abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122414950
Hallo Fokkertjes,

Ik heb de laatste tijd heel erg last gehad van obstipatie. Normaal ga ik meerdere malen per dag naar het toilet voor een 'grote' boodschap.
De afgelopen maand werd dat minder, kreeg ik kramp en werd ik erg slap.
Op een gegeven moment had ik twee weken geen ontlasting gehad, op wat overloopontlasting na (sorry voor de details :) ).

Afgelopen woensdag naar de arts geweest en die heeft mij Forlax voorgeschreven. Op vrijdag kreeg ik mijn eerste zachte (brei) ontlasting en dacht aan een doorbraak. Zaterdag ook wat ontlasting maar het werd minder. Vandaag wederom wel ontlasting gehad, iets meer klevend.

Ik heb nog één zakje Forlax en morgen moet ik nog terug naar de arts om te bespreken hoe het is gegaan.

Nu lees ik dus op internet dat lijnzaad veel gebruikt wordt door mensen om een goede stoelgang te krijgen/houden en ik ben dus eigenlijk benieuwd of er ook users hier gebruik maken van lijnzaad en hoe de ervaringen zijn.

dank *O*
pi_122415414
Ik weet niks van lijnzaad, maar eet dan vaak cornflakes en drink veel water om de stoelgang te bevorderen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_122415476
Lijnzaad gebruik ik niet maar heb inderdaad ook gehoord dat het werkt, en inderdaad genoeg water tot je nemen. Misschien kan een kop koffie ook helpen.
  zondag 3 februari 2013 @ 13:53:43 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_122415950
bak koffie en een zwaar sjekkie
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_122416313
Je moet érg veel lijnzaad eten voordat het wil werken en t is niet bepaald lekker :N

Bespreek eens magnesiumhydroxide met je arts, is heel goedkoop en kan langere tijd gebruikt worden zonder schade.
  maandag 4 februari 2013 @ 22:30:03 #6
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_122488821
Flinke slok olijfolie nemen, is behoorlijk smerig maar werkt vaak wel goed :Y
an urge to help mankind overcomes me
pi_122490772
Waarom neem je geeeen lactose of een sub ?
pi_122503562
De resultaten van het bloedonderzoek wees uit dat er een dikke ontsteking in mijn darm zit. Verklaard uiteraard ook nog de kramp. Dokter wil het met rust en voldoende laxeren laten genezen. Volgende week weer opnieuw bloed prikken om te zien hoe het gaat.
pi_122636246
Gebroken lijnzaad, bedoel je :)
Da's mij ook geadviseerd. Schijnt erg goed te werken. 's Morgens een lepeltje door je yoghurt, gedurende de dag voldoende blijven drinken en 's avonds werkt alles naar behoren (en zonder moeite).

Hoop dat je je snel beter voelt, Chahna. Lijkt me vervelend, zo'n darmontsteking.
(Un)masking for the greater good.
pi_122668024
Gebroken lijnzaad inderdaad..een eetlepel per dag is voldoende. Zelf doe ik dagelijks een eetlepel gebroken lijnzaad en een eetlepel tarwezemelen door een half kommetje yoghurt. Werkt prima :) Wat wel heel belangrijk is, is dat je over de dag ruim voldoende vocht tot je neemt, anders werkt het averechts.
pi_122668729
Vezelrijk eten (volkorenproducten bijv.), genoeg water drinken en goed bewegen! Ohja, en kiwi's!
Fingerspitzgefühl
pi_122675097
Ik eet zelf elke ochtend een bakje activia met een lepel lijnzaad erdoor, heb wel het idee dat het aardig helpt.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_122676342
Misschien een interessant artikel m.b.t. activia en aanverwante producten; http://www.hartenziel.nl/artikel/blik_op_eten_probiotica.

Prof. Dr. Martijn Katan heeft überhaupt een interessant boek over voeding geschreven; Wat is nu gezond; fabels en feiten over voeding.

Dan wordt vanaf het ontbijt tot avondeten en snacks het e.e.a. besproken en aardig wat 'heilige huisjes' omver geschopt, erg leerzaam!
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:12:12 #14
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122682142
Roosvicee Laxo. Is nog lekker ook.

En als de nood echt aan de man komt, oma's tip: stukje zeep in de vorm van een zetpil afbreken en inbrengen. Raar idee, maar works like a charm.
... ♥ ik mis je ♥
pi_122712980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:47 schreef Chahna het volgende:
De resultaten van het bloedonderzoek wees uit dat er een dikke ontsteking in mijn darm zit. Verklaard uiteraard ook nog de kramp. Dokter wil het met rust en voldoende laxeren laten genezen. Volgende week weer opnieuw bloed prikken om te zien hoe het gaat.
Wel apart, want ontstekingen van de darmen (hetzij een gewonen (gastro-)enteritis, dan wel Crohn of colitis ulcerosa) gaan juist gepaard met diarree...

Had de HA nog de schildklierfunctie getest?
I feel kinda Locrian today
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 20:27:14 #16
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122726734
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:47 schreef Chahna het volgende:
quote:
Forlax

Contra-indicaties
Organisch inflammatoir darmlijden, zoals colitis ulcerosa en M Crohn of toxisch megacolon. Ileus of verdenking van intestinale obstructie, symptomatische stenose, pijnlijke abdominale syndromen van onbekende oorsprong, (risico van) perforatie.
bron: FK cvz.
pi_122743811
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Ik snap je post niet?

vandaag weer bloed laten prikken.
de steken in mijn maag/buik/darmen zijn inmiddels voorbij en ik voel mij best goed.

@starla: Schildklier is toevallig een half jaar geleden gecontroleerd en die was toen goed.
Nu is dit niet gecontroleerd.
  † In Memoriam † maandag 11 februari 2013 @ 11:03:29 #18
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122743931
Er staat dat de huisarts dacht aan een infectie in je darmen en medicatie geeft die je niet mag gebruiken bij infecties in de darmen. Lijkt mij tegenstrijdig?
pi_122745091
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Er staat dat de huisarts dacht aan een infectie in je darmen en medicatie geeft die je niet mag gebruiken bij infecties in de darmen. Lijkt mij tegenstrijdig?
oh op die fiets, dat vond ik inderdaad ook wat vreemd.

maar het heeft blijkbaar toch geholpen.

ik zal het hem van de week nog eens vragen hoe dat zit.
pi_122811045
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:58 schreef Chahna het volgende:
@starla: Schildklier is toevallig een half jaar geleden gecontroleerd en die was toen goed.
Nu is dit niet gecontroleerd.
Nou, das mooi in ieder geval. Misschien toch een tijdelijke disbalans geweest tussen de 'goede' en 'slechte' darmflora. Had ook een aantal jaar geleden gewoon bijna gele ontlasting. Ging vanzelf over met een iets gezonder eetpatroon :P
I feel kinda Locrian today
pi_122811562
Avondje bier drinken laat mij de volgende dag altijd enorm knallen op de pot.
pi_122874996
terug van de arts. Mijn bezinking was ergens in de 90 en die is nu (eigenlijk afgelopen maandag) 32, dat gaat de goede kant op. Mijn CRP waarde was 98 en die is nu 4 (die moet onder de 10 zijn, aldus de arts).
behandeling heeft derhalve goed geholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')