Het is zelfs zo dat de brieven origineel van de gemeente afkomen (OZB belasting). Er is bij de gemeente doorgegeven dat er verhuisd is per juni (zij zijn naar een andere plaats verhuisd), dus de gemeente heeft dan toch automatisch het nieuwe adres? Want de verhuizing is door de gemeente waar de aanslag vandaan kwam zelf doorgevoerd in het GBA volgens mij ...quote:Op zondag 3 februari 2013 18:27 schreef ElisaB het volgende:
Ik zou ze eens bellen en vragen waar de herinneringen heen zijn gegaan. En dan eens goed nakijken of de adreswijziging door jullie juist is doorgegeven. Als dat in orde is, kun je daarna volgens mij een eind komen met een briefje waarin je aangeeft dat je de hoofdsom graag betaalt, maar dat de gemeente zelf voor de rest mag opdraaien.
Maar Elisa, je kunt toch niet na zes jaar aan komen zetten met een OZB-nota als schoonma verder nooit iets ontvangen heeft? (althans, daar ga ik dan van uit). Ze kunnen wel een nieuwe buro-stoel voor de burgemeester willen bekostigen. Dan ga ik morgen ook spooknota's versturen.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:27 schreef ElisaB het volgende:
Ik zou ze eens bellen en vragen waar de herinneringen heen zijn gegaan. En dan eens goed nakijken of de adreswijziging door jullie juist is doorgegeven. Als dat in orde is, kun je daarna volgens mij een eind komen met een briefje waarin je aangeeft dat je de hoofdsom graag betaalt, maar dat de gemeente zelf voor de rest mag opdraaien.
Dáárom. Als jullie het goed hebben doorgegeven, dan hebben ze het zelf daarna verkeerd gedaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:30 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het is zelfs zo dat de brieven origineel van de gemeente afkomen (OZB belasting). Er is bij de gemeente doorgegeven dat er verhuisd is per juni (zij zijn naar een andere plaats verhuisd), dus de gemeente heeft dan toch automatisch het nieuwe adres? Want de verhuizing is door de gemeente waar de aanslag vandaan kwam zelf doorgevoerd in het GBA volgens mij ...
Dat is idd ook de vraag ... Want ze wil best betalen als het terecht is, maar als het verjaard is en een of ander cowboy-bureau heeft die vorderingen over gekocht en gaat ze nu proberen te incasseren, dan gaan we niet betalenquote:Op zondag 3 februari 2013 18:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar Elisa, je kunt toch niet na zes jaar aan komen zetten met een OZB-nota als schoonma verder nooit iets ontvangen heeft? (althans, daar ga ik dan van uit). Ze kunnen wel een nieuwe buro-stoel voor de burgemeester willen bekostigen. Dan ga ik morgen ook spooknota's versturen.
Ik lees alleen in de OP dat schoonmoeder geen herinneringen heeft ontvangen. Niet dat ze de originele aanslag nooit heeft gekregen.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar Elisa, je kunt toch niet na zes jaar aan komen zetten met een OZB-nota als schoonma verder nooit iets ontvangen heeft? (althans, daar ga ik dan van uit). Ze kunnen wel een nieuwe buro-stoel voor de burgemeester willen bekostigen. Dan ga ik morgen ook spooknota's versturen.
Alle post van de overheid komt als sinds het begin goed aan, dus dan moet het goed gegaan zijnquote:Op zondag 3 februari 2013 18:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dáárom. Als jullie het goed hebben doorgegeven, dan hebben ze het zelf daarna verkeerd gedaan.
Ik ga er idd vanuit dat ze de orignele nota wel ooit ontvangen heeft (lijkt me meer dan logisch), zit er dan geen verjaringstermijn op?quote:Op zondag 3 februari 2013 18:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik lees alleen in de OP dat schoonmoeder geen herinneringen heeft ontvangen. Niet dat ze de originele aanslag nooit heeft gekregen.
Normaalgesproken binnen 5 jaar. Maar het gaat volgens mij steeds tellen vanaf het moment dat ze je (opnieuw) verzoeken te betalen.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:35 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ga er idd vanuit dat ze de orignele nota wel ooit ontvangen heeft (lijkt me meer dan logisch), zit er dan geen verjaringstermijn op?
Je bedoelt " stuiten van een vordering". Wie eist, bewijst. De incasso's moeten wel de feiten overleggen.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:38 schreef Miffy1 het volgende:
Volgens mij was ook het verjaard na 5 jaar behalve als de gemeente kan aantonen dat ze aanmaningen hebben verstuurd (naar het juiste adres neem ik aan). Of als het inmiddels voor de rechter is geweest en er een vonnis is, meestal laten gemeentes het niet zo lang op z'n beloop. Zoals snabbi al opmerkte, Flanderijn is niet een of ander louche incassobureau en het is ook een gerechtsdeurwaarderskantoor dus ze 'mogen' meer.
Aangezien de peildatum voor OZB 1 januari is, is de aanslag op zich wel terecht voor je schoonmoeder. De vraag is of ze het nu nog mogen innen. Je moet dus proberen te achterhalen waar de post in de tussentijd naartoe is gestuurd. Dat moet de gemeente je kunnen vertellen (en aantonen).quote:Op zondag 3 februari 2013 18:30 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het is zelfs zo dat de brieven origineel van de gemeente afkomen (OZB belasting). Er is bij de gemeente doorgegeven dat er verhuisd is per juni (zij zijn naar een andere plaats verhuisd), dus de gemeente heeft dan toch automatisch het nieuwe adres? Want de verhuizing is door de gemeente waar de aanslag vandaan kwam zelf doorgevoerd in het GBA volgens mij ...
Daar had ik idd ook over nagedacht, de verrekening is logischerwijs bij de notaris geweest met de nieuwe kopers. Dus dat is dan idd bevestigd nuquote:Op maandag 4 februari 2013 12:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Aangezien de peildatum voor OZB 1 januari is, is de aanslag op zich wel terecht voor je schoonmoeder. De vraag is of ze het nu nog mogen innen. Je moet dus proberen te achterhalen waar de post in de tussentijd naartoe is gestuurd. Dat moet de gemeente je kunnen vertellen (en aantonen).
nee hoor. de ontvanger kan gewoon de vorderingen aan een incassobureau overdragen.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:30 schreef ikbenschipper het volgende:
OZB is volgens mij gewoon een Belasting die door de belastingdienst geint word. Vraag de oorspronkelijke factuur eens op bij het incassobureau...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |