abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:19:24 #1
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5641230
Hallo,
mijn ouders zijn 3 weken op vakantie. Ik ben zel 18,5 en heb een broer van net 22.
Hij werkt hele dagen en ik ben werk aan het zoeken...nu zeurt ie al constant elke dag of ik al werk heb. Gaat hem verder niet veel aan aangezien het mijn leven is vind ik en hij niet mijn vader is. Maar goed, nu moet ik dus elke avond het eten klaar maken en dat staat netjes klaar als hij thuis komt. Tenminste, dat probeer ik maar aangezien hij nooit op dezelfde tijd thuis is lukt me dat niet. Vandaag zou hij eerst gaan sporten na z'n werk, maar ineens dus niet. Had ik net gegeten en stond ie thuis...over de zeik omdat ik al had gegeten. Zegt ie dat ie me gemaild had erover...ja, op een mailadres waarvan hij donders goed weet dat ik het niet gebruik (heeft ie zelf in elkaar gezet dat mailprogramma en hij ergert zich eraan dat ik hotmail blijf gebruiken en niet zijn programmaatje). Doet ie dus gewoon express. Maar goed, dan moet hij z'n eten maar opwarmen in de magnetron en dat vind meneer dan weer niet lekker ofzo. Ik krijg dus ook weer commentaar op dat het weer eens niet goed is...terwijl ik toch wel kook voor hem enz...

Ook hou ik het huis een beetje op orde, dus eigenlijk hoeft hij verder thuis nix meer te doen. Ik doe de afwas, maak de wc schoon, stofzuig soms enz...

Nu kwam hij vandaag thuis en had een brood meegenomen van de bakker. We hadden nog brood liggen en ik vroeg me dus af waarom ie dat had meegenomen. Begon ie tegen mij dat er geen brood meer lag...1 snee. Meneer is zelf te lam om 's avonds brood uit de vriezer te halen voor de volgende dag. Daar moet ik allemaal maar aan denken, en als ik dat niet doe eet ie gewoon niet thuis 's morgens. Het komt er dus op neer dat, als ik niet voor eten zorg hij gewoon niet eet.

Maar goed, ik zei dus net tegen hem dat ie zelf ook wel eens ergens voor kon zorgen in het huishoudenen dat ik niet alles hoef te doen (lijkt me logisch) en toen schopte hij me dus...
Hij is veel sterker als mij en ik kan nix terug doen...maar ik weet dus echt niet wat ik nu moet. Ik ben bang dat ie zo nog 3 weken door blijft gaan en ik heb daar weinig zin in. Ik ben nl niet z'n slaaf en ook al moet hij werken...ik hoef niet alles te doen.

Wat kan ik hier nou aan doen...ik heb geen zin om nog 3 weken schoppen te moeten krijgen omdat ik het niet helemaal doe zoals meneer het wenst. Tegen mijn ouders zeggen heeft weinig zin...dan maken ze zih alleen maar zorgen op vakantie, en ik wil ze hier niet mee lastig vallen nu ze weg zijn. Daarnaast geloven ze mij toch niet echt, want ze zien mijn broer als de verstandige oudste die zoiets niet zou doen...ik ben hier thuis meestal de boosdoener volgens hen, omdat mijn broer het wel zo gedraaid krijgt dat het lijkt alsof ik het allemaal doe...

Wat moet ik hier nu mee...

Thank...
Ivetje

misschien verkeerde forum...verplaats dan maar...

To infinity…and beyond!
pi_5641256
schop hem voor z'n pik, dan leert ie het wel..
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:21:58 #3
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_5641258
Wat een ongeloofelijke KLOOTZAK

Kben zelf 22, me zusje 19 en toen me ouders weg waren was het groot feest en aten we wneer we zin hadden.. En hoorden wel of de ander er zou zijn, zo niet jammer dan.. Lag zowiezo wat te eten altijd in de koelkast/vriezer en zoek het lekker uit als je niets laat horen..

Kheb zin om die broer van jouw ff de waarheid te zeggen, hij is niets te mooi om ook ff mee te helpen, als is het maar keer de afwas doen of stofzuigen.. Jullie zijn broer en zus, niet meester en slaaf

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_5641262
ga bij iemand anders slapen totdat je ouders thuis zijn, laat hem dan maar voor zichzelf zorgen

en als ie weer iets bij je probeert, gewoon terugschoppen anders blijft ie het doen

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:23:35 #5
11458 ivetje
pi_5641273
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:21 schreef Mr_Opel het volgende:
schop hem voor z'n pik, dan leert ie het wel..
Ik ben niet zoals hij...ik schop niet zomaar iemand. En aangezien hij echt veel sterker is zal hij me half vermoorden als ik dat doe...

Paar voorbeeldjes : hij heeft mijn keel ooit dicht geknepen tot ik bijna flauw viel, mij met mijn hoofd express keihard tegen een lantaarnpaal geramd, schoppen doet ie nogal eens...
Dat keel dichtknijpen was waar mijn moeder bij stond. Enige wat die zei was "zeg, doe eens even rustig". Meer niet...niet eens helpen!!

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:25:39 #6
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_5641302
jeeeeeeeee, jullie hebben echt issues gek! Ik dacht dat mijn broer en ik erg konden zijn, maar dit slaat alles!
Beetje moeilijk om aan ons advies te vragen als we niet weten wat voor persoon die broer is, kijk,

ik flip goed uit als mijn broer vervelend doet, dat helpt altijd wel. Bij mijn andere broer, dat is zo'n econometrie gast die de hele tijd zeikt op alles wat ik fout doe (heb ik verder ook geen band mee, nooit gehad) daar zeg ik gewoon "ja, je hebt gelijk" tegen, en ik zou pissed worden als iemand dat continue tegen mij zou zeggen als ik diegene ergens op wees, maar hij merkt het niet

dinsdag 3 september 2002 @ 18:26:01 #7
11458 ivetje
pi_5641311
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:21 schreef thaduck het volgende:
Wat een ongeloofelijke KLOOTZAK

Kben zelf 22, me zusje 19 en toen me ouders weg waren was het groot feest en aten we wneer we zin hadden.. En hoorden wel of de ander er zou zijn, zo niet jammer dan.. Lag zowiezo wat te eten altijd in de koelkast/vriezer en zoek het lekker uit als je niets laat horen..

Kheb zin om die broer van jouw ff de waarheid te zeggen, hij is niets te mooi om ook ff mee te helpen, als is het maar keer de afwas doen of stofzuigen.. Jullie zijn broer en zus, niet meester en slaaf

Ik heb ook al gezegt dat ie voortaan maar voor zijn eigen eten moet zorgen enzo...dat ik ook niet gek ben. Maar wat schiet ik daarmee op...dan krijg ik nog vaker ruzie met hem.
Afwassen doet ie soms ook wel mee, maar ik heb vandaag ook weer de wc schoongemaakt omdat hij dat niet gedaan had na het p**pen Ik haat dat, dat ziet ie toch zelf wel!!! Ik kan dan niet naar de wc als er overal nog strepen in staan enzo hoor...ieuw!!!
To infinity…and beyond!
pi_5641314
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:23 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik ben niet zoals hij...ik schop niet zomaar iemand. En aangezien hij echt veel sterker is zal hij me half vermoorden als ik dat doe...

Paar voorbeeldjes : hij heeft mijn keel ooit dicht geknepen tot ik bijna flauw viel, mij met mijn hoofd express keihard tegen een lantaarnpaal geramd, schoppen doet ie nogal eens...
Dat keel dichtknijpen was waar mijn moeder bij stond. Enige wat die zei was "zeg, doe eens even rustig". Meer niet...niet eens helpen!!

je hebt vast wel een goede vriend/vriendin waar je naartoe kan gaan, blijf dan niet thuis bij die hufter zitten..
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:27:57 #9
11458 ivetje
pi_5641337
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:26 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

je hebt vast wel een goede vriend/vriendin waar je naartoe kan gaan, blijf dan niet thuis bij die hufter zitten..

da's het probleem...zulke goede vrienden heb ik niet. Helemaal niet in Tilburg, en aangezien ik toch daar werk moet zoeken moet ik hier zijn...daarnaast moeten al mijn vrienden/vriendinnen of werken of naar school, dus daar kan ik niet heen...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:28:00 #10
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_5641339
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:26 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik heb ook al gezegt dat ie voortaan maar voor zijn eigen eten moet zorgen enzo...dat ik ook niet gek ben. Maar wat schiet ik daarmee op...dan krijg ik nog vaker ruzie met hem.
Afwassen doet ie soms ook wel mee, maar ik heb vandaag ook weer de wc schoongemaakt omdat hij dat niet gedaan had na het p**pen Ik haat dat, dat ziet ie toch zelf wel!!! Ik kan dan niet naar de wc als er overal nog strepen in staan enzo hoor...ieuw!!!

Tjah, ikke heb ook constant plee hier schoongemaakt (ik was 3 weken alleen waarvan 1 week met zusje) en zij deed weer andere dingen. Ik heb geen hekel aan beetje poetsen, ut is kleine moeite en het word er mooi van.. Maar ik zou niet alles alleen doen als er meer mensen in huis zijn.

Tjah, dan kan je altijd nog alles rustig aan je ouders vertellen toch? En als die niets doen kan je desnoods (als je durft en dat zou kunnen) naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling. Klinkt erg bruut, maar een aangifte doen betekend niet gelijk dat er wat mee gedaan word, en hij zal er wel van schrikken..

En anders bel je mij maar op, kom je hier logeren zolang

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:28:04 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_5641340
Ik verplaats deze naar R&P.

Vind het wel lastig zo'n verhaal. Mijn broer had vroeger ook van die rare neigingen. Pas toen hij het huis uit was hebben we iets van een band gekregen die best goed was.
Helaas heeft dat niet lang mogen duren (hij leeft niet meer), maar ik heb een idee dat ik weet wat jij ongeveer doormaakt.

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:28:26 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5641349
waar woon je? dan zal ik hem effe voor zijn kloten schieten.
je kan natuurlijk alle sites die hij bezioekt opslaan op je schijf en dan die doorsturen als hij neit normaal doet.
liefst opslaan bij een vriendin die hij niet kent dan kan hij je pc neit slopen.
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:30:34 #13
14187 Amos
Sweet child in me, heaaaaal
pi_5641385
Inderdaad, gewoon ergens anders gaan wonen tot je ouders terug zijn. Laat hem zijn eigen boontjes maar doppen.
Happiness is a warm gun
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:31:12 #14
11458 ivetje
pi_5641398
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef thaduck het volgende:

[..]

Tjah, ikke heb ook constant plee hier schoongemaakt (ik was 3 weken alleen waarvan 1 week met zusje) en zij deed weer andere dingen. Ik heb geen hekel aan beetje poetsen, ut is kleine moeite en het word er mooi van.. Maar ik zou niet alles alleen doen als er meer mensen in huis zijn.

dat schoonmaken maakt me ook niet uit....heb ook schoonmaakwerk gedaan enzo. Maar niet als er poepresten in de wc hangen enzo!! gatver, dan ga je toch over je nek...heel de wc-bril geel, en ik kan je vertellen dat ik er niet overheen zeik hoor!! Zoiets merk je toch zelf wel, als je hebt zitten schijten zie je toch wel dat er resten in de wc hangen...ieuw!!!
quote:
Tjah, dan kan je altijd nog alles rustig aan je ouders vertellen toch? En als die niets doen kan je desnoods (als je durft en dat zou kunnen) naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling. Klinkt erg bruut, maar een aangifte doen betekend niet gelijk dat er wat mee gedaan word, en hij zal er wel van schrikken..

En anders bel je mij maar op, kom je hier logeren zolang

Ik ga geen aangifte doen...zo ben ik niet hoor. Het is wel familie...en soms is ie ook wel aardig, maar zoals ie nu doet dus echt niet!!

Lief aangeboden van je trouwens...

To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:32:33 #15
11458 ivetje
pi_5641414
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef buzzer het volgende:
Ik verplaats deze naar R&P.

Vind het wel lastig zo'n verhaal. Mijn broer had vroeger ook van die rare neigingen. Pas toen hij het huis uit was hebben we iets van een band gekregen die best goed was.
Helaas heeft dat niet lang mogen duren (hij leeft niet meer), maar ik heb een idee dat ik weet wat jij ongeveer doormaakt.

Mja, als hij het huis dan ook eens uit ging...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:32:48 #16
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_5641417
Ga weg! Bij iemand anders logeren!
De eikel!
Wat misschien ook grappig is; roer een pot laxeermiddel door de pindakaas of iets anders dat hij graag eet...
Action is the enemy of thoughts
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:33:30 #17
21988 D0D0
[Ik ben een boom]
pi_5641434
Damn, wat een ongeloofelijke lul is je broer dan zeg! Je bent egt niet goed wijs als je je zus schopt en als slaaf gebruikt! Ik kan je weinig helpen, maar als ik jou was zou ik gauw een logeer adresje zoeken, laat hem zn eigen boontjes maar doppen!

sterkte!!

kill one, you're a murderer, kill 10, you're a serial killer, kill them all, you're god!
pi_5641445
hmm vaag manneke die broer van je

tijd voor een FOK!knokploeg

dinsdag 3 september 2002 @ 18:34:38 #19
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_5641448
Zorg dat je als de brandweer een kamer krijgt buiten huis, ik zou echt niet zo in een huis willen wonen. En je ouders bellen lijkt me zeker wel een goed idee, als er een reden is waarom ze zich zorgen zouden moeten maken om je dan is dit het wel.

En verder: Tsja, je zou evt aangifte kunnen doen, dan krijg je ook een maatschappelijk werker en wellicht psychologische hulp om alles weer wat normaler te krijgen. Zoals het nu gaat spoort het echt niet. Aangifte doen lijkt me eigenlijk best een goed idee (wel eerst mee dreigen!)
Dit is namelijk je reinste mishandeling en dat kan gewoon niet, helemaal niet door je broer.

Sterkte en wat je ook doet: Ga niet stilzitten en maar hopen dat het snel over waait.

Denk, ondanks dat je er nu geen trek in hebt toch eens serieus na over aangifte doen. Wat hij nu bij jou doet gaat hij later ongetwijfeld ook bij anderen doen. Trust me dit gaat echt van kwaad tot erger en misschien doen je ouders ook weinig omdat ie hun ook de baas is.

Praat er anders ook eens met een goede neef/nicht/oom/tante over of een vertrouwenspersoon op school. Studeer je al?

[Dit bericht is gewijzigd door TR08 op 03-09-2002 18:40]

pi_5641451
Ik schop mn broertje ook weleens, maar dan alleen als ie echt stupid is...

Als ik een zusje had, had ik haar wel beter behandeld denk ik.

dinsdag 3 september 2002 @ 18:34:51 #21
11458 ivetje
pi_5641452
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:32 schreef Reintje het volgende:
De eikel!
Wat misschien ook grappig is; roer een pot laxeermiddel door de pindakaas of iets anders dat hij graag eet...
maar als ik zoiets terug doe dan blijft het bezig, dan gaat het van kwaad tot erger denk ik. Dan komt hij weer met iets om mij te pakken enzo, en dan blijf je bezig
To infinity…and beyond!
pi_5641454
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:32 schreef Reintje het volgende:
De eikel!
zodat hij de wc nog meer kan onderspetteren? niet echt een geweldig idee
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:35:05 #23
17782 choser
"for we are many"
pi_5641456
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:28 schreef speedfreakssj het volgende:
waar woon je? dan zal ik hem effe voor zijn kloten schieten.
je kan natuurlijk alle sites die hij bezioekt opslaan op je schijf en dan die doorsturen als hij neit normaal doet.
liefst opslaan bij een vriendin die hij niet kent dan kan hij je pc neit slopen.
Ja... laat ff de Fok! knok-ploeg langskomen...
"Assasination is the extreme form of censorship."
pi_5641471
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 18:35 schreef choser het volgende:

[..]

Ja... laat ff de Fok! knok-ploeg langskomen...

dinsdag 3 september 2002 @ 18:36:26 #25
23920 Nitroglycerine
I'm kinda...... explosive
pi_5641478
* Nitroglycerine meldt zich aan voor de knokploeg
Confucius zei ooit eens: Tis maar Fok! weet je. Een simpel forum op het internet. [br] 14-11-2003: De JA-zeg-dag :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')