abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122488080

SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland komt SimCity uit op 7 maart 2013.

Stadsplanning
Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven!

Gebouwen aanpassen
Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt.

Multi-city
Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken!

Video's

Plaatjes

Fok! Regio
Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan.

Fok! naam - Origin naam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OP door TigerXtrm

[ Bericht 2% gewijzigd door Romanus op 07-02-2013 21:20:10 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 22:21:35 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_122488169
Dat kan je goed maken door het Regiolijstje aan te passen met de nieuwe aanmeldingen uit het vorige topic :P O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122488211
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef Troel het volgende:
Dat kan je goed maken door het Regiolijstje aan te passen met de nieuwe aanmeldingen uit het vorige topic :P O-)
... ik zit voor school te werken, maar vooruit.
  maandag 4 februari 2013 @ 22:25:30 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_122488447
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:22 schreef Romanus het volgende:

[..]

... ik zit voor school te werken, maar vooruit.
Tja, hier posten was toch al sog :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122488828
Zombies? What did I miss
pi_122488942
Welke rampen zijn er allemaal?

Aardbevingen, tornado's, meteoren en UFO's heb ik al gezien. Maar ik zag in de trailer ook een enorme dinosaurus rondlopen en nu ook nog zombies? :P
  PR/Manusje van alles maandag 4 februari 2013 @ 22:33:55 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122489077
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:30 schreef tim94 het volgende:
Zombies? What did I miss
in de beta kreeg ik een filmpje te zien van een zombie... bovenin m'n scherm. Schrok me de tering. :') Toen het die avond donker werd kwamen de zombies... ze aten 76 mensen op of zo. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122489270
Laatste simcity die ik gespeeld heb ik simcity 3000

Mag ik dan wel meedoen???

Zo ja dan meldt ik me ook aan:

82sander
Origin naam: 1982Sander
pi_122489326
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee. :D wel schietende politieagenten. :7
en zombies. :{ had ze in de beta. 70 mensen opgegeten. :'(
_O_ _O_
pi_122489529
al bijna 2 regio's vol *O* *O*
  maandag 4 februari 2013 @ 22:43:19 #13
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_122489601
Ik aan 't wachten in het andere topic, was die al dicht. :') _O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_122489788
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

in de beta kreeg ik een filmpje te zien van een zombie... bovenin m'n scherm. Schrok me de tering. :') Toen het die avond donker werd kwamen de zombies... ze aten 76 mensen op of zo. _O-
een zombie plaag inderdaad :D 2x gehad :P
pi_122489811
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:47 schreef mschol het volgende:

[..]

een zombie plaag inderdaad :D 2x gehad :P
wat kan je er eigenlijk tegen doen?
pi_122489849
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:48 schreef Romanus het volgende:

[..]

veel politie denk ik :P
  PR/Manusje van alles maandag 4 februari 2013 @ 22:50:05 #17
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122489885
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:48 schreef Romanus het volgende:

[..]

je ziekenhuis op orde brengen volgens mij. :D En de politie grijpt dacht ik in... voor zover dat lukt. :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122489975
Zombies? Waar?
pi_122490228
In de OP mag bij mij TainNL als Origin naam
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_122490893
quote:
11s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:52 schreef maurisioo het volgende:
Zombies? Waar?
in simcity, volgens mij inderdaad als je ziekenhuizen niet genoeg dekken
pi_122491061
Hoe zit het nou precies met de grootte van de steden? Veel mensen klaagden dat de steden in de beta klein waren. Hadden ze die expres klein gemaakt omdat het een beta was of is dat ook de grootte die in de uiteindelijke versie komt?
pi_122491190
Goddomme ik denken dat je zombies als disaster kan doen. :(
pi_122492575
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:14 schreef Romanus het volgende:
Hoe zit het nou precies met de grootte van de steden? Veel mensen klaagden dat de steden in de beta klein waren. Hadden ze die expres klein gemaakt omdat het een beta was of is dat ook de grootte die in de uiteindelijke versie komt?
Ze zijn altijd zo klein. Maar daar tegenover staat een heleboel micromanagen.

Al 2 regio's vol :o Ben benieuwd of iedereen echt mee gaat doen :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_122492671
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ze zijn altijd zo klein. Maar daar tegenover staat een heleboel micromanagen.

Al 2 regio's vol :o Ben benieuwd of iedereen echt mee gaat doen :D
we hebben nu alleen de medium map gezien, ze schijnen ook nog een slag groter te worden
pi_122492676
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')