Maar het is toch gewoon zo? Alles wat je werkt boven een bepaald minimum word je in rap tempo afgenomen door onze 'liberale' VVD en 'sociale' PvdA vrienden. We maken slaafs en gewillig ons geld over naar de BD.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:52 schreef _VoiD_ het volgende:
En dat pareltje komt dan uit jouw mond. Geweldig!
waarom niet? Als je een veel hogere rente gemakkelijk kunt dragen kan het een goede manier zijn om geld te besparen. Hangt van je persoonlijke omstandigheden af.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nogmaals.... durf jij de gok te nemen? Wat als de rente dan wel met 2% stijgt? Wat doet dat met de persoonlijke financiën en de overheidsfinanciën?
dat zekerquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
de beste dingen in het leven zijn immers (nog) gratis
Als je iets met gemak kan betalen heb je uberhaupt geen probleem natuurlijk. In de huidige markt is het probleem echter de betaalbaarheid, de markt sluit niet aan bij de koopkracht van de starter. Veel moeilijker dan dat is het niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:07 schreef poemojn het volgende:
waarom niet? Als je een veel hogere rente gemakkelijk kunt dragen kan het een goede manier zijn om geld te besparen. Hangt van je persoonlijke omstandigheden af.
Ik begrijp best dat er een groep mensen is die daar naar uitkijktquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:11 schreef HD9 het volgende:
Hup Cashen en wegwezen
Dat is het credo de komende jaren
ja die zijn erquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat er een groep mensen is die daar naar uitkijkt
ik zal jou kort vastzettenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef poemojn het volgende:
Dat hangt ook van de starter af. Voor een stel met twee inkomens van ¤26000 per jaar ligt het anders dan voor een alleen. Als dat stel ruim onder hun max hypotheek koopt kunnen ze prima de rente kort vastzetten.
Ooh ja.... stelletjes die maximaal kopen op 2 inkomens zijn natuurlijk een zeldzaamheid geweest de afgelopen decenniaquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef poemojn het volgende:
Dat hangt ook van de starter af. Voor een stel met twee inkomens van ¤26000 per jaar ligt het anders dan voor een alleen. Als dat stel ruim onder hun max hypotheek koopt kunnen ze prima de rente kort vastzetten.
Gewoon kamikazelenen, is lekker goedkoopquote:
Als je de rente 30 jaar vast zet en alles aflost in die 30 jaar maakt het idd niets uit of je een lage rente met grote schuld of lage schuld met hoge rente hebt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon kamikazelenen, is lekker goedkoop![]()
Het motto van hogehuizenprijsminners is vaak dat 'de rente' zo 'lekker laag' is en dat het daarom niet uitmaakt dat je tot aan je oorlellen toe in de schulden zit![]()
Toegegeven het is een snap staaltje marketing geweest van die bankjongens en meisjes
Met een uitkering ergens in een groot huis wonen, huurtoeslag nodig hebben en dan nog niet eens de hand in eigen boezem steken, wie leeft er dan boven zijn stand.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik denk dat die mensen gewoon ver boven hun stand leven, zelfs als ze niet all-in gingen om de zeepbel op te blazen. Tijd dat we dus gewoon weer even normaal gaan doen, onnodige subsidies afschaffen en een fatsoenlijke rente gaan betalen.
Jawel: het verschil zit in het risico! Je kan nooit 30 jaar met zekerheid vooruit plannen. Bij gelijk maandbedrag heb ik dan liever een lage dan een hoge schuld.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:23 schreef Sjabba het volgende:
Als je de rente 30 jaar vast zet en alles aflost in die 30 jaar maakt het idd niets uit of je een lage rente met grote schuld of lage schuld met hoge rente hebt.
Zolang je geen huur hebt die in 30 jaar verdrievoudigd, zijn beide opties prima.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Jawel: het verschil zit in het risico! Je kan nooit 30 jaar met zekerheid vooruit plannen. Bij gelijk maandbedrag heb ik dan liever een lage dan een hoge schuld.
Vertel het niet aan mij maar vertel het aan al die mensen die nu vast zitten in hun huis, na de echtscheiding geconfronteerd worden met een onaflosbare restschuld en de mensen die na het verlies van hun baan het water tot aan de lippen staatquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zolang je geen huur hebt die in 30 jaar verdrievoudigd, zijn beide opties prima.
Ligt een beetje aan je inkomen. Tegenwoordig trek je al gauw de 'vrije sector, bukt u maar' kaart.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kijk.... als huurslaaf kun je dan gewoon 'de verlaat de gevangenis zonder af te lossen' kaart trekken, de vrijheid, het gemak, de keuze![]()
De 'vrije sector in een enigzins gewild gebied dus bukt u maar extra diep, en extra lang' kaart bedoel je.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan je inkomen. Tegenwoordig trek je al gauw de 'vrije sector, bukt u maar' kaart.
Ik heb liever na 30 jaar geen schuld en een afbetaald huis. Maar goed, als jij liever een lage schuld over houdt of 30 jaar lang geld weggooid aan een huurhuis, prima.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jawel: het verschil zit in het risico! Je kan nooit 30 jaar met zekerheid vooruit plannen. Bij gelijk maandbedrag heb ik dan liever een lage dan een hoge schuld.
En dan, vraag ik mij af, dan heb je je huur opgezegd en dan ???? Gewoon lekker op straat slapen ofzo, of alla de gemiddelde soap je intrek nemen in een hotel.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kijk.... als huurslaaf kun je dan gewoon 'de verlaat de gevangenis zonder af te lossen' kaart trekken, de vrijheid, het gemak, de keuze![]()
Onderdak vinden is niet zo moeilijk als je vrienden en familie hebt. In tegenstelling tot narcistische en egocentrische "I don't need nobody" grootleners ben ik gewoon overal welkomquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:40 schreef Tikbalang het volgende:
En dan, vraag ik mij af, dan heb je je huur opgezegd en dan ???? Gewoon lekker op straat slapen ofzo, of alla de gemiddelde soap je intrek nemen in een hotel.
Als je in het echt leven net zoveel liegt als hier kan ik met dat niet voorstellen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Onderdak vinden is niet zo moeilijk als je vrienden en familie hebt. In tegenstelling tot narcistische en egocentrische "I don't need nobody" grootleners ben ik gewoon overal welkom![]()
Nadat ik jarenlang een dikke nettobetaler was maar telkens weer in de kou bleef staan door slecht overheidsbeleid was dat gewoon een logische keuze.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je in het echt leven net zoveel liegt als hier kan ik met dat niet voorstellen.![]()
Over het narcistische en egocnetrische gebruik van uitkering en toeslagen alleen omdat werken zogenaamd niet lonend is maar niet eens te spreken.![]()
Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is hier nu de echte egoistische narcist in dit land.
Ik heb komende 30 jaar een dak boven mijn hoofd nodig. Zekerheid, tenzij ik dood ga, maar daar ben ik voor verzekerd, is het afbetaald.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |