaan doen. Ik zou allereerst toch maar even ouders gaan bellen met hoe de vork volgens jou in de steel zit, vervolgens met je broer praten en in elk geval zeggen dat hij zijn handen/voeten thuis moet houden.
En als het te erg wordt: Ren naar de politie/sluit je op in de plee en bel 112 met je mobieltje (die altijd bij je houden). 112 is onder andere voor jouw gevallen, dus ze zullen niet boos worden als je dat belt omdat je broer je mept. Aangifte doen kun je dan altijd nog vanaf zien, dus je broer hoeft dan niet speciaal het haasje te zijn, maar schrikt wel flink.
Veel geluk nog voor die komende 3 week.
Ps. zou je ouders toch wel even opbellen. Wie weet dat je hem dan wel niet het huis kan laten uittrappen door je ouders ...
Verder kun je best wel wat meer open staan voor oplossingen want als je overal 'dat wil ik niet' en 'dat kan ik niet' op zegt dan kom je ook geen steek verder natuurlijk.
Eigenlijk is het heel simpel, net als in de natuur.
De kleine lieve diertjes worden doodgemaakt en opgegeten door de grote gemene diertjes. Aangezien jij klein bent en niet zo sterk als je broer is het dus je lot dat je geschopt wordt en voor zijn eten moet zorgen.
Jammer voor je, maar zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar.
Succes !
Voor haar eihen well-being dus.
quote:Sorry, maar ik ga hier geen woorden aan vuil maken.
Op dinsdag 03 september 2002 19:33 schreef Pikkebaas het volgende:
Kijk Ivetje,Eigenlijk is het heel simpel, net als in de natuur.
De kleine lieve diertjes worden doodgemaakt en opgegeten door de grote gemene diertjes. Aangezien jij klein bent en niet zo sterk als je broer is het dus je lot dat je geschopt wordt en voor zijn eten moet zorgen.
Jammer voor je, maar zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar.
Succes !
[Dit bericht is gewijzigd door Panzer op 03-09-2002 19:35]
quote:Oops nou doe je het toch
Op dinsdag 03 september 2002 19:34 schreef Panzer het volgende:[..]
Sorry, maar ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken.
quote:Je hebt een aanbod van een mede fokker om daar te logeren, denk daar tenminste even serieus over na. Je mag je bijna gaan afvragen of die mensen wel van je houden. Moet je van je ouders ook zo rennen in het huis? Vooral die aktie dat je moeder gewoon werkeloos toe staat te kijken hoe je broer je wurgt is echt te ziek voor woorden.
Op dinsdag 03 september 2002 19:22 schreef ivetje het volgende:[..]
Ik kan er nix aan doen dat mijn familie zo niet is...ik zou niet weten wat ik tegen ze moet zeggen hoor!! Ik heb er geen band mee, zie ze op verjaardagen en met nieuwjaar en dat was het. En nee, ik ga idd mijn broer niet aangeven nee...het is en blijft mijn broer.
Mijn ouders hebben nu lekker 3 weken vakantie, en ik heb al ooit het verwijt gekregen dat ik de vakantie verpest had en dta wil ik niet nog een keer!!
Daarnaast heb ik geen vrienden waar ik kan gaan logeren en krijg ik zowiezo dan nog meer op mijn flikker als mijn ouders thuis komen, aangezien mijn broer dan alles zal doorlullen aan ze...
Ik zeg hier geen leuke dingen maar het is echt allemaal goed bedoeld hey
Mishandeling is erg slecht voor je zelfvertrouwen (kijk nu al maar eens naar jezelf). En geeft bovendien een groot risico op dat jij het later ook gaat doen met je kinderen! Niet uit kwaadwil en echt niet omdat je slecht bent/niet van je kinderen houdt oid.
Slaap ook in elk geval even een nachtje goed over wat hier allemaal tegen je gezegd wordt. En zoals jij het verhaal hier vertelt: het klopt echt niet wat er bij je thuis gebeurt.
Denk eens na over hoe je het zou zien als het een vriendin van je zou gebeuren. Ouders gaan op vakantie, broer slaat haar, vriendin belt haar ouders op omdat ze geslagen wordt en krijgt vervolgens van de ouders het verhaal dat ZIJ de boel ligt te verstieren
Je moet hier echt uitstappen en wel een beetje snel ook, echt.
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:35 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Oops nou doe je het toch
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 19:33 schreef sooty het volgende:
Ik zou ook gaan schoppen/slaan/whatever (overigens met de beste bedoelingen) met een dergelijk geestelijk instabiel zusje.Voor haar eihen well-being dus.
maargoed, is wel ernstig probleem dus
kut dat je er nix tegen kan doen
Zenk joe.
quote:Sorry, hoor maar vind je dat normaal ?
Op dinsdag 03 september 2002 18:23 schreef ivetje het volgende:[..]
We moeten de FOK! knokploeg maar weer ffies bij elkaar roepen...en ffies op visite gaan....!!!
Ik zou toch een oplossing zoeken, kan je niet een paar dagen bij vriendinnen slapen opzo...
Overigens denk ik dat Ivetje niet alles verteld. En zoals mijn vader mij geleerd heeft, er is hoor en wederhoor. Dus ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal van broerlief!
Wat een belachelijk idee zeg
Get real. Het is gewoon een puber ruzie tussen een broer en een zus...
maar doe wel iets, ga nou niet zitten van "nee ik wacht wel tot mn ouders thuis komen"
quote:Tjah, totdat het "per ongeluk" uit de hand loopt. Een goede schop op de verkeerde plek kan zelfs dodelijk zijn.
Op dinsdag 03 september 2002 20:44 schreef Frenkie het volgende:
Ik lees nu pas de rest van het topic..
Knokploeg![]()
Pfffft... ik zie jullie al komen, mnet jullie toetsenborden om te meppen
![]()
Wat een belachelijk idee zeg
![]()
Get real. Het is gewoon een puber ruzie tussen een broer en een zus...
Verder, ik vind het een beetje dom om je ouders niet in te lichten, puur omdat je hun vakantie niet wilt verpesten. Maar ondertussen wordt hun eigen dochter wel verpest. Ik kan me geen ouder voorstellen die hun eigen vakantie boven hun eigen dochter stellen.
quote:Ik denk niet dat ze erg gebaat is bij die opmerking.
Op dinsdag 03 september 2002 20:53 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Tjah, totdat het "per ongeluk" uit de hand loopt. Een goede schop op de verkeerde plek kan zelfs dodelijk zijn.
quote:Overdrijven is een vak..!
Op dinsdag 03 september 2002 20:53 schreef chocolatemoeze het volgende:
Tjah, totdat het "per ongeluk" uit de hand loopt. Een goede schop op de verkeerde plek kan zelfs dodelijk zijn.
quote:dat lijkt me niet, die broer gedraagt zich als een randdebiel, maar ik heb net als meer fokkers wel het idee dat er wel meer speelt dan dat Ivetje hier vertelt
Op dinsdag 03 september 2002 20:59 schreef Frenkie het volgende:[..]
Overdrijven is een vak..!
Het was ws gewoon een corrigerende tik van een broer tov een lui zussie..
Okee, je broer gedraagt zich als een plurk,
maar zo erg is het toch niet?
Als ik jou zo bezig zie op Fok denk ik dat jij heus wel van je af kan bijten,
dus doe dat ook bij je broer.
Een beetje eten gaan koken voor iemand die je zo behandelt,
de groeten zeg.
quote:Dat lijkt mij ook.. ben benieuwd naar de rest...
Op dinsdag 03 september 2002 21:01 schreef ToXiCitY het volgende:
maar ik heb net als meer fokkers wel het idee dat er wel meer speelt dan dat Ivetje hier vertelt
leert hij het zo af
(en later gewoon je aanklacht intrekken. schrikt ie zich iig helemaal de tering als ie opgehaald wordt).
of laat je op de grond vallen als hij je trapt en ga krijsen. Net doen alsof je iets gebroken hebt ofzo. Schrikt hij zich ook lam (als ie niet schrikt, dan is ie echt een lul).
Heb je dus de tijd om full-time te werken? Ga dan werken!!!!
De meest simpele oplossing is echt gewoon snel een baantje zoeken waarbij aan het werk bent als je broer thuis is. Geloof me, m'n zusje werkt in de vakantie in de horeca en die kom ik dan sporadisch tegen. Zoek gewoon zo'n soort baantje!!
En natuurlijk kan ook dit slecht uitpakken, maar je moet toch IETS proberen!
En als je niet naar een uitzendbureau durft, ga dan inderdaad samen met iemand anders!! Waarom doe je dat niet gewoon? Je maakt het jezelf onnodig moeilijk op deze manier!
Als je het een beetje handig speelt en niet teveel eisen stelt heb je volgens mij binnen een paar dagen een baan.
Je hebt al een aanbod van iemand die wel mee zou willen en ik wil dat zelf ook best doen, al woon ik geenszins in de buurt van Tilburg. Maar alsjeblieft, onderneem iets!!
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een hele vervelende situatie voor je en het is hardstikke verkeerd wat er gebeurt. Maar als je er werkelijk iets aan wilt doen, zul je dat toch echt zelf moeten doen en dan staan hier adviesen genoeg! Als je de keuze maakt om niks te doen ook goed, maar waarvoor heb je onze hulp dan nodig???
In ieder geval wil ik je veel zucces wensen met deze situatie. Ik hoop dat er snel een oplossing komt (sprekend als toekomstig hulpverlener hoop ik ook dat er voor je broer snel een oplossing komt, zodat hij weer op een normale en voor hem en andere fijne manier met mensen om kan gaan).
en pas terugkomen als je weet dat je ouders thuis zijn. dan kunnen zij meteen zien wat voor kolerezooi het is en maggie ook gaan uitleggen waarom jij drie weken bij een vriendin hebt gelogeerd. misschien opend dat hun ogen ook wel...
en voor die broer van je, het is een hufter!!!! hoe durftie z'n zusje te slaan/schoppen. een broer hoort juist zijn zus(je) te beschermen. dat heeft mijn broertje ook altijd gedaan.
sowwy topic nog niet helemaal gelezen....
kun je niet zelf op vakantie en in een tentje gaan maffen. vraag aan een boer of je op zijn land mag staan, dus kost niks. enneu jij neem je dan ook ff wat van het huishoudgeld mee? je moet ook eten
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 03-09-2002 21:43]
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 03-09-2002 21:43]
quote:Oh ja... voor ik het vergeet en voor alle einsteins: het is dus niet de bedoeling dat je 'm in de fik zet, maar je moet 'm gewoon goed laten schrikken.
Op dinsdag 03 september 2002 21:40 schreef Smots het volgende:
knip
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 03-09-2002 21:43]
quote:En je had gelijk, Ivetje is een aandachtstrekker
Op dinsdag 03 september 2002 21:50 schreef Smots het volgende:
Dat was serieus bedoeld!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Jullie lijken wel een stelletje joh!
Op dinsdag 03 september 2002 18:19 schreef ivetje het volgende:<knip gezeur over huishoudelijke beslommeringen>
quote:Ja, doei!
Op dinsdag 03 september 2002 21:50 schreef Smots het volgende:
Dat was serieus bedoeld!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mail anders maar. shmoopy@fok.nl
quote:Ik heb ook een klein zusje, dus ik heb wel een beetje een idee hoe dit gelopen is.
Op dinsdag 03 september 2002 18:51 schreef ivetje het volgende:
Maar goed, geloof me niet hoor....
Het komt er op neer dat hij moe terug kwam van z'n werk en dat jij hem toen ging vertellen wat hij allemaal moest doen. Hij had een lange dag gemaakt en werd daar sacherijnig van. Jij wordt nog bozer en laat 'm niet met rust. Hij kan dat even echt niet hebben en als je na een paar keer vragen nog niet op houdt geeft ie je een schop tegen je been als je langsloopt.
Jij verveelt je de hele dag, maakt er een hele soap van en post een dramatisch topic op Fok! om aandacht te krijgen. En dat lukt aardig met die belachelijke "knokploegen" en andere meeleefreakties.
Kortom, mijn advies: Stel je niet aan, hou op met dat aandachttrekken en verplaats je ook een beetje in je broer. Even met rust laten als hij op de bank ploft bijvoorbeeld.
En zorg dat je zelf overdag wat nuttigs te doen hebt.
quote:mail=onderweg
Op dinsdag 03 september 2002 21:59 schreef shmoopy het volgende:[..]
Ja, doei!
Alsof dat soort dingen hier mogen blijven staan, zeg.Mail anders maar. shmoopy@fok.nl
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 22:01 schreef Bazyx het volgende:[..]
Ik heb ook een klein zusje, dus ik heb wel een beetje een idee hoe dit gelopen is.
Het komt er op neer dat hij moe terug kwam van z'n werk en dat jij hem toen ging vertellen wat hij allemaal moest doen. Hij had een lange dag gemaakt en werd daar sacherijnig van. Jij wordt nog bozer en laat 'm niet met rust. Hij kan dat even echt niet hebben en als je na een paar keer vragen nog niet op houdt geeft ie je een schop tegen je been als je langsloopt.
Jij verveelt je de hele dag, maakt er een hele soap van en post een dramatisch topic op Fok! om aandacht te krijgen. En dat lukt aardig met die belachelijke "knokploegen" en andere meeleefreakties.Kortom, mijn advies: Stel je niet aan, hou op met dat aandachttrekken en verplaats je ook een beetje in je broer. Even met rust laten als hij op de bank ploft bijvoorbeeld.
Je hoeft echt niet alleen voor het huishouden te zorgen en al helemaal niet voor zijn eten.
Als je bang bent dat hij agressief gaat worden kun je het beste iemand bij deze "confrontatie" aanwezig te zijn, zodat hij twee keer na moet denken over wat hij doet. En laat die persoon van te voren weten dat hij slaat en schopt. Deze persoon kan iemand zijn die jullie allebei goed kennen of juist een totaal onpartijdige onbekende, maar daarvoor moet je naar maatschappelijk werk. Het moet in ieder geval iemand zijn die jij vertrouwd.
Je moet wel overtuigd zijn van je zelf anders heeft hij echt wel door dat je morgen weer gewoon het brave vrouwtje bent. En als hij het lef heeft je nog een keer te schoppen, gewoon weggaan. Hij zoekt het maar uit. Hij zal er echt niet aan dodgaan, als hij zelf eens moet koken, of de was doen. Maar als jij dit doet voor hem, zal hij dit makkelijke leventje natuurlijk niet zo maar opgeven.
De keuze is aan jou: doorbreek de cirkel, maar doe het dan goed en ben van jezelf overtuigd of leef met hem, zoals je nu doet. True, het is moeilijker dan het lijkt, maar het is de enige (correcte) oplossing.
Oh, en laat dit niet uit de hand lopen en laat je niet wegjagen uit je ouders' huis, hij is degene die moet gaan, mocht het zover komen. Maar voor het zover komt, bel je ouders, die komen dan echt wel thuis om de zaak recht te zetten.
Heel veel succes en sterkte,
Roel (aka alien8ed)
quote:wat een ongelofelijke onzin zeg..... ik ben ook alleen thuis en werk ook de hele dag. Zusje zit de hele dag thuis en begint ook wel een tegen mij te zeuren
Op dinsdag 03 september 2002 22:01 schreef Bazyx het volgende:[..]
Ik heb ook een klein zusje, dus ik heb wel een beetje een idee hoe dit gelopen is.
Sterkte ivetje.
quote:het gaat hier volgens mij niet om zware mishandeling, maar om een corrigerende tik
Op woensdag 04 september 2002 00:54 schreef Erick het volgende:[..]
wat een ongelofelijke onzin zeg..... ik ben ook alleen thuis en werk ook de hele dag. Zusje zit de hele dag thuis en begint ook wel een tegen mij te zeuren
maar ik weet me altijd nog wel in te houden en zal dus nooit mijn zusje een schop oid geven. Het is sowieso laag om een meisje te slaan/schoppen.
Sterkte ivetje.
een zeikwijf, kan nu eenmaal gezeik terug verwachten
misschien is het beter om dit niet op te lossen met geweld, maar als dat de enige manier is om dat mens d'r kop te laten houden, dan wist ik het ook wel
wat zeggen de geleerden over ivetje:
(*kijkt bedenkelijk*): hopeloos... echt hopeloos...
quote:Dit vind ik ook, alleenhad ik geen zin om er zoveel woorden aan vuil te maken!
Op dinsdag 03 september 2002 22:01 schreef Bazyx het volgende:
Ik heb ook een klein zusje, dus ik heb wel een beetje een idee hoe dit gelopen is.Het komt er op neer dat hij moe terug kwam van z'n werk en dat jij hem toen ging vertellen wat hij allemaal moest doen. Hij had een lange dag gemaakt en werd daar sacherijnig van. Jij wordt nog bozer en laat 'm niet met rust. Hij kan dat even echt niet hebben en als je na een paar keer vragen nog niet op houdt geeft ie je een schop tegen je been als je langsloopt.
Jij verveelt je de hele dag, maakt er een hele soap van en post een dramatisch topic op Fok! om aandacht te krijgen. En dat lukt aardig met die belachelijke "knokploegen" en andere meeleefreakties.Kortom, mijn advies: Stel je niet aan, hou op met dat aandachttrekken en verplaats je ook een beetje in je broer. Even met rust laten als hij op de bank ploft bijvoorbeeld.
Oja als hij je blijft schoppen dreig je toch dat je aangifte doet want het valt wel onder mishandeling.
Dame sterkte!
mav out
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |