En met dat stukje mail klapte mijn droom en houvast in één keer in elkaar. Het plan was om over een paar maanden te gaan samenwonen, maar via Vestia kan ik het nu wel laten varen. Ik sta ingeschreven bij Vestia stadswonen met bijna een jaar wachttijd en dat is niet genoeg. Dikke vette pech voor mij.quote:De wachttijd voor een appartement is minimaal 2 jaar, als er al een vrijkomt. Het heeft geen zin om eerder te gaan reageren, aangezien de appartementen door ons worden aangeboden, en wij kijken alleen naar wachttijd.
Op basis waarvan zou je urgentie krijgen?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:09 schreef arachide. het volgende:
[..]
En met dat stukje mail klapte mijn droom en houvast in één keer in elkaar. Het plan was om over een paar maanden te gaan samenwonen, maar via Vestia kan ik het nu wel laten varen. Ik sta ingeschreven bij Vestia stadswonen met bijna een jaar wachttijd en er werd gezegd dat ik recht had op urgentie, nou, ik heb dikke vette pech. Ga terug naar start, u ontvangt geen 200 euro. Zo voelt het.
Maar wat nu? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn goede sites voor het huren van een woning in Rotterdam. Ik weet niet waar ik moet beginnen en wat betrouwbaar is.
Dus wie helpt mij, want over minder dan een half jaar moet ik in Rotterdam zitten, samen met mijn vriend. En niet anders.
Via je werkgever bedoel je? Vraag de voorwaarden op van die voorrangsregeling, het komt er vaak op neer dat wanneer je buiten de gemeente woont je recht hebt op die urgentie. Maar dit kan weer per werkplek verschillen.quote:
Nou nou, waarom niet anders? Er is nog zoveel meer dan alleen Rotterdam.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:09 schreef arachide. het volgende:
Dus wie helpt mij, want over minder dan een half jaar moet ik in Rotterdam zitten, samen met mijn vriend. En niet anders.
Nee, via vestia, ik zou meer dan 1.5 uur reistijd hebben en dat alleen al met de trein. Dit gaat over studentenwoningen he..quote:Op maandag 4 februari 2013 19:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Via je werkgever bedoel je? Vraag de voorwaarden op van die voorrangsregeling, het komt er vaak op neer dat wanneer je buiten de gemeente woont je recht hebt op die urgentie. Maar dit kan weer per werkplek verschillen.
Omdat ik sowieso geen zin heb om mijn hele situatie bloot te leggen als dat niet nodig is en omdat ik in rotterdam ga studeren. Ik kan best een half jaar of wat dan ook in Den Haag wonen of een andere grote stad, maar ik wil geen lange reistijd hebben en ik wil gewoon student kunnen zijn, kunnen uitgaan, zonder gezeik met laatste treinen. Ja, er is meer dan Rotterdam, bovendien zei ik dat ook omdat ik geen behoefte heb aan een woning in Drenthe ofzo.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou nou, waarom niet anders? Er is nog zoveel meer dan alleen Rotterdam.
En waarom zou je urgentie verdienen? Ik lees niks waaraan je enige vorm van urgentie zou kunnen ontlenen.
Dit inderdaad, zelfs een 'gewone' scheiding is tegenwoordig geen urgentie meer, laat staan reistijd.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:17 schreef RetepV het volgende:
Welkom in de Nederlandse huizenmarkt. De overheid heeft het laten gebeuren dat projectontwikkelaars de laatste 10 jaar overal in Nederland alleen maar bedrijfsgebouwen hebben neergezet.
Wil je urgentie, dan moet je getrouwd zijn, een uitkering hebben en zwanger zijn. Of beter, alleenstaand en zwanger.
En ik sta hier niet cynisch te zijn ofzo, zo IS het.
En pas op: de concurrentie in de markt voor alleenstaande, zwangere vrouwen met een uitkering is groot.
Dus je zou graag in Rotterdam willen wonen. Prima, maar als je zo aan je eisen vast blijft houden wens ik je veel succesquote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
Omdat ik sowieso geen zin heb om mijn hele situatie bloot te leggen als dat niet nodig is en omdat ik in rotterdam ga studeren. Ik kan best een half jaar of wat dan ook in Den Haag wonen of een andere grote stad, maar ik wil geen lange reistijd hebben en ik wil gewoon student kunnen zijn, kunnen uitgaan, zonder gezeik met laatste treinen. Ja, er is meer dan Rotterdam, bovendien zei ik dat ook omdat ik geen behoefte heb aan een woning in Drenthe ofzo.
Ik heb er wel recht op, maar het geldt niet voor appartementen, dat werd me net per mail verteld. (Dat mogen ze wel wat beter aangeven op hun site, trouwens.)quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef rene90 het volgende:
Ga gewoon eens kijken op kamernet ofzo zoals elke andere student? Als je geen recht hebt op urgentie zal dat echt wel kloppen.
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Iedereen denkt altijd maar heel speciaal te zijn en recht te hebben op urgentie
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus je zou graag in Rotterdam willen wonen. Prima, maar als je zo aan je eisen vast blijft houden wens ik je veel succes![]()
Daarbij heb je nog steeds geen urgentie, dus pak maar een stoel want het gaat nog wel eventjes duren voordat je een woning hebt.
Dat betekend nog niet dat je recht hebt op urgentie of een woning in Rotterdam. Dat dak kan ook in Friesland staan.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.
Wat is jullie budget?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?
Ik vind jullie heel tof dat jullie me allemaal zo fijn op de feiten drukken, maar nu weet ik nog steeds niet waar ik verder kan kijken.
Daar is niks moeilijks aan, maar je zou eens kunnen overwegen om verder te kijken dan Rotterdam. Maar ja, dat moet je zelf weten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?
Ik vind jullie heel tof dat jullie me allemaal zo fijn op de feiten drukken, maar nu weet ik nog steeds niet waar ik verder kan kijken.
En dat dak heeft TS nu al gewoon. Maar ze wil samenwonen en uit kunnen gaan. Dergelijke eisen zijn pure persoonlijke luxe.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.
Zelfs in Afghanistan heeft iedereen nog een eigen dak boven zijn hoofd, al moet 'ie het zelf bouwen. Maar in Nederland mag je nog niet eens een tentje opzetten zonder dat je er een vergunning voor nodig hebt.
Dit is de afzichtelijke kant van Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |